سرور مالزی چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 24 فروردین 1401
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۶۱۷ بازدید

سرور مالزی به‌دلیل برخورداری از سخت‌افزارهای مدرن و قدرتمند و نرم‌افزارهای به‌روز از دیتاسنتر‌های محبوب دنیا به‌شمار می‌رود. این سرویس انواع مختلفی دارد و بسته به نیازتان می‌توانید از بین سرور اختصاصی مالزی و سرور مجازی مالزی و سرور ابری یکی را انتخاب کنید. سرور کوالالامپور به‌لطف زیرساخت قدرتمند و تحریم‌نبودن پایداری، سرعت، امنیت و کارایی مطلوبی برای شما به‌ارمغان می‌آورد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، انواع سرور مالزی و کاربردها و مزایای آن‌ها را به‌طورکامل توضیح می‌دهیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مالزی چیست؟

مالزی با نام رسمی فدراسیون مالزی در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن کوالالامپور است. این کشور ۳۳‌میلیون نفر جمعیت و ۱۳ ایالت دارد که هر‌کدام پادشاه خود را دارند. مالزی یکی از کشورهای توسعه‌یافته‌ آسیایی است و از‌نظر اقتصاد، بهداشت، آموزش و فناوری به‌سرعت در مسیر توسعه قرار دارد. به‌دلیل رشد سریع فناوری دیتاسنترهای متعددی در این کشور واقع شده‌اند و در‌این‌بین، سرور کوالالامپور Malaysia با استقبال چشمگیری مواجه شده است. در‌ادامه، انواع سرور مالزی را به‌تفکیک معرفی می‌کنیم.

خرید سرور

سرور اختصاصی مالزی

سرور اختصاصی مالزی (Dedicated Server) مناسب کسب‌وکارهای بزرگ و توسعه‌دهنده‌ها و وب‌سایت‌های پربازدید گیمینگ و پخش آنلاین و دانلود است که به بهترین کیفیت و بیشترین امنیت و سرعت نیاز دارند. در این سرویس، کنترل کامل سخت‌افزار و سیستم‌عامل در دست شماست و پیکربندی را متناسب با نیازتان می‌توانید سفارشی‌سازی کنید.

سرور اختصاصی کوالالامپور Malaysia از‌نظر جغرافیایی در مالزی قرار دارد و از سخت‌افزارهای قدرتمند با حداکثر ۷۲ هسته پردازشگر و ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. ازنظر نرم‌افزاری نیز، به جدیدترین و ایمن‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری مجهز شده است تا بیشترین بازدهی را ارائه دهد. علاوه‌براین، قیمت این سرویس نسبتاً گران است و اگر نتوانید از تمام منابع در‌دسترس استفاده کنید، بودجه‌تان را با خرید سرور اختصاصی مالزی هدر داده‌اید.

مزایای سرور اختصاصی مالزی

  • منابع سخت‌افزاری قدرتمند و اختصاصی
  • امنیت بسیار زیاد
  • آپ‌تایم مداوم و بدون قطعی
  • مدیریت خودکار و رایگان فایروال ابری
  • دسترسی روت و ادمین برای نصب نرم‌افزارهای سفارشی

سرور مجازی مالزی

سرور مجازی مالزی یا وی‌پی‌اس مالزی مزایایی نزدیک به سرور اختصاصی را با قیمت بسیار ارزان‌تر دراختیارتان می‌گذارد. در این سرویس، ازطریق مجازی‌سازی یک سرور فیزیکی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود. بدین‌ترتیب، هر کاربر سیستم‌عامل و منابع سخت‌افزاری خودش را خواهد داشت. در سرور VPS مالزی با استفاده از هایپروایزر (Hypervisor) یا ناظر ماشین مجازی، منابع بلااستفاده دیگر کاربران موقتاً دراختیار کاربری قرار می‌گیرد که از تمام منابعش استفاده کرده است.

هرچند خرید VPS مالزی هزینه‌ای در‌حدود سرویس اشتراکی دارد، به‌دلیل ایزوله‌بودن سرور، از امنیت بیشتری برخوردار است. همچنین، دسترسی ادمین و روت به شما اجازه می‌دهد هر نرم‌افزاری را روی این سرویس نصب کنید. خرید VPS مالزی برای کسب‌وکارهای نوپا و وب‌سایت‌هایی با بازدید متوسط مناسب است که قصد ندارند بودجه زیادی صرف کنند.

افزون‌براین، خرید آی‌پی ثابت مالزی به تریدرهای ارز دیجیتال و فعالان بازارهای بین‌المللی و فارکس و مبادلات ارزی توصیه می‌شود که به‌دلیل IP ایران دارایی و حساب کاربری‌شان در خطر مسدودشدن قرار دارد.

برای شناخت کامل سرویس سرور آسیا و ویژگی‌های آن مقاله زیر را بخوانید.

سرور آسیا چیست؟

مزایای سرور مجازی مالزی

  • قیمت مناسب و امکان خرید ماهانه سرویس
  • کارایی مطلوب برای اکثر وب‌سایت‌ها
  • سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزار به‌روز
  • مقیاس‌پذیری و امکان ارتقای سخت‌افزار درصورت نیاز
  • آی‌پی ثابت مالزی مناسب ترید ارز دیجیتال و فارکس
  • کرنل و DNS اختصاصی
  • سیستم‌عامل اوبونتو (Ubuntu) و دبیان (Debian) و سنت‌اواس (Centos)
  • پنل ابرسرور با قابلیت اتصال ازطریق VNC و مانیتور منابع و ترافیک
  • امنیت فراوان به‌لطف مجازی‌سازی و فایروال قدرتمند

سرور ابری مالزی

سرور ابری مالزی (Cloud Server) مجموعه‌ای از سرورهای فیزیکی و مجازی ادغام شده است که سرعت و کیفیت فراوان را در‌کنار‌هم ارائه می‌کند. این سرویس بر بستر ابری ارائه شده است و می‌توان آن را از راه دور ازطریق اینترنت مدیریت کرد. سرور ابری کوالالامپور Malaysia خدماتی مثل ذخیره‌سازی داده‌ها و پردازش سریع اطلاعات و برنامه‌ها را به شما ارائه می‌کند.

تفاوت اصلی سرور ابری و سرو مجازی مالزی در نوع پیاده‌سازی و پایداری است. سرور مجازی نتیجه مجازی‌سازی یک سرور فیزیکی است؛ اما سرور ابری روی مجموعه‌‌ای از سرورها پیاده می‌شود. از‌این‌رو، در سرور ابری مالزی اگر یک سرور هم از دسترس خارج شود، همچنان کاربر به خدمات دسترسی خواهد داشت. نکته مهم دیگر اینکه سرور ابری مالزی در انواع مختلفی دردسترس است؛ ازجمله سرور ابری اختصاصی و هیبرید و ماکرو.

مزایای سرور ابری مالزی

  • قیمت مناسب و امکان خرید روزانه سرویس
  • کارایی مطلوب برای اکثر وب‌سایت‌ها
  • آپ‌تایم مداوم به‌واسطه میزبانی در سرورهای متعدد
  • مقیاس‌پذیری و ارتقای خودکار سخت‌افزار درلحظه
  • دسترسی روت و کنترل کامل روی سخت‌افزار
  • سیستم‌عامل‌های اوبونتو (Ubuntu) و دبیان (Debian) و سنت‌اواس (Centos)
  • پنل ابرسرور با قابلیت اتصال ازطریق VNC و مانیتور منابع و ترافیک و راه‌اندازی یا خاموش‌کردن سرور
Vps مالزی

سرور ابری مالزی چه مزایایی دارد؟

کاربردهای سرور مالزی

۱. میزبانی وب‌سایت

میزبانی وب‌سایت اصلی‌ترین کاربرد سرور اختصاصی یا سرور مجازی مالزی است. برای این کار، کافی است سرور مجازی مالزی را با سیستم‌عامل مدنظر و اپلیکیشن وب سرور بخرید. خرید سرور مجازی ارزان مزایای بسیاری برای میزبانی وب دارد. این سرویس در عین مقرون‌به‌صرفه‌بودن، درمقایسه‌با هاست اشتراکی به‌مراتب کارایی و امنیت بیشتری برای وب‌سایتتان فراهم می‌سازد. خرید سرور مالزی با رم اختصاصی و دیسک‌های سریع و CPU قدرتمند خیالتان را از این نظر راحت می‌کند.

۲. تست و توسعه نرم‌افزار

اگر توسعه‌دهنده نرم‌افزار هستید، برای تست اپلیکیشن‌ها قبل از انتشار، می‌توانید از سرور مالزی بهره ببرید. سخت‌افزارهای قدرتمند در سرور اختصاصی منابع نامحدودی برای تست دقیق برنامه دراختیارتان می‌گذارند. با خرید سرور ابری کوالالامپور Malaysia، می‌توانید نرم‌افزار را در شرایط متفاوت ازنظر منابع سخت‌افزاری بررسی کنید.

۲. میزبانی سرور ایمیل

اگر به سروری برای ارسال ایمیل‌های اختصاصی کسب‌وکارتان نیاز دارید، VPS یکی از بهترین گزینه‌ها است. با سرور مالزی می‌توانید Mail Server با دامنه سازمانی خاص خود را داشته باشید. این قابلیت را در سرورهای لینوکسی و ویندوزی می‌توان نصب و راه‌اندازی کرد.

۳. گیمینگ آنلاین

فرقی ندارد گیمر عادی هستید یا سرویس گیمینگ آنلاین را مدیریت می‌کنید، در‌هر‌صورت سرور مالزی می‌تواند به شما کمک کند. اگر مدیریت وب‌سایت بازی آنلاین را برعهده دارید، سرور اختصاصی با منابع سخت‌افزاری قدرتمند خود کیفیت و امنیت و تجربه کاربری مطلوب را برای مشتریانتان تضمین می‌کند.

همچنین، اگر گیمر هستید، سرور مجازی مالزی با پینگ اندک و سرعت زیاد به اجرای سریع بازی‌ها کمک می‌کند. استفاده از آی‌پی ثابت مالزی به‌معنی دور‌زدن محدودیت‌های بین‌المللی در پلتفرم‌ها و فروشگاه‌‌های آنلاین گیم است.

۴. ذخیره‌سازی و نگه‌داری اطلاعات

با خرید سرور مجازی، فضای بسیار زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات حساس دراختیار خواهید داشت. این داده‌ها درصورت مفقودی یا خرابی سیستمتان بدون آسیب باقی می‌مانند و در هر‌لحظه از هر‌کجای دنیا، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

۵. IP ثابت مالزی برای ترید

همان‌طور‌که می‌دانید، صرافی‌های ارز دیجیتال و فارکس دسترسی کاربران ایرانی را به سرویس خود محدود کرده‌اند. برای دور‌زدن این محدودیت‌ها سرور مجازی پارس پک با آی‌پی ثابت یکی از گزینه‌های ایدئال است. سرور ترید مالزی با نرم‌افزارهای ویندوز، مک، اندروید و iOS سازگار است و دسترسی آسان به صرافی‌های بایننس، کوکوین، کوین‌بیس، هوبی گلوبال و… را فراهم می‌کند.

۶. وبینار و آموزش آنلاین

برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین این روزها بسیار رواج دارد. با خرید سرور مجازی یا اختصاصی، می‌توانید وبینارها را بدون قطعی و با کیفیت رضایت‌بخش برای شرکت‌کنندگان استریم کنید. اگر تعداد شرکت‌کنندگان حدود ۱۰۰ نفر باشد، خرید سرور مجازی مالزی ارزان کفایت می‌کند؛ اما برای بیش از این تعداد، بهتر است سراغ خرید سرور اختصاصی بروید.

۷. سرور دانلود

این سرورها به‌صورت اختصاصی برای دانلود بهینه‌ شده‌اند. معمولاً در سرورهای دانلود امکان استفاده از سرویس ایمیل یا دیتابیس وجود ندارد؛ اما با حافظه و پهنای باند بسیار زیاد، گزینه‌ای مطلوب برای وب‌سایت‌های دانلود فیلم، نرم‌افزار و… هستند.

۸. بهبود سئو وب‌سایت

قرارگرفتن در رتبه‌های برتر صفحات جست‌وجوی گوگل مشتریان زیادی را به‌سوی وب‌سایت شما روانه می‌کند. سرور کوالالامپور Malaysia با آپ‌تایم مداوم و سرعت فراوان و امنیت کامل دربرابر حملات، به بهبود سئو وب‌سایت کمک زیادی خواهد کرد؛ به‌ویژه اگر بازدیدکنندگان وب‌سایتتان بیشتر در کشورهای خارجی ساکن باشند.

معرفی هاست مالزی

هاست مالزی سرویس میزبانی پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای راه‌اندازی و مدیریت وب‌اپلیکیشن یا وب‌سایت‌های سازمانی، فروشگاهی، سرگرمی‌خبری و… است. هاست مالزی در این کشور آسیایی واقع شده است و آن را با سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس می‌توان تهیه کرد. با خرید هاست ابری پارس پک از مزایایی همچون زیر‌ساخت ابری، آپ‌تایم حداکثری، قیمت مقرون‌به‌صرفه، دسترسی راضی‌کننده، امکان ارتقای منابع و بک‌آپ‌گیری رایگان بهره‌مند می‌شوید.

معرفی دامنه مالزی

اولین قدم در راه‌اندازی وب‌سایت، خرید و ثبت دامنه (Domain) است. دامنه همان آدرس وب‌سایت است و انتخاب درست آن تأثیر زیادی بر موفقیت کسب‌و‌کار شما خواهد گذاشت.

پسوند دامنه مالزی .MY است که به‌دلیل یکسان‌بودن با کلمه MY در زبان انگلیسی، طرفداران بسیاری دارد و باعث شده است کاربران در تمام دنیا و بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، از آن استفاده کنند.

راهنمای خرید سرور مالزی

درادامه، نکات مهم خرید سرور مالزی را معرفی خواهیم کرد.

۱. نیاز و بودجه خود را مشخص کنید

پیش از خرید سرور مالزی، باید نیاز خود را مشخص کنید. اگر کسب‌وکار بزرگ یا فروشگاه آنلاین با هزاران محصول یا وب‌سایت بازی و استریم آنلاین دارید، باید سراغ خرید سرور اختصاصی مالزی بروید. اگر کسب‌وکاری نوپا هستید یا مدیریت وب‌سایتی با تعداد بازدید‌کنندگان متوسط را دارید، بهتر است کار خود را با خرید سرور مجازی مالزی شروع کنید که هزینه کمتری روی دستتان می‌گذارد.

۲. سیستم‌عامل سرور مالزی

سیستم‌عامل سرور به دو دسته ویندوز و لینوکس تقسیم می‌شود که روی کیفیت و کارایی سرور تأثیر مستقیمی می‌گذارد. هر سیستم‌عامل کاربردهای خودش را دارد و با منابع سخت‌افزاری خاصی سازگار است. برای مثال، اگر قصد دارید از cPanel استفاده کنید، باید سیستم‌عامل لینوکس CentOS را نصب کنید. همچنین، اگر مثلاً ۲ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، ویندوز سرور جدید را نمی‌توانید نصب کنید؛ چون دست‌کم به ۴ گیگابایت حافظه‌ رم نیاز دارد.

۳. مکان جغرافیایی سرور

مکان سرور هم بر تجربه کاربری تأثیر بسزایی می‌گذارد. فراموش نکنید هرچه سرور انتخابی‌تان به شما نزدیک‌تر باشد، سرعت اتصال بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید در بازار شرق یا جنوب‌شرق آسیا حضور پیدا کنید، خرید سرور VPS مالزی انتخابی ایدئال برای شماست؛ چرا‌که کمترین تأخیر و پینگ را خواهد داشت.

۴. سخت‌افزار سرور مالزی

خرید سرور نیز تا حدودی مثل کامپیوتر است و باید در انتخاب حافظه و رم و پردازنده دقت زیادی به‌خرج دهید؛ چرا‌که بیشترین تأثیر را بر تجربه کاربری می‌گذارند. برای دستیابی به سرعت بیشتر، از سرورهایی استفاده کنید که از حافظه SSD به‌جای هارد معمولی بهره می‌برند. سرور مجازی مالزی پارس پک با جدیدترین فناوری‌ها و امکان ارتقای آسان و درلحظه ازنظر سخت‌افزاری دستتان را بازمی‌گذارد.

۵. امنیت و پشتیبانی

امنیت در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی همه کسب‌وکارهاست. ازآن‌جاکه سرور مکان ذخیره داده‌های حساس شما و مشتریان است، باید از امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن مطمئن شوید. سرور اختصاصی و سرور مجازی مالزی پارس پک با جدیدترین زیرساخت نرم‌افزاری و فایروال قدرتمند از داده‌های حساستان به‌خوبی حفاظت می‌کند. پشتیبان‌گیری خودکار قابلیت دیگری است که درصورت مشکلات غیرمنتظره، امنیت داده‌های شما را تضمین می‌کند.

جمع‌بندی

مالزی از کشورهای پیشرفته جنوب‌شرق آسیا و میزبان سرورهای قدرتمند بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر دنیاست. پیش از خرید سرور مالزی، ابتدا باید نیاز و بودجه‌تان را مشخص و سپس از بین سرور مجازی مالزی و سرور اختصاصی یا سرور ابری یکی را انتخاب کنید. اگر کسب‌وکارتان نوپاست یا وب‌سایت متوسطی دارید، خرید VPS مالزی ارزان برایتان کفایت می‌کند. ناگفته نماند برای سازمان‌های بزرگ و توسعه‌دهنده‌ها و وب‌سایت‌های پربازدید، سرور اختصاصی مالزی به‌دلیل برخورداری از سخت‌افزار قدرتمند و امنیت عالی و کیفیت مطلوب گزینه مناسبی است.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی مالزی چیست؟

سرور قدرتمندی است که در کوالالامپور قرار دارد و کیفیت و کارایی مناسب را با قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند.

۲. مزایای سرور مالزی چیست؟

قیمت مناسب، سخت‌افزار قدرتمند، نرم‌افزار به‌روز، مقیاس‌پذیری، آی‌پی ثابت مناسب ترید، کرنل و DNS اختصاصی و پنل مدیریتی کارآمد از مزایای سرور مالزی است.

۳. سرور مالزی برای ترید مناسب است؟

این سرور با آی‌پی ثابت اختصاصی امکان دورزدن محدودیت‌ها و ترید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بایننس، کوکوین، کوین‌بیس و… را برایتان فراهم می‌کند.

۴. بعد از پرداخت هزینه، چقدر طول می‌کشد تا سرور تحویل داده شود؟

پس از پرداخت و ثبت درخواست، سرور مجازی مالزی پس از گذشت چند ساعت کاری آماده استفاده خواهد بود.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم