سرور آسیا چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 13 فروردین 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۶۰۵ بازدید

سرور آسیا با زیرساخت نرم‌افزاری قدرتمند و به‌روز خود، سرعت کم‌نظیر و آپ‌تایم مداوم و امنیت کامل را برایتان به‌ارمغان می‌آورد. سرورهای مجازی و اختصاصی آسیا در منطقه جغرافیایی گسترده‌ای از شرق خاورمیانه تا اقیانوس آرام پراکنده شده‌اند. قیمت مناسب و کیفیت مطلوب بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا به خرید سرور آسیا ترغیب کرده است. در این مطلب، سرور مجازی و اختصاصی و ابری Asia را به‌طورکامل توضیح خواهیم داد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور آسیا چیست؟

زمانی‌که قصد دارید وب‌سایت شخصی یا سازمانی راه‌اندازی کنید، به‌‌دلیل تنوع فراوان سرویس‌دهنده‌ها و انواع متفاوت سرور، انتخاب گزینه مناسب حتی برای کاربران خبره هم آسان نیست. یکی از گزینه‌های ایدئال برای کسب‌وکارها استفاده از سرور آسیاست که قیمت مناسب و کارایی مناسب را در‌کنار‌هم ارائه می‌کند.

همان‌طورکه از نام سرور Asia برمی‌آید، در کشورهای این قاره قرار گرفته است. آسیا بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین قاره دنیاست و حدود ۳۰درصد از مساحت خشکی‌های زمین و ۶۰درصد از کل جمعیت آن را در خود جای داده است. این قاره سه‌گوش از یک طرف تا قطب شمال و از طرف دیگر تا جنوب مدار استوا و نیم‌کره جنوبی کشیده است. قاره آسیا را دریای خزر و کوه‌های اورال و دریای آسیا از اروپا و از‌طریق کانال سوئز از آفریقا جدا کرده است.

این قاره ۴.۵میلیون کیلومترمربعی ۵۰ کشور را در خود جای داده است و به سه بخش آسیای‌ غربی و مرکزی و جنوب‌شرقی تقسیم می‌شود. از‌نظر مساحت، ایران پس از کشورهای چین، هند، قزاقستان، عربستان و اندونزی در رتبه پنجم قرار دارد. اگر روسیه را هم جزو آسیا در نظر بگیریم، این کشور رتبه نخست را از‌نظر مساحت خواهد داشت.

تا قرن گذشته، بیشتر کشورهای آسیایی ازنظر اقتصادی و فناوری شرایط مطلوبی نداشتند؛ اما در چند دهه اخیر، ورق برگشته است و حالا از‌نظر تولید ناخالص داخلی، آسیا بزرگ‌ترین اقتصاد قاره‌ای و سریع‌ترین رشد را بین مناطق اقتصادی دارد.

خرید سرور

چین، تایوان، مالزی، سنگاپور، کره‌جنوبی، امارات و قطر ازجمله کشورهایی هستند که به‌سرعت در مسیر توسعه قرار دارند. این کشورها با سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت و فناوری به هاب‌های منطقه‌ای تکنولوژی تبدیل شده‌اند؛ به‌طوری‌که بسیاری از شرکت‌های صاحب‌نام دنیای فناوری از‌جمله اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل در‌کنار شرکت‌های بومی مانند سامسونگ و ال‌جی خطوط تولید محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته خود را به این کشورها منتقل کرده‌اند.

یکی از بنیان‌های اصلی در توسعه فناوری زیرساخت‌های مدرن و باکیفیت همچون سرورهای کامپیوتری است. در آسیا، سرورها در کشورهای مختلفی مستقر شده‌اند که از این بین می‌توان به سرور کره‌جنوبی، سرور مالزی، سرور استرالیا و سرور ژاپن اشاره کرد. این خدمات در انواع مختلفی مثل سرور اختصاصی و VPS و سرور ابری آسیا ارائه می‌شود که هر‌کدام مزایای و معایب خاص خود را دارند. در‌ادامه، این سرویس‌ها را به‌طور‌کامل توضیح خواهیم داد.

سرور اختصاصی آسیا

سرور اختصاصی آسیا (Dedicated Server) همان‌طور‌که از نامش مشخص است، یک سرور فیزیکی را با تمام منابع سخت‌افزاری از‌جمله پردازنده و رم و حافظه فقط در‌اختیار یک کاربر می‌گذارد و امکان پیکربندی بر‌اساس نیازها و اولویت‌ها را نیز فراهم می‌کند.

سرور اختصاصی Asia معمولاً گران‌قیمت است؛ اما درمقایسه‌با انواع دیگر سرورها کارایی و امنیت بیشتری دارد. همچنین، در مواردی مثل LCP که از معیارهای Core Web Vitals است، بهترین عملکرد را دارد و در بهینه‌سازی سئو کمک زیادی به شما می‌کند.

برای درک بهتر، سرور اختصاصی ویندوز و لینوکس آسیا را مثل خانه‌ای در نظر بگیرید که فقط شما در آن ساکن هستید. ماشین را در پارکینگ می‌توانید پارک کنید یا جای دیوارها را تغییر دهید یا دکوراسیون را عوض کنید. با‌وجوداین، مسئولیت امنیت خانه و لوازم آن بر‌عهده شماست و هزینه‌های جاری را نیز باید خودتان پرداخت کنید.

سرور مجازی سنگاپور چیست؟ راهنمای جامع خرید و مزایا و کاربردهای این سرور را در ر مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی سنگاپور چیست؟

۱. سرور اختصاصی آسیا مناسب چه کسانی است؟

با‌‌‌توجه‌‌به قیمت گران سرور اختصاصی، این سرور مناسب کسب‌وکارهای بزرگ و وب‌سایت‌هایی است که بیش از ۵۰۰هزار بازدید ماهانه دارند و از کارکنان متخصص برای نگه‌داری از سرور بهره می‌برند. همچنین، اگر در زمینه‌هایی فعالیت می‌کنید که کسب‌و‌کارتان به امنیت زیادی نیاز دارد، خرید سرور اختصاصی گزینه‌ای ایدئال برایتان است.

۲. مزایای سرور اختصاصی آسیا

  • اختصاص کامل منابع به کاربر
  • سرعت بسیار زیاد
  • سفارشی‌سازی تنظیمات براساس نیاز شخصی
  • امنیت فراوان به‌دلیل دسترسی‌نداشتن کاربران دیگر به سرور
  •  دسترسی کامل برای نصب نرم‌افزارهای سفارشی
  • پشتیبانی مناسب سرویس‌دهنده‌ها به‌‌دلیل قیمت گران سرور

۳. معایب سرور اختصاصی آسیا

  • قیمت گران
  • نیاز به مهارت فنی برای نگه‌داری و بهینه‌سازی سرور
سرور اختصاصی امارات

مزایا و معایب سرور اختصاصی Asia چیست؟

سرور اشتراکی آسیا

سرور اشتراکی محبوب‌ترین گزینه بین کاربرانی است که برای اولین‌بار وب‌سایتی کوچک یا متوسط راه‌اندازی می‌کنند؛ چرا‌که ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه بین سرویس‌های هاستینگ است. در این نوع سرویس، داده‌های وب‌سایت شما در‌کنار صدها یا هزاران وب‌سایت‌ دیگر روی یک سرور بارگذاری می‌شوند و مشتری باید حافظه داخلی و پردازنده و RAM را با دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارد.

هاست اشتراکی مثل زندگی دسته‌جمعی با افراد دیگر در خوابگاه یا پانسیون است. هرچند اقامت در پانسیون ارزان است و خدمات و امکانات لازم را مدیر پانسیون فراهم می‌کند، ناچارید از خدمات به‌صورت اشتراکی با دیگران استفاده کنید. در این شرایط، اگر فردی به‌صورت نادرست از منابع استفاده کند یا مثلاً مهمانی (کمپین) بر‌پا کند، امکانات در‌دسترس برای بقیه محدود می‌شود.

سرور مجازی قطر

آشنایی با سرور آسیایی و کاربرد آن

۱. سرور اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

سرور اشتراکی آسیا برای کاربران تازه‌کار و کسب‌وکارهای نوپا و وب‌سایت‌های کوچک مثل وبلاگ و صفحات شخصی مناسب است.

۲. مزایای سرور اشتراکی

  • قیمت ارزان
  • کار با پنل این سرور برای کاربران تازه‌کار آسان است.
  • امنیت و به‌روزرسانی و نگه‌داری آن بر‌عهده سرویس‌دهنده است.

۳. معایب سرور اشتراکی

  • سرعت کُند به‌دلیل محدودیت منابع
  • کنترل محدود روی تنظیمات سرور
  • مقیاس‌پذیری محدود به‌دلیل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی
  • امنیت اندک به‌دلیل دسترسی کاربران دیگر به سرور
خرید vps آسیایی

ويژگی‌های سرور اشتراکی Asia چیست؟

سرور مجازی آسیا (VPS)

در سرور مجازی آسیا نیز، منابع با دیگر وب‌سایت‌ها به‌اشتراک گذاشته می‌شود؛ اما سرور به‌صورت مجازی پارتشین‌بندی شده است. با کمک پارتیشن‌بندی، سخت‌افزار موردنیاز برای دسترسی به وب‌سایت حتی در‌صورت افزایش ناگهانی بازدیدکنندگان تضمین می‌شود.

هزینه خرید سرور مجازی آسیا پارس پک درحد سرویس اشتراکی است؛ اما هر کاربر سیستم‌عامل و منابع سخت‌افزاری خود را در‌اختیار خواهد داشت. دیگر مزیت پارتشین‌بندی ارتقای امنیت وب‌سایت ازطریق محدود‌کردن دسترسی دیگر کاربران است.

VPS آسیا را مثل زندگی در آپارتمان در نظر بگیرید. در آپارتمان، منابع به میزان مشخصی بین ساکنان تقسیم می‌شود و بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد برای اقامت در ویلایی بزرگ، فضای خصوصی خودتان را دارید و هر‌طور خواستید، از منابع استفاده می‌کنید. پس از تعریف سرور مجازی Asia، باید ببینیم این نوع سرور چه مزایا و معایبی دارد.

۱. خرید سرور مجازی آسیا مناسب چه کسانی است؟

اگر سرور اشتراکی جواب‌گوی نیاز شما نیست و به منابع اختصاصی و کنترل بیشتر روی تنظیمات نیاز دارید، خرید VPS آسیا برایتان گزینه ایدئال است.

۲. مزایای سرور مجازی آسیا

  • قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر از سرور اختصاصی
  • ایمنی درخورتوجه به‌دلیل ایزوله‌بودن منابع سرور از دسترس دیگر کاربران
  • سرعت بسیار بیشتر از سرور اشتراکی
  • دسترسی روت و ادمین برای انجام تنظیمات مدنظر
  • مقیاس‌پذیری کم‌نظیر و امکان افزایش منابع سخت‌افزاری

۳. معایب سرور مجازی آسیا

  • قیمت گران‌تر از سرور اشتراکی
  • دشواری پیکربندی و بارگذاری وب‌سایت روی VPS برخی سرویس‌دهنده‌ها
خرید سرور مجازی آسیا

معرفی VPS آسیا

سرور ابری آسیا

سرور ابری آسیا (Cloud Server) بر‌پایه فناوری محاسبات ابری توسعه یافته است؛ ازاین‌رو، اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی ماشین مجازی به‌عنوان یک سیستم واحد عمل کنند. در این سرویس، وب‌سایت به‌جای بارگذاری روی یک سرور، روی یک پارتیشن مجازی آپلود می‌شود که منابع آن را شبکه‌ای از سرورها تأمین کرده‌اند.

مزیت سرویس ابری Asia درمقایسه‌با سرور اشتراکی در این است که اگر یک سرور از دسترس خارج شود، سرور بعدی وارد مدار می‌شود و وب‌سایت هرگز از دسترس خارج نمی‌شود. این آپ‌تایم چشمگیر دسترسی مداوم کاربران به وب‌سایت را تضمین می‌کند و از‌نظر سئو نیز مزیتی مهم محسوب می‌شود. دیگر مزیت سرویس ابری آسیا مقیاس‌پذیری درخورتوجه است. شما در مواقعی همچون کمپین‌ فروش یا جشنواره‌ می‌توانید در لحظه منابع سخت‌افزاری مثل پردازنده و حافظه و RAM را ارتقا دهید.

۱. خرید سرور ابری مناسب چه کسانی است؟

این سرور به‌واسطه قیمت مناسب و کارایی مطلوبش برای همه افراد و کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ایدئال است. اگر وب‌سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید که در زمان‌های خاصی بازدید‌کننده بیشتری وارد آن می‌شود، با خرید سرور ابری Asia بدون پرداخت هزینه زیاد خیالتان از دسترسی دائم مشتریان به وب‌سایت راحت می‌شود.

۲. مزایای سرور ابری آسیا

  • دسترسی دائم به‌دلیل میزبانی وب‌سایت‌ها در چندین سرور مختلف
  • مقیاس‌پذیری عالی و امکان ارتقای سخت‌افزار در کمترین زمان
  • هزینه مناسب و پرداخت بر‌اساس میزان استفاده از منابع

۳. معایب سرور ابری آسیا

  • نیاز به دانش فنی فراوان برای پیکربندی سرور
  • امنیت کمتر از سرور اختصاصی به‌دلیل اشتراک منابع با دیگر وب‌سایت‌ها
سرور ابری آسیا چیست؟

با کلود سرور آسیا بیشتر آشنا شوید

هاست آسیا

خرید هاست آسیا به‌دلیل سرعت و امنیت مناسب، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، خدماتی، سازمانی و… است. از این سرویس برای مدیریت اپلیکیشن نیز می‌توانید بهره ببرید.

هاست آسیا در کشورهای توسعه‌یافته آسیایی مثل کره‌جنوبی، ژاپن، امارات، چین و تایوان مستقر شده است و آن را با سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس می‌توان تهیه کرد. پیش از خرید هاست Asia، باید سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که آپ‌تایم حداکثری، سطح دسترسی بسیار زیاد، امکان ارتقای منابع و بک‌آپ‌گیری رایگان را به شما ارائه دهد.

خرید هاست اسیایی

معرفی سرویس میزبانی آسیا

دامنه آسیا

پسوند دامنه نشان‌دهنده مکان جغرافیایی یا نوع کسب‌وکار است. پسوند دامنه آسیا «.asia» و برای افراد و کسب‌وکارهای فعال در حوزه آسیا، استرالیا و اقیانوس آرام مناسب است. سازمان DotAsia از این دامنه پشتیبانی می‌کند و ثبت آن برای همه اشخاص و شرکت‌ها و سازمان‌ها مجاز است. اگر در کشورهای دیگری به‌جز ایران فعالیت می‌کنید، خرید دامنه آسیا به‌جای دامنه ایران می‌تواند اعتبار بیشتری برایتان به‌ارمغان بیاورد.

دامنه آسیا چیست؟

دامنه آسیا و ویژگی‌های آن

جمع‌بندی

آسیا ۵۰ کشور را در خود جای داده است که تعداد زیادی از آن‌ها در صف اول فناوری دنیا قرار دارند. این کشورها میزبان انواع مختلف سرور اختصاصی و ابری و اشتراکی هستند که از به‌روزترین زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره می‌برند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، انواع سرور آسیا و مزایای و معایب هر‌کدام از آن‌ها را کاملاً توضیح دادیم تا انتخاب گزینه مناسب برایتان آسان شود. درصورتی‌که کسب‌وکار بزرگی هستید یا ماهانه بیش از ۵۰۰هزار نفر بازدید‌کننده دارید، سرور اختصاصی برایتان مناسب است. اگر در ابتدای راه هستید، خرید سرور مجازی آسیا پارس پک یا سرور اشتراکی را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین می توانید با خرید CDN ایمنی اطلاعات وب‌سایت‌هایی که روی سرور آسیا دارید تامین کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی آسیا چیست؟

در سرور مجازی یا VPS آسیا، یک سرور فیزیکی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود تا هر کاربر سیستم‌عامل و منابع خاص خودش را داشته باشد.

۲. سرور مجازی آسیا چه مزایایی دارد؟

خرید سرور مجازی آسیا مزایایی مثل سخت‌افزار قدرتمند، نرم‌افزار به‌روز، سرعت بسیار یاد، آپ‌تایم حداکثری، پینگ اندک و امنیت فراوان را برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

۳. خرید سرور مجازی آسیا برای چه کسانی مناسب است؟

خرید VPS آسیا به‌دلیل قیمت و کارایی مناسب به آن دسته از توسعه‌دهندگان و صاحبان وب‌سایت و کسب‌وکارهای در حال رشدی توصیه می‌شود که دیگر هاست اشتراکی جواب‌گوی نیازشان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم