آموزش راه‌اندازی ربات تلگرامی روی سرور مجازی تلگرام

سرور مجازی ربات تلگرام چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 14 آذر 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۵۵۰ بازدید

سرور مجازی ربات تلگرام جز پیش‌نیازهای مهمی است که برای استفاده‌ی اختصاصی از این ربات‌ها نیاز دارید. این روزها استفاده از ربات‌های تلگرامی برایِ کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وصل کردن آن به سرور شخصی خود، می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. در این مطلب از آموزش سرور بلاگ پارس پک می‌خواهیم علاوه بر دادنِ اطلاعات دقیق‌تر در این مورد، آموزش نصب ربات تلگرام روی سرور مجازی را هم ارائه کنیم؛ پس حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی ربات تلگرام چیست؟

سرور مجازی ربات تلگرام به سروری گفته می‌شود که امکان برقراری ارتباط با APIهای تلگرام را دارد و می‌توانید از آن برای میزبانی ربات‌های تلگرام استفاده کنید و با توجه به اینکه ربات‌های تلگرام امروزه کارهای بسیار متفاوتی، از وصل شدن به درگاه پرداخت و امکان خرید گفته تا پاسخگویی اتوماتیک به کاربران و حتی دانلود فایل انجام می‌دهند، اجرای ربات تلگرامی روی سرور محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

خرید سرور مجازی

۴ نمونه از معرو‌ف‌ترین ربات‌های تلگرام

قبل از هر چیز بهتر است انواع متداول ربات‌های تلگرام را بشناسیم و بعد هم ببینیم که سرور مجازی ربات تلگرام چه کاربردی در این نوع از ربات‌ها دارد:

۱. ربات تبچی تلگرام

نام ربات تبچی از مخفف کردن «تبلیغات چی» گرفته شده است. پس همین حالا شما می‌دانید که کار اصلی این ربات چیست. ربات تبچی می‌تواند هم برایِ شما یک ابزار فوق‌العاده برای تبلیغات باشد و هم با برندِ شما کاری کند که هیچ تبلیغات ضد برندی توانایی انجام آن را ندارد!

کار این ربات دو مرحله‌ی اساسی دارد؛ این ربات در مرحله‌ی اول، خودش را به‌صورت اتوماتیک در تعداد زیادی گروه عضو می‌کند و در مرحله‌ی بعدی هم پیام تبلیغاتی شما را در این گروه‌ها منتشر می‌کند. این ربات با زبانِ پایتون نوشته شده و می‌توانید با سرور مجازی ربات تلگرام، آن را روی سرور لینوکسی‌تان اجرا کرده و از آن استفاده کنید.

۲. ربات ضد لینک

یکی دیگر از ربات‌های محبوب و با کارایی بالا در تلگرام، ربات‌های ضد لینک است. این ربات‌ها را می‌توانید در گروه‌های مدیریتی خود راه‌اندازی کرده و از ارسال پیغام‌هایی که در متن آن‌ها لینک وجود دارد، جلوگیری کنید. با سرور مجازی ربات تلگرام، می‌توانید این نوع از ربات‌ها را هم روی سرورتان راه‌اندازی کرده و از آن در گروه‌های خود استفاده کنید.

۳. ربات‌های دانلود

ربات‌های دانلود به شما این امکان را می‌دهند که فایل‌ها را از وب‌سایت‌های مختلف دانلود کنید. مثلاً می‌توانید رباتی بنویسید که ویدیوها را از یوتیوب، اینستاگرام یا وب‌سایت‌های دیگری که امکان دانلود از آن‌ها به‌صورت معمول وجود ندارد، دانلود کند. تمام کُدهایی که برایِ این ربات می‌نویسید، باید روی سرور یا هاست آپلود شود و بنابراین برای اینکه این ربات را راه‌اندازی کنید، نیاز به سرور مجازی ربات تلگرام یا هاستی دارید که برای این کار بهینه شده باشد.

۴. ربات ارسال پیام در تلگرام به‌صورت ناشناس

شاید شما هم ربات‌های ارسال پیام به‌صورت ناشناس را دیده باشید. این ربات‌ها چند وقتی است که در دنیای مجازی خیلی معروف شده‌اند. راهکاری که توسعه دهندگان این ربات‌ها برای درآمدزایی از آن استفاده می‌کنند، فروش اکانت پریمیوم برای ارسال پیام ناشناس به افراد بیشتر است. اگر شما هم می‌خواهید این ربات را پیاده‌سازی کنید، حتماً به یک سرور مجازی بات تلگرام نیاز دارید.

سرور مجازی برای ربات تلگرام
۴ نمونه از معرو‌ف‌ترین ربات‌های تلگرام

مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین سرور مجازی برای ربات تلگرام

حالا می‌دانیم که توسعه‌ی ربات‌ها یکی از راهکارهای درآمدی با استفاده از تلگرام است و همچنین می‌دانیم که برای داشتن یکی از این ربات‌ها، به سرور مجازی ربات تلگرام نیاز دارید. اما برای اینکه بهترین سرور را برای این منظور خریداری کنید، باید به نکات مهمی توجه کنید:

۱. منابع سخت‌افزاری سرور مجازی ربات تلگرام

اولین موضوعی که در خرید سرور مجازی ربات تلگرام باید به آن توجه داشته باشید، منابع سخت‌افزاری سرور است. توجه داشته باشید که وقتی ربات شما معروف شود، حتماً کاربران زیادی به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین منابع سخت‌افزاری سرور شما که از کُدهای ربات میزبانی می‌کند، باید آنقدر قدرتمند باشد که توانایی پردازش تعداد زیاد درخواست های ارسال شده و پاسخ‌دهی به آن‌ها را داشته باشد.

۲. دیتاسنتر سرور مجازی ربات تلگرام

اجرای ربات تلگرام فقط روی سرورهای خارج از ایران امکان‌پذیر است. بنابراین حینِ خرید سرور ربات تلگرام، به این نکته هم توجه کنید تا هزینه‌ی اضافی برای خود نتراشید!

نکته:

اگر یک خانه‌ی نُقلی اما باصفا برای ربات‌های تلگرامی خود می‌خواهید، سرور مجازی ربات تلگرام بهترین گزینه برای شماست؛ هم سرعت بالایی اینترنت دارد و هم امنیت بالا و مهم‌تر از همه، دقیقاً برای خودِ ربات‌ها بهینه شده است!

۳. آپتایم سرور مجازی ربات تلگرام

نکته‌ی دیگری که در خرید سرور مجازی ربات تلگرام بسیار مهم است، آپتایم این سرور است. اگر می‌خواهید ربات شما به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشد و کاربران بتوانند در تمامی ساعات از آن استفاده کنند، سرورتان حتماً باید آپتایم بالایی داشته باشد؛ Down شدن سرور برابر است با از کار افتادن ربات و اگر این موضوع چند بار برای یک کاربر تکرار شود، حتماً اعتماد خود را به ربات از دست خواهد داد.

۴. امنیت بالای سرور مجازی بات تلگرام

تقریباً در تمامی موارد، کاربران ربات اطلاعاتِ حساسی را در این ربات وارد می‌کنند. بنابراین خیلی طبیعی است که انتظار داشته باشند این اطلاعات در امنیت کامل باشند. این وظیفه‌ی شماست تا سرور مجازی ربات تلگرام کاملاً ایمن را خریداری کنید و بعد هم نحوه‌ی کدنویسی‌تان طوری باشد که امکان سوء استفاده از اطلاعات کاربران به هیچ عنوان وجود نداشته باشد.

اگر می‌خواهید بدانید سرور مجازی چیست و چه عواملی موجب شده‌اند تا کاربران زیادی برای کاربردهای گوناگون از آن استفاده کنند، مقاله زیر را مطالعه کنید.

سرور مجازی چیست؟

۵. وب سرور

یک نکته را باید بپذیریم؛ همه انتظار دارند که ربات تلگرام سریع باشد و یکی از فاکتورهای مهم در سرعت ربات، وب سروری است که روی سرور نصب شده است. به‌طور معمول استفاده از وب سرورهای LightSpeed ،Apache و Nginx روی سرور استفاده می‌شود. از بین این وب سرورها، لایت اسپید است که رتبه‌ی اول در سرعت را دارد. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سرور برای ربات تلگرام را انتخاب کنید، سعی کنید که این وب سرور روی آن نصب شده باشد.

۶. سیستم عامل سرور

سرورها هم مثل هر سیستم کامپیوتری دیگری سیستم عامل‌هایی دارند که دستورات را به سخت‌افزار می‌دهند. روی تمامی سرورها و از جمله سرور مجازی ربات تلگرام، از دو سیستم عامل بسیار مشهورِ لینوکس و ویندوز استفاده می‌شود. لینوکس هم سرعت بالاتری دارد، هم رایگان است و هم امنیت بیشتری دارد. بنابراین بهترین پیشنهاد برای بهترین سرور برای ربات تلگرام، یکی از توزیع های لینوکس مانند ابونتو است.

۷. قیمت سرور مجازی ربات تلگرام

آخرین نکته‌ای که در این قسمت می‌خواهیم به آن بپردازیم، قیمت سرور مجازی ربات تلگرام است. اگر چه ما این نکته را به‌عنوان نکته‌ی آخر عنوان می‌کنیم، اما واقعیت این است که در برخی موارد، حتی ممکن است اولویت آن بسیار بالاتر هم باشد.

خیلی روشن است که شما باید سروری را خریداری کنید که قیمت مناسبی داشته باشد. اما سمتِ دیگر این ماجرا را هم ببینید؛ ممکن است در اینترنت تبلیغات سرور رایگان برای تلگرام یا هاست رایگان برای تلگرام را دیده باشید، اما هیچ سروری همیشه رایگان نیست. به‌عنوان یک پیشنهاد، بررسی کنید که قیمتِ تمدید سرور بعد از سپری شدن مدت رایگان بودن آن چقدر است؟

خرید سرور مجازی پارس پک برای راه‌اندازی ربات تلگرام

بهترین سرور برای ربات تلگرام، سروری است که تمام معیارهای لازم برای ساخت و مدیریت ربات‌های تلگرامی را به‌صورت یکجا داشته باشد. اگر می‌خواهید فقط یک بار برای رباتتان سرور بخرید و از هیچ چیز نگران نباشید، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین سرورهای خارج از کشور پارس پک را با قیمت باورنکردنی بخرید.

۵ قدم تا اجرای ربات تلگرامی روی سرور مجازی

برای اینکه بتوانید از سرور مجازی ربات تلگرام استفاده کنید و ربات خود را راه‌اندازی کنید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

۱. خرید سرور برای ربات تلگرام

اولین کارِ شما این است که سرور مجازی ربات تلگرام را خریداری کنید؛ این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل تکنیکالی است که چون تأثیر مستقیمی روی کیفیت استفاده از ربات تلگرامی‌تان دارد، باید نهایت دقت را در مورد آن به خرج دهید.

۲. ثبت ربات در تلگرام

حالا باید به بات فادر (BotFather) تلگرام بروید و یک ربات جدید ایجاد کنید. بعد از آن یک توکن API به شما داده می‌شود که آن را در مراحل بعدی نیاز دارید.

ساخت ربات تلگرام با سرور مجازی
آموزش اجرای ربات‌های تلگرامی روی سرور

۳. انتخاب زبان برنامه‌نویسی

قدم بعدی برای اجرای ربات‌های تلگرامی روی سرور، انتخاب زبان برنامه‌نویسی است. ربات‌های تلگرامی به زبان‌های مختلفی نوشته می‌شوند؛ اما پایتون و رابی معروف‌ترین زبان‌هایی هستند که از آن‌ها برای این منظور استفاده می‌شود.

مثلاً فرض کنید می‌خواهید یک ربات برای دانلود ویدیو از اینستاگرام طراحی کنید. برای این کار می‌توانید از زبان پایتون و کتابخانه‌های Telepot و instaloader استفاده کنید. با استفاده از دستورات زیر می‌توانید این کتابخانه‌ها را نصب کنید:

pip install telepot

pip install instaloader

و بعد هم برای اجرای ربات‌های تلگرامی روی سرور، می‌توانید از کُدهای زیر استفاده کنید:

import telepot

import instaloader

import os


# Replace 'YOUR_BOT_TOKEN' with your actual bot token

bot = telepot.Bot('YOUR_BOT_TOKEN')


def download_instagram_video(url):

    L = instaloader.Instaloader()

    post = instaloader.Post.from_url(L.context, url)

    if post.is_video:

        L.download_post(post, target=os.path.join(os.getcwd(), 'downloads'))

    else:

        return None


def handle_message(msg):

    content_type, chat_type, chat_id = telepot.glance(msg)

    if content_type == 'text':

        text = msg['text']

        if 'instagram.com/' in text:

            download_result = download_instagram_video(text)

            if download_result is not None:

                bot.send_message(chat_id, f"ویدیو با موفقیت دانلود شد. نام فایل: {download_result}")

            else:

                bot.send_message(chat_id, "لینک ویدیو یافت نشد یا این ویدیو عکس است.")


def on_chat_message(msg):

    handle_message(msg)


bot.message_loop({'chat': on_chat_message})


print('Listening for messages...')

۴. ارتباط با API تلگرام

حالا شما باید از طریق توکن API که در مرحله‌ی دوم آن را دریافت کرده‌اید، با سرورهای تلگرام ارتباط برقرار کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید دستورات لازم را ارسال و نتایج را دریافت کنید.

۵. تست کُدهای نوشته شده

برای اینکه مطمئن شوید که کُدهای نوشته شده درست کار می‌کند، باید آن‌ها را تست کنید. توجه کنید که این مرحله فقط مخصوص اجرای ربات‌های تلگرامی روی سرور نیست؛ به‌طور کلی هر نرم‌افزار، قبل از اینکه به صورت عمومی منتشر شود، باید از این مرحله عبور کند.

 جمع‌بندی

سرور مجازی ربات تلگرام به سروری گفته می‌شود که ربات تلگرامی شما میزبانی می‌کند. حتماً می‌دانید که ربات‌های تلگرامی هم چیزی جز یک سری کُدهای نوشته شده به زبان‌های برنامه‌نویسی نیستند و بنابراین باید آن‌ها را روی یک سرور آپلود کنید. در این مطلب از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک به شما توضیح دادیم که بهترین سرور برای ربات تلگرام باید چه مشخصاتی داشته باشد و نحوه‌ی نوشتن یک ربات تلگرام برای دانلود ویدیو از اینستاگرام را هم به شما توضیح دادیم.

سؤالات متداول

۱. مشخصات بهترین سرور مجازی ربات تلگرام چیست؟

سرور مجازی ربات تلگرام باید منابع سخت‌افزاری قدرتمندی داشته باشد. علاوه بر این باید آپتایم و امنیت بالایی داشته باشد. اما مهم‌تر از همه اینکه دیتاسنتر سرور باید در یکی از کشورهای خارجی باشد.

۲. ساخت ربات تلگرامی چه مراحلی دارد؟

خرید سرور مجازی ربات تلگرام، ثبت ربات در تلگرام، کُدنویسی، ارتباط با API و در نهایت تست کُدهای نوشته شده، مهم‌ترین مراحل ساخت ربات‌های تلگرامی است.

۳. بهترین زبان برنامه‌نویسی برای ساخت ربات‌های تلگرامی چیست؟

زبان‌های مختلفی برای ساخت ربات‌های تلگرامی استفاده می‌شود که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پایتون و رابی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم