معرفی سرور ابری ترکیه و نکات مهمی که باید قبل از خرید آن بدانید!

سرور ابری ترکیه چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 18 تیر 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۷۰۱ بازدید

سرور ابری ترکیه سروری عالی و بسیار ایمن برای کسب‌وکارهای ایرانی به‌شمار می‌رود. بسیاری از افراد به‌دلیل نیاز به تغییر IP یا هر دلیل دیگری، سرورهای خارجی ازجمله سرورهای ترکیه را انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب آن است که خرید سرور ابری ترکیه مزایای متعددی دارد؛ ازجمله نزدیکی جغرافیایی به ایران و سرعت بسیار زیاد. در این مطلب از آموزش سرور بلاگ پارس پک، سعی می‌کنیم شما را با انواع و کاربردهای این سرور بیشتر آشنا کنیم و توضیح دهیم که بهترین کلود سرور ترکیه چه ویژگی‌هایی دارد.

سرور ابری ترکیه چیست؟

سرور ابری ترکیه Turkiye Cloud serverبه سروری گفته می‌شود که از چندین سرور فیزیکی تشکیل شده است و فضای ابری منابعی را تأمین می‌کند که در خاک ترکیه قرار دارد و کاربران از هر‌کجای دنیا خواهند توانست به آن متصل شوند. تفاوت سرور ابری Turkiye با سایر سرورهای ابری خارجی در همین است.

این سرور به‌دلیل کیفیت، منابع، سخت‌افزارها و مدیریت صحیح منابع، به‌عنوان یکی از بهترین سرورهای ابری شناخته می‌شود و در‌حال‌حاضر، کسب‌وکارهای زیادی در ایران از آن استفاده می‌کنند.

همان‌طور‌که می‌دانید، انتخاب درست سرور و نحوه مدیریت منابع یکی از مشکلات مهم کسب‌وکارها به‌شمار می‌رود و اشتباه و سهل‌انگاری در آن علاوه‌بر اتلاف منابع مالی، ازلحاظ زمانی و رقابتی و استراتژیکی به کسب‌وکار زیان جدی وارد می‌کند.

Turkiye Cloud Server در‌صورت تناسب با ماهیت و نیاز کسب‌وکار از اثربخشی و کارایی چشمگیری برخوردار است و درخواست‌های کاربران را می‌تواند به‌خوبی مدیریت کند تا فرایند نگه‌داری و ارتباط با کاربران به‌صورت ۲۴ساعته ادامه پیدا کند.

خرید سرور ابری پارس پک

ویژگی‌های سرور ابری ترکیه

سرور ابری Turkiye یکی از بهترین تکنولوژی‌های نوین میزبانی است که کسب‌وکارها با‌توجه‌به نیازهای خود می‌توانند از آن استفاده کنند. حال چرا باید سرور ابری ترکیه را انتخاب کنیم؟ در‌واقع، چه ویژگی‌هایی در این سرورها وجود دارند که باعث می‌شوند تا ارائه‌دهندگان مختلف بخواهند سرورهای ترکیه را بفروشند؟ برای پاسخ‌دادن به این پرسش‌ها، درادامه با برخی از ویژگی‌های بهترین سرور ابری ترکیه آشنا می‌شویم.

سرور ابری ترکیه از سرورهای فیزیکی‌ای تشکیل شده است که در خاک ترکیه قرار دارند و در فضای ابری به‌هم متصل شده‌اند و منابع را تأمین می‌کنند. بدین‌ترتیب، کاربران از هر نقطه‌ای روی کره زمین می‌توانند به سرور ابری ترکیه متصل شوند و از آن استفاده کنند.

۱. نزدیکی به ایران ازنظر موقعیت جغرافیایی

یکی از مزیت‌های مهم در انتخاب و خرید سرور ابری ترکیه این است که ازلحاظ موقعیت جغرافیایی به ایران نزدیک است. نزدیکی موقعیت سرور به محلی که کاربران وب‌سایت در آن قرار دارند، باعث می‌شود تا اطلاعات سریع‌تر ذخیره شوند و بهتر دردسترس کاربران قرار گیرند. در‌نتیجه، کاربران با وب‌سایتی سریع‌تر سروکار دارند و تجربه کاربری‌شان بهبود می‌یابد.

ترکیه در فاصله نزدیکی به ایران قرار گرفته است و همسایگی این دو کشور باعث می‌شود تا کاربران در بین سایر سرورهای خارجی، Cloud Server ترکیه را انتخاب کنند. فراموش نکنید که سرعت وب‌سایت نه‌تنها روی تجربه کاربر، بلکه روی سئو وب‌سایت هم تأثیر مثبتی می‌گذارد.

۲. تداوم آپ‌تایم (Uptime)

آپ‌تایم به مدت‌زمانی گفته می‌شود که سرور فعال است و شما و کاربرانتان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. مطابق انتظارات، سرور باید به‌طور‌مداوم در‌دسترس و فعال باشد؛ اما این موضوع فقط تعریفی تئوری و در عمل تقریباً غیرممکن است. بنابراین، بهترین سرورها سرورهایی هستند که بتوانند بیشترین نرخ آپ‌تایم را ارائه دهند و به‌صورت مداوم در‌دسترس باشند. این ویژگی در کلود سرور ترکیه وجود دارد.

۳. سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف

سیستم‌عامل‌های قابل‌نصب و قابل‌اجرا روی سرور، از‌جمله نکات مهمی است که در زمان خرید سرور ابری Turkiye باید به آن توجه کنید. به‌طورکلی، بهترین نوع سرورهای آن‌هایی هستند که از دو سیستم‌عامل اصلی و معروف، یعنی لینوکس و ویندوز، پشتیبانی کنند. معمولاً سرورهای ابری ترکیه این ویژگی را دارند و با هر دو سیستم‌عامل سازگارند.

۴. هزینه مناسب

به‌عنوان کسی که مسئولیت گسترش فعالیت‌های کسب‌وکار در فضای آنلاین را برعهده دارد، برنامه‌ریزی برای بودجه در‌اختیارتان بسیار مهم است. «دقت» در برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها، به‌خصوص برای کسب‌وکارهای نوپا اهمیت زیادی دارد؛ به‌همین‌دلیل، باید سرورهایی را انتخاب کنید که هزینه‌شان با بودجه شما متناسب باشد. اگر به‌دنبال سرور کارآمد و مقرون‌به‌صرفه می‌گردید، کلود سرور ترکیه بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

خرید سرور ابری ترکیه
سرور ابری ترکیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاربردهای سرور ابری ترکیه

سرورهای ابری ترکیه برای کاربران و شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی کسب‌وکارهای بزرگ کاربردهای خاصی دارند که باعث می‌شود استفاده از آن‌ها فراگیر شود. برخی از کاربردهای مهم‌ Cloud Server ترکیه عبارت‌اند از:

۱. تریدرها

یکی از مشاغل جدیدی که به‌لطف پیشرفت تکنولوژی ظهور کرده، خریدوفروش رمزارز است. این شغل کاملاً جدید در ایران هم طرفداران زیادی دارد؛ اما مسئله اصلی این است به‌دلیل تحریم‌هایی که برای فعالیت‌های مالی تعیین شده، امکان استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی از داخل ایران وجود ندارد. در چنین مواقعی، افراد باید آدرس IP خود را تغییر دهند که با خرید سرور ابری ترکیه امکان‌پذیر می‌شود.

۲. بازی‌های آنلاین

کسانی که به دنیای بازی‌های آنلاین و گیمینگ علاقه دارند، بارها با بازی‌هایی روبه‌رو شده‌اند که از داخل ایران امکان دسترسی به آن وجود ندارد. در چنین مواقعی نیز، سرورهای ابری ترکیه می‌توانند با تغییر IP به شما کمک کنند تا بازی‌های دلخواهتان را اجرا کنید.

سرور ابری چه مزایای دارد و برای چه کسانی مناسب است؟ هنگام خرید سرور ابری به چه مواردی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید سرور ابری

۳. تحقیقات علمی

اگر به‌واسطه کار یا تحصیلات خود باید به‌طورمداوم منابع و مجلات روز دنیا را پیگیری کنید، احتمالاً با محدودیت‌های موجود به‌دلیل حضور در ایران روبه‌رو شده‌اید. در چنین شرایطی، باید از روش تغییر IP استفاده کنید تا به این منابع بتوانید دسترسی داشته باشید. با داشتن سرورهای ترکیه می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

۴. مدیریت وب‌سایت‌ها

هر وب‌سایتی به کامپیوتری قدرتمند برای پردازش و ذخیره اطلاعات نیاز دارد. برای این منظور، استفاده از سرورها می‌توانند بهترین گزینه ممکن باشند. با انتخاب و خرید بهترین سرور ابری ترکیه، می‌توانید اطلاعات مختلف وب‌سایت خود را روی سروری امن ذخیره کنید.

بهترین سرور ابری ترکیه
کاربرد بهترین سرور ابری ترکیه چیست؟

انواع سرور ابری ترکیه

اگر با بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای سرور ابری ترکیه قصد دارید یکی از این سرورها را تهیه کنید، قبل از هر کاری باید با انواع آن آشنا شوید. سرورهای ابری ترکیه را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

۱. سرور ابری عمومی ترکیه (Public Cloud Server)

در سرور ابری عمومی، مالکیت و مدیریت سرورها بر‌عهده ارائه‌دهنده ثالث است که امکان دسترسی On-Demand را برای مشتریانش فراهم می‌کند. این نوع سرورها معمولاً در بین سرورهای ابری رایج‌تر هستند.

۲. سرور ابری خصوصی ترکیه (Private Cloud Server)

اگر به‌دنبال خرید سرور ابری ترکیه هستید که خودتان مسئولیت مدیریت و نگه‌داری از آن را بر‌عهده بگیرید، سرور ابری خصوصی را باید انتخاب کنید. در این نوع از سرورها، منابع سرور با سازمان یا کسب‌وکارهای دیگر به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود و به‌دلیل ارائه در بستر ابری، هر‌یک از کارکنان که دسترسی داشته باشند، مدیریت سرور را می‌توانند از راه دور برعهده بگیرند.

۳. سرور ابری هیبریدی یا ترکیبی ترکیه (Hybrid Cloud Server)

شاید بتوان سرورهای ترکیبی یا هیبریدی را به‌عنوان بهترین سرور ابری ترکیه در نظر گرفت. این سرورها معمولاً از ترکیب سرورهای عمومی یا خصوصی با سرورهای فیزیکی ایجاد می‌شوند. در سرورهای هیبریدی، معمولاً آزادی‌عمل بیشتری دارید و به‌خوبی می‌توانید منعطف‌بودن آن‌ها را متوجه شوید. همچنین، این نوع سرورها امنیت بیشتری هم دارند.

ویژگی‌های مهم سرور ابری چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ سرور ابری چگونه کار می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور ابری چیست؟

نکات مهم حین خرید سرور ابری ترکیه

قبل از خرید سرور ابری ترکیه، باید به چند نکته مهم توجه کنید؛ از‌جمله فضای هارد دیسک، نوع هارد دیسک HDD یا SSD، میزان رم و محل قرار‌گرفتن سرور. درادامه، به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که در انتخاب کلود سرور ترکیه باید به آن دقت کنید.

۱. میزان امنیت و پشتیبانی سرور ابری ترکیه

همان‌طور‌که قبل‌از‌این با معرفی سرورهای ابری ترکیه اشاره کردیم، هر سرور ابری از سرورهای کوچک‌تر تشکیل شده است که در مناطق مختلفی قرار دارند. همین امر به افزایش امنیت کلود سرور ترکیه و ثبات بیشتر آن کمک می‌کند؛ زیرا در‌صورت بروز مشکل در یک سرور، سایر آن‌ها از اطلاعات درون سرور پشتیبانی می‌کنند.

۲. صرفه اقتصادی برای خرید سرور ابری ترکیه

به‌دلیل مجازی‌بودن و نیازنداشتن به تهیه سرور فیزیکی و صرف هزینه برای نگه‌داری آن، هزینه‌هایتان برای خرید سرور ابری ترکیه کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا شما فقط یک اشتراک مجازی می‌خرید که از هرجایی دردسترس است.

۳. شیوه ذخیره اطلاعات

فضای ابری محیطی امن و پایدار برای ذخیره اطلاعات است. علاوه‌بر امنیت فراوان در ذخیره اطلاعات، شما در هر‌زمان و هر‌مکان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید و این مزیت بزرگی برای سرور ابری ترکیه به‌شمار می‌رود.

۴. مقیاس‌پذیری سرور ابری ترکیه

از دیگر نکاتی که حین خرید سرور ابری Turkiye باید مدنظر قرار دهید، مقیاس‌پذیری و منعطف‌بودن خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده است. برخی شرکت‌ها بسته‌های متعددی را به‌صورت پیش‌فرض طراحی می‌کند و برخی دیگر به خودِ شما اجازه می‌دهند تا سرویسی متناسب با نیازتان طراحی کنید.

 خرید سرور ابری ترکیه ساعتی
برای خرید سرور ابری ترکیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید سرور ابری ترکیه

آنچه در زمان خرید Cloud Server ترکیه باید بررسی کنید، این است که انتخاب سرویس به نوع کسب‎وکار‌، ابعاد و گستردگی فعالیت‌ها، مخاطبان، نیازهای برندینگ، بودجه‌ در‌اختیارتان بستگی دارد. بهترین ارائه‌دهندگان خدمات سرور شرکت‌هایی هستند که متناسب با این معیارها، بسته‌ای مناسب را به شما معرفی می‌کنند یا حتی به خودتان اجازه می‌دهند تا نوع سرور موردنیازتان را بسازید.

یکی از ارائه‌دهندگان نام‌آشنا در‌زمینه ارائه خدمات هاستینگ و خرید سرور مجموعه پارس پک است. شما در پارس پک می‌توانید انواع سرورهای داخلی و خارجی را با تعیین منابع متناسب با نیازتان تهیه کنید. نحوه پرداخت هزینه کلود سرور ترکیه را نیز می‌توانید به‌صورت روزانه و بر‌اساس منابع در‌اختیارتان تعیین کنید. تنها کافی است به وب‌سایت Parspack.com مراجعه و سرویس مدنظر خود را تهیه کنید. فراموش نکنید که تیم پشتیبانی پارس پک ۲۴ساعته آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و حال مشکلات شماست.

جمع‌بندی

سرور ابری ترکیه یکی از بهترین سرورهای ابری به‌شمار می‌رود که برای انواع کاربردهای مهم از‌جمله ذخیره فایل‌های دیجیتال و نگه‌داری از اطلاعات مهم کسب‌وکارهای ایرانی مناسب است. در این مطلب از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، درباره ویژگی‌ها و کاربردها و انواع سرور ابری ترکیه صحبت کردیم.

سرورهای ابری‌ای که دیتاسنتر آن‌ها در کشور ترکیه قرار دارد، به‌دلیل نزدیکی جغرافیایی به ایران از سایر سرورهای خارجی طرفداران بیشتری دارند. همچنین، این سرور برای کسب‌وکارهایی مناسب است که به‌سرعت زیاد وب‌سایت اهمیت می‌دهند. اگر قصد دارید سرور ترکیه را بخرید‌، به نکات گفته‌شده در این مقاله بسیار دقت کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور ابری ترکیه چه کاربردهایی دارد؟

ازجمله کاربردهای مهم Cloud Sever Turkiye می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • مناسب برای بازی‌های آنلاین
  • مناسب برای تریدرها و کار با رمزارزها
  • مناسب برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مدیریت وب‌سایت‌ها

۲. خرید سرور ابری ترکیه چه مزایایی دارد؟

نزدیکی به ایران، تداوم در مدت‌زمان آپ‌تایم، سازگاری با سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس، هزینه مناسب و… همگی از مزیت‌ها و ویژگی‌های اصلی این سرورها به‌شمار می‌آیند.

۳.  برای خرید بهترین سرور ابری ترکیه باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

برای خرید بهترین سرور ابری ترکیه، باید به معیارهایی مانند پشتیبانی و امنیت سرور، هزینه‌ها، روش ذخیره اطلاعات و مقیاس‌پذیری دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم