آشنایی با سرور مجازی شیلی و ۷ نکته مهم حین خرید آن

سرور مجازی شیلی چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 22 فروردین 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۲۱۸ بازدید

سرور مجازی شیلی برای کسانی که می‌خواهند مانند شهروندان سایر کشورها بی‌دردسر در فضای دیجیتال فعالیت کنند‌، انتخاب مناسبی خواهد بود. شیلی یکی از کشورهای زلزله‌خیز جهان است و برای حفظ دیتاسنترهای مربوط به وی‌پی‌اس این کشور باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود. VPS شیلی با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری قدرتمند و ویژگی‌هایی همچون قیمت مقرون‌به‌صرفه و آپ‌تایم مداوم می‌تواند برای میزبانی از اطلاعات انواع وب‌سایت، ترید، گیم و‌… به‌کار برده شود.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، نحوه محافظت از سرور مجازی سانتیاگو را توضیح می‌دهیم و ویژگی‌های این سرور را دقیق‌تر ارزیابی می‌کنیم و راهنمای خرید مختصری را برای تهیه سرور مجازی شیلی ارائه می‌دهیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سرور مجازی شیلی چیست؟

سرور مجازی شیلی یا Chile virtual private servers یکی از انواع مختلف VPSها به‌حساب می‌آید که به‌دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیارش، برای کارهای مختلفی به‌کار می‌رود. وی‌پی‌اس شیلی همچون سایر سرویس‌های مشابه در پلن‌های مختلف و با امکانات گوناگون ارائه می‌شود و خریداران طبق نیاز خود، می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب و تهیه کنند.

خرید سرور مجازی

VPS شیلی در کجا واقع شده است؟

وی‌پی‌اس شیلی در قاره آمریکای‌جنوبی و کشور شیلی واقع شده است. بیشتر مراکز داده این کشور در پایتخت آن، سانتیاگو و برخی دیگر در شهرهایی همچون کانسپسیون و والپارایسو قرار دارند.

یکی از نکاتی که در زمان خرید سرور مجازی سانتیاگو باید مدنظر قرار داد، موقعیت کشور شیلی و قرارگرفتن آن روی کمربند زمین‌لرزه جهان است. شاید از خود بپرسید: «این موضوع چه ارتباطی با خرید سرور مجازی شیلی دارد؟» در پاسخ باید بگوییم که زلزله علاوه‌بر آسیب‌‌زدن به مناطق مسکونی، می‌تواند باعث خسارت به زیرساخت‌های کشور‌ها از‌جمله دیتاسنترهای آن شود.

همان‌طور‌که احتمالاً می‌دانید، VPSها از تقسیم‌ مجازی فضای یک سرور فیزیکی به چند بخش کوچک‌تر به‌وجود می‌آیند؛ بنابراین، هر آسیبی که به سرور فیزیکی وارد شود، به اختلال در کار VPS شیلی منجر خواهد شد.

دراین‌میان، مهندسانی که در طراحی دیتاسنترها ایفای نقش می‌کنند، می‌کوشند تا مشکلات این‌چنینی را کنترل کنند و زمان سرویس‌دهی مراکز داده را بهبود ببخشند. برخی از تمهیدات اندیشیده‌شده در طراحی دیتاسنتر سانتیاگو عبارت‌اند از:

۱. مقاوم‌ سازی در‌ برابر زلزله

با جست‌وجویی ساده می‌توانید به فهرستی از زمین‌لرزه‌های بزرگ تاریخ برسید که در صدر این فهرست، زلزله ۹.۵ریشتری شیلی به‌چشم می‌خورد. با‌توجه‌به اینکه شیلی از یک طرف با اقیانوس محصور شده است، وقوع زلزله خطر بزرگ دیگری در پی دارد: سونامی! همه این‌ عوامل باعث شده است تا مکانی که دیتاسنترها در آن واقع می‌شوند، با دقت و وسواس زیادی مقاوم‌سازی شوند تا در‌صورت وقوع حوادث این‌چنینی، مشکلات بعدی همچون قطع سرویس‌دهی دیتاسنترها پیش نیاید.

۲. سیستم‌ های خنک‌ کننده سرور مجازی شیلی

فعالیت انواع پردازنده‌ها حتی در سیستم خانگی ساده به تولید حرارت و گرم‌شدن آن منجر می‌شود. اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود، سخت‌افزار سیستم آسیب جدی خواهد دید. شایان ذکر است که حرارت تولید‌شده در مقیاس دیتاسنتر بسیار بیشتر است؛ از‌این‌رو، به خنک‌کننده‌های قدرتمند و سیستم تهویه مناسبی نیاز است. وی‌پی‌اس شیلی با بهره‌گیری از این قابلیت، توانسته است تاحدممکن حرارت تولیدشده را به‌خوبی مدیریت و از آسیب‌دیدن دیتاسنتر و خروج آن از فرایند سرویس‌دهی جلوگیری کند.

۳. سرویس‌ دهی با حداقل قطعی و بیشترین سرعت

اگر قرار است فعالیت مهمی از‌جمله میزبانی وب‌سایت را از‌طریق VPS شیلی انجام دهید، قطعاً موضوع سرعت و قطعی‌های آن برایتان مهم خواهد بود. یکی از عواملی که می‌تواند در قطع‌شدن سرویس‌دهی سرور مجازی سانتیاگو مهم باشد، موضوع خنک‌کننده‌ها هستند که به آن اشاره کردیم؛ اما عامل بعدی بهره‌گیری از جریان برق پایدار است. قطع برق دیتاسنترها می‌تواند به خروج VPS شیلی از چرخه سرویس‌دهی منجر شود؛ به‌همین‌دلیل، از منابع تغذیه‌ کمکی استفاده می‌شود تا در‌صورت قطع برق، این سیستم‌ها از مدار فعالیت خود خارج نشوند.

موضوع بعدی که می‌تواند بر سرعت سرور مجازی شیلی اثرگذار باشد، اتصال آن به شبکه جهانی است. با‌توجه‌به فاصله زیاد شیلی از کشور ما، اگر کیفیت اتصال آن به شبکه جهانی مناسب نباشد، می‌تواند به افت سرعت فعالیت‌های شما از‌جمله سرعت وب‌سایت منجر شود؛ موضوعی که تأثیر بسزایی بر نمره سئو وب‌سایت شما خواهد گذاشت. با‌توجه‌به نوع اتصال سرور مجازی شیلی به شبکه جهانی، شما می‌توانید با خیال راحت این سرویس را بخرید و از سرعت مناسب آن استفاده کنید.

تا این‌جای مطلب، بیشتر ویژگی‌های زیرساختی سرور مجازی سانتیاگو را بررسی کردیم. علاوه‌بر ویژگی‌های ذکرشده، خرید VPS شیلی مزیت‌های دیگری برای شما و کسب‌و‌کارتان به‌همراه خواهد داشت که درادامه، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد وی‌پی‌اس چیست؟ آیا خرید سرور مجازی برای کسب‌وکار من مناسب است؟ قیمت سرور مجازی چقدر است و برای خرید آن به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

۴. پلن‌ های متنوع و ارتقا‌ پذیر سرور مجازی شیلی

معمولاً برای خرید انواع مختلف VPSها، پلن‌های مختلفی پیش روی شماست و دستتان برای انتخاب باز خواهد بود. هر‌یک از این پلن‌ها امکانات خاصی را در‌اختیارتان می‌گذارند. پهنای باند، میزان RAM ،‌CPU، فضای ذخیره‌سازی‌، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل بخشی از این امکانات هستند. پلن‌ها متناسب با امکانات ویژه خود، قیمت مشخصی دارند و شما می‌توانید در زمان خرید، پلن مدنظر را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

دیگر نکته مهم قابلیت ارتقای پلن است. شما بر‌اساس نیاز و بودجه‌‌تان پلنی را می‌خرید؛ ولی با گذشت زمان، ممکن است بودجه یا نیازهایتان بیشتر شود؛ بنابراین، به ارتقای پلن نیاز خواهید داشت. با خرید سرور مجازی شیلی از ارائه‌دهندگان معتبر، در‌صورت نیاز می‌توانید پلن خود را ارتقا دهید و از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.

۵. مقرون‌ به‌ صرفه‌ بودن VPS شیلی

وی‌پی‌اس شیلی به‌ظاهر سرویسی گران‌قیمت در‌مقایسه‌با برخی دیگر از انواع سرورهاست؛ اما نباید از این نکته غافل شد که به‌ازای هزینه‌ پرداختی، امکانات مطلوبی از‌جمله سرعت چشمگیر را دریافت می‌کنید که برای فعالیت‌های مد‌نظر شما، نکته بسیار ارزشمندی است.

۶. آپتایم و امنیت کم‌ نظیر سرور مجازی سانتیاگو

یکی دیگر از ویژگی‌های سرور مجازی سانتیاگو آپ‌تایم مداوم آن است. این موضوع در قابلیت‌های سخت‌افزاری وی‌پی‌اس شیلی ریشه دارد که آن‌ها را بررسی کردیم؛ قابلیت‌هایی همچون دسترسی به جریان برق و اینترنت پایدار. آپ‌تایم مداوم به شما کمک می‌کند تا مدت‌زمان بیشتری را بدون قطعی تجربه کنید و از خدمات این سرویس بهره ببرید.

نکته مهم دیگر در استفاده از این سرویس امنیت آن است. امنیت بسیار اهمیت دارد‌؛ چراکه قرار است میزبانی اطلاعات شما بر‌عهده VPS شیلی باشد. درزمینه امنیت و حریم خصوصی، سرور مجازی شیلی نمره قبولی را دریافت می‌کند؛ به‌خصوص اگر از‌طریق ارائه‌دهندگان معتبر خریده شود.

خرید سرور مجازی شیلی

راهنمای خرید وی پی اس شیلی

۷. تنوع در نوع کنترل پنل و سیستم‌ عامل

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که با خرید VPSهایی همچون وی‌پی‌اس شیلی از آن بهره‌مند می‌شوید، انتخاب نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل است. سیستم‌عامل‌های موجود برای سرور معمولاً ویندوز و لینوکس هستند.

رابط کاربری و محیط سیستم‌عامل ویندوز احتمالاً برای همه ما آشناست. این سیستم‌عامل را مایکروسافت توسعه داده و از امنیت و کارایی مطلوبی برخوردار است. برای استفاده از سرور مجازی ویندوز احتمالاً مجبور خواهید شد هزینه بیشتری پرداخت کنید.

درمقابل، لینوکس سیستم‌عاملی منبع‌باز است و توزیع‌های مختلفی همچون اوبونتو و دبیان برای آن وجود دارد. استفاده از سرور مجازی لینوکس هزینه شما را کاهش خواهد داد. نکته مهم دیگر امنیت آن است. توسعه‌دهندگان مختلف از لینوکس به‌دلیل منبع‌بازبودنش استفاده می‌کنند؛ از‌این‌رو، معمولاً باگ‌های امنیتی آن به‌خوبی شناسایی و اصلاح می‌شوند.

ازنظر کنترل پنل نیز، دست شما باز است و از بین کنترل پنل‌های محبوب و پرطرفداری همچون cPanel و Plesk و DirectAdmin بر‌حسب سلیقه و توانمندی خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

آموزش تصویری انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر و بالعکس را در مقاله زیر بخوانید.

انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر

سرور مجازی شیلی چه کاربردهایی دارد؟

پس از بررسی ویژگی‌های سرور مجازی شیلی، نوبت آن است تا از کاربردهای مختلف آن مطلع شویم و ببینیم آیا این سرویس به کار ما خواهد آمد یا نه. به‌طور‌کلی، اگر برای عبور از برخی محدودیت‌ها به راه‌حل مناسبی نیاز دارید، می‌توانید از VPS شیلی استفاده کنید. علاوه‌براین، سرویس مذکور برای میزبانی انواع وب‌سایت، فعالیت در بازارهای مالی جهانی و ترید، گیم و‌… مناسب است و طبق نیاز خود، پلن مدنظرتان را می‌توانید تهیه کنید.

راهنمای خرید VPS شیلی

برای خرید سرور مجازی شیلی، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • نیاز خود را برحسب انتظاراتتان از سرور مجازی شیلی تعیین کنید.
  • بودجه خود را مشخص کنید.
  • باتوجه‌به نیاز و بودجه خود، پلن مدنظرتان را انتخاب کنید.

نکته: سعی کنید روند بررسی و خرید خود را از ارائه‌دهندگان معتبر پیش ببرید تا علاوه‌بر بهره‌مندی از خدمات مناسب، از پشتیبانی قدرتمند آن‌ها استفاده و مشکلات احتمالی خود را برطرف کنید.

سرور مجازی ویندوز چه کاربرد و مزایایی دارد؟ نصب و راه‌اندازی سرور مجازی ویندوز چگونه انجام می‌شود؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی شیلی مزیت‌های متعددی دارد؛ به‌همین‌دلیل، برای انجام فعالیت‌های مختلف از‌جمله میزبانی اطلاعات وب‌سایت و گیم و ترید استفاده می‌شود.

پلن‌های متنوع و ارتقا‌پذیر سرور مجازی شیلی یکی از خصوصیات مهم آن است که به شما کمک می‌کند تا سرمایه و نیازهای خود را بهتر مدیریت کنید و از کامل‌ترین خدمات برخوردار شوید. علاوه‌براین درصورت بروز مشکلات احتمالی، می‌توانید با پشتیبانی ارائه‌دهنده سرویس خود در تماس باشید. ناگفته نماند پارس‌پک با ارائه پلن‌های مختلف و پشتیبانی مطلوب برای سرور مجازی شیلی، انتخاب مناسبی برای تهیه پلن خواهد بود.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی شیلی چیست؟

سرور مجازی شیلی یا Chile virtual private servers یکی از انواع مختلف VPSها به‌حساب می‌آید که به‌دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیارش، برای کارهای مختلفی به‌کار می‌رود. وی‌پی‌اس شیلی همچون سایر سرویس‌های مشابه در پلن‌های مختلف و با امکانات گوناگون ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند بنابر نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب و تهیه کنند.

۲. VPS شیلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخی از ویژگی‌های این وی‌پی‌اس عبارت‌اند از:

  • سرویس‌دهی با حداقل قطعی و بیشترین سرعت
  • پلن‌های متنوع و ارتقا‌پذیر
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • آپ‌تایم و امنیت چشمگیر
  • تنوع در نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل

۳. سرور مجازی شیلی را از کجا بخریم؟

بهتر است روند بررسی و خرید این سرویس را از ارائه‌دهندگان معتبر همچون پارس‌ پک پیش ببرید تا علاوه‌بر دریافت خدمات مناسب، از پشتیبانی عالی بهره‌مند شوید و بتوانید مشکلات احتمالی خود را به‌سرعت برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم