سرور مجازی فارکس چیست؟ صفر تا صد هر آنچه باید درباره وی پی اس فارکس بدانید!

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
جمعه 28 مرداد 1401
مطالعه: ۱۳ دقیقه ۰ نظر ۱۴۳۰ بازدید

فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی باتوجه‌به اینکه برای افراد درآمدهای دلاری به‌همراه دارد، این روزها طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده است. به‌عنوان نمونه، افراد زیادی هستند که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند؛ اما برای فعالیت در این بازار مانند هر حوزه دیگری، به تجهیزاتی نیاز است که بدون آن اصولاً امکان فعالیت فراهم نخواهد بود یا بازدهی کار به‌شدت کاهش خواهد یافت. یکی از این تجهیزات وی‌پی‌اس فارکس است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم توضیح دهیم که سرور مجازی فارکس چیست و چه کاربردی در این بازار دارد و چطور می‌توان آن را خرید. 

فارکس و نکاتی که باید درباره آن بدانید.

فارکس بازار ارزی بین‌المللی است که در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد؛ اما استفاده از آن در دو دهه گذشته بسیار محبوب شده است. در سال‌های اخیر نیز، فعالیت در این بازار بین معامله‌گران ایرانی رونق گرفته است.

بازار فارکس اصولاً بر تبادل جفت‌ارز استوار است. به‌‎عبارت‌دیگر، در این بازار ارز یک کشور را با ارز کشوری دیگر مبادله می‌کنید. برای مثال، ممکن است ین ژاپن را با دلار آمریکا مبادله کنید. این همان کاری است که در صرافی فیزیکی هم انجام می‎‌دهید؛ مثلاً با مراجعه به دفتر صرافی، می‌توانید ریال ایران را با دلار آمریکا مبادله کنید. گفتنی است فارکس صرفاً برای مبادله ارزها نیست و حتی می‌توانید از آن برای خریدهای اینترنتی از وب‌سایت‌هایی مثل آمازون هم استفاده کنید.

با اینکه بازار فارکس تقریباً در تمام دنیا به‌کار برده می‌شود، متأسفانه کاربران ایرانی در استفاده از این ابزار به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی محدودیت دارند؛ بنابراین برای کار با صرافی‌ها و کارگزاری‌های قانونی فارکس، باید از IP ثابت کشوری دیگر استفاده کرد. همچنین برای افزایش بهره‌وری، باید اینترنت پرسرعت را به‌کار برد که این مهم نیز با اینترنت خانگی و حتی اینترنت موبایل دست‌یافتنی نیست.

مشکلات گفته‌شده باعث می‌شود تا از سرور مجازی مخصوص فارکس استفاده کنید. درادامه مطلب، به مزیت‌های استفاده از سرور مجازی فارکس اشاره خواهیم کرد.

سرور مجازی فارکس مسیر فعالیت افراد در بازار مالی بین‌المللی را برای انجام مبادلات ارزی هموار می‌کند. با استفاده از VPS فارکس می‌توانید با IP ثابت اختصاصی خارج و اینترنت پرسرعت به‌دور از تحریم‌ها و سرعت کُند اینترنت ایران با افراد سراسر جهان تبادل مالی کنید. این سرور اینترنت سریع کشورهای خارجی را با آی‌پی اختصاصی بدون تغییر به شما ارائه می‌کند تا بتوانید بدون قطعی اتصال با پایداری، سرعت و امنیت فراوان معاملات خود را انجام دهید.

کاربرد سرور مجازی فارکس

همان‌طور‌که توضیح دادیم، کاربران ایرانی برای فعالیت در فارکس با محدودیت‌هایی مواجه هستند. این محدودیت‌ها عمدتاً به‌دلیل وضع تحریم‌هایی است که تبادل مالی با شهروندان ایرانی را ممنوع کرده است؛ به‌همین‌دلیل، برای دور‌‌زدن این محدودیت‌ها باید از سرور مجازی برای فارکس استفاده کنید. درادامه، درباره دلایل استفاده از سرور مجازی فارکس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

۱. استفاده از سرور مجازی فارکس برای تغییر IP

برای استفاده از خدمات صرافی‌های خارج از کشور و کارگزاری‌های فارکس، باید به طریقی نشان دهید که ساکن خارج از ایران هستید. ممکن است فکر کنید که با استفاده از VPN‌ها هم می‌توانید به همین هدف دست پیدا کنید؛ اما فراموش نکنید که VPN‌ها معمولاً IP ثابت به شما نمی‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، برای استفاده از VPN‌ها ممکن است هربار مجبور باشید تا سرورتان را عوض کنید و این یعنی خطر بسیار جدی برای اینکه کارگزاری‌ها تشخیص دهند که در حال عوض‌کردن IP خود هستید. در این‌ صورت، حساب شما نزد کارگزاری به‌سرعت مسدود خواهد شد. 

افزون‌براین، سرور VPNها با افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا به‌اشتراک گذاشته می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، گاهی اوقات بعضی از سرورها با کُندی سرعت مواجه هستند و شما مجبور می‌شوید سرورتان را تغییر دهید.

شایان ذکر است که تعدد کاربران سرور باعث خواهد شد تا سیستم‌های امنیتی کارگزاری‌ها و صرافی‌های خارج از کشور به فعالیتتان مشکوک شوند و همین مسئله شما را در خطر مسدودشدن حساب قرار خواهد داد؛ ازاین‌رو، استفاده از VPS برای فارکس و تغییر IP بهترین روشی است که با استفاده از آن می‌توانید با خیال راحت در بازار فارکس فعالیت کنید.

برای آشنایی با انواع سرور مجازی و ویژگی‌های آن، به مقاله زیر مراجعه کنید.

سرور مجازی چیست؟

۲. سرعت زیاد اینترنت سرور مجازی فارکس

یکی از معیارهای بسیار مهم برای موفقیت در بازار فارکس و معامله در آن، استفاده از اینترنت پرسرعت است؛ به‌همین‌دلیل، در انتخاب VPS برای فارکس به سرعت زیاد آن باید توجه کنید. اختلال در اینترنت سرور یا آپ‌تایم اندک آن موجب می‌شود تا دقیقاً در همان زمانی‌که باید معامله و سود خود را کسب کنید، به‌دلیل قطع‌شدن سرور نتوانید معامله‌تان را به‌سرانجام برسانید. نکته مهم دیگر اینکه به‌دلیل الزام به تغییر IP، هرگز نباید بدون وصل‌شدن به سرور و استفاده از IP آن در فارکس فعالیت کنید؛ چون اصولاً امکان این کار وجود ندارد و خطر مسدودشدن حساب شما بسیار زیاد خواهد بود.

خرید سرور مجازی فارکس

VPS فارکس چیست؟

سه ویژگی اصلی سرور مجازی فارکس

تا این‌جای مطلب متوجه شدیم که برای فعالیت در بازار فارکس و رسیدن به درآمدهای دلاری، باید با روشی مطمئن به IP ثابت کشوری دیگر دست پیدا کنیم. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از سرور مجازی فارکس است؛ اما VPS فارکس فقط همین ویژگی را دارد؟ در جواب باید بگوییم خیر! درادامه، ویژگی‌های مهم وی‌پی‌اس فارکس را برمی‌شماریم.

سرور مجازی ترید چیست و چگونه مشکلات معاملات در بازارهای مالی آنلاین را حل می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ترید چیست؟

۱. اتصال بدون قطعی با سرور مجازی فارکس

یکی از ابزارهای مهم‌ موردنیاز برای استفاده از بازار فارکس‌، اتصالی با‌کیفیت و بدون اختلال است. این موضوع آن‌قدر مهم است که شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بدون توجه به آن ممکن است تمامی زحماتتان از بین برود. به‌بیان بهتر، اگر در همان لحظه‌ای که به حضور در بازار فارکس و معامله در آن نیاز دارید، ارتباط با سرور از دست برود، از سود آن معامله بی‌نصیب می‌مانید و حتی ممکن است با ضررهای هنگفت مواجه شوید.

یکی از راهکارهای بهینه‌ برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از سرور مجازی فارکس است. این سرورها باتوجه‌به کیفیت مطلوب خود، آپ‌تایم مداوم و تضمینی در حد ۹۹.۹۹درصد به شما ارائه خواهند کرد و این یعنی حضور شما در بازار فارکس با استفاده از وی‌پی‌اس فارکس، ۲۴ساعته تضمین‌شده خواهد بود.

۲. تأمین امنیت اطلاعات با سرور مجازی فارکس

امنیت اطلاعات یکی دیگر از نکات بسیار مهم در بازار فارکس است. افرادی که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در بازار فارکس فعالیت می‌کنند، ممکن است سرمایه‌های زیادی در این بازار داشته باشند و این یعنی اینکه اگر امنیت اطلاعاتشان به هر دلیل به‌خطر بیفتد، ممکن است تمامی دارایی‌شان در یک لحظه نابود شود. توجه کنید که پیگیری مسائل امنیتی ایجاد‌شده در سیستم‌های مجازی و به‌خصوص فارکس، بسیار پیچیده‌تر از صرافی‌های فیزیکی و جابه‌جایی‌های حقیقی است؛ چراکه هکرها همیشه بر کار خود بسیار مسلط‌اند و این یعنی علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد.

همان‌طورکه گفتیم، یکی از محاسن سرور مجازی فارکس امنیت فراوان اطلاعات در آن است. شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاستینگ همواره می‌کوشند تا تدابیر امنیتی را برای سرورهایشان بیندیشند و بتوانند امنیت سرور مجازی مخصوص فارکس را تأمین کنند. با‌این‌حال، امنیت سرور مجازی فارکس، تنها بخشی از خطر را دفع می‌کند؛ ازاین‌رو، خود شما نیز همواره باید مسائل امنیتی این حوزه را کاملاً جدی بگیرید و به آن‌ها توجه کنید تا مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نشود.

۳. استفاده از IP ثابت با سرور مجازی فارکس

همان‌طور‌که گفتیم، برای فعالیت در بازار فارکس باید IP خود را تغییر دهید. این IP باید ثابت باشد تا خطر مسدودشدن حساب شما را به کمترین میزان خود برساند. سرور مجازی فارکس این معضل را نیز برایتان حل خواهد کرد. با استفاده از این سرور، آدرس IP خود را می‌توانید به IP سرور تغییر دهید. برای مثال، اگر دیتاسنتر سرور ما در آلمان قرار گرفته باشد، با اتصال به آن آی‌پی سیستم نیز به آی‌پی آلمان تغییر خواهد کرد.

بایننس چیست و برای ترید در این صرافی به چه ابزارهایی نیاز است؟ در مقاله زیر بخوانید.

ابزارهای مهم برای ترید در بایننس

سه معیار بسیار مهم در خرید بهترین سرور مجازی فارکس

اگر قصد دارید سرور مجازی فارکس بخرید، بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید. درادامه این مقاله از بلاگ پارس پک، به برخی از این نکات مهم‌ اشاره خواهیم کرد.

۱. دیتاسنتر VPS فارکس

سرورها در دیتاسنتر قرار می‌گیرند و دیتاسنتر هم ممکن است در هر کشوری واقع شده باشد. به‌عنوان مثال، اگر دیتاسنتر VPS فارکس انتخابی شما در کشور آلمان قرار گرفته باشد، با استفاده از این سرور خواهید توانست از IP ثابت آلمان استفاده کنید.

۲. آپ‌تایم مداوم

دیگر نکته مهم در خرید سرور مجازی فارکس، آپ‌تایم سرور است. به‌بیان ساده، آپ‌تایم مدت‌زمانی است که سرور در حال فعالیت و سرویس‌دهی است. برای نمونه، آپ‌تایم ۹۹.۹۹درصد نشان‌دهنده این است که سرور انتخابی شما فقط در ۰.۰۱درصد از زمان اشتراک انتخابی‌تان ممکن است در‌دسترس نباشد و این به‌معنی واقعی یعنی دسترسی همیشگی به سرور!

توجه کنید که آپ‌تایم بسیار زیاد ممکن است در برخی از کاربردها، مثلاً انجام کارهای علمی و تحقیقاتی اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما اگر قصد دارید سرور مجازی را برای فعالیت در فارکس به‌کار بگیرید، آپ‌تایم بسیار زیاد قطعاً از نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید.

۳. پشتیبانی قوی

گاهی اوقات ممکن است برای استفاده از سرور به راهنمایی نیاز داشته باشید یا سرور شما دچار اختلال شده باشد و برای رفع آن به پشتیبانی فنی احتیاج داشته باشید. اگر‌چه این موضوع ممکن است ساده به‌نظر برسد، بی‌توجهی به آن به‌راحتی شما را دچار ضررهای هنگفتی می‌کند.

به‌عنوان مثال، فرض کنید استراتژی شما به‌گونه‌ای است که باید به‌سرعت برای ارزی که در حسابتان دارید، پوزیشن فروش بگیرید. حالا تصور کنید دقیقاً در همان زمانی‌که باید به سرور خود وصل و با تغییر IP به بازار فارکس وارد شوید، ناگهان سرورتان دچار مشکل شود. در این مواقع، قطعاً باید تیم پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده وی‌پی‌اس فارکس وارد عمل شود و تا رسیدن به نتیجه لازم در‌کنارتان باشد. 

به‌عنوان قانون کلی، باید بدانید معمولاً شرکت‌های معتبر و باسابقه در ارائه خدمات سرور و هاستینگ خدمات پشتیبانی مطلوبی نیز ارائه می‌دهند. تیم مانیتورینگ سرور و پشتیبانی فنی این شرکت‌ها از متخصصان ترازِاول حوزه IT و شبکه تشکیل شده است و توجه به همین موضوع بر کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

نکات مهم برای خرید IP ثابت و کاربرد استفاده از آن را در مقاله زیر بخوانید

خرید IP ثابت

سرور مجازی آلپاری و آنچه باید درباره آن بدانید

وقتی تصمیم می‌گیرید فعالیتتان را در فارکس شروع کنید، باید کارگزاری‌ای را برای انجام این فعالیت برگزینید. کارگزاری‌های متعددی در این بازار وجود دارند که هر‌یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما به‌جرئت می‌توان گفت که آلپاری یکی از بروکرهای معتبری به‌حساب می‌آید که مدت‌هاست در فارکس حضور دارد و انتخاب نخست معامله‌گران حرفه‌ای است.

تأسیس آلپاری به سال ۱۹۹۸ باز‌می‌گردد و دفتر مرکزی‌اش در جزیره سنت‌وینسنت قرار دارد. آلپاری ازجمله کارگزارانی است که با استفاده از آن می‌توانید به خدمات معاملاتی متعددی دست پیدا کنید. تنوع خدمات آلپاری ازجمله دلایل جذابیت این بروکر برای معامله‌گران است. برای افتتاح حساب در این کارگزاری، به حداقل یک یورو نیاز خواهید داشت.

آلپاری حتی به معامله‌گران علاقه‌مند به ترید بیت کوین نیز کمک می‌کند تا این کار را به‌راحتی انجام دهند. بااین‌حال، حتماً می‌دانید که فعالیت به‌عنوان تریدر و خریدوفروش رمز‌ارزها نیز به سروری نیاز دارد تا هم امکان استفاده از IP ثابت را برایتان فراهم کند و هم اینترنت پرسرعت داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید از سرور مجازی ترید بهره ببرید. 

یکی از ویژگی‌های بسیار ممتاز Alpari این است که به شما امکان می‌دهد تا حساب آزمایشی در آن افتتاح کنید. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا قوت‌ها و ضعف‌های خود را در معامله‌گری شناسایی و ضعف‌هایتان را رفع کنید.

ممکن است برخی ادعا کنند که آلپاری یک بار ورشکستگی را به‌دلیل افت ناگهانی و شدید دلار آمریکا در‌برابر فرانک سوئیس تجربه کرده است؛ اما درواقع، سازمان خدمات مالی بریتانیا (FSA) این کارگزاری را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کرده و همین موضوع نشان‌دهنده قدرت و مطمئن‌بودن این بروکر است.

فراموش نکنید که برای فعالیت در هر کارگزاری ازجمله آلپاری، به اینترنت بسیار پرسرعت و پایدار نیاز دارید و این همان موضوعی است که با استفاده از سرور مجازی آلپاری دریافت خواهید کرد.

فارکس چیست و خرید سرور مجازی در بازار فارکس چه مزایایی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

فارکس چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

امروزه، فعالیت در بازار فارکس به یکی از روش‌های متداول برای کسب درآمدهای دلاری و سودهای سرشار تبدیل شده است. برای ورود پرقدرت به این بازار و رسیدن به درآمدهای فراوان‌، علاوه‌بر علم معامله‌گری و رعایت نکات مهم موجود در این حوزه‌، باید سرور مناسبی نیز داشته باشید تا آدرس IP شما را تغییر دهد و پایداری درخورتوجهی داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید از سرور مجازی فارکس استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره این سرور و خصوصیات و ویژگی‌های آن صحبت و به نکاتی اشاره کردیم که برای خرید آن باید مدنظر قرار دهید. علاوه‌براین، بروکر آلپاری و سرور مجازی آلپاری را معرفی کردیم.

سؤالات متداول

۱. منظور از فارکس چیست؟

فارکس (Forex) بازار مالی بین‌المللی است که در آن می‌توانید ارزها را خریدوفروش کنید. به‌عنوان مثال، در این بازار می‌توانید فرانک سوئیس را بفروشید و دلار آمریکا دریافت کنید.

۲. آیا فارکس شعبه فیزیکی هم دارد؟

خیر، تمامی فعالیت‌های بازار فارکس بر بستر اینترنت انجام می‌شود.

۳. آلپاری چیست؟

یکی از کارگزاری‌های معتبر در فارکس به‌شمار می‌آید که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده است و باتوجه‌به خدمات مناسبی که به کاربران ارائه می‌دهد، محبوبیت فراوانی دارد.

۴. سرور مجازی فارکس چیست؟

برای فعالیت در بازار فارکس‌، باید بتوانید از IP اختصاصی کشوری دیگر استفاده کنید؛ زیرا حضور در بازار فارکس برای ایرانیان محدود شده است. برای این منظور، استفاده از سرور مجازی فارکس کاملاً کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم