سرور مجازی گرجستان چیست؟ معرفی کاربردها و ۵ مزیت مهم VPS گرجستان

سرور مجازی گرجستان چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 27 اسفند 1400
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۶۵۷ بازدید

سرور مجازی گرجستان یکی از سرورهای برتر برای کاربرانی است که نیازمند آی‌پی اختصاصی از کشور گرجستان هستند. وی‌پی‌اس گرجستان به‌دلیل برخورداری از مزیت‌ها و نیز کاربردهای متنوع به یکی از انتخاب‌های مهم کاربران ایرانی تبدیل شده است. در این مقاله از بلاگ پارس، به‌طورمفصل درباره سرور مجازی گرجستان صحبت خواهیم کرد؛ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سرور مجازی گرجستان چیست؟

سرور مجازی گرجستان یکی از سرورهای بسیار مهم و پرطرفداری است که دیتاسنتر آن در شهر تفلیس قرار دارد. آنچه کیفیت سرور مجازی گرجستان را تضمین می‌کند، فاصله کم این سرور تا کشور ایران است. فاصله کم و درکنار آن برخورداری از مسیر ترانزیت یکسان باعث شده است تا سرعت اتصال کاربران ایرانی به سرور مجازی گرجستان بسیار زیاد باشد و کاربران کمترین میزان تأخیر را تجربه کنند. انواع سرور گرجستان عبارت‌اند از:

  • سرور مجازی گرجستان
  • سرور ابری گرجستان
  • سرور اختصاصی گرجستان

خرید سرور مجازی

سرور مجازی گرجستان مناسب چه کسانی است؟

حتماً این سؤال برای شما نیز پیش آمده است که «آیا سرور مجازی گرجستان برایتان مناسب است یا باید به‌سراغ تهیه سرور مجازی از کشور خارجی دیگری بروید؟» سرور مجازی گرجستان بیشتر برای افراد زیر کاربردی است:

۱. معامله‌ گران ارزهای دیجیتال

افراد زیادی هستند که در حوزه بازارهای مالی به‌خصوص ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. برخی فقط به‌صورت محدود چند ارز دیجیتال را خرید‌و‌فروش و برخی همه زندگی خود را وقف فعالیت در این بازار مالی پیش‌بینی‌نشدنی می‌کنند. چه به‌صورت تفریحی خرید‌و‌فروش می‌کنید و چه حرفه اصلی شما ترید است، به سرور مجازی گرجستان نیاز خواهید داشت.

همان‌طور‌که می‌دانید، صرافی‌های خارجی به‌دلایل مختلف از ارائه خدمات خود به کاربران ایرانی با آی‌پی ایران خودداری می‌کند. برای انجام عملیات‌های بین‌بانکی به آی‌پی ثابت نیاز دارید. با خرید سرور مجازی گرجستان، می‌توانید بدون دردسر معاملات بین‌بانکی خود را انجام دهید. از سرور مجازی گرجستان به‌عنوان سروری برای ترید و دور‌زدن تحریم‌ها نیز یاد می‌شود.

۲. گیمرها و دارندگان وب‌ سایت‌ های بازی

همان‌طور‌که می‌دانید، این روزها فعالیت مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه گیم در حال افزایش است؛ به‌خصوص برای کسانی که وب‌سایتی ویژه برای گیم تأسیس کرده‌اند، نیاز به سرور مجازی با آی‌پی ثابت بسیار احساس می‌شود. سرور مجازی گرجستان با داشتن پینگ عالی بهترین سرور برای صنعت گیم به‌شمار می‌رود.

در‌واقع، سرور مجازی گرجستان این امکان را فراهم می‌کند تا گیمرها بدون قطعی بازی‌های آنلاین چند‌نفره را انجام دهند. درکنار آن کاربران می‌توانند سرعت بسیار زیاد در بازی را تجربه کنند و حین بازی به‌موقع از خود واکنش نشان دهند. این امر نیازمند سرور مجازی ویژه با سرعت عالی است که سرور مجازی گرجستان این امکان را برای گیمرها و دارندگان وب‌سایت‌های گیم فراهم می‌کند.

۳. تاجران

تجارت در زمینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. تاجران بزرگ برای معرفی‌ خود به کشورهای دیگر و جذب سرمایه‌گذاران مختلف به وب‌سایتی سریع نیاز دارند. علاوه‌براین، وقتی می‌خواهند معامله‌های تجاری انجام دهند نیازمند نقل‌و‌انتقالات مختلف بین‌بانکی هستند. همین موضوع نشان می‌دهد سرور مجازی گرجستان آی‌پی ثابت برای تاجران نیز بهترین گزینه انتخابی است.

۴. دانشجویان

دانشجویانی که می‌خواهند در وب‌سایت‌های مختلف خارجی ثبت‌نام و در کلاس‌های متنوعی شرکت کنند، از سرور مجازی گرجستان می‌توانند استفاده کنند. برای ثبت‌نام در وب‌سایت‌های خارجی، اگر آی‌پی متفاوتی داشته باشید، به‌زودی پنل کاربری شما مسدود می‌شود. این موضوع برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد؛ به‌همین‌دلیل، دانشجویان خارجی باید از آی‌پی ثابت برای فعالیت در وب‌سایت‌های مختلف برخوردار باشند.

۵. وب‌ سایت‌ های پربازدید با ترافیک بسیار زیاد

برخی از وب‌سایت‌ها باتوجه‌به نوع فعالیتشان ورودی بسیار زیادی دارند. این وب‌سایت‌ها اگر بخواهند از سرورهای مجازی ارزان و بی‌کیفیت استفاده کنند، به‌مرور‌زمان مشتریانشان را از دست می‌دهند؛ چرا‌که کاربران به‌سختی وارد وب‌سایت می‌شوند و بعد از مدتی ترجیح می‌دهند از آن دسته از رقبای آن‌ها خرید کنند که سرعت بیشتری دارند.

استفاده از سرور مجازی گرجستان را به وب‌سایت‌هایی توصیه می‌کنیم که ترافیک ماهانه زیادی دارند و به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیازمندند. بدین‌ترتیب، چنین وب‌سایت‌هایی سرعت چشمگیری پیدا و پیشرفت خواهند کرد. کاربران نیز در دقیق‌ترین زمان ممکن به خدمات و محصولات وب‌سایت‌هایی دسترسی خواهند داشت که از این سرور مجازی استفاده می‌کنند.

برای آشنایی کامل با سرور مجازی، ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از آن می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

ویژگی‌ های سرور مجازی گرجستان

سرور مجازی گرجستان ویژگی‌های بسیار خاصی دارد که دقیقاً مناسب کاربران ایرانی است. ویژگی‌های مهم سرور مجازی کشور گرجستان بدین‌شرح‌اند:

۱. ارائه دسترسی کامل

یکی از دغدغه‌های کاربرانی که می‌خواهند سرور مجازی گرجستان را تهیه کنند، به ارائه دسترسی کامل مربوط است. کاربران می‌توانند دسترسی کامل سرورهای لینوکسی (Root) و سرورهای ویندوزی (Administrator) را به سرور مجازی گرجستان داشته باشند؛ البته در این زمینه نیز باید شرکتی را انتخاب کنید که این دسترسی را ارائه دهد.

نکته مهم دیگر در ارائه دسترسی کامل مربوط به خاموش یا روشن کردن سرور است. گاهی کاربر طبق شرایط خود نیاز دارد که سرور مجازی گرجستان خود را خاموش یا روشن کند و شاید بخواهد به سایر امکانات مدیریتی دسترسی داشته باشد. بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرور مجازی دسترسی کامل به کاربران را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

بدین‌ترتیب، کاربر در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌تواند حتی برای نصب سیستم‌عامل مدنظر خود نیز اقدام کند. این ویژگی به‌دلیل ایجاد کنترل پنل حرفه‌ای مدیریت سرور صورت می‌گیرد. به‌طورکلی، می‌توانید سیستم‌عامل‌های به‌روز را روی سرور خود نصب کنید. سیستم‌عامل‌های زیر بین کاربران طرفداران زیادی دارند:

  • انواع سیستم‌عامل‌های لینوکس: CentOS 7, CentOS 8, Ubuntu 20.04, Ubuntu 18.04, Ubuntu 22.04, Debian 9, Debian 10
  • انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز: Windows Server 2008, 2012, 2016, 2019

۲. ارائه منابع کاملاً اختصاصی

برای بسیاری از کاربران ارائه منابع اختصاصی سرور مجازی گرجستان اهمیت زیادی دارد. به‌‌خاطر بسپارید سرور مجازی گرجستان از منابع کاملاً اختصاصی برخوردار است. انتخاب شما هر‌کدام از سرورهای مجازی یا ابری یا اختصاصی گرجستان باشد، منابع آن‌ها کاملاً اختصاصی هستند. همین موضوع باعث شده است که سرور مجازی تفلیس از سرعت بسیار زیاد و قطعی بسیار کمی برخوردار باشد.

خرید سرور مجازی گرجستان

همه چیز درباره وی پی اس گرجستان

مزایای سرور مجازی گرجستان

پیش‌تر درباره ویژگی‌های سرور مجازی گرجستان و کاربردهایش صحبت کردیم. برای اینکه نکته ناگفته‌ای درباره این سرور باقی نماند، باید به مزایای سرور مجازی گرجستان نیز اشاره کنیم. مزیت‌های ویژه این سرور مجازی تفلیس ازاین‌قرارند:

۱. دیسک‌ های ذخیره‌ سازی پرسرعت

سرور مجازی گرجستان از دیسک‌های ذخیره‌سازی SSD و NVMe برخوردار است. همین موضوع باعث می‌شود وب‌سایت شما از سرعت و قدرت بیشتری بهره ببرد. افزون‌براین، سرور مجازی گرجستان به افزونگی Raid مخفف Redundant Array of Independent Disks مجهز است

درواقع، Raid به مجموعه‌ای گفته می‌شود که با بهره‌مندی از چند دیسک، فضای مناسبی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات فراهم می‌کند. این معیارها درکنار‌هم باعث می‌شوند سرور مجازی گرجستان حداکثر سرعت و کارایی را از خودش نشان دهد.

۲. استفاده از سخت‌ افزارهای به‌ روز

عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا سرور مجازی بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. وقتی شرکت‌ ارائه‌دهنده سرور مجازی گرجستان از سخت‌افزارهای برتر و به‌روز استفاده کند، سرور مجازی شما با کمتری ایراد و قطعی کار خواهد کرد. پس هنگام انتخاب سرور مجازی، درباره سخت‌افزارهای آن باید اطلاعات کاملی کسب کنید.

۳. امنیت اطلاعات کاربر

امنیت داده‌ها برای کاربران اهمیت زیادی دارد. سرور مجازی گرجستان نیز از امنیت مناسبی برخوردار است. از‌آن‌جا‌که با خرید این سرور آی‌پی ثابت هم به‌دست می‌آورید، دیگر نباید نگران از‌دست‌رفتن اطلاعات و دارایی‌هایتان براثر تغییر آی‌پی باشید.

همچنین، ازآن‌جاکه وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده سرور مجازی گرجستان با کاربران فعال در‌زمینه ارزهای دیجیتال و تجارت و مشاغل دیگر سروکار دارند، همیشه به‌روزترین نکات امنیتی را برای سرور مجازی گرجستان در نظر می‌گیرند. به‌همین‌دلیل، این وب‌سایت‌ها از فایروال‌های بسیار امن برای جلوگیری از حمله‌های DDoS استفاده می‌کنند.

۳. پهنای باند نامحدود در سرور مجازی گرجستان

پهنای باند نامحدود یکی از نیازهای کاربران دارای وب‌سایت‌هایی با ترافیک بسیار زیاد است. پهنای باند نامحدود امکان برخورداری از حجم دانلود و آپلود نامحدود را فراهم می‌کند. وب‌سایت‌هایی که به سرعت بسیار زیاد نیاز دارند، مانند وب‌سایت‌های فیلم و سریال یا وب‌سایت‌های مخصوص گیم به‌شدت به‌دنبال سرور مجازی با پهنای باند نامحدود هستند.

هرچه پهنای باند بیشتری دراختیار کاربر قرار بگیرد، سریع‌تر می‌تواند با سرعتی ثابت و تضمین‌شده فعالیت و کاربران بیشتری را به‌سمت وب‌سایتش جذب کند. سرور مجازی گرجستان از پهنای باند نامحدودی برخوردار است که می‌توانید از این ویژگی برای پیشرفت تجارت اینترنتی خود استفاده کنید.

۴. آپ‌ تایم مداوم

کاربران باید بتوانند در زمان مناسب به وب‌سایت شما و خدماتتان دسترسی داشته باشند. اگر چیزی غیر از این اتفاق بیفتد، وب‌سایتتان به‌مرور‌زمان در گوگل افت می‌کند و محبوبیت خود را از دست می‌دهد و درنتیجه، درآمد شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

در خرید سرور مجازی، باید به آپ‌تایم آن توجه کنید. وقتی آپ‌تایم کم باشد، هر‌چه محصولات و محتواهای ویژه‌ای هم داشته باشید، مخاطبانتان نمی‌توانند به‌درستی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. سرور مجازی گرجستان با برخورداری از آپ‌تایم بیش از ۹۹.۹۰درصد می‌تواند وب‌سایت شما را در اوج نگه دارد.

منظور از آپ‌تایم مدوام این است که سیستم می‌تواند بدون خاموش یا ری‌استارت شدن همچنان کار کند و وب‌سایتتان پر‌قدرت به حضورش در اینترنت ادامه دهد. عوامل مهم مؤثر بر آپ‌تایم مداوم سرور مجازی گرجستان عبارت‌اند از:

  • پهنای باند درخورتوجه شبکه
  • برخورداری از زیرساخت‌های توسعه‌پذیر
  • فضای ذخیره‌سازی فراوان
  • Ram قدرتمند
  • سرعت بسیار زیاد پردازش و پاسخ‌گویی سرور

۵. امکان ارتقای سرور بدون تغییر آی‌ پی

یکی از مزایای ویژه‌ سرور مجازی گرجستان امکان ارتقای آن بدون تغییر آی‌پی است. باتوجه‌به نوع کسب‌وکار اینترنتی‌تان، ممکن است به ارتقای منابع سرور نیاز داشته باشید. این موضوع برخی از افراد را نگران می‌کند که اگر این کار را انجام دهند، ممکن است آی‌پی آنان نیز تغییر می‌کند.

ویژگی اصلی سرور مجازی گرجستان برخورداری از آی‌پی ثابت است. اگر قرار باشد آی‌پی شما با تغییر پلن‌ها به چیز دیگری تبدیل شود، دردسرهای زیادی برایتان رخ می‌دهد. به‌خصوص اینکه برخی در‌زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و آی‌پی ثابت یکی از اصل‌های مهم برای موفقیت آنان محسوب می‌شود. شما می‌توانید بدون نگرانی فقط پلن‌های خود را تغییر دهید؛ زیرا آی‌پی و همه اطلاعاتتان به پلن بعدی منتقل می‌شوند.

قیمت سرور مجازی گرجستان

یکی از معایب مهم سرور مجازی گرجستان قیمت گران آن است. گفتنی است برای کشورهای دیگر قیمت این سرور همان قیمت ده سال قبل است؛ اما در ایران به‌دلیل نوسان‌های ارزی شدید، قیمت نهایی سرور مجازی گرجستان تقریباً روزانه متغیر است. به‌همین‌دلیل، این سرور به کاربران ایرانی با قیمت‌های مختلفی فروخته می‌شود.

برای آشنایی با ۹ روش کاربردی برای افزایش امنیت سرور مجازی می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

افزایش امنیت سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی گرجستان

درادامه، راهنمای خرید مفید و کاربردی را برای سرور مجازی کشور گرجستان ارائه می‌دهیم که می‌تواند ابهامات شما برای تهیه این سرور را برطرف کند. برخی از نکاتی که حین خرید VPS گرجستان باید رعایت کنید، عبارت‌اند از:

۱. رم

هر‌چه رم سرور مجازی بیشتر باشد، سرور مدنظر توان پردازشی بیشتری خواهد داشت. پلن‌های موجود برای سرور مجازی گرجستان رم‌های مختلفی دارند. به‌خاطر بسپارید برای فعالیت در زمینه‌هایی که به سرعت و پردازش اطلاعات فراوانی نیاز است، باید حداقل ۴ گیگابایت رم داشته باشید. ناگفته نماند با رشد کسب‌وکارتان امکان ارتقای رم فراهم است.

۲. سی‌ پی‌ یو

قبل از خرید سرور مجازی گرجستان، باید CPU آن را بررسی کنید. اگر تجارت اینترنتی شما حساس و حساب‌شده است، به سروری نیاز دارید که برای پردازش‌های بیشتر نیازمند هسته‌های بیشتر و به‌روزتری است. هرچه تعداد هسته‌ها بیشتر باشند، برنامه‌ها بهتر عمل خواهند کرد و این موضوع روی سرعت وب‌سایت شما تأثیر زیادی می‌گذارد.

۳. حافظه قوی

یکی دیگر از عوامل مؤثر در سرور مجازی گرجستان، میزان حافظه است. تمامی اطلاعات شما در حافظه ذخیره می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، سرور مجازی شما باید از حافظه قوی برخوردار باشد. حافظه‌های جدید با عنوان NVME شناخته می‌شوند که سرعت بیشتری دارند و در سرور مجازی گرجستان نیز به‌کار گرفته می‌شود.

۴. معتبر‌ بودن شرکت ارائه‌ دهنده

مهم است که شرکت معتبری برای خرید سرور مجازی گرجستان انتخاب کنید. شرکت مدنظر باید در زمینه‌های زیر بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد:

  • سرور مجازی گرجستان با پورت قوی شبکه
  • وجود آنتی‌ویروس‌های قوی در سطح شبکه مدنظر
  • برخورداری از فایروال‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قوی
  • ارائه پلن‌های مختلف سرور مجازی گرجستان برای کاربردها و بودجه‌های متنوع کاربران
  • ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴‌ساعته به کاربران

آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق موبایل اندروید و IOS را می‌توانید در مقاله زیر بخوانید.

اتصال به سرور مجازی ویندوز

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌طور‌کامل درباره سرور مجازی گرجستان صحبت کردیم و گفتیم که سرور مجازی گرجستان گزینه‌ای مناسب برای وب‌سایت‌هایی است که ترافیک بسیار زیادی دارند. همچنین، کسانی که می‌خواهند درکنار سرور مجازی از آی‌پی ثابت برخوردار باشند، می‌توانند به‌سراغ خرید سرور مجازی گرجستان بروند. درپایان، باردیگر توصیه می‌کنیم که در انتخاب سرور مجازی گرجستان به آپ‌تایم و امنیت و پهنای باند آن توجه کنید تا در خرید خود با مشکلی روبه‌رو نشوید.

سؤالات متداول

۱. ارائه سرور مجازی گرجستان از چه شهری است؟

سرور مجازی گرجستان از شهر تفلیس ارائه می‌شود.

۲. سرور مجازی گرجستان برای چه افراد و فعالیت‌هایی مناسب است؟

این سرور مجازی برای معامله‌گران رمزارزها و گیمرها و وب‌سایت‌هایی با ترافیک زیاد مناسب است.

۳. ویژگی خاص سرور مجازی گرجستان چیست؟

سرور مجازی گرجستان آی‌پی اختصاصی دارد که با ارتقای سرور، آی‌پی شما تغییر نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم