راهنمای خرید سرور مجازی مالزی برای کسب‌ و کارهای ایرانی

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
شنبه 2 مهر 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۷۹۲ بازدید

 سرور مجازی مالزی با کارایی مناسب خود در سال‌های اخیر باعث شده است تا به‌عنوان یکی از انتخاب‌های مناسب در نظر گرفته شود و اغلب کسب‌وکارهای دنیا برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند. سرورهای مجازی به‌دلیل اهمیت و حساسیتی که برای کسب‌وکارها دارند، الزاماً باید در بهترین سطح از عملکرد باشند. این موضوع در‌کنار مباحث امنیتی و عملیاتی باعث شده است تا انتخاب سرور مجازی اهمیت زیادی پیدا کند.

انتخاب درست سرور مجازی داخلی یا خارجی علاوه‌بر تاثیرگذاری روی کل زیرساخت فنی و عملیاتی‌، تجربه کاربری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. سئو و تجربه کاربری و سرعت لود‌شدن وب‌سایت عواملی هستند که مستقیماً تحت‌تأثیر عملکرد سرور قرار دارند و ضعف سرور به‌شدت روی عملکردشان مؤثر است.

باتوجه‌به بررسی‌ها ما، سرور مجازی مالزی به‌دلیل کیفیت رضایت‌بخشش، با عملکرد وب‌سایت و اپلیکیشن ارتباط مستقیمی دارد و به‌خوبی می‌تواند آن‌ را بهبود ببخشد. باتوجه‌به مباحث گفته‌شده، برنامه‌نویسان و مدیران فنی معتقدند که سرور مجازی مالزی یکی از سرورهای پایدار و مناسب‌ برای کسب‌وکارهایی است که در مراحل مختلف رشد خود به میزبانی باکیفیت نیاز دارند. روی‌هم‌رفته، سرور مجازی را باید با آگاهی کامل تهیه کرد؛ چرا‌که انتخاب نادرست در این مسیر علاوه‌بر اتلاف منابع مالی، زمان و تلاش متخصصان سئو و مارکتینگ را نیز به‌هدر می‌دهد.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم درباره سرور مجازی مالزی و سرورهای قدرتمند کوالالامپور صحبت و به ویژگی‌های مهمی اشاره کنیم که حین خرید باید به آن‌ها دقت کنید. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی مالزی چیست؟

سرور مجازی به سرورهایی اطلاق می‌شود که به‌کمک نرم‌افزار مجازی‌سازی در فضای ابری قرار گرفته‌ و به‌هم متصل شده‌اند. هر سرور مجازی در‌اختیار یک کلاینت است، با این تفاوت که اگر به هر دلیل سرور مجازی با مشکل روبه‌رو شد و سرور از بین رفت، سرورهای جایگزین شرایط ادامه حیات وب‌سایت را فراهم می‌کنند.

اگر محل قرارگیری سرور فیزیکی در کشور خاصی باشد، این سرور به آن کشور منتسب می‌شود. برای مثال، سرورهای مالزی به سرورهایی اطلاق می‌شود که در خاک این کشور مستقر‌ند. در‌حال‌حاضر، سرورهای مالزی عمدتاً در شهر کوالالامپور قرار دارند و از آن‌جا به‌کمک مجازی‌سازی در‌اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می‌گیرند.

شهر کوالالامپور یکی از شهرهای بزرگ و مشهور مالزی است که سرورهای مجازی این کشور در آن‌جا قرار گرفته‌اند. این شهر از نظر موقعیت تجاری برای مدیریت سرورها بسیار مناسب است و به‌دلیل اقتصاد روبه‌توسعه‌اش از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه قیمت سرور مجازی مالزی مناسب و برای کاربران ایران به‌صرفه است.

سرور مجازی مالزی جدیدترین و ایمن‌ترین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، IP ثابت اختصاصی و سرعت اینترنت بالا با پینگ اندک و… را برای انجام فعالیت‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهد. ماشین مجازی مالزی امنیت بسیار بالایی دارد و امکان دسترسی روت و ادمین برای نصب نرم‌افزارهای سفارشی و استفاده از منابع سرور را دراختیارتان قرار می‌دهد.

سرور مجازی مالزی مناسب چه کسانی است؟

سرور مجازی مالزی به‌دلیل قرار‌گرفتن در کوالالامپور و کیفیت عالی سخت‌افزار و نرم‌افزار، به‌عنوان یکی از سرورهای مجازی برتر در بین کسب‌وکارهای اینترنتی شناخته می‌شود. ازجمله کاربردهای مهم‌ سرور مجازی مالزی می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • سرور مجازی مالزی برای دانلود و مدیریت فایل‌های پرحجم بسیار مناسب است و می‌تواند سرعت دانلود راضی‌کننده‌ای برای کاربران مهیا کند.
  • وی‌پی‌اس مالزی برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دارای ترافیک فراوان و اطلاعات زیاد به‌کار برده می‌شود. در این وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها، سرعت و تجربه کاربری اهمیت زیادی دارند.
  • سرور مجازی مالزی برای گیمرها هم مناسب است. گیمرها برای بازی آنلاین به پینگ کم و سرعت زیاد نیاز دارند؛ به‌همین‌دلیل، سرور مجازی مالزی از گزینه‌های مناسب‌ برای گیمرها به‌شمار می‌رود. 
  • کاربران ایرانی برای اتصال به صرافی‌های خارجی و بازارهای مالی فارکس و طلا، ابزارهای دیجیتال و… از سرور مجازی مالزی استفاده می‌کنند.

سرور مجازی کوالالامپور

معرفی کامل وی پی اس مالزی

انواع سرورهای مالزی

سرورهای مالزی باتوجه‌به نوع کارکرد و مشتریان و هدف استفاده از آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. درادامه، با انواع سرورهای مالزی بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. سرور مجازی مالزی

هنگامی‌‌که سرور فیزیکی به‌کمک نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در شرایطی ابری مستقر شود و سرورها مانند زنجیر به‌هم اتصال پیدا کنند تا کاربران در سراسر دنیا به آن متصل شوند، به آن سرور مجازی گویند.

۲. هاست مالزی

اگر یک سرور به چندین بخش متفاوت تقسیم و هر بخش به یک وب‌سایت یا مشتری خاص اختصاص داده شود، به آن هاست می‌گویند. درصورتی‌که هاست در کشور مالزی قرار گرفته باشد، به آن هاست مالزی اطلاق می‌شود.

۳. سرور اختصاصی مالزی

سرور اختصاصی اَبَرکامپیوترهایی هستند که با در‌اختیار گذاشتن منابع و امکانات گسترده درمقایسه‌با سرور مجازی برای پروژه‌های بزرگ مناسب‌ترند. سرور اختصاصی برخلاف هاست و سرور مجازی به‌طور‌اختصاصی در‌اختیار یک مشتری قرار می‌گیرد.

معمولاً در پروژه‌هایی که کاربران زیادی دارند، حجم تراکنش‌ها و تعداد درخواست‌ها به سرور زیاد است و امنیت اطلاعات بسیار اهمیت دارد. در چنین شرایطی، استفاده از سرور اختصاصی مالزی مناسب است.

سرور مجازی ویندوز چیست و چه مزیت‌ها و کاربردهایی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

قیمت سرور مجازی مالزی چقدر است؟

قیمت سرور مجازی مالزی به عوامل مختلفی مانند مشخصات سرور (میزان RAM ،CPU و…)، شرکت ارائه‌دهنده، نوع سرور و کیفیت پشتیبانی بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت باتوجه‌به کیفیت مناسب و پایداری درخورتوجه، درمقایسه‌با سرورهای مجازی کشورهای دیگر ارزش خرید بیشتری دارد.

نکات مهم برای خرید VPS مالزی

خرید سرور مجازی مالزی اقدامی درست و کاملاً حرفه‌ای است؛ اما قبل از خرید آن باید به نکات مهمی توجه کنید که در‌ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. پشتیبانی از سرور مجازی

داشتن پشتیبانی و دریافت خدمات باکیفیت یکی از نکات مهمی است که حین خرید VPS مالزی باید به آن توجه کنید. شرکت‌های زیادی در ایران سرور مجازی ارائه می‌کنند؛ ازاین‌رو، باید مطمئن شوید که از لحاظ خدمات پشتیبانی و گرفتن بکاپ از کیفیت و سابقه درخشانی برخوردار‌ند و می‌توانند در شرایط بحرانی عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند.

اهمیت پشتیبانی درست و حرفه‌ای زمانی خود را نشان می‌دهد که نیروی متخصص در حوزه مدیریت سرور نداشته باشید یا سرور مجازی شما در معرض حمله هکرها قرار گرفته باشد. در این صورت، اگر شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی مالزی نتواند پشتیبانی مناسبی ارائه کند، دچار مشکل جدی خواهید شد.

۲. سرور مجازی ویندوزی یا لینوکسی

سرور مجازی مالزی در دو نوع ویندوزی و لینوکسی ارائه می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای زبان برنامه‌نویسی خاصی استفاده می‌شوند. سرور مجازی ویندوزی برای زبان دات‌نت و سرور مجازی لینوکس برای زبان‌های C++ و Perl و PhP مناسب است.

بد نیست بدانید که امنیت سرور مجازی لینوکسی از ویندوز بهتر است. همچنین، در سرور ویندوزی از رابط کاربری GUI استفاده می‌شود؛ درحالی‌که سرور لینوکسی‌ از Command Line بهره می‌برد.

وی‌پی‌اس‌های لینوکسی برای ایجاد سرور گیم، کسب درآمد از کریپتوکارنسی، امکان استفاده از VoIp، تهیه نسخه پشتیبان، میزبانی وب و بررسی کد‌ها در برنامه‌نویسی مناسب هستند؛ درحالی‌که سرورهای مجازی ویندوزی برای سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی وب، آزمایش اپلیکیشن، ایجاد VPN، ساخت سرور آنلاین برای بازی‌ها و دانلود فایل‌های حجیم کاربرد بیشتری دارد.

۳. منابع مورد‌نیاز برای سرور مجازی

قبل از خرید سرور مجازی مالزی، باید بدانید که میزان منابع RAM ،CPU و… باید چقدر باشد تا سرور بتواند درخواست‌ها را به‌خوبی پردازش کند. همچنین، بهتر است مطمئن شوید که سرور مجازی منابع مورد‌نیاز شما را پوشش می‌دهد؛ چرا‌که برای کسب‌وکارهای بزرگ که حجم فایل‌ها و تعداد کاربران آن زیاد است، استفاده از سرور مجازی مالزی مناسب نیست و آن‌ها باید از سرور فیزیکی استفاده کنند.

اگر نمی‌دانید کدام VPS مالزی مناسب شماست، بهتر است با مشاوران با تجربه مشورت کنید و با آگاهی  کامل درباره خرید سرور مجازی مالزی تصمیم بگیرید. معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی به‌طور‌تخصصی به مشتریان خود مشاوره می‌دهند.

۴. دردسترس‌بودن دائم سرور مجازی

دردسترس‌بودن سرور مجازی مالزی در تمام طول شبانه‌روز اهمیت بسیاری برای کسب‌وکارهای آنلاین دارد. به‌همین‌دلیل، سرور باید آپ‌تایم مناسبی داشته باشد و در‌صورت بروز هرگونه مشکل، با سرور مجازی مناسب بدون اتلاف وقت جایگزین شود.

علاوه‌براین، مطمئن شوید که سرور مجازی مالزی از پایداری مناسبی برخوردار است و برای کاربران در‌دسترس قرار دارد. ناگفته نماند که نحوه پیکربندی و پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده نیز بسیار اهمیت دارد.

برای آشنایی با مزیت‌ها، معایب و نحوه ذخیره‌‌سازی اطلاعات در سرور مجازی SSD مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی SSD چیست؟

خرید VPS از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی مالزی و سرورهای کوالالامپور یکی از سرورهای مجازی برتر جهان هستند که به‌‌دلیل کیفیت، پایداری، تکنولوژی به‌روز و امنیت فراوان از‌جمله سرورهای مجازی محبوب‌ دنیا به‌شمار می‌روند و هزاران کسب‌وکار آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره سرور مالزی و انواع آن صحبت و به نکات مهمی اشاره کردیم که حین  خرید آن باید مدنظر قرار دهید. درصورتی‌که درباره خرید سرور مجازی مالزی سؤال یا ابهامی دارید، از‌طریق بخش نظرات یا «تماس با ما» می‌توانید دیدگاه‌های خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی مالزی چیست؟

هنگامی‌که محل قرارگیری سرور فیزیکی در کشوری خاص باشد، سرور منتسب به آن کشور می‌شود. برای مثال، سرور مالزی به سرورهایی اطلاق می‌شود که در خاک این کشور مستقر‌ند.

۲. قیمت VPS مالزی چقدر است؟

قیمت سرور مجازی مالزی به عوامل مختلفی مانند مشخصات سرور (میزان RAM ،CPU و…)، شرکت ارائه‌دهنده، نوع سرور و کیفیت پشتیبانی بستگی دارد.

۳. سرور مجازی مالزی چه کاربردهایی دارد؟

  • دانلود و مدیریت فایل‌های پرحجم و اجرایی
  • ‌میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن‌هایی با ترافیک زیاد
  • گیمرها
  • برای اتصال به صرافی‌های خارجی، بازارهای مالی فارکس و طلا، ابزارهای دیجیتال و… (ویژه کاربران ایرانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم