سرور مجازی صربستان چیست؟ نکات مهم خرید VPS صربستان

صرور مجازی صربستان چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 28 فروردین 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۳۸۴ بازدید

سرور مجازی صربستان ازجمله سرورهای مجازی‌ای است که این روزها به‌دلایل مختلف در بین افرادی که به سرور نیاز دارند، بسیار محبوبیت یافته است. با‌این‌حال، ممکن است نام این سرور مانند سرورهای دیگر چندان شناخته‌شده نباشد. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم درباره وی پی اس صربستان صحبت و به نکات مهمی اشاره کنیم که در انتخاب این سرور باید مدنظر قرار دهید. اگر می‌خواهید با سرور مجازی صربستان بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دیتاسنترهای سرور مجازی صربستان 

دیتاسنتر به فضاهایی گفته می‌شود که سرور در آن‌ها نگه‌داری می‌شود. نام سرور برگرفته از کشوری است که دیتاسنتر سرور در آن قرار گرفته است. به‌عنوان مثال، سرور مجازی صربستان به سروری گفته می‌شود که ازنظر توزیع و تخصیص منابع در دسته سرورهای مجازی و دیتاسنتر آن نیز در یکی از شهرهای کشور صربستان مانند بلگراد، و سوبتیتسا قرار گرفته باشد.

شایان ذکر است که گاهی اوقات، سرورها را با نام شهر محل نگه‌داری دیتاسنتر سرور نیز نام‌گذاری می‌کنند. برای نمونه، دیتاسنتر سرور مجازی بلگراد در شهر Belgrade واقع شده است. در‌ادامه مطلب، شما را با کاربردها و مزیت‌های VPS صربستان آشنا خواهیم کرد.

خرید سرور مجازی

کاربردهای سرور مجازی صربستان

امروزه استفاده از سرورها، به‌خصوص سرور مجازی صربستان برای بسیاری از کارهای روزمره کاربرد ویژه‌ای دارد. کاربردهای مهم VPS صربستان ازاین‌قرارند:

۱. استفاده از سرور مجازی صربستان برای میزبانی از وب‌ سایت

یکی از کاربردهای اساسی سرور مجازی در میزبانی از وب‌سایت‌هاست. با‌توجه‌به اینکه اطلاعات وب‌سایت‌ها لزوماً باید روی سرورهای همیشه‌روشن و متصل به اینترنت پرسرعت قرار داده شود، سرور مجازی Serbia می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای این منظور باشد. 

۲. استفاده از سرور مجازی Belgrade برای ترید

امروزه، استفاده از سرور مجازی برای تریدرهای ایرانی به یکی از پیش‌نیازهای اصلی به‌منظور فعالیت در دنیای خرید‌و‌فروش رمز‌ارزها تبدیل شده است. با‌توجه‌به محدودیت‌های موجود برای این دسته از افراد، انتخاب سرور مجازی صربستان باعث می‌شود تا بتوانید از IP ثابت این کشور استفاده و درنتیجه این محدودیت‌ها را برطرف کنید.

۳. استفاده از سرور مجازی صربستان برای فعالیت‌های تحقیقاتی

انجام تحقیقات جز با دسترسی آزادانه به منابع علمی و مطالعاتی در سرتاسر دنیا ممکن نیست؛ اما متأسفانه برای محققان ایرانی نیز محدودیت‌هایی در دسترسی به منابع مطالعاتی ایجاد شده است. استفاده از VPS صربستان به فعالان این حوزه کمک می‌کند تا با تغییر IP خود به IP یکی از شهرهای صربستان مانند بلگراد، بتوانند به‌طورایمن به این منابع دسترسی پیدا کنند.

برای آشنایی با نحوه کار، ویژگی‌ها، مزایا و کاربرد سرور مجازی و نکات مهمی که در خرید آن باید رعایت کنید، مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

چهار مزیت مهم برای استفاده از سرور مجازی صربستان

هنگام انتخاب سرور، ممکن است بین دیتاسنترهای مختلف اندکی مردد شوید. توجه به مزیت‌های سرور مجازی Serbia می‌تواند شما را به این نتیجه برساند که آیا استفاده از این سرور واقعاً برای پوشش نیازهای شما مناسب است یا خیر. درادامه مطلب، به چهار مزیت مهم برای استفاده از سرور مجازی صربستان اشاره می‌کنیم.

۱. استفاده از IP ثابت کشور صربستان

باتوجه‌به نکات گفته‌شده‌، بسیاری از افراد به‌دلیل دسترسی به آی‌پی ثابت از سرور مجازی خارج استفاده می‌کنند؛ بنابراین، اگر به هر دلیلی قصد دارید از آی‌پی ثابت کشوری دیگر بهره ببرید که محدودیت‌های بین‌المللی در آن وجود ندارد، سرور مجازی بلگراد یکی از انتخاب‌های ایدئال برای شما خواهد بود. 

۲. آپتایم مداوم سرورها به‌دلیل زیرساخت مناسب

به مدت‌زمان فعال و در‌دسترس‌بودن سرور اصطلاحاً آپ‌تایم (Uptime) گفته می‌شود. وقتی سروری اجاره می‌کنید، انتظار دارید اغلب اوقات فعال و به‌عبارت‌دیگر، آپ‌تایم بسیار زیادی داشته باشد. اگر‌چه این انتظار کاملاً بجایی است، باید بدانید که این انتظار فقط برای سرورهایی به واقعیت تبدیل خواهد شد که در کشوری با زیرساخت مناسب قرار گرفته باشند. ازآن‌جاکه زیرساخت‌های کشور صربستان مناسب است، آپ‌تایم انواع سرورهای این کشور، ازجمله سرور مجازی Belgrade نیز رضایت‌بخش است. 

۳. قیمت مقرون‌ به صرفه استفاده از سرویس‌ها

هزینه‌ پرداختی برای استفاده از سرویس‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی بیشترِ کاربران است. باتوجه‌به اینکه در کشور صربستان هزینه انواع خدمات، ازجمله هاستینگ نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است، شما می‌توانید سرور مجازی صربستان را با قیمتی ارزان‌تر از سرورهای برخی از دیگر کشورها تهیه کنید. 

۴. پینگ اندک برای کاربران ایرانی

اگرچه صربستان ازنظر فاصله جغرافیایی از برخی از کشورهای دیگر مانند ترکیه و عربستان به ایران دورتر است، پینگ سرورهای قرار‌گرفته در این کشور هنوز‌هم برای بسیاری از کاربردها کاملاً مناسب است. با‌این‌حال، اگر قصد دارید از سرور خود برای فعالیت‌های خاصی مانند بازی آنلاین استفاده کنید، بهتر است قبل از خرید از پینگ سرور و مناسب‌بودن آن مطمئن شوید.

خرید وی پی اس صربستان

مزایای سرور مجازی Serbia

نکاتی که برای خرید سرور مجازی صربستان باید بدانید

هنگام خرید سرور باید به نکات متعددی توجه کنید تا بهترین سرور متناسب با نیازهایتان را برگزینید. در‌ادامه، به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم.

۱. منابع سرور

سخت‌افزارهای نصب‌شده روی سرور تعیین‌کننده قدرت سرور شما خواهند بود. میزان ترافیک درنظرگرفته‌شده برای سرویس نیز نکته مهم دیگری است که در انتخاب و خرید سرور مجازی صربستان باید بر‌اساس نیاز خود درباره آن تصمیم بگیرید.

۲. نوع سیستم‌ عامل نصب‌ شده روی سرور

نوع سیستم‌عامل نصب‌شده روی سرور نکته دیگری است که هنگام انتخاب سرور مجازی بلگراد باید مدنظر قرار دهید. معمولاً روی سرورها سیستم‌عامل‌های لینوکس یا ویندوز را نصب می‌کنند. به‌طورکلی، سرور مجازی لینوکس به‌دلیل نوع معماری‌اش ایمن‌تر از سرور مجازی ویندوز است. ناگفته نماند استفاده از این سیستم‌عامل رایگان است؛ ولی برای کار با آن باید بتوانید از ترمینال استفاده و دستورهای مبتنی‌بر خط فرمان را صادر کنید. 

۳. دسترسی به‌ عنوان کاربر Root به سرور

کاربر ریشه (Root) بیشترین دسترسی را در سرورهای لینوکسی دارد. در‌صورتی‌که سیستم‌عامل سرور شما یکی از توزیع‌های لینوکس است، برای مدیریت کامل سرور خود باید دسترسی کاربر Root داشته باشید. 

۴. امکان دسترسی به پنل مدیریتی سرور

یکی دیگر از نکته‌هایی که حین انتخاب سرور مجازی باید مدنظر قرار دهید‌، قابلیت‌هایی مثل ری‌بوت یا خاموش و روشن کردن سرور است. این گزینه‌ها در پنل مدیریتی سرور قرار می‌گیرد. قبل از اینکه تصمیم نهایی را درباره سرور مجازی صربستان بگیرید، حتماً از دسترسی به پنل مدیریتی سرور خود، به‌خصوص گزینه‌های گفته‌شده مطمئن شوید. 

۵. پشتیبانی فنی

گاهی هنگام راه‌اندازی سرور یا استفاده از آن، ممکن است به پشتیبانی نیاز داشته باشید. در این مواقع، لازم است که تیم فنی متخصصی در‌کنار شما باشد تا مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کند.

برای آشنایی با ۱۰ کاربر مهم و برتر سرور مجازی برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک مقاله زیر را بخوانید.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

خرید VPS از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی صربستان ازجمله سرورهایی است که می‌توان از آن برای میزبانی از وب‌سایت‌ها، ترید و… استفاده کرد. همین امر سبب شده است تا VPS صربستان به یکی از گزینه‌های بسیار محبوب در بین افرادی تبدیل شود که به سروری مقرون‌به‌صرفه و با منابع پایدار نیاز دارند. در این مطلب از بلاگ پارس پک‌، درباره وی پی اس صربستان صحبت و به نکات مهمی اشاره کردیم که در انتخاب سرور مناسب به آن نیاز پیدا خواهید کرد. 

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی صربستان به چه سروری گفته می‌شود؟

به سروری که از‌نظر توزیع منابع جزو دسته سرورهای مجازی محسوب شود و دیتاسنتر آن در یکی از شهرهای کشور صربستان، به‌خصوص بلگراد قرار گرفته باشد، سرور مجازی صربستان گفته می‌شود.

۲. آیا می‌توان از VPS صربستان برای تغییر IP استفاده کرد؟

بله، با استفاده از VPS صربستان خواهید توانست از IP ثابت این کشور استفاده کنید. 

۳. از کدام سیستم‌عامل‌ها روی وی پی اس صربستان استفاده می‌شود؟

معمولاً از دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس روی تمامی سرورها، ازجمله وی پی اس صربستان استفاده می‌شود.

۴. هنگام خرید سرور مجازی صربستان توجه به چه نکاتی ضروری است؟

هنگامی‌که می‌خواهید سرور مجازی مدنظرتان را تهیه کنید، به منابع سخت‌افزاری، پهنای باند، ترافیک پیش‌فرض، نوع سیستم‌عامل و نوع دسترسی سرور از‌قبیل کاربر Root باید توجه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم