ارور ۴۰۳ چیست؟ ۱۱ راهکار تضمینی برای رفع خطای ۴۰۳

خطای ۴۰۳ چیست و چگونه آن را برطرف کنیم
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 24 مهر 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۰۵۳ بازدید

ارور ۴۰۳ چیست؟ خطای ۴۰۳ مثل یک قفل بزرگ روی یک در آهنی در مسیرتان است. قفلی مانند یک نگهبان خشن و سرسخت، که تا وقتی مجوز ورودتان را به او نشان ندهید، اجازه عبور به شما نمی‌دهد. این خطای ناگهانی ممکن است در تجربه کاربری شما یا مخاطبان سایتتان تأثیر منفی بگذارد. به‌همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق نیاز است مجوز ورودتان را آماده کنید. دلایل مختلفی برای منع عبور شما از این در آهنی وجود دارد.

در این مقاله از آموزش سرور بلاگ پارس پک همراه ما باشید تا علت نمایش خطای ۴۰۳ و نحوه رفع آن را بررسی کنیم. همچنین خواهیم گفت چگونه و با چه مجوزی، هر نوع قفل بسته و عبور ممنوع از جنس ارورهای ۴۰۳ را برای خودتان هموار کنید. در این مقاله، انواع خطای 403 forbidden و علت نمایش آن را توضیح خواهیم داد و سپس ۱۰+۱ روش برای رفع خطای 403 معرفی خواهیم کرد.

ارور ۴۰۳ چیست؟

خطای ۴۰۳ (403 Error)  نوعی کد وضعیت HTTP است که نشان می‌دهد وب‌سرور درخواست شما را دریافت کرده اما اجازه اتصال آی‌پی شما به صفحه موردنظر را نمی‌دهد؛ یعنی دسترسی شما به وب‌سایت موردنظر مجاز نبوده یا منبع موردنظر درحال‌حاضر در دسترس نیست.

 در جایی که مجوز لازم برای دسترسی به سایت را ندارید، خطای 403 forbidden مانند یک نگهبان سرسخت وب‌سرور عمل می‌کند تا از منبع موردنظر مقابل ورود آی‌پی‌هایی که غیر مجاز شناخته شدند، محافظت کند. به بیان ساده، معنی پیام خطای ۴۰۳ Forbidden این است:

«شما اجازه دسترسی به منبع یا صفحه موردنظر را ندارید؛ مگر اینکه مجوز از بالا داشته باشید!»

ارور ۴۰۳ چیست؟
خطای ۴۰۳ یا ارور forbidden 403

خطای ۴۰۳ مانند ناظم‌های سرسخت دهه ۶۰ است که با یک چهره عصبانی و یک دستکش چوبی در دست، مجوز ورود و خروجمان را در بستر اینترنت چک می‌کند و درنهایت، اجازه ورود به ما نمی‌دهد.

چه چیزی باعث خطای ۴۰۳ می‌شود؟

در پاسخ به اینکه دلیل نمایش ارور ۴۰۳ چیست، می‌توان گفت علت نمایش خطای ۴۰۳ معمولا به دلیل پیکربندی و تنظیمات نادرست در سمت سرویس‌گیرنده اتفاق می‌افتد. درواقع، سرور دقیقا می‌داند شما دنبال چه چیزی هستید، اما به دلایلی شما مجوز ورود ندارید؛ درنتیجه امکان بازدید از صفحه موردنظر برای شما وجود ندارد.

  •  اولین دلیل ممکن است به‌علت تنظیمات مجوز فایل یا پوشه باشد. به‌عبارتی، یا مالک وب‌سایت تنظیمات را طوری ویرایش کرده که کاربر عادی به آن دسترسی نداشته باشد یا مجوزها به‌درستی تنظیم نشدند.
  • دومین دلیل رایج ارور 403 وردپرس ممکن است به‌علت تنظیمات اشتباهی باشد که روی فایل .htaccess رخ داده است. حل این مشکل با یک پیکربندی ساده به‌راحتی قابل انجام است.
  • دلیل دیگر ممکن است به علت نبودن صفحه اصلی سایت رخ دهد. درواقع، نام صفحه اصلی وب‌سایت در فایل index.html یا index.php وجود ندارد.
  • اختلال در افزونه نیز عامل دیگری از دلایل بروز ارور 403 وردپرس است. ممکن است دو یا چند افزونه ناسازگار فعال باشند یا به‌درستی پیکربندی نشدند.
  • درصورتی‌که نام دامنه به یک آدرس آی‌پی اشتباه که در حال حاضر در دسترس نیست، ختم شود یا تغییر کند، ارور 403 ظاهر می‌شود.
  • وجود بدافزار و حملات موجود به فایل htaccess نیز ممکن است سبب اختلال مداوم این فایل شود. درنتیجه، هرازچندگاهی شاهد ارورهای مختلف از جمله ارور 403 وردپرس خواهید بود.
  •  ممکن است صاحب سایت، لینک صفحه موردنظر شما را به‌روزرسانی و تغییر داده است؛ درحالی‌که در کش مرورگر شما همان لینک قبلی وجود دارد.

خرید سرور لینوکس

خطای ۴۰۳ چگونه نمایش داده می‌شود؟

در پاسخ به اینکه انواع ارور ۴۰۳ چیست و به چه شکل ظاهر می‌شود باید بگوییم مانند انواع خطاهای HTTP، نحوه نمایش خطای ۴۰۳ در پلتفرم‌های مختلف نیز متفاوت است. در ادامه، برخی از رایج‌ترین انواع خطای ۴۰۳ را آوردیم که احتمالا شما به یکی از آن‌ها برخورده باشید. با ترجمه ارور 403 گوگل ترنسلیت عبارات زیر را به ما نشان داد:

  • ارور ممنوع ۴۰۳-Nginx (“403 Forbidden – nginx)
  • ۴۰۳ – ممنوع: دسترسی ممنوع است. (403 – Forbidden: Access is denied)
  • شما مجوز دیدن این صفحه را ندارید. (You are not authorized to view this page)
  •  خطای ممنوع؛ شما اجازه دسترسی به این سرور را ندارید. (Forbidden – You don’t have permission to access / on this server)
  •  ۴۰۳- ارور ممنوعیت، شما اجازه دسترسی به این آدرس را ندارید. (Error 403 – Forbidden403 – Forbidden Error – You are not allowed to access this address)
  • خطای HTTP 403- ممنوعیت شما اجازه دسترسی به سند یا برنامه‌ای که درخواست کردید را ندارید. (HTTP Error 403 – Forbidden – You do not have permission to access the document or program you requested)

درصورتی‌که از وب‌سرور Nginx استفاده می‌کنید، احتمالا ارور 403 را به‌صورت زیر ببینید:

خطای ۴۰۳ چگونه نمایش داده می‌شود؟
نمایش ارور ۴۰۳ درصورت استفاده از وب سرور انجین‌ایکس

چگونه خطای 403 Forbidden را برطرف کنیم؟

پس از اینکه دریافتیم علت نمایش ارور ۴۰۳ چیست، نوبت به راه‌های رفع آن می‌رسد. اگر این خطا روی وب‌سایت شما ظاهر شده است، باید نسبت به رفع خطای ۴۰۳ در سمت سرور اقدام کنید. روش‌های زیر کمکتان می‌کند این نگهبان خشن و سرسخت را از جلوی راهتان کنار بزنید.

  • تایید رکورد A
  • حذف هر نوع بدافزار
  • ویرایش مالکیت فایل
  • بررسی فایل .htaccess
  • آپلود صفحه فرمان اصلی
  • غیرفعال کردن پلاگین‌های سایت
  • پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر وب
  • بازنشانی دسترسی فایل‌ها و پوشه‌های سایت

راهکار اول: فایل .htaccess را بررسی کنید

شاید چندان ارتباط مسالمت‌آمیزی با فایل htaccess برقرار نکرده باشید. اما جالب است بدانید هنگام بروز خطاهای مختلف روی سایتتان نقش اصلی را برای برطرف کردن مشکل ایفا می‌کند. نحوه رفع خطای ۴۰۳ از طریق Cpanel در دسترسی به فایل htaccess به‌صورت زیر است:

گام اول: از طریق پیشخوان کنترل پنل، وارد پوشه File Manager شوید.

رفع خطای 403 در گوگل
وارد پوشه File Manager شوید

گام دوم: در پوشه public_html دنبال فایل htaccess بگردید.

رفع ارور 403
در پوشه public_html فایل htaccess را پیدا کنید

اگر فایل را پیدا نکردید، در قسمت گوشه سمت راست در بالای صفحه روی گزینه Show Setting کلیک کنید و تیک عبارت Show Hidden File را بزنید تا فایل‌های پنهان برایتان ظاهر شوند.

ارور ۴۰۳ برای چیست؟
برای نمایش فایل‌های پنهان تیک عبارت Show Hidden File را بزنید

گام سوم: روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Download را بزنید تا یک نسخه بکاپ از این فایل ایجاد شود.

حل ارور ۴۰۳
برای دانلود نسخه بکاپ روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Download را بزنید

گام چهارم: اکنون، پس از تهیه نسخه بکاپ می‌توانید فایل را حذف کنید.

نحوه رفع ارور ۴۰۳ گوگل
فایل را حذف کنید

گام پنجم: سایتتان را چک کنید. اگر دسترسی به‌راحتی امکان‌پذیر بود و اثری از خطای ۴۰۳ مشاهده نکردید، یعنی عامل نفوذی در فایل htaccess وجود دارد.

گام ششم: برای ایجاد فایل htaccess جدید، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و روی setting و سپس پیوندهای دائمی یا permalinks کلیک کنید.

گام هفتم: بدون ایجاد هیچ تغییری روی دکمه Save Changes در پایین صفحه کلیک کنید تا فایل htaccess ایجاد شود.

رفع خطای 403 Forbidden
روی گزینه Save Changes کلیک کنید

اگر مشکل هنوز حل نشد، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

راهکار دوم: مجوزهای فایل و دایرکتوری‌ها را بازنشانی کنید

مجوزهای فایل و دایرکتوری شبیه به کلید خانه هستند. هرکس این کلید را داشته باشد، امکان دسترسی خواندن، نوشتن یا کنترل فایل‌ها را نیز خواهد داشت. اگر مجوزهای فایل یا دایرکتوری اشتباه باشد ممکن است با ارور http 403 روبه‌رو شوید. این یعنی یک کلید اشتباهی در دست دارید که نمی‌توانید وارد خانه شوید. به‌همین دلیل نیاز است این کلیدها را عوض کنید. به‌عبارتی، مجوزهای فایل یا دایرکتوری را مجددا بازنشانی کنید. برای این کار نیاز است پوشه FTP را ویرایش کنید. شما می‌توانید از برنامه مدیریت فایل Filezilla برای دسترسی به این پوشه استفاده کنید.

گام اول: از طریق FTP یا کنترل پنل به سرور خود متصل شوید.

گام دوم: روی پوشه public_html راست کلیک کرده و عبارت File Attributes را انتخاب کنید.

علت ارور ۴۰۳
عبارت File Attributes را انتخاب کنید

گام سوم: در قسمت Numeric value مقدار ۷۵۵ را وارد کرده و گزینه Apply to Directory only را انتخاب کنید.

دلیل ارور ۴۰۳
مقدار ۷۵۵ را وارد و روی گزینه Apply to Directory only کلیک کنید

به‌طور کلی، مقدار عددی ۷۵۵ در قسمت Numeric value مربوط به دسترسی پوشه‌ها، مقدار ۶۴۴ مربوط به محتوای ثابت یا استاتیک و مقدار ۷۰۰ مربوط به محتوای پویا یا داینامیک است.

گام چهارم: پس از تغییر دسترسی به فایل، گام دوم و سوم را مجدد تکرار کنید و این بار در Numeric value مقدار ۶۴۴ را وارد کرده و تیک گزینه Apply to files only را بزنید.

چگونه ارور ۴۰۳ را رفع کنیم؟
مقدار ۶۴۴ را وارد و تیک گزینه Apply to files only را بزنید

پس از انجام این مراحل، یک بار دیگر سایتتان را بررسی کنید که آیا از شر خطای ۴۰۳ راحت شدید یا خیر.

راهکار سوم: پلاگین‌های وردپرس را غیرفعال کنید

اگر تا به این مرحله از مقاله «ارور ۴۰۳ چیست» پیش رفتید و هیچ یک از روش‌هایی که گفتیم کار نکرد، احتمالا باید سر وقت پلاگین‌ها بروید. یک یا گروهی از پلاگین‌های نفوذی وجود دارند که مانع عملکرد درست وب‌سایتتان می‌شوند. به‌جای اینکه به‌صورت دستی و یکی یکی پلاگین‌ها را غیرفعال کنید، پیشنهاد می‌کنیم به‌طور یک‌جا و از طریق پنل میزبانی، آن‌ها را غیرفعال کنید و بررسی کنید آیا موفق به رفع خطای ۴۰۳ شدید یا همچنان باید سراغ  راهکارهای بعدی بروید.

گام اول: برای غیرفعال‌سازی به‌صورت یک‌جا، وارد پنل میزبانی خود شوید و از پوشه File Manager به قسمت public_html بروید. سپس پوشه wp-content را انتخاب کنید.
گام دوم: وارد پوشه plugins شوید.

رفع ارور ۴۰۳ فوربیدن
وارد پوشه plugins شوید

گام سوم: نام پوشه را با نام دیگری مانند disabled-plugins تغییر دهید. با تغییر نام فایل، تمام افزونه‌ها غیرفعال می‌شوند.

رفع ارور 403. that’s an error
نام پوشه را با نام دیگری مانند disabled-plugins تغییر دهید

گام چهارم: سایت را بررسی کنید. اگر اثری از خطای ۴۰۳ ندید، یعنی یک عامل نفوذی در افزونه‌ها وجود دارد که باید غیرفعال شود. اکنون یکی یکی افزونه‌ها را فعال کرده و بررسی کنید آیا سایت کار می‌کند یا خیر.

در همین مرحله، اگر همچنان سایتتان با خطای 403 forbidden دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند، بهتر است ریش و قیچی را به سرویس میزبانی خود بسپارید تا مشکل را برطرف کنند. اگر خودتان قصد دارید کار را یک‌سره کنید، پس سراغ راهکار بعدی بروید.

برای آشنایی با علت ایجاد خطای ۴۰۴ و راهکارهای رفع این مشکل مقاله زیر را بخوانید.

ارور ۴۰۴ چیست؟

راهکار چهارم: یک صفحه Index جدید آپلود کنید

یکی از دلایل احتمالی بروز خطای ۴۰۳، ممکن است به‌علت تغییر صفحه اصلی وب‌سایتتان باشد. صفحه اصلی وب‌سایت باید در فایل index.html یا index.php وب‌سایتتان وجود داشته باشد. اگر صفحه اصلی سایت در یکی از این فایل‌ها نام دیگری دارد، نیاز است از روش‌های زیر برای رفع این مشکل اقدام کنید:

  • ایجاد ریدایرکت به صفحه اصلی
  • تغییر نام صفحه اصلی به index.html یا index.php

درصورتی‌که قصد دارید نام فعلی وب‌سایتتان را حفظ کنید، یک صفحه index.html یا index.php در دایرکتوری public_html ایجاد کنید و به صفحه اصلی وب‌سایتتان ریدایرکت بزنید. برای ایجاد ریدایرکت می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. یک فایل جدید index.html یا index.php در دایرکتوری public_html ایجاد کنید.

۲. فایل .htaccess را باز کنید.

۳. سپس کد زیر را به فایل .htaccess اضافه کنید تا فایل‌های index.html یا index.php به صفحه اصلی شما ریدایرکت شود. در دستور زیر، نام homepage.html را با نام صفحه اصلی سایتتان جایگزین کنید.

Redirect /index.html /homepage.html

برای مثال، فرض کنید نام صفحه اصلی وب‌سایت شما parspack.html است. برای ریدایرکت به صفحه اصلی، کد را به‌صورت زیر در فایل .htaccess قرار می‌دهیم:

Redirect /index.html /parspack.html

راهکار پنجم: مالکیت فایل را بررسی کنید

در راهکار پنجم از روش‌های رفع خطای 403، به بررسی مالکیت فایل‌ها می‌رسیم. اگر از سرور لینوکس استفاده می‌کنید، مالک فایل را فرد یا گروهی از افراد برعهده دارند که اجازه خواندن، نوشتن و کنترل فایل‌ها را دارند. درصورتی‌که مالکیت یک فایل اشتباه باشد با خطای ۴۰۳ روبه‌رو خواهید شد. برای ویرایش و بررسی فایل می‌توانید از طریق SSH به وب‌سرور لینوکس خود وصل شوید. سپس از طریق دستور زیر، مالکیت فایل را بررسی کنید:

ls -1 [file name]

نتیجه‌ای مانند خروجی زیر خواهید داشت:

-rwxrw-rw- 1 [owner][group] 20 Jul 20 12:00 filename.txt

به قسمت group و owner نگاه کنید. در این بخش، باید نام کاربری اکانت میزبانی شما قرار گرفته باشد. اگر عبارت متفاوتی در قسمت owner می‌بینید، از دستور chown لینوکس استفاده کنید.

chown [owner][:group] [file name]

برای مثال، فرض کنید نام کاربری اکانت میزبانی شما parspack است. بنابراین، در قسمت owner باید دستوری مانند زیر وجود داشته باشد:

chown parspack filename.txt

درصورتی‌که با این بخش ارتباط برقرار نکردید یا استفاده از SSH برایتان راحت نیست، نگران نباشید. فقط کافی‌است به پشتیبانی سرویس میزبانی خود پیام دهید تا راهنمایی‌تان کنند.

راهکار ششم: نام و آی‌پی دامنه را بررسی کنید

اگر آی‌پی دامنه شما به آدرسی غیر از دامنه وصل شود و یا نام دامنه با آی‌پی مطابق نباشد، خطای ۴۰۳ ظاهر می‌شود. در این مورد، نیاز است Record A دامنه‌تان را بررسی کنید و ببینید آیا DNS به‌درستی تنظیم شده است یا خیر.

اگر می‌خواهید نحوه تغییر DNS دامنه‌های ملی و بین‌المللی را یاد بگیرید، نگاهی به مقاله زیر بیندازید.

تغییر DNS دامنه ملی و بین‌المللی

راهکار هفتم: یک اسکن اساسی برای شناسایی بدافزارها انجام دهید

هفتمین راهکار برای رفع ارور ۴۰۳ چیست؟ یکی از دلایل اساسی در بروز خطای ۴۰۳ وجود بدافزارهایی است که حتی با ویرایش فایل و تمام راهکارهای بالا همچنان به‌قوت خود باقی می‌ماند. برای تشخیص و اسکن بدافزارها در وردپرس می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Sucuri یا Wordfence استفاده کنید. سپس اگر سایت وردپرسی‌تان آلوده به بدافزار بود، از طریق همین افزونه‌ها می‌توانید آن را حذف کنید.

رفع ارور 403 - forbidden access is denied
یک اسکن اساسی برای شناسایی بدافزارها انجام دهید

اگر با آنتی‌ویروس یا افزونه‌ موفق به حذف بدافزار نشدید، درصورتی‌که از دیتابیس نسخه پشتیبان دراختیار دارید، آن را می‌توانید بازگردانی کنید. البته این مورد، درصورتی عملی است که بکاپ را قبل از آلوده شدن وب‌سایت به بدافزار تهیه کرده باشید.

راهکار هشتم: تاریخچه یا کش وب‌سایت را پاک کنید

کش یا کوکی مرورگر نیز ممکن است منجر به بروز خطای ۴۰۳ شود. از آن‌جایی که کش مرورگر، داده‌ها را ذخیره می‌کند تا هنگام بازدید مجدد سایت سریع‌تر لود شود، ممکن است لینک کش شده با لینک به‌روزشده وب‌سایت متفاوت باشد. دراین‌صورت، پاک کردن کش مرورگر می‌تواند به رفع خطای 403 کمک کند.

برای آشنایی با شش روش کاربردی به‌منظور پاکسازی کش وردپرس مقاله زیر را از دست ندهید.

روش‌های پاک کردن کش وردپرس

راهکار نهم: ابزار تغییر آی‌پی‌ خود را قطع یا وصل کنید

اتفاق مشابهی که همه ما در بازدید از بسیاری اغلب سایت‌های خارجی تجربه کردیم، اتصال به این سایت‌ها بدون استفاده از ابزار تغییر آی‌پی بوده که موجب بروز خطای ۴۰۳ شده است. دراین‌شرایط، به‌راحتی می‌توانید این مشکل را با روشن‌کردن ابزار تغییر آی‌پی خود یا تغییر آی‌پی سرور برطرف کنید و موفق به رفع خطای 403 شوید.

راهکار دهم: از ابزار Sitechecker استفاده کنید

ابزار Sitechecker به‌راحتی با چک کردن فایل‌ها و لینک‌های وب‌سایت شما گزارش دقیقی از سایت در اختیارتان می‌گذارد. این خزنده وب‌سایت، ابزار دقیق سئو محسوب می‌شود. شما می‌توانید به‌طور مداوم صفحات سایت را از نظر بروز خطای ۴۰۳ بررسی کنید و هرگونه خطایی را که در وب‌سایتتان وجود دارد، با این ابزار کشف و برطرف کنید.

رفع مشکل 403 forbidden
از ابزار Sitechecker برای رفع مشکل 403 forbidden استفاده کنید

آخرین راهکار: یک سرویس میزبانی با پشتیبانی مؤثر انتخاب کنید

در مورد بروز هر نوع خطایی از جمله خطای 403 forbidden اگر از یک سرویس میزبانی پایدار با پشتیبانی مؤثر استفاده کنید، کارتان از همان ابتدا راحت خواهد شد. زیرا بدون اینکه درگیر انجام اقدامات مختلف برای رفع خطای 403 و کشف علت نمایش این خطا باشید، سرویس میزبانی شما همه چیز را بررسی و مشکل را زیر یک ساعت برطرف خواهد کرد. فقط کافی‌است یک تیکت اطلاع‌رسانی به آن‌ها بزنید. درغیراین‌صورت، احتمالا نیاز به یک اعصاب فولادین برای تیکت‌های بدون پاسخ و پشتیبانی ضعیف سرویس میزبانی خود خواهید داشت. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم از همان ابتدا سراغ یک سرویس میزبانی با پشتیبانی مؤثر و همیشه در دسترس بروید.

با سرور لینوکس پارس پک از دردسر خطاهای HTTP راحت شوید

برای حفظ آرامش خاطرتان، پارس پک با پشتیبانی مؤثر و راهکارهای کاربردی، شما را از دردسرهای خطای ۴۰۳ و هرنوع ایراد فنی نجات خواهد داد. با سرورهای لینوکس پارس پک تجربه بی‌نظیر و قدرتمندی را از سرویس میزبانی تجربه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا نگاهی به صفحه زیر بیندازید.

جمع‌بندی

ارور ۴۰۳ چیست؟ خطای ۴۰۳ به این معنی است که سرور شما به‌درستی کار می‌کند اما به دلایلی امکان دسترسی به صفحه موردنظر را ندارید. در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، به‌طور کامل بررسی کردیم دلایل 403 error چیست و نحوه رفع آن چگونه است. امیدواریم این مقاله در رفع خطای 403 به شما کمک کرده باشد. درصورتی‌که نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید، کارشناسان پارس پک مشتاق راهنمایی شما هستند. همچنین می‌توانید سوالات و نظراتتان را در انتهای همین مقاله بنویسید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. ارور ۴۰۳ چیست؟

خطای ۴۰۳ یا http 403 یک کد وضعیت HTTP بوده و به معنای عدم دسترسی کاربر به محتوای موردنظر است. این خطا هنگامی رخ می‌دهد که سرور به دلایل مختلفی اجازه دسترسی به منبع درخواست شده را به کاربر نمی‌دهد.

۲. علت نمایش خطای ۴۰۳ چیست؟

از جمله دلایل بروز ارور 403، می‌توان به سطح دسترسی اشتباه، تنظیمات نادرست سرور، حمله بدافزارها، تداخل افزونه‌ها و محدودیت‌های مربوط به IP اشاره کرد.

۳. چگونه خطای ۴۰۳ را برطرف کنم؟

 ابتدا بررسی کنید آیا سطح دسترسی کامل برای فایل وب‌سایت وجود دارد یا خیر. سپس نسبت به ویرایش فایل htaccess. اقدام کنید. درنهایت نگاهی به تنظیمات سرور و ARecorede دامنه بیندازید. سایر روش‌های مؤثر را در مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم