معرفی کامل سرور مجازی ترکیه و راهنمای خرید

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 5 آبان 1400
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۹۴۳ بازدید

سرور مجازی ترکیه یک سرور جداسازی شده از دیتاسنتر ترکیه است که به شما آی پی اختصاصی کشور ترکیه را می دهد، افراد به دلایل گوناگونی مانند کسب و کار یا ترید به سراغ VPS ترکیه می روند. آشنایی با این سرور و دانستن نکاتی درمورد چند و چون خرید وی پی اس ترکیه به ما کمک می کند که انتخاب درست تری داشته باشیم تا انتخابی متناسب با نیازمان و با هزینه مناسب داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم معرفی کاملی از سرور مجازی ترکیه و موارد استفاده از آن را ارائه بدهیم سپس نکاتی که باید هنگام خرید در نظر داشته باشیم را مرور کنیم.

خرید سرور مجازی ترکیه از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، وی پی اس ترکیه خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های vps ترکیه پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Server است. سرور مجازی یکی از محبوب ترین سرویس های میزبانی است که برای خدمات وبسایت، بازی، ترید، نصب نرم افزار و… مورد استفاده قرار می گیرد. چند سرور مجازی روی یک سرور فیزیکی قرار دارند و از هسته پردازنده ی آن بصورت اشتراکی استفاده می کنند. بغیر از CPU بقیه منابع مانند RAM، حافظه SSD و… بصورت اختصاصی می باشند. در وی پی اس ها از نرم افزارهای مجازی ساز استفاده می شود که باعث جداسازی کامل سرورهای مشترک می شود.

خرید سرور مجازی

نام سرویس : سرور مجازی ترکیه – vps ترکیه
سیستم عامل : ویندوز – لینوکس
کنترل پنل سرور مجازی لینوکس ترکیه : سی پنل، دایرکت ادمین، وب مین
کنترل پنل سرور مجازی ویندوز ترکیه : وبسایت پنل، پلسک
قابلیت ارتقای منابع : دارد
آی پی : ثابت و اختصاصی
فضای بکاپ : دارد
دسترسی : ادمین و روت
پشتیبانی : 24 ساعته
نحوه اتصال : کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ، تبلت

چه زمانی باید از VPS استفاده کنیم؟

  • زمانی که وب سایت شما به منابع میزبانی بیشتری نیاز داشته باشد.
  • زمانی که برای نصب ماژول های سفارشی یا نرم افزارهایی خاص، نیاز به مدیریت کامل سرور یا استفاده از پروتکل های ssh دارید.
  • نیاز به امنیت بالا و دسترسی root به سرور دارید.
  • قادر به تامین هزینه سرور اختصاصی نیستید اما به یک سرور امن و پایدار نیاز دارید.
  • عموماً VPS توسط صاحبان وب سایت هایی انتخاب می شود که ترافیک سطح متوسطی دارند.

سرور مجازی ترکیه چیست؟

سرور مجازی ترکیه چیست؟

وی پی اس ترکیه

 

همانطور که اشاره کردیم سرور مجازی بخشی جدا شده از یک سرور فیزیکی است. وقتی این سرور فیزیکی در دیتاسنتری در کشور ترکیه نگهداری شود، سرور مجازی ترکیه شکل می گیرد. در VPS ترکیه مانند سایر سرورهای مجازی، میزان منابع سخت افزاری را کاربران با توجه به نیازشان تعیین می کنند. همچنین سیستم عاملی که روی وی پی اس نصب می شود با توجه به استفاده کاربر می تواند لینوکس یا ویندوز باشد.

سرور مجازی ترکیه یک آی پی ثابت اختصاصی ترکیه به شما می دهد که همین آی پی دلیلی است برای استفاده بسیاری از ایرانی ها از VPS ترکیه. در ادامه توضیح بیشتری درمورد انتخاب منابع و سیستم عامل می دهیم. اما در این قسمت می خواهیم توضیح دهیم که وی پی اس ترکیه چه ویژگی هایی دارد و چرا شما به VPS ترکیه نیاز پیدا می کنید.

در سرور مجازی ترکیه، دیتاسنتر سرورها را در شهرهای پرجمعیت این کشور مثل استانبول قرار می‌دهند. به همین دلیل است که با خرید این سرویس، آی‌پی اختصاصی کشور ترکیه به کسب‌وکارها اختصاص داده می‌شود. وی‌پی‌اس ترکیه هزینه مناسبی دارد و با سرعت سخت‌افزارهای پرقدرت آن می‌توانید در فضای وب به‌راحتی خدمات خود را به کاربران ارائه دهید.

ویژگی های سرور مجازی ترکیه

1. مقیاس پذیری

مقیاس پذیری ویژگی ای است که به شما توانایی مدیریت بهتر منابع سرور را می دهد، به این معنی که اگر در ابتدای کار منابعی را خریداری کردید اما پس از مدتی نیاز به افزایش یا کاهش آن ها داشتید یا حتی تمایل داشتید سرور مجازی خود را به سرور اختصاصی تغییر دهید، بتوانید. نکته دیگر اینکه تغییر منابع سرور مجازی ترکیه بدون تغییر آی پی اتفاق می افتد.

پس به راحتی می توانید هنگام استفاده از سرور مجازی ترکیه هزینه های خود را مدیریت کنید و با توجه به نیازتان منابع سرور را تقویت کنید.

سرور مجازی ترکیه

VPS ترکیه

2. منابع اختصاصی

VPS ترکیه منابع سرور را اختصاصاً در اختیار کاربران قرار می دهد، در این سرورها همه منابع بجز CPU اختصاصی است اما نرم افزارهای مجازی ساز طوری عمل می کنند که هر سرور مجازی هسته پردازشگر مخصوص به خود را داشته باشد و سرورهای همسایه تحت تاثیر استفاده یکدیگر از CPU نباشند.

3. دسترسی Root

سرور مجازی ترکیه امکان مدیریت سرور بصورت کامل را برای شما فراهم می کند و شما می توانید با خیال راحت هر تغییری در سرور خود بدهید یا نرم افزارهای سفارشی مورد نظرتان را نصب کنید.

سرور مجازی ترکیه

سرور مجازی ترکیه چیست؟

خرید سرور مجازی ترکیه برای چه کسانی مناسب است؟

خرید VPS ترکیه برای همه کسانی که به هر دلیلی به IP کشور ترکیه نیاز داشته باشند، مناسب است. گاهی افراد این سرور را برای کسب و کار یا برای استفاده شخصی می خرند. برخی از نمونه های استفاده از وی پی اس ترکیه به شرح زیر است؛

1. سایت های تجارت الکترونیک

برای یک تجارت بین المللی سرور مجازی خارج از کشور عملکرد بهتر وب سایت را تضمین می کند و تاثیر مثبتی در SEO خواهد داشت. اگر شما یک کسب و کار بین المللی داشته باشید و مخاطبان شما در خارج از کشور و مخصوصاً در محدوده خاورمیانه باشند، احتمالا به یک سرور مجازی ترکیه نیاز پیدا می کنید تا سایت شما برای کاربرانتان با سرعت و پایداری بیشتری در دسترس باشد.

2. فرصت های شغلی بین المللی

احتمالاً می دانید که فرصت های شغلی فری لنسری (Freelancer) زیادی در سطح بین المللی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند تا شرکت ها و کارفرمایان پروژه هایشان را به افرادی در سرتاسر دنیا ارائه بدهند. این امکان خوبی برای کسانی است که می خواهند شغل های کوتاه مدت و دورکاری را تجربه کنند و درآمدی به دلار داشته باشند.

سرور مجازی ترکیه

سرور مجازی ترکیه

 

سایت های واسطه ای در سرتاسر دنیا هستند که کارفرمایان را به کارمندان متصل می کنند اما متاسفانه با آی پی ایران نمی توان در بسیاری از این سایت ها ثبت نام کرد. در نتیجه کارمندان ایرانی که می خواهند از چنین فرصت های شغلی استفاده کنند می توانند یک VPS با آی پی خارج از کشور دریافت کنند. سرور مجازی ترکیه در این مورد می تواند مفید باشد زیرا این امکان را به شما می دهد که به عنوان یک شهروند ترکیه در سایت های واسطه ثبت نام کرده و پروژه های مورد نظرتان را بگیرید.

3. فعالیت در بازارهای بین المللی

اکثر بازارها و صرافی های معتبر بین المللی، آی پی های ایران را قبول نمی کنند پس در این مورد هم باید با یک آی پی خارجی وارد شویم. سرور مجازی ترید
ترکیه این امکان را به ما می دهد که با خیال راحت در صرافی های معتبر خارجی به معاملات خود بپردازیم.

نحوه اتصال به سرور مجازی ترکیه

اتصال به VPS ترکیه مانند هر وی پی اس دیگری است. از طریق رایانه، تبلت یا موبایل در هر جا و هر زمانی امکان پذیر است. این در دسترس بودن بخاطر مجهز بودن VPS به VNC است که این امکان را به شما می دهد با هر وسیله ای به وی پی اس خود متصل شوید. در ادامه اتصال به سرور مجازی را بوسیله رایانه های تحت سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک، همچنین موبایل های اندروید و IOS توضیح می دهیم.

اتصال به VPS ترکیه لینوکس با رایانه

1. ورود به سرور مجازی لینوکس ترکیه از طریق SSH (Secure Shell) از رایانه هایی با سیستم عامل های لینوکس و ویندوز امکان پذیر است. برای اتصال به سرور لینوکسی از سیستم لینوکس باید بعد از باز کردن terminal دستور زیر را همراه با نام ip وارد کنید.

ssh root@VPS-IP-address

سپس پسورد vps را وارد کنید.

2. برای اتصال به SSH از سیستم ویندوز، می توانید نرم افزار Putty Terminal Client را نصب کنید و در آن اطلاعات سرور مجازی ترکیه خود را وارد کنید.

اتصال به سرور مجازی ترکیه

اتصال به سرور مجازی ترکیه

اتصال به سرور مجازی ترکیه ویندوز با رایانه

1. برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ترکیه از سیستم ویندوز، باید از نرم افزار Remote Desktop Connection استفاده کنید که بصورت پیش فرض در ویندوز موجود است. پس از اینکه Remote Desktop را باز کردید، نام آی پی، یوزرنیم و پسورد سرور خود را در آن وارد کنید.

2. برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ترکیه از یک ماشین مبتنی بر لینوکس باید از پروتکل RDP و Remmina استفاده کنید که به صورت پیش‌فرض در ابزارهای داخلی اوبونتو موجود است.

اتصال به سرور مجازی ترکیه با macOS

1. اتصال به سرور مجازی ویندوز ترکیه در mac از طریق RDP انجام می شود. RDP ابزاری در ویندوز مایکروسافت است که به کاربران امکان می دهد از راه دور و از طریق اینترنت به سرور خود متصل شوند. برای این کار باید برنامه Microsoft Remote Desktop را روی macOS خود نصب کنید و در آن اطلاعات وی پی اس خود را وارد کنید.

2. برای اتصال به سرور مجازی لینوکس ترکیه در سیستم macOs نیازی به نرم افزارهایی مانند putty ندارید، terminal به صورت پیش فرض در سیستم های mac گنجانده شده است فقط کافی است وارد آن شوید و به قسمت Applications > Utilities بروید. پیام زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

user00241 in ~MKD1JTF1G3->$

کافی است اطلاعات زیر را وارد کنید و به سرور مجازی لینوکسی خود دسترسی پیدا کنید.

ssh root@IPaddress

اتصال به VPS ترکیه با گوشی اندروید و ios

1. برای اتصال به سرور ویندوزی از طریق گوشی android نرم افزار Microsoft Remote Desktop و از طریق گوشی ios نرم افزار RDC Client مناسب است.

2. اتصال به سرور مجازی لینوکس از طریق گوشی اندروید با نرم افزار telnet ssh client و اتصال از طریق گوشی ios با نرم افزار terminus انجام می شود.

هنگام خرید سرور مجازی ترکیه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

خرید سرور مجازی ترکیه

خرید سرور مجازی ترکیه

گفته بودیم که هنگام خرید سرور مجازی ترکیه باید میزان سخت افزاری را با توجه به نیازتان تعیین کنید و البته خبر خوب اینست که می توانید این میزان را هر زمان که بخواهید افزایش یا کاهش دهید. برای انتخاب یک VPS مناسب، باید موارد زیر را تعیین کنید؛

  • هسته پردازشگر CPU
  • حافظه SSD
  • حافظه RAM
  • نوع سیستم عامل (لینوکس یا ویندوز)

نوع سیستم عامل را باید با توجه به نیاز و استفاده خودتان از سرور انتخاب کنید. تفاوت هایی که سرور مجازی ترکیه ویندوزی و لینوکسی با هم دارند:

مقایسه سرور مجازی ویندوز و لینوکس

1. کارایی

VPS لینوکس منابع سبک تری دارد برای همین هم سریع تر است و وقتی بار زیادی به آن وارد می شود یا با مشکل رو به رو می شود احتیاج به نصب مجدد ندارد. همچنین سرور مجازی لینوکس به طور خاص برای پروتکل SSH طراحی شده است و مدیریت این سرور از طریق command line انجام می شود. می توان برای مدیریت راحت تر این سرور، آن را به کنترل پنل مجهز کرد، cpanel یکی از کنترل پنل های محبوب و قابل نصب روی لینوکس است.

VPS ویندوز پس از هر بار به روز رسانی، نیاز به نصب مجدد درایور و نرم افزار دارد. البته نکته مثبت آن اینست که از GUI (Graphical User Interface) استفاده می کند که فضایی آشنا به شما ارائه داده و کار کردن با آن را برای همه راحت کرده است، به همین دلیل هم برای ترید، بازی، وبگردی و… مورد استقبال قرار می گیرد.

2. امنیت

Linux وی پی اس امن‌تر است و امنیت آن هم به رایگان و open source بودن لینوکس برمی گردد.

سرورهای ویندوز هم از امنیت خوبی برخوردارند اما با استفاده از نرم افزارهای کرک شده می توانند حاوی باگ های امنیتی شوند.

3. سازگاری

سرور لینوکس برای برنامه های open source مانند PHP/Perl، ROR، Java، Python، SSH، CGI و FrontPage Extensions ایده آل است.

سرور ویندوز برای برنامه هایی مانند ASP Classic، ASP.net، MySQL، C#، VB Development، MS Access کارایی خوبی دارد.

4. دسترسی به سرور

دسترسی FTP هم در Linux VPS و هم در Windows VPS امکان پذیر است. اما دسترسی telnet یا SSH مختص لینوکس است.

5. برنامه کنترل پنل

cPanel یا WHM (Web Host Manager) در لینوکس استفاده می شود.

Plesk در سرور ویندوزی استفاده می شود.

سرور مجازی ترکیه

خرید سرور مجازی ترکیه

 

  • آی پی اضافه

برخی شرکت های ارائه دهنده سرویس میزبانی در صورت نیاز می توانند به شما بیش از یک آی پی برای VPS ترکیه ارائه کنند.

  • پهنای باند
  • نوع برنامه کنترل پنل
  • امکانات فایروال
  • امکانات بک آپ گیری

موارد بالا را باید با توجه به نیازتان از شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی بخواهید. برای اطلاعات بیشتر درمورد خرید یک سرور مجازی مناسب می توانید مقاله راهنمای خرید سرور مجازی را بخوانید.

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع بندی

سرور مجازی ترکیه یک سرور جدا شده از سرور فیزیکی واقع در دیتاسنتر کشور ترکیه می باشد که به شما آی پی اختصاصی ترکیه را ارائه می دهد، برای کسب و کارهایی که مخاطبانی در ترکیه یا کشورهای همسایه دارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا مسافت کم دیتاسنتر با مخاطبان شما، سرعت خدمات دهی سایت تان را افزایش می دهد. همچنین VPS ترکیه برای ترید در بازارهای مالی بین المللی و دریافت پروژه های فری لنسری از شرکت های خارجی انتخاب خوبی است. همانطور که اشاره کردیم هنگام خرید سرور مجازی ترکیه می توانید منابع سخت افزاری و نرم افزاری آن را بنا بر نیاز و استفاده خود تعیین کنید، این منابع قابل تغییر هستند، پس شما هزینه وی پی اس ترکیه را بابت منابع مصرفی تان می پردازید.

نام سرویس سیستم عامل آی پی  قابلیت ارتقا پشتیبانی نحوه اتصال
سرور مجازی ترکیه ویندوز – لینوکس ثابت و اختصاصی دارد 24 ساعته از راه دور – موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ

سوالات متداول

1. سرور مجازی ترکیه چیست؟

VPS ترکیه یک سرور جدا شده از سرور فیزیکی واقع در دیتاسنتر کشور ترکیه می باشد که به شما آی پی اختصاصی ترکیه را ارائه می دهد.

2. خرید سرور مجازی ترکیه برای چه کسانی مناسب است؟

خرید سرور مجازی ترکیه برای کسانی که کسب و کار بین المللی با مخاطبانی در ترکیه یا کشورهای همسایه دارند، کسانی که ترید می کنند، کسانی که پروژه های بین المللی فری لنسری می پذیرند یا هر کسی که به هر دلیلی به آی پی ترکیه نیاز داشته باشد، مناسب است.

3. چطور به سرور مجازی ترکیه متصل شویم؟

  • ورود به سرور مجازی لینوکس ترکیه از طریق SSH (Secure Shell) از رایانه هایی با سیستم عامل های لینوکس و ویندوز امکان پذیر است.
  • برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ترکیه از سیستم ویندوز باید از نرم افزار Remote Desktop Connection استفاده کنید.
  • برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ترکیه از سیستم لینوکس باید از پروتکل RDP و Remmina استفاده کنید که به صورت پیش‌فرض در ابزارهای داخلی اوبونتو موجود است.

4. هنگام خرید VPS ترکیه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • هسته پردازشگر
  • حافظه SSD
  • حافظه RAM
  • نوع سیستم عامل (لینوکس یا ویندوز)
  • آی پی اضافه
  • پهنای باند
  • برنامه کنترل پنل
  • امکانات فایروال
  • امکانات بک آپ گیری

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم