آموزش کار با دستور Get-Help در پاور شل

Avatar
نویسنده: مدیا روشن
شنبه 24 فروردین 1398
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۸۵۳ بازدید

پاورشل از جمله ابزارهای قدرتمندی است که علی رغم پیچیدگی‌هایی که دارد، از کاربرد بسیار بالایی در سیستم‌ها برخوردار می‌باشد. به همین دلیل این موتور خودکار قابل ارتقا به ابزار Command Prompt ترجیح داده می‌شود. به منظور داشتن تسلط کافی بر روی پاورشل باید توانایی اجرای دستورات آن را داشته باشید. این دستورات از فرآیندهای پیچیده‌ای پیروی می‌کنند؛ به همین علت شما باید آمادگی لازم را داشته باشید
تا با هر مشکل و یا سختی در اجرای آن مواجه شدید، آن را رفع کنید. یکی از مهم‌ترین دستورات در پاورشل، دستور Get-Help می‌باشد که در بین اساسی‌ترین دستورات پاورشل قرار می‌گیرد. یادگیری کار با دستور Get-Help در PowerShell جزو دستورالعمل‌های اولیه می‌باشد. به همین علت هر کاربر حرفه‌ای ویندوز نحوه اجرا و کار با آن را بداند، در این مقاله از سری مقالات آموزش پاورشل به آن می‌پردازیم.

خرید سرویس ویندوز برای اجرای دستور Get-Help در پاورشل از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرور ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دستور Get-Help در پاورشل

مایکروسافت با به روز رسانی‌هایی که انجام می‌دهد، قابلیت‌های متعددی را به موتورهای خودکار خود می‌بخشد. powershell که به عنوان آینده نهایی مایکروسافت شناخته شده است، در آخرین آپدیت‌ها و یا به روز رسانی‌هایی که داشته است، تغییراتی را در دستور Get-Help به وجود آورده است که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساختار دستور به صورت کامل نمایش داده می‌شود.
  • تمامی پارامترها و سوئیچ‌هایی که در داخل یک دستور مد نظر و مورد نیاز است، نشان داده خواهند شد.
  • به منظور اجرای یک دستور، مثالی از آن آورده و به کاربر نشان داده می‌شود.
  • Allies های متعددی در آخرین به روز رسانی‌ها اضافه شده‌اند که تمامی آن‌ها در نحوه اجرای یک دستور کاربرد دارند.

موارد ذکرشده فوق، آخرین تغییراتی بود که می‌توانید در محیط پاورشل هنگام کار با دستور Get-Help مشاهده کنید. حالا در ادامه آموزش کامل اجرای این دستور العمل به شما گفته خواهد شد. پس همراه باشید.

چگونگی اجرای دستور Get-Help در پاورشل

به منظور کار با این دستور، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستور را به صورت تنها وارد کنید تا موتور پاورشل هر آنچه برای ادامه کار نیاز است ( منابع، Help، دستورات و…) را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین دانلود کند و سپس تمام این منابع در اختیار شما باشد تا از پیچیدگی کار اندکی کم کند.

برای دانلود کردن این منابع از شما چیزی مانند اجازه و یا همان Allow می‌خواهد که شما با تایپ کردن حروف Y و فشردن دکمه Enter

دستور get-help در پاورشل

دستور get help پاورشل

این اجازه رو به آن می‌دهید. تمام دستورات در محیط پاورشل برای شما دانلود خواهند شد.

powershell دستور

get help powershell command

حال پس از دریافت تمام دستورات نوبت آن رسیده است که مرحله اصلی را اجرا کنید. یعنی اگر دستوری را از Get-Help می‌خواهید به صورت زیر عمل کنید.

  • قبل از وارد کردن دستور خود، ساختار کلی Get-Help به صورت زیر است:

Get-Help Command

  • حال اگر می‌خواهید دستوری را وارد نمایید باید به این صورت عمل کنید. برای مثال دستور اجرایی شما در powershell، دستورات مربوط به Server_Procces می باشد. در این صورت باید به روش زیر عمل کنید. یعنی به جای کلمه Command دستور اجرایی خود را تایپ کنید. به شکل زیر:

Get-Help Server_Procces

با این دستور می‌توانید به تمامی موارد مربوط به Server_Procces دسترسی پیدا کنید.

  • اگر درک کاملی از این دستور نداشتید و برایتان گنگ بود می‌توانید با وارد کردن دستور زیر از Get-Help بخواهید تا مثالی را برای شما بزند.

Get-Help Server_Procces –Examples

با تایپ نمودن این دستور مثال‌هایی متعددی برای شما آورده می‌شود که قدرت درک شما از این مسئله پیچیده را بالا ببرد.

دستور  Full و Detailed

  • همچنین اگر می‌خواهید کمک و یا همان Help جامع و گسترده‌تری را دریافت کنید، می‌‌توانید از دو روش استفاده کنید. این دو روش استفاده از دو کلمه Full و Detailed است. برای دسترسی به این دو دستور مانند زیر عمل می‌کنیم:

Get-Help Server_Procces –Full

Get-Help Server_Procces –Detailed

با عمل به دستورات فوق به راحتی می‌توانید از دستورالعمل Get-Help در ویندوز خود استفاده کنید.

powershell که دارای دستورالعمل‌های مختلفی است، مرکزی‌ترین هسته مایکروسافت می‌باشد. با یادگیری تمام دستوراتی که در پاورشل وجود دارد به راحتی می‌توانید به بخشی از این هسته دسترسی پیدا کنید. پس نه تنها دستور Get-Help بلکه تمام دستورات موجود در پاورشل شما را به سمت حرفه‌ای بودن در محیط ویندوز هدایت می‌کنند.

جمع‌بندی

افراد زیادی هستند که به دنبال یادگیری موتورهای قدرتمند و دستورات مورد نیاز آن هستند. پاورشل یکی از همین ابزارهاست که با یادگیری آن و بهره بردن از آموزش های مربوط به آن می‌توانید سطح کاربری خود را بالا ببرید تا به انجام رساندن بسیاری از کارها به وسیله این موتور خودکار و قابل ارتقا آسان و راحت باشد. با وجود پیچیدگی‌های موجود در این محیط اما باز افراد زیادی وجود دارند که تمایل به استفاده از آن دارند و تنها دلیل آن مزیت‌های فراوانی است که در پاورشل وجود دارند. این مزیت‌ها کاربردهای زیادی را برای این ابزار به وجود آورده‌اند که دسترسی به تمامی آن‌ها با یادگیری دستورالعمل‌های پیچیده آن ممکن است. در این مقاله از آموزش سیستم عامل و آموزش ویندوز در وبلاگ پارس پک، به بررسی دستور Help پاورشل پرداختیم.

سوالات متداول

سوالات متدوالی در رابطه با محیط پاورشل و دستور العمل‌های آن وجود دارد که در ادامه به بررسی چند مورد آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. آیا برای کار با دستور Get-Help نیاز به اینترنت است؟

یکی از معدود سوالاتی که در این مورد پرسیده می‌شود نیاز به اینترنت برای به اجرا رساندن آن است. تنها برای کارکرد اولیه و دریافت منابع به اینترنت نیاز است و پس از آن بدون دسترسی به آن می‌توان برنامه را به اجرا رساند.

2. با دستور Get-Help به چه مواردی می‌‌توان دسترسی پیدا کرد؟

با کمک این دستور می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را درباره دستور cmdlets، دستورات، توابع، اسکریپت‌ها و در نهایت به Workflow های موجود در پاورشل دسترسی پیدا کنید.

3. استفاده از دستورات پاورشل از جمله Get-Help برای چه کسانی مفید است؟

اگر یک کاربر حرفه‌ای ویندوز هستید و یا در حال فعالیت در یکی از رشته‌های IT هستید، آموزش پاورشل ( دستورات ) بهترین فرصت برای گسترده کردن حوزه تخصصی و فعالیت‌های شما است.

4. آیا فقط با تایپ کردن کلمه Detail و Full به نتیجه دلخواه می‌رسیم؟

باید گفت هر چیزی به قدرت درک و تحیل شما بستگی دارد، گاه بدون استفاده از این دستور نیز می‌توانید به خواسته خود برسید. گاهی هم با وارد نمودن این دستور می‌توانید اطلاعاتی فراتر به منظور راحتی خود دریافت نمایید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم