هشدار امنیتی ، کلمه عبور سرویس ایمیل خود را تغییر دهید.

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
دوشنبه 12 آبان 1393
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۴۴۱ بازدید

در این مقاله میخوانید

نزدیک به دو ماه پیش بود که در خبر ها ، کشف پسورد نزدیک به 5 میلیون ایمیل سرویس گوگل ( google mail service ) یا همان جی میل ( gmail ) توسط هکر ها را داشتیم، خبری که سریعا از سوی گوگل وجود هر گونه حفره امنیتی در سرویس گوگل را نفی نمود، البته قطعا روش های بسیاری برای بدست آوردن اطلاعات دسترسی به ایمیل توسط هکر ها وجود دارد و از قضا عمده این روش ها خارج از اسکریپت یا سرویس مورد استفاده می باشد. این لیست را هر کسی می تواند با چند جستجوی ساده بر روی اینترنت دانلود نماید. در نظر بگیرید که تنها یک لیست 5 میلیونی از ایمیل ها بصورت عمومی توسط رسانه ها شناسایی شده است و خبر های مرتبط با آن انعکاس یافته است، اما قطعا تعداد چنین لیست هایی بیشتر از یک عدد می باشد، لیست هایی که دریچه ورود به اطلاعات محرمانه افراد است و در فروم ها و کامیونیتی های فعال امنیتی میان اعضای آن در حال گردش است. مطمئنا تعداد افرادی که به این شکل قربانی افراد یا گروه های سواستفاده گر قرار می گیرند کم نیست و افراد بسیاری سالانه به دنبال چنین مواردی دچار زیان های مالی و حتی فراتر از آن مورد تهدیدات اجتماعی قرار می گیرند، برای مثال مورد سرقت رفتن عکس های خصوصی بازیگران و ستاره های هالیوود را به یاد بیاورید که برای چند ماه سرخط اخبار رسانه های بین المللی قرار گرفته بود.

اخیرا بخش امنیتی پارس پک ، فعالیت های نفوذگرانه ای را شناسایی نموده است که نشان می دهد هکر ها لیست بلند بالایی از اطلاعات ایمیل های کاربران ایرانی را در اختیار دارند و آزادانه در حال سو استفاده از آن هستند. ممکن است شما به تازگی کلمه عبور ایمیل خود را تغییر داده باشید ، اما این افراد وب سایت های مختلف را مورد بررسی قرار می دهند و چنانچه از همان کلمه عبور قبلا برای عضویت در وب سایت دیگری استفاده کرده باشید ، اکانت های فعال شما را شناسایی می کنند تا در زمان مناسب از آن سو استفاده نمایند.

لذا برای جلوگیری از این اقدامات لازم است تا در اسرع وقت ،  جدای از تغییر کلمه عبور ایمیل خود، اطلاعات دسترسی خود در وب سایت هایی که در آنها اطلاعات مهمی نگهداری می کنید را نیز به کلمه جداگانه و پیچیده ای تغییر دهید.

چه نکاتی را باید در هنگام انتخاب کلمه عبور مورد توجه قرار دهیم؟

1- هرگز از کلمه عبوری که برای سرویس ایمیل خود استفاده می کنید در سایت های دیگری که عضو هستید استفاده نکنید.

2- کلمه عبور حداقل باید دارای 14 کاراکتر باشد.

3- در انتخاب کلمه عبور باید حروف بزرگ ، حروف کوچک ، اعداد و علامات بکار رفته باشند.

4- از وارد نمودن کلمات عبور حساس در کامپیوتر هایی که استفاده عمومی دارند خودداری فرمائید.

5- وب سایت مربوطه می بایست حتما از پروتکل https استفاده نماید.

همچنین پیشنهاد می شود، به منظور افزایش امنیت ورود دو مرحله ای برای دسترسی به ایمیل جی میل خود ( gmail 2 factor authentication ) را نیز مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.