32% درصد تخفیف سراسری در هزینه های پهنای باند سرور های ایران

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۳۵۵ بازدید

در این مقاله میخوانید

همواره یکی از دغدغه های همیشگی پارس پک، کاهش قیمت های ارائه خدمات برای استفاده حداکثری جامعه فناوری اطلاعات کشور بوده است تا هر روز افراد بیشتری بتوانند با مشکلاتی کمتر به تولید محتوای فارسی بر پهنای جهانی شبکه اینترنت بپردازند؛ و امروز خرسندیم اعلام نمائیم که از این پس ترافیک شبکه ایران در کلیه سرویس ها با کاهش 32.12% درصد همراه خواهد بود. بدون آنکه شاهد کاهش کیفیت شبکه بر روی پهنای باند داخل کشور باشیم، چرا که مهمترین دلیل استفاده مدیران وب سایت ها از سرور های مستقر در ایران دست یافتن به سرعت و کیفیتی بالاتر می باشد و بدون در نظر گرفتن این عامل مهم، وجود پهنای باند ارزان فاقد هر گونه ارزشی خواهد بود.  البته تلاش های بسیار زیادی برای مدتی نسبتا طولانی صورت گرفته است تا با حفظ کیفیت شبکه بتوانیم به این مهم دست یابیم؛ و هم اکنون می توان با اطمینان نوید استفاده از پهنای باند داخلی با قیمتی بسیار ارزان تر را برای شما داشته باشیم. امیدواریم که با حمایت های همیشگی شما کاربران محترم از پارس پک ، همچنان بتوانیم در آینده نیز گام های مثبتی را در این زمینه و همچنین در جهت بهبود وضعیت شبکه داخل کشور با وجود همه کاستی های زیرساختی ، بپیماییم.

پیش از این قیمت هر 100 گیگابایت ترافیک با رقم تمام شده 44 هزار تومان عرضه می گردید که از این پس ، بهای تمام شده برای کاربران پارس پک ، به ازای هر 100 گیگابایت 30 هزار تومان خواهد بود. این در شرایطی است که هم اکنون بسیاری از شرکت بزرگ تامین کننده پهنای باند در کشور ( ISP ) ، پهنای باند را بعضا تا 12 هزار تومان به ازای هر گیگابایت به مصرف کننده نهایی ارائه می کنند که نشان از مشکلات پیش روی برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور دارد.

نسبت ترافیک دانلود به ترافیک آپلود

نکته مهم دیگری که در اینجا مطرح است، هزینه گزافی است که شرکت زیرساخت برای نسبت دانلود به آپلود پهنای باند در نظر می گیرد که بدین ترتیب هزینه ترافیک دریافت یا دانلود ( Recieve / Download ) تا 8 برابر هزینه ترافیک ارسال یا سند ( Send / Upload ) می باشد. اما در این مسئله نیز با اقدامات انجام شده ، از این پس نسبت یک به هشت برای هزینه ترافیک کاربران پارس پک به نسبت یک به چهار تغییر می یابد. این به معنای آن است که از مجموع ترافیک خریداری شده برای سرور خود ، ترافیک دانلود نباید از یک چهارم کل آن تجاوز نماید که به معنای کاهش قیمت ترافیک دانلود نسبت به قبل می باشد و اصولا ترافیک معمول در سرور های میزبانی وب تا حدود زیادی به این نسبت نزدیک می باشد.

مقالات آموزشی

علاوه بر اقداماتی که در جهت کاهش هزینه های ترافیک برای کاربران پارس پک صورت گرفته است، گاها مقالاتی به منظور ارائه آموزش های مرتبط جهت کاهش مصرف ترافیک سرور و جلوگیری از ترافیک ناخواسته در بخش مقالات سایت تدوین و منتشر می گردد که با صرف کمی زمان و انجام این اقدامات می توانید بخش زیادی از هزینه های ترافیک خود را کاهش دهید که متقابلا این امر می تواند در کاهش هزینه های شما نقشی اساسی ایفا نماید. در ادامه می توانید برخی از مقالات مرتبط در این زمینه را مطالعه فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم