AMD با سرمایه‌گذاری 135 میلیون دلاری به سراغ 6G و AI میرود!

سرمایه گذاری amd برای 6g و هوش مصنوعی
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
یکشنبه 4 تیر 1402
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۲۵۸ بازدید

در این مقاله میخوانید

روث کاتر (Ruth Cotter)، معاون بازاریابی، ارتباطات و منابع انسانی AMD، گفت: «از طریق سرمایه‌گذاری اخیر، تیم‌های تحقیق و توسعه ما در ایرلند موتورهای محاسباتی را با کارایی و سازگاری بالا برای بهبود عملکرد مرکز داده، شبکه‌سازی، ارتباطات 6G و هوش مصنوعی طراحی خواهند کرد.»

به‌تازگی AMD اعلام کرده است که قصد دارد ۱۳۵ میلیون دلار برای افزایش فعالیت‌های مهندسی و تحقیق و توسعه در ایرلند ​​سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری برای حمایت از طرح‌های تحقیق و توسعه نسل‌های بعدی هوش مصنوعی، مراکز داده، شبکه‌سازی‌ها، زیرساخت‌های ارتباطات 6G و در نهایت ایجاد ۲۹۰ شغل جدید است.
AMD قبل از اینکه Xilinx را در سال ۲۰۲۲ خریداری کند، برای تقویت فناوری نیمه‌رسانا بیشتر با IDA Ireland در ایرلند همکاری می‌کرد. جدیدترین سرمایه‌گذاری که مبلغ آن ۴۰ میلیون دلار بود، توسط Xilinx در سال ۲۰۱۷ انجام شد تا فعالیت‌های مهندسی و تحقیق و توسعه خود را افزایش دهد و بیش از ۱۰۰ متخصص دیگر را استخدام کند.

در همین راستا، مایکل لوهان (Michael Lohan) مدیرعامل IDA ایرلند گفت: «این سرمایه‌گذاری باعث تقویت جایگاه ایرلند به‌عنوان یک پیشرو در فناوری نیمه‌رسانا می‌شود و این باعث می شود تا ایرلند در لیست اعضای مرکز فعالیت‌های تحقیقاتی و مهندسی اروپایی AMD قرار بگیرد. IDA ایرلند مفتخر است که از AMD پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که در گذشته به مدت سه دهه از Xilinx پشتیبانی می‌کرد و اکنون متعهد شده تا از سرمایه‌گذاری‌های مقیاس بزرگ که تاثیر مثبتی بر صنعت نیمه‌رسانا اروپا دارد، حمایت کند.»

شعبه AMD در ایرلند، اولین مکان برای Xilinx در خارج از ایالات متحده بود که در سال ۱۹۹۴، شروع به کار کرد و فعالیت‌های آن بر روی تولید، پشتیبانی عملیات، مهندسی و خدمات اداری متمرکز بود. بعد از خرید Xilinx توسط AMD، اکنون یکی از مراکز کلیدی تحقیق و توسعه AMD در اروپا در ایرلند واقع شده است. این شرکت همچنین سابقه توسعه سیستم‌های موفق تجاری را نیز در کارنامه خود دارد؛ مانند محصولات نیمه‌رسانا AMD Zynq UltraScale+ RFSoC.

فناوری‌های محاسباتی سازگار

روث کاتر (Ruth Cotter) می‌گوید: «به خاطر کارایی بالا و تطبیق‌پذیری مطلوب AMD، از فضای ابری و رایانه‌های شخصی گرفته تا ارتباطات و نقاط پایانی هوشمند، فناوری‌های محاسباتی نقش موثری در آینده محاسبات امروزی دارند. ایرلند با کمک متخصصان قدرتمند و ماهر، بیش از سه دهه است که در مرکز تحقیق و توسعه اروپایی پیشرو بوده است. ما متعهد هستیم که با افزایش سرمایه‌گذاری و حضور خود در شهرهای دوبلین و کورک به کمک به اکوسیستم نیمه‌رسانا اروپا و تقویت نوآوری در ایرلند ادامه می‌دهیم.

او در ادامه گفت: «من از صمیم قلب آرزو‌های بزرگ AMD برای پیشرفت مهندسی و قابلیت‌های تحقیق و توسعه پیشرفته خود در ایرلند را تحسین می‌کنم. این سرمایه‌گذاری بزرگ باعث افزایش رونق در صنعت ما می‌شود و چشم‌اندازهای شغلی بلندمدتی را برای متخصصان با‌تجربه و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی فراهم می‌کند.
هدف این شرکت از سرمایه‌گذاری بر طرح‌های تحقیق و توسعه و ایجاد ۲۹۰ شغل جدید نشان می‌دهد که چقدر به زیرساخت‌های ایرلند و فضای مناسب تجاری اطمینان دارد. دولت ایرلند بابت حمایت خود از این فرایند خوشحال است و ما نیز خود را متعهد می‌دانیم که از این طرح برای تحقیق، توسعه و مهندسی حمایت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم