دامنه eu

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 7 آبان 1390
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۶۸۷ بازدید

دامنه eu یک دامنه سطح بالا است که متعلق به اتحادیه اروپا می‌باشد. این دامنه در 7 دسامبر راه اندازی شده است. این دامنه در حال حاضر توسط گروه EURid که متشکل از اپراتورهای ثبت ملی ccTLD بلژیک، سوئد و ایتالیا است مدیریت می‌شود. ثبت این دامنه از تاریخ 7 آوریل سال 2006 میلادی شروع شده است و در حال حاضر هر شخصی می‌تواند اقدام به ثبت آن کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درخصوص این دامنه صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را درباره این دامنه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید تا بیشتر با این دامنه آشنا شوید.

معرفی دامنه eu

کاربران قاره اروپا معمولا زمانی که موضوعی را در اینترنت جستجو می‌کنند بیشتر وارد وب سایت‌هایی می‌شوند که دامنه آنها .eu است. در حال حاضر دامنه .eu به 28 کشور اروپایی اختصاص داده شده است. اگر شما یک کسب و کار کوچک، یک شرکت بزرگ و یا یک وب سایت شخصی داشته باشید که قصد تهیه یک دامنه خوب و مناسب برای آن را داشته باشید این دامنه می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که در مقابل شما قرار دارد. این دامنه به شما کمک می‌کند تا لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو را بهبود دهید.

دامنه eu یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی است که استفاده از آن باعث می‌شود تا کاربران قبل از آن که وارد وب سایت شما شوند بتوانند اطلاعات خوبی در خصوص برند شما بدست بیاورند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید به صورت مستقیم از کلمات کلیدی در آدرس URL خود استفاده کنید تا سئوی وب سایت خود را بهبود دهید این دامنه می‌تواند گزینه‌ای خوب و مناسب برای شما باشد.

محافظت از نام تجاری دقیقا به اندازه رشد یک برند و نام تجاری مهم است. گروهی که وظیفه ثبت دامنه eu را بر عهده دارند این تضمین را به شما می‌دهند که به خوبی از نام تجاری شما محافظت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا شما با خرید و ثبت این دامنه بتوانید یک برند خوب و معتبر را داشته باشید.

دامنه eu

دامنه با پسوند eu.

تاریخچه دامنه eu

تاسیس دامنه eu

ثبت این دامنه در تاریخ 22 مارس سال 2005 میلادی توسط ICANN تصویب شد و در تاریخ 2 می همان سال به صورت رسمی این دامنه در اینترنت قرار گرفت. توجه داشته باشید که این دامنه متعلق به کشور خاصی نبود( در واقع متعلق به سازمان‌های بین دولتی و فرا منطقه‌ای بود). این دامنه تا تاریخ 9 می سال 2006 میلادی برای نهادهای بین المللی مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی از این تاریخ به بعد تنها کاربران قاره اروپا می‌توانستند از این دامنه استفاده کنند.

شروع کار این دامنه eu

به صورت کلی شروع کار این دامنه به دو فاز مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. فاز اول از تاریخ 7 دسامبر سال 2005 میلادی شروع شد که افرادی که دارای کسب و کار و نام‌های تجاری و برندها بودند برای ثبت این دامنه مراجعه می‌کردند. فاز دوم از تاریخ 7 فوریه سال 2006 میلادی شروع شد که شرکت‌ها و افراد به صورت شخصی نیز می‌توانستند برای ثبت این دامنه اقدام کنند. در این تاریخ بود که امکان ثبت این دامنه برای تمامی افراد و شرکت‌های مختلف فراهم شد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید در 15 دقیقه اول 27949 مورد اقدام به ثبت این دامنه کردند.

در تاریخ 7 آوریل سال 2006 میلادی امکان ثبت این دامنه برای دارندگان علائم تجاری و غیر تجاری امکان پذیر شد. بیشتر افرادی که قصد ثبت این دامنه را داشتند مجبور بودند که برای مدت زمانی طولانی در صف بایستند. در 4 ساعت اول بیش از 700 هزار شخص برای ثبت این دامنه اقدام کردند که از جمله آنها می‌توان به کسب و کارهای بزرگ مانند Go Daddy و یا کسب و کارهای کوچک مانند Dotster اشاره کرد. در حال حاضر این دامنه چهارمین ccTLD بزرگ در قاره اروپا به شمار‌ می‌آید.

کاربردهای دامنه eu

در حال حاضر مخاطبان و خریداران اصلی این دامنه را اروپاییان تشکیل می‌دهند ولی این روند به سرعت در حال رشد است و پیشبینی می‌شود در سال‌های آینده افراد زیادی در کل دنیا به کاربران این دامنه اضافه شوند. این دامنه بین المللی یک وب سایت همه کاره است که شما می‌توانید برای موارد مختلف از آن استفاده کنید. یک نکته بسیار مهم که باید درباره این دامنه بدانید این است که با گذشت زمان به کاربران این دامنه افزوده می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در کل دنیا علاقه‌مند به ثبت این دامنه باشند.

در صورتی که شما یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کرده‌اید، یک شرکت بسیار بزرگ را دارید که قصد تهیه یک دامنه برای وب سایت این شرکت را دارید و یا قصد راه‌اندازی یک وب سایت شخصی را دارید خرید دامنه eu می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد

کاربرد دامنه اروپا

نحوه خرید دامنه eu

قوانین ثبت دامنه eu

برای ثبت دامنه eu شما باید قوانینی را رعایت کنید که ما در اینجا این قوانین را به صورت خلاصه برای شما آورده‌ایم:

  • نام دامنه شما می‌تواند شامل یک تا 63 کاراکتر باشد.
  • شما می‌توانید از کاراکترهای a تا z برای نام دامنه خود استفاده کنید.
  • ارقام 0 تا 9 را می‌توانید در نام دامنه خود به کار بگیرید.
  • خط تیره برای استفاده در نام دامنه مجاز است البته به شرطی که در شروع و انتهای نام دامنه شما و همینطور در کاراکترهای سوم و چهارم مورد استفاده قرار نگیرد.
  • نام دامنه شما باید با یک عدد و یا یک حرف شروع شود و با یک حرف و یا یک عدد نیز به پایان برسد.
  • شما نمی‌توانید از اسپیس در نام دامنه خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی از نام‌ها توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ثبت رسیده‌اند و ثبت آنها برای شما امکان پذیر نیست. به عنوان مثال نام دامنه BE برای کشور بلژیک و نام دامنه DE برای آلمان است و شما نمی‌توانید اقدام به ثبت این دامنه‌ها کنید.

قوانین ثبت دامنه eu

شرایط ثبت دامنه اروپا

علاوه بر نام کشورها برخی از نام‌های دیگر نیز در دامنه .eu رزرو شده‌اند که امکان ثبت آنها نیز برای شما وجود ندارد. این نام‌ها عبارت‌ند از موارد زیر:

  • eurid.eu
  • registry.eu
  • nic.eu
  • dns.eu
  • internic.eu
  • whois.eu
  • das.eu
  • coc.eu

انتقال دامنه eu

یکی از مهمترین خدماتی که وب سایت ما در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد امکان انتقال دامنه eu است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات وب سایت ما به راحتی اقدام به انتقال دامنه خود کنید. انتقال دامنه در وب سایت ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با راحت‌ترین روش ممکن انجام می‌شود.

انتقال دامنه eu

انتقال دامنه eu.

برخی از ویژگی‌های مهم دامنه eu

  • این دامنه از قابلیت ثبت گروهی و یا فله‌ای دامنه پشتیبانی می‌کند ولی از قابلیت Backorders پشتیبانی نمی‌کند.
  • امکان انتقال دامنه برای شما وجود دارد.
  • شما می‌توانید هر زمان که خواستید اقدام به تغییر حساب کاربری خود کنید.
  • قابلیت ثبت دامنه به صورت محافظت شده برای شما وجود ندارد.
  • امکان ثبت خصوصی دامنه .eu نیز برای شما وجود ندارد.
  • قابلیت Cashparking در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • این دامنه از IDN نیز پشتیبانی نمی‌کند.

خرید دامنه eu

برای خرید دامنه شما کار راحتی را در پیش دارید. برای این کار کافی است که در طول روز وارد وب سایت ما شوید و با انتخاب نام دامنه دلخواه خود که قبلا توسط شخص و یا شرکت دیگری به ثبت نرسیده است در کمترین زمان ممکن اقدام به خرید و ثبت آن کنید. وب سایت ما خدمات مناسبی را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی و با کمترین قیمت ممکن اقدام به خرید دامنه کنید.

خرید دامنه eu

دامنه بین المللی اروپا

تمدید دامنه eu

بعد از آن که مهلت استفاده شما از دامنه eu به پایان رسید شما باید اقدام به تمدید دامنه eu کنید. در صورتی که امکان تمدید خودکار دامنه را در زمان ثبت فعال کرده باشید 10 روز قبل از اتمام مهلت استفاده شما از دامنه این دامنه به صورت خودکار برای شما تمدید می‌شود. در صورتی که این امکان را فعال نکرده باشید می‌توانید با وارد شدن به وب سایت ما به راحتی اقدام به تمدید دامنه خود کنید. در صورتی که برای مدت زمان 60 روز اقدام به تمدید دامنه خود نکنید دامنه از دسترس شما خارج می‌شود و هر شخصی می‌تواند اقدام به ثبت آن کند.

سوالات متداول

این دامنه را برای چه مدت زمانی می‌توانیم ثبت کنیم؟

شما می‌توانید برای یک بازه زمانی بین یک تا ده سال اقدام به ثبت دامنه .eu کنید و بعد از به اتمام رسیدن این مهلت باید دوباره اقدام به تمدید دامنه خود کنید که بازه زمانی تمدید دامنه نیز بین یک تا ده سال است.

چقدر طول می‌کشد تا دامنه من به ثبت برسد؟

شما به محض این که به اینترنت متصل شوید می‌توانید با مراجعه به وب سایت ما تنها در چند دقیقه اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

آیا با استفاده کردن از سرویس Trustee می‌توانم دامنه‌ام را انتقال دهم؟

خیر، سرویس Trustee غیر قابل منتقل کردن است. بنابراین زمانی که قصد استفاده از سرویس Trustee برای دامنه خود را دارید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که با استفاده از آن نمی‌توانید در آینده دامنه خود را انتقال دهید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم