دامنه me

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 24 مهر 1390
مطالعه: ۱۳ دقیقه ۰ نظر ۲۳۰۴ بازدید

دامنه me یک دامنه مناسب برای کسب و کارهای نوپا است که توسط doMEn مدیریت می‌شود، ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این دامنه بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در خصوص آن در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین اگر شما نیز جزو علاقه‌مندان به این دامنه هستید و یا دوست دارید که بیشتر با آن آشنا شوید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

معرفی دامنه me

دامنه me در حال حاضر یکی از دامنه‌های جذاب و محبوب در دنیای بازاریابی به شمار می‌آید. این دامنه در واقع دامنه سطح بالای کشور مونته نگرو به شمار می‌آید، در ابتدا این دامنه تنها برای افرادی قابل دسترسی بود که اقامت کشور مونته نگرو را داشتند اما خوشبختانه امروزه امکان ثبت این دامنه برای تمامی مردم در کل دنیا فراهم شده است.

این دامنه بسیار جذاب است چرا که هم می‌تواند به عنوان یک دامنه برای وب سایت شخصی و هم به عنوان ابزاری فوق‌العاده برای بازاریابی تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این دامنه هم برای استفاده شخصی و هم برای فعالیت در شبکه‌های مجازی کاربرد زیادی دارد، علاوه بر این دامنه me می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای وبلاگ‌ها، وب سایت‌های مربوط به رزومه و صفحات شخصی باشد.

تاریخچه دامنه me

بعد از آن که کشور مونته نگرو در 3 ژوئن سال 2006 استقلال خود را از کشور صربستان اعلام کرد و مردم این کشور نیز طی یک همه پرسی حمایت خود را از این تصمیم اعلام کردند دولت این کشور تصمیم گرفت که از دامنه mn.yu استفاده کند. این در حالی بود که بعد از تجزیه یوگسلاوی به دو کشور صربستان و مونته نگرو دامنه سطح بالا (TLD) .cs به این دو کشور واگذار شده بود اما کاملا بدون استفاده باقی مانده بود. بعد از این اتفاق و در سال 2006 کد دو حرفی ME توسط سازمان بین‌المللی استاندارد سازی ISO به کشور مونته نگرو اختصاص داده شد.

در دسامبر سال 2007 میلادی ICANN دامنه me را به دولت مونته نگرو واگذار کرد و بعد از آن نیز در سال 2009 میلادی دامنه .rs که قبلا به این کشور اختصاص داشت به صورت کامل لغو شد. با اختصاص پیدا کردن دامنه me به کشور مونته نگرو در 24 دسامبر سال 2007 دعوت نامه‌های عمومی زیادی برای انتخاب شدن به عنوان نماینده ثبت دامنه ملی کشور مونته نگرو برای کسب و کارهای این کشور ارسال شد. doMEn d.o.o به عنوان یک سرمایه گذار مشترک که در کشور مونته نگرو مستقر بود در نهایت به عنوان اپراتور ثبت دامنه انتخاب شد.

در تاریخ 6 می سال 2006 مسئولان این کشور تصمیم گرفتند که عمومیت بیشتری به این دامنه بدهند و بعد از آن تمامی کسب و کارها در کل دنیا بتوانند این دامنه را برای وب سایت و برند خود انتخاب کنند. از تاریخ 16 ژوئیه سال 2008 امکان ثبت دامنه me برای تمامی افراد دنیا امکان پذیر شد و همه برندها می‌توانستند از این دامنه استفاده کنند.

صاحب نا مشخص
وب سایت ریجستری domainme
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر UDRP
حمایت مالی دولت مونته نگرو
وضعیت فعال
نوع استفاده اشخاص مرتبط با مونته نگرو- محبوب برای سایت های پروفایل شخصی
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری DoMEn doo
تعداد ثبت نا مشخص
افتتاح 2006
نوع ccTLD

شروع به کار، هجوم درخواست ها به این دامنه و دوره‌های ثبت رایگان آن

همانطور که بیان کردیم در تاریخ 6 می سال 2008 میلادی امکان ثبت این دامنه برای تمامی برندهای تجاری در دنیا آزاد شد. در طول ماه ژوئن و جولای سال 2008 بسیاری از اپلیکیشن های تحت وب برای دریافت این دامنه صف کشیدند که منجر شد تا بیش از دو هزار و پانصد مزایده برای واگذاری این دامنه‌ها برگزار شود. در طول برگزاری این مزایده‌ها شاهد بودیم که برخی از نام دامنه‌ها مانند insureme و syncme با بیش از 2,000,000 دلار آمریکایی بیشترین قیمت را داشتند.

در اوایل آگوست سال 2008 میلادی صد هزار دامنه me به ثبت رسیده بود. برخی از منابع می‌گفتند که بخش بزرگی از این دامنه‌ها تنها با اهداف بازاریابی به ثبت رسیده بودند.

در سال 2008 بر اساس آماری که گوگل منتشر کرد وب سایت‌هایی که در میان تمامی TLD‌ها دارای دامنه me بودند 50 درصد نسبت به سایر وب سایت‌ها رشد بیشتری داشتند. در همان سال دامنه me موفق شد که در میان رقبای جدی دامنه‌های بزرگ قرار بگیرد و طبق آماری که الکسا منتشر کرد این دامنه نسبت به دامنه‌های مشابه رشد بیشتری را داشت.

در اواسط فوریه سال 2009 میلادی بالغ بر دویست هزار نام دامنه me به ثبت رسیده بود و در 15 می همان سال تعداد این دامنه‌های به ثبت رسیده به دویست و پنجاه هزار عدد رسید.

کاربرد دامنه me

استفاده برای وب سایت‌های شخصی:

داشتن یک وب سایت و یا صفحه شخصی خوب برای یک فرد به اندازه داشتن یک شخصیت خوب در دنیای واقعی مهم است. آیا شما قصد دارید که یک وبلاگ داشته باشید که عکس‌ها و یا مطالب شخصی خود را در آن قرار دهید؟ ترکیبی از یک نام مناسب در کنار دامنه me می‌تواند بهترین گزینه برای وب سایت شما باشد. اگر شما یک نام راحت و فراموش نشدنی را برای این وبلاگ خود انتخاب کنید می‌توانید کاربران زیادی را به وبلاگ خود جذب کنید.

کاربرد دامنه me

کاربرد دامین me

قابلیت Call to action:

دامنه‌های me را می‌توانید به راحتی به صورت call-to-action در بیاورید و به این طریق می‌توانید با استفاده از ابزارهای قدرتمندی که در این زمینه وجود دارد اقدام به بازاریابی برای جذب مشتری کنید. از جمله مهم‌ترین ابزارها و سرویس‌هایی که برای این کار می‌توانید از آنها استفاده کنید می‌توان به مواردی همچون Aboutme، Joinme و Secureme اشاره کرد.

شبکه‌های اجتماعی:

استفاده از دامنه me در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا برند شخصی خود را مشهور کنید. این نکته در واقع ارتباط زیادی با کوتاه کننده‌های لینک دارد، به عنوان مثال مواردی همچون موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • (FBme (Facebook
  • (Mme (Facebook Messenger
  • (wame (whatsapp
  • (igme (Instagram
  • (Vkme (Vkontakte

و یا شبکه‌های اجتماعی مانند

  • Lineme
  • zalome
  • tangome
  • wickrme

یا حتی telegramme که در ایران شهرت بیشتری دارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه 10 الی 15 مورد از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا از این دامنه استفاده می‌کنند.

کاربردهای این دامنه در کل دنیا:

دامنه me در حال حاضر برای کل مردم دنیا در دسترس است و هر شخصی می‌تواند بدون آن که نیاز به اطلاعات و مدارک زیادی داشته باشد این دامنه را برای کسب و کار خود ثبت کند. نکته دیگری که در خصوص این دامنه وجود دارد این است که گوگل امکان هدف قرار دادن موقعیت‌های جغرافیایی دامنه‌های me را فراهم کرده است و به همین علت از نظر جستجو می‌توان آن را هم رده با TLD‌های بزرگ مانند .com، .net و یا .org دانست.

کاربردهای امنیتی:

استفاده از دامنه me به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که حداکثر امنیت برای وب سایت و دامنه شما فراهم می‌شود. در واقع استفاده از این دامنه دقیقا نیازهای کسب و کارهای امروزی را برطرف می‌کند چرا که این کسب و کارها در حال حاضر انتظار دارند که تمامی حقوق تجاریشان محفوظ بماند.

چرا باید  دامنه me استفاده کنیم؟

  1. استفاده از این دامنه قابلیت‌های شخصی سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، در واقع این امکان را فراهم می‌کند که هر کسی با هر هدفی بتواند از این دامنه استفاده کند.
  2. امکان انتخاب نام دامنه از میان گزینه های متعدد را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  3. این دامنه توسط یک شرکت خوب و قدرتمند اداره می‌شود، به همین علت است که معمولا برای دانشجویان، کسب و کارهای جدید و نوپا و همینطور افرادی که به صورت فریلنسری فعالیت می‌کنند می‌تواند گزینه فوق العاده‌ای باشد.
  4. مناسب بودن قیمت دامنه me یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این دامنه است که نسبت به سایر دامنه‌ها دارای قیمت بهتری است.

چه افرادی معمولا از این دامنه استفاده می‌کنند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است درباره دامنه me در ذهن شما به وجود آمده باشد این است که چه افرادی دقیقا از این دامنه استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که افرادی که قصد دارند نمونه کارهای خود را برای مشتریانشان به نمایش بگذارند یکی از گرو‌ه‌هایی هستند که برای وب سایتشان از دامنه me استفاده می‌کنند. از جمله این افراد می‌توان به هنرمندان هنرهای تجسمی، طراحان گرافیکی، توسعه دهندگان وب، عکاس‌ها و نویسندگان اشاره کرد. اگر به صورت فریلنسری کار می‌کنید و احساس می‌کنید که نیازمند یک وب سایت برای معرفی خودتان هستید می‌توانید از دامنه me برای وب سایت خود استفاده کنید. اگر قصد دارید کسب و کار و تجارت خود را به مشتریان خود معرفی کنید دامنه me می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. یکی دیگر از گروه‌هایی که معمولا از دامنه me استفاده می‌کنند افرادی هستند که به دنبال نام‌هایی برای دامنه خود هستند که قبلا در دامنه‌های معروف‌تر ثبت شده است، این افراد با توجه به تازگی و نو بودن دامنه me می‌توانند نام برند خود را بر روی دامنه me خود نیز ثبت کنند.

انواع دامنه me

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم دولت مونته نگرو بعد از آن که ظرفیت دامنه me را برای جهانی شدن مشاهده کرد تصمیم گرفت که امکان ثبت این دامنه را برای مردم کل دنیا فراهم کند.

امکان ثبت دامنه سطح سوم برای شهروندان و شرکت‌های کشور مونته نگرو با شرایط زیر وجود دارد:

  • .come: ثبت نام به صورت نامحدود است اما بیشتر برای شرکت‌ها مناسب می‌باشد.
  • .netme: ثبت نام به صورت نامحدود است ولی بیشتر برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مناسب می‌باشد.
  • .orgme: ثبت نام به صورت نامحدود است ولی بیشتر برای سازمان‌های مدنی و انجمن‌ها مناسب است.
  • .edume: برای موسسات آموزشی مانند مدارس راهنمایی و دبیرستان‌
  • .acme: برای موسسات آکادمیک مانند دانشگاه‌ها. به عنوان مثال دانشگاه مونته نگرو به عنوان حوزه اصلی از دامنه ucg.acme استفاده می‌کند.
  • .govme: برای مقامات دولتی و ایالتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • .itsme
  • یا .privme: ثبت نام به صورت نامحدود اما مناسب برای استفاده‌های شخصی است.

دامنه‌های خاص

به صورت کلی نام دامنه me باید بین 3 تا 63 حرف باشد اما چند مورد استثنا برای این مورد وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

eume Accession of Montenegro to the European Union portal, Ministry of Foreign Affairs and European Integration of Montenegro
fbme Facebook
gme Google
game Turbulenz
gome GoDaddy
mme Facebook Messenger
lime Lime (transportation company)
ncme Namecheap for Education
pmme ProtonMail
tme Telegram
vkme Vkontakte
vbme Viber
wame WhatsApp
wpme WordPress

شراکت با SEDO

در تاریخ 24 ژانویه سال 2012 ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه me و SEDO یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی دامنه همکاری خود را آغاز کردند که این همکاری با هدف مزایده نام دامنه‌های me صورت گرفت و این مزایده از تاریخ 2 فوریه سال 2012 شروع شد. برخی از نام دامنه‌هایی که به مزایده گذاشته شدند عبارت بودند از:

  •  Hotelme
  • Singlesme
  • Boatsme
  • Yogame
  • Creditcardme
  • Giftme
  • Moviesme
  • Webhostingme
  • Friendsme

خرید دامنه me

برای خرید دامنه me تنها کافی است که وارد بخش خرید دامنه me وب سایت ما شده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و هزینه مورد نیاز را نیز پرداخت کنید، ما پایین‌ترین قیمت را نسبت به سایر وب سایت‌هایی که اقدام به فروش این دامنه کرده‌اند داریم و به همین علت است که کاربران ما نهایت رضایت را از خدمات وب سایت ما دارند، علاوه بر این شما بعد از خرید دامنه مد نظر خود می‌توانید از خدمات تیم پشتیبانی ما نیز بهره‌مند شوید.

خرید دامنه me

خرید دامنه me.

انتقال دامنه me

شما می‌توانید با استفاده از خدماتی که وب سایت ما به شما ارائه می‌دهد دامنه خود را به راحتی انتقال دهید، وب سایت ما شرایط بسیار راحتی را برای انتقال دامنه برای مشتریان و کاربران خود فراهم کرده است که استفاده از این خدمات می‌تواند برای شما مفید باشد.

انتقال دامنه me

انتقال دامین me

ثبت دامنه دامنه me

شما برای ثبت دامنه me دلخواه خود باید شرایطی را برای نام دامنه در نظر بگیرید تا دامنه شما با موفقیت ثبت شود، ما این قوانین را در ادامه این مطلب از مقالات آموزش دامنه، برای شما به صورت کامل آورده‌ایم:

ثبت دامنه me

ثبت دامنه مونته نگرو

  • نام دامنه بین المللی شما باید بین 3 کاراکتر تا 63 کاراکتر باشد.
  • با یک حرف و یا یک عدد شروع شده و با یک عدد و یا یک حرف به اتمام برسد.
  • برای نام دامنه تنها می‌توانید از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد 1 تا 9 و خط تیره استفاده کنید.
  • شروع نام دامنه و پایان آن نباید با خط تیره باشد.
  • لوکیشن‌های سوم و چهارم نام دامنه شما نباید شامل خط تیره باشد، به عنوان مثال نام دامنه www.ab- -cdme رد می‌شود.
  • نکته آخر نیز این است که نام دامنه شما نباید شامل اسپیس باشد.

اگرچه دامنه me. به‌عنوان دامین سطح بالای کشور مونته‌نگرو شناخته می‌شود. با این حال، از این دامنه می‌توانید برای وب‌سایت‌های شخصی، وبلاگ‌ها، رزومه‌ها و ابزاری خاص به‌منظور بازاریابی تجاری استفاده کنید. با ثبت دامنه me. هویت شخصی و خصوصی وب‌سایت نمایان می‌شود و می‌توانید با صرف هزینه مناسب از دامنه‌ای منحصربه‌فرد و کاربردی بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

ثبت این دامنه چقدر طول می‌کشد؟

شما به محض این که بتوانید به اینترنت متصل شوید و به وب سایت ما مراجعه کنید می‌توانید دامنه خود را ثبت کنید و روند ثبت دامنه شما نیز بیشتر از چند دقیقه به طول نمی‌انجامد.

با ثبت این دامنه برای چه مدتی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

شما می‌توانید دامنه مد نظر خود را برای مدت زمان 1 سال الی 10 سال ثبت کنید و بعد از آن نیز می‌توانید دوباره با مراجعه به وب سایت ما اقدام به تمدید دامنه خود برای 1 تا 10 سال دیگر کنید.

سرویس Trustee برای این دامنه به چه شکل است؟

سرویس Trustee برای این دامنه به شما کمک می‌کند تا زمانی که محدودیتی برای ثبت دامنه me شما به وجود می آید بتوانید بدون نیاز به حضور آن را حل کنید.

اگر من از سرویس Trustee استفاده کنم می‌توانم دامنه خود را انتقال دهم؟

خیر متاسفانه خدمات و سرویس‌های Trustee قابل انتقال نیستند. اگر شما از سرویس Trustee ما استفاده کنید قبل از آن که مراحل انتقال دامنه me آغاز شود باید نام دامنه خود را با توجه به نیازمندی‌های دامنه me به روزرسانی کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم