دامنه menu

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
سه‌شنبه 3 آبان 1390
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۲۶۵ بازدید

دامنه menu یکی از دامنه های جدید و پرطرفدار است که پیشرفت زیادی در سال‌های اخیر داشته است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دامنه menu صحبت کنیم و شما را با این دامنه کاربردی آشنا کنیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره دامنه menu، تاریخچه این دامنه، کاربردهای آن و همینطور مزایای استفاده از این دامنه بدست بیاورید، حتما این مطلب از مجموعه مقالات آموزش دامنه را به دقت مطالعه کنید. ما در بخش انتهایی این مطلب نیز اطلاعاتی را درباره ثبت دامنه menu به شما ارائه خواهیم داد.

تاریخچه دامنه menu

این دامنه یک gTLD فعال است که در برنامه‌های جدید ICANN ارائه شده است. کمپانی WhatBox یکی از متقاضیان اصلی این دامنه به شمار می‌آمد که در حال حاضر نیز این شرکت وظیفه ثبت دامنه‌های menu را بر عهده دارد که این وظیفه از 30 نوامبر سال 2013 به این شرکت واگذار شد. در اوایل ماه مارس سال 2013 کمپانی WhatBox جزء اولین گروه‌هایی بود که تقاضای ثبت این دامنه را به ICANN ارائه داد. این شرکت در آن زمان با شرکت‌های بزرگی همچون Afternic و NameJet رقابت می‌کرد تا بتواند حق ثبت این دامنه را به نام خود بزند.

صاحب ARI Registry Services
وب سایت ریجستری http://www.whatbox.co/
محدودیت .
سیاست های اختلاف نظر .
حمایت مالی Neustar
وضعیت .
نوع استفاده رستوران و کافه
DNSSEC .
ارائه دهنده رجیستری ARI
تعداد ثبت 5,133
افتتاح 30 November 2013
نوع GTLD

کاربردهای دامنه menu

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره این دامنه دامنه بین المللی پرسیده می‌شود این است که این دامنه چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه سعی می‌کنیم پاسخ مناسبی را برای این سوال ارائه دهیم.

شرکتی که وظیفه ثبت این دامنه را بر عهده دارد در نظر دارد که دو کامپوننت برای این gTLD توسعه دهد. کامپوننت اول در واقع یک مدل ثبت دامنه سنتی است که به شکل خرده فروشی و عمده فروشی می‌ باشد. این کامپوننت در واقع وظیفه دارد که دامنه‌ها و وب سایت‌های متعلق به این رجیستری را تنظیم کند و دسته بندی‌های مختلفی مانند ایتالیایی، فرانسوی، سوشی، آلمانی، اتیوپی، مکزیک، هندی و … را برای آن تنظیم کند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که این دسته‌بندی کمک بسیار زیادی به بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان SEO خواهد کرد و باعث می‌شود تا کاربران ارتباط بهتری را با وب سایت داشته باشند. علاوه بر این هر دامنه شامل پوشه‌هایی خواهد بود که این پوشه‌ها متعلق به شرکت‌هایی هستند که مایل به قرار گرفتن در معرض کاربران این سایت هستند.

جامعه رستوران‌داران یکی از بزرگترین طرفداران این دامنه هستند و علاقه زیادی به ثبت آن دارند. بعد از به وجود آمدن برخی مشکلات امروزه شرکت ثبت کننده این دامنه در نظر دارد تا شرایط راحت‌تری را برای ثبت این دامنه در اختیار تمام افراد دنیا قرار دهد.

کاربرد دامنه menu

دامنه ای برای منو

چرا باید از این دامنه استفاده کنیم؟

  • این دامنه دارای جذابیت بسیار زیادی است و می‌تواند کاربران زیادی را برای شما جذب کند.
  • امکانات این دامنه بسیار بیشتر از یک دامنه برای وب سایت‌های رستورانی است. شما می‌توانید از این دامنه برای وبلاگ‌های شخصی، وبلاگ‌هایی در مورد ظروف مورد علاقه خود و همینطور وبلاگی برای بررسی غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از این دامنه برای ایجاد سبد خرید آنلاین برای رستوران‌ها استفاده کنید.

قوانین ثبت دامنه menu

شما برای ثبت دامنه menu شما باید قوانینی را رعایت کنید که در ادامه این قوانین را برای شما آورده‌ایم:

  • نامی که شما برای دامنه خود انتخاب می کنید باید بین 3 تا 63 کاراکتر باشد.
  • شما برای نام دامنه خود می‌توانید از حروف a تا z، اعداد بین 0 تا 9 و همینطور از خط تیره استفاده کنید که البته خط تیره را نباید در کاراکترهای سوم و چهارم مورد استفاده قرار دهید.
  • شما برای انتخاب نام دامنه خود نمی‌توانید از حروف خاص مانند &، ^ و … استفاده کنید.
ثبت دامنه menu

ثبت دامنه menu.

خرید دامنه menu

اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید دامنه menu برای کسب و کار خود خریداری کنید می توانید در طول روز به وب سایت ما مراجعه کنید و با وارد کردن نام دامنه دلخواه خود که قبلا توسط کسی خریداری و ثبت نشده است آن را خریداری کنید.

خرید دامنه menu

دامنه مناسب رستوران

انتقال دامنه menu

وب سایت ما یک وب سایت بسیار معتبر است که شرایط بسیار خوبی را برای انتقال دامنه menu فراهم کرده است و شما می‌توانید با استفاده از خدمات ما این کار را در مدت زمانی بسیار کوتاه و به راحتی هرچه تمام انجام دهید.

انتقال دامنه menu

انتقال آسان دامنه menu.

تمدید دامنه menu

شما برای تمدید دامنه menu می‌توانید به دو شکل مختلف عمل کنید. در روش اول برای انجام این کار کافی است که تمدید خودکار را برای این دامنه فعال کنید تا به این شکل بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده شما از این دامنه، وب سایت ما به صورت خودکار عملیات تمدید این دامنه را برای شما انجام دهد. در صورتی که این قابلیت را فعال سازی نکنید بعد از به اتمام رسیدن این مهلت شما باید به صورت دستی اقدام به تمدید این دامنه کنید.

سوالات متداول

مدت زمان ثبت نام برای این دامنه تا چه بازه‌ای مجاز است؟

شما می‌توانید این دامنه را برای مدت زمان بین 1 تا 10 سال ثبت کنید و بعد از به اتمام رسیدن این مدت زمان شما باید اقدام به تمدید آن کنید.

ثبت دامنه دلخواه من چقدر طول می‌کشد؟

شما به محض این که بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید. در واقع ثبت دامنه در وب سایت ما در چند دقیقه انجام می‌شود و نیازی نیست که زمان زیادی را صرف این کار کنید.

سرویس Trustee برای این دامنه

سرویس Trustee به شما کمک می‌کند تا در صورتی که محدودیتی برای ثبت دامنه شما وجود داشت بتوانید بدون مراجعه حضوری به راحتی مشکل خود را حل کرده و اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee می‌توان اقدام به انتقال دامنه کرد؟

خیر، در صورتی که شما از سرویس Trustee استفاده کنید نمی‌توانید اقدام به انتقال دامنه خود کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم