دامنه news. چیست؟ راهنمای خرید و ثبت دامنه

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
دوشنبه 1 فروردین 1401
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۱۵۸۴ بازدید

دامنه‌ها با پسوندهای مختلفی ازجمله com. و net. و info. وجود دارند که هرکدام با هدف خاصی به‌کار می‌روند. دامنه news. نیز یکی از انواع دامنه‌هاست که صرفاً با اهدافی خاص استفاده می‌شود. اولین قدم برای راه‌اندازی وب‌سایت، ثبت دامنه و اولین قدم برای خرید دامنه، انتخاب پسوند دامنه است. پسوندهای دامنه نقش بسیار مهمی در تشخیص نوع وب‌سایت، سئو و‌… آن ایفا می‌کند‌. در این مطلب، دومین news. را کاملاً معرفی می‌کنیم و نحوه خرید و ثبت آن را آموزش می‌دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

دامنه news. چیست؟

دامنه news. صرفاً برای وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که قصد دارند اخبار را به‌صورت آنلاین به‌‌اشتراک بگذارند. این دامنه را بیشتر روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و شرکت‌های خبری و وبلاگ‌نویسانی به‌کار می‌برند که اطلاعات به‌روز ارائه می‌دهند. دامنه news. بهترین انتخاب برای دیده‌شدن در بخش وب‌سایت‌های خبری است و با نگاه اول، موضوع وب‌سایت شما مشخص می‌شود. اگر می‌خواهید وب‌سایت خبری معتبری راه‌اندازی کنید، باید از دامنه news. استفاده کنید.

برای آشنایی کامل با مفهوم دامنه و روند ثبت و خرید دامنه مقاله‌ی زیر را بخوانید.

دامنه چیست؟

دامنه news. چیست؟

آشنایی با آدرس کسب‌وکارهای خبری، دامنه news

مزیت استفاده از دامنه news.

بین دامنه‌هایی که از پسوند news. استفاده می‌کنند با سایر دامنه‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. استفاده از news. مزیت‌های فراوانی دارد که در‌ادامه، به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کوتاه و به‌یاد‌ماندنی: قبل از بارگذاری وب‌سایت، کاربران با نگاه به دامنه، طعم و اعتبار برند شما را حس می‌کنند. کوتاه و مختصر بودن دامنه دات‌نیوز می‌تواند بیانگر همه‌چیز باشد.
  • اعتبار: دامنه news. که مشخص‌کننده موضوع وب‌سایت شماست، در نگاه اول به وب‌سایتتان اعتبار می‌بخشد. هنگامی که این دامنه را انتخاب می‌کنید، کاربران اطمینان دارند که وارد وب‌سایت خبری یا مجله شده‌اند.
  • سئو: یکی از نکات مهم سئو که قبل از راه‌اندازی وب‌سایت باید به آن دقت کنید، دامنه وب‌سایت است. دومین news. تأثیر چشمگیری روی رتبه سئو وب‌سایتتان می‌گذارد. هنگامی که خبری در گوگل جست‌وجو می‌شود، موتور جست‌وجوگر گوگل به وب‌سایت شما با دومین news. رتبه بهتری می‌دهد و در‌نتیجه، باعث رشد وب‌سایتتان می‌شود.

دامنه news. برای چه مشاغلی مناسب است؟

  • لندینگ پیج
  • وبلاگ‌نویسان
  • وب‌سایت‌های خبری
  • کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها
  • بخش روابط‌عمومی شرکت‌ها
  • روزنامه‌نگاران و سردبیران و خبرنگاران
  • رادیو‌و‌تلویزیون‌ و رسانه‌های خبری چاپی و آنلاین
  • اشخاص حقیقی: از دامنه دات‌نیوز برای راه‌اندازی وبلاگ یا وب‌سایت نمونه کار یا روزنامه‌نگاری آنلاین استفاده می‌شود.
  • شرکت‌ها: شرکت‌ها از این دامنه می‌توانند برای بیانیه‌های مطبوعاتی، فهرست‌های شغلی، به‌روزرسانی‌های کارکنان، رویدادهای آینده یا یک وبلاگ خود استفاده کنند.

انتقال دامنه چیست؟ تحت چه شرایطی اتفاق می‌افتد؟ چه مراحل قانونی دارد؟ برای پاسخ این سوالات مقاله‌ی زیر را بخوانید.

انتقال دامنه

خرید دامنه ارزان news

موارد استفاده از دامنه news در چه حوزه‌های کاری است؟

راهنمای خرید و ثبت دامنه news.

شرکت‌های متفاوت ایرانی و خارجی دومین news. را می‌توانند بخرند و به‌سرعت ثبت کنند، یکی از این شرکت‌های معتبر ایرانی پارس پک است. قبل از خرید، بهتر است نکات مهم ثبت دامنه را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بعضی از این نکات بدین‌شرح‌اند:

  • هدف وب‌سایت خود را مشخص کنید: قبل از هر کاری، باید هدف و دسته وب‌سایتتان را مشخص کنید. اگر هدف و دسته وب‌سایت شما از نوع دسته‌های دامنه news. است، می‌توانید این دامنه را انتخاب کنید.
  • نام برندتان را انتخاب کنید: نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که مختصر و به‌یاد‌ماندنی و در‌عین‌حال، املا و تلفظش آسان باشد. استفاده از نام‌های آسان و کوتاه و جذاب می‌تواند باعث شود وب‌سایتتان در ذهن مخاطب حک شود و به‌راحتی آن را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارند.
  • در‌دسترس‌بودن نام دامنه را بررسی کنید: پس از انتخاب نام دامنه، نوبت به بررسی در‌دسترس‌بودن آن می‌رسد. حتماً بررسی کنید دامنه مد‌نظرتان را شخص دیگری رزرو و ثبت نکرده باشد.
  • شرکت ثبت دامنه و ارائه‌دهنده میزبانی وب خود را مشخص کنید: از میان سرویس‌های ثبت دامنه ایرانی و خارجی، یکی را انتخاب و برای ثبت و خرید دامنه خود اقدام کنید. پس‌از‌آن، باید سرویس ارائه‌دهنده میزبانی وب خود را انتخاب کنید.
  • دامنه مدنظرتان را ثبت کنید: مراحل پرداخت و ثبت دامنه را تکمیل کنید. بسته به نیاز هر نام دامنه می‌تواند برای استفاده از یک تا ده سال شما ثبت شود. در‌نهایت، به‌یاد بسپارید که برای تأیید خرید و مالکیت دامنه، ایمیلتان را بررسی کنید.

پس از نهایی‌کردن خرید دامنه، مراحل ساخت وب‌سایت خود را شروع کنید. اگر نام دامنه و سرویس میزبانی وب را از فروشگاه‌های جداگانه می‌خرید‌، مطمئن شوید که دامنه را به سرویس میزبانی خود متصل می‌کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند وب‌سایتتان را ببینند.

WHOIS کجاست؟ چرا از آن استفاده می‌کنیم؟ برای آشنایی کامل با نقش پایگاه هوییز مقاله ی زیر را بخوانید.

WHOIS چیست؟

ثبت دامنه news

بهترین وب‌سایت‌ خرید دامنه

جمع‌بندی

در این بخش از مجموعه مقالات آموزش دامنه، دامنه news. را کاملاً معرفی کردیم و نحوه خرید و ثبت آن را توضیح دادیم. وب‌سایت‌های خبری و مجله‌های آنلاین از این دامنه استفاده می‌کنند. همان‌طور‌که می‌دانید، دامنه یکی از اجزای مهم هر وب‌سایت است. این دامنه ازنظر سئو و اعتبار و اختصار مزایای زیادی دارد که باعث رشد چشمگیر وب‌سایت شما درمقایسه‌با سایر دامنه‌ها می‌شود.

آموزش کامل نحوه جست‌وجوی دامنه و بررسی آزاد بودن آن در مقاله‌ی زیر آمده است.

نحوه جست‌وجوی دامنه

سؤالات متداول

1. ثبت‌نام دامنه news. چقدر طول می‌کشد؟

درصورت در‌دسترس‌بودن دامنه، ثبت آن آنی است.

2. آیا می‌توانیم دامنه news. بخریم یا انتقال دهیم؟

بله، باید روند انتقال دامنه را طی کنید.

3. مدت‌زمان مجاز ثبت دامنه چقدر است؟

دومین news. را می‌توانید برای ۱ تا ۱۰ سال بخرید.

4. آیا هر کسی می‌تواند دامنه news. بخرد؟

بله، خرید این دامنه برای همه امکان‌پذیر است.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم