دامنه news. چیست؟ معرفی جامع دامنه‌ مختص اخبار!

دامنه نیوز چیست؟
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 5 خرداد 1403
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۰۱ بازدید

دامنه news. چیست؟ با داشتن این دامنه می‌توانید کاربران را از سرخط خبرهای داغ و جنجالی در هر حوزه‌ای باخبر کنید. طبق آمار رسمی Ntldr Stats آخرین داده‌ها نشان می‌دهد تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ بیش از ۶۹ هزار دامنه new. ثبت شده است. در این مقاله از آموزش دامنه بلاگ پارس پک، به بررسی کامل دامنه news. می‌پردازیم و شما را با مزایای استفاده از این دامنه جالب و جذاب بیشتر آشنا می‌کنیم.

دامنه news. چیست؟ مخصوص سرخط خبرهای داغ

دامنه دات نیوز (news.) نوعی دامنه مخصوص وب‌سایت‌های اطلاعاتی و اخبار روز است که به مخاطبان و کاربران اینترنتی می‌گوید در این سایت اطلاعات و اخبار داغ روز حوزه‌ خاص بیداد می‌کند. برای مثال، دامنه sport.news یک سایت خبری در حوزه ورزشی را نشان می‌دهد. فرقی نمی‌کند یک بلاگر مشهور، صاحب یک کسب‌وکار یا مدیر روابط عمومی یک شرکت بزرگ هستید. وب‌سایت شما با دامنه‌ .news به فضایی برای گردآوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان تبدیل می‌شود و حکم یک مرجع خبری برای کاربران‌تان را خواهد داشت.

حالا که فهمیدیم منظور از دامنه نیوز چیست؟ سراغ بررسی مزایا و معایب این دامنه می‌رویم.

ثبت و خرید دامنه

معایب و مزایای دامنه news. چیست؟

یک وب‌سایت با پسوند news. به‌طور خودکار اعتماد و اعتبار بیشتری نزد مخاطبان پیدا می‌کند؛ زیرا نشان می‌دهد سایت موردنظر به‌طور اختصاصی در حوزه اخبار فعالیت دارد. این پسوند نشان می‌دهد شما منبع جدی و مطمئن برای دریافت اخبار هستید. علاوه‌براین:

۱. به‌خاطر سپردن آن آسان است

پسوند news. شاید همچون پسوند ir. یا com. محبوب نباشد، اما به‌راحتی به‌خاطر می‌ماند. زمانی که حوزه فعالیت و اخبار شما در زمینه اطلاعات ورزشی، پزشکی یا هر زمینه دیگری است، کارتان برای برندینگ میان کاربران و مخاطبان هم راحت‌تر خواهد بود. زیرا پسوند دامنه شما به‌طور اختصاصی حوزه فعالیتتان را نشان می‌دهد. به‌عبارتی رنگ رخساره خبر می‌دهد از سِرّ درون.

۲. کارتان برای سئو و افزایش اعتبار سایت راحت‌تر است

گوگل به‌طور مستقیم اعلام کرده که پسوند دامنه تاثیری در رتبه‌ یک سایت ندارد. با وجود این، سئو دامنه news. راحت‌تر است؛ زیرا با این کار به گوگل اعلام کردید حوزه کاری سایت شما اخبار و اطلاعات است. از طرفی، این پسوند توسط ICANN به‌طور خاص برای وب‌سایت‌های خبری بوده که نشان می‌دهد سایت مورد نظر، اطلاعات و محتوای خبری دارد.

مزایای دامنه news.
دامنه نیوز گزینه مناسبی برای وب‌سایت‌های خبری است

۳. احتمال دسترس بودن آن بیشتر است

برخلاف دامنه‌های محبوب و معروفی همچون com و ir، پسوند دامنه نیوز اغلب راحت‌تر قابل انتخاب است و شانس اینکه دامنه موردنظرتان در دسترس باشد، بیشتر است.

با تمام مزایای این دامنه، تنها ایراد آن، قیمت بالای دامنه است. قیمت دامنه نیوز از انواع دیگر پسوندهای دامنه بالاتر بوده و همین قضیه ممکن است انتخاب را چالش‌برانگیز کند. از سویی دیگر، با توجه به جدید بودن آن نسبت به سایر پسوندها، میان کاربران چندان شناخته نیست.

دامنه news. برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

در دنیای امروز دیگر داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. در جایی که برندهای موفق در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب هم خوش می‌درخشند، شما می‌توانید با ثبت دامنه دات نیوز و هدایت کاربران به صفحات مجازی‌تان یک مسیر ویژه برای جذب ترافیک و دسترسی کاربران به اخبار و اطلاعات صفحات مجازی‌تان بسازید.

حتی می‌توانید از «.news» برای برندسازی اتاق خبر یک سایت، وبلاگ یا صفحه‌ «درباره‌ ما» استفاده کنید. اگر می‌خواهید محتواهایتان موجود در تمام شبکه‌های مجازی‌تان را در یک صفحه موثق و رسمی جمع کنید تا علاوه‌بر مخاطبان شبکه‌های مجازی، سایر کاربران هم به آن دسترسی پیدا کنند، دامنه new. به‌کارتان می‌آید.

اینفوگرافیک انتخاب دامنه news. برای کسب‌وکارهای مختلف
دامنه نیوز برای کسب‌وکارهایی مناسب است که با اخبار سروکار دارند

قیمت دامنه news. چقدر است؟

قیمت اصلی این پسوند دامنه برای ثبت یک ساله در گوگل‌دامین برابر با ۳۰ دلار تعیین شده است. اگر قصد بازگردانی دامنه‌ نیوز را داشته باشید که قبلاً پاک شده، قیمت بازگردانی آن ۸۰ دلار خواهد بود. قیمت دامنه news. در سایت‌های ایرانی حرف دیگری می‌زند. شما می‌توانید از حدود ۷۰۰ هزار تومان تا نزدیک ۲ میلیون این پسوند را در سایت‌های ایرانی پیدا کنید. کمترین و مناسب‌ترین قیمت برای ثبت دامنه news. متعلق به پارس پک است.

آیا می‌خواهید بدانید مزایای دامنه چیست و چرا داشتن آن برای کسب‌وکار آنلاین ضروری است؟ مقاله زیر را بخوانید.

دامنه چیست؟

قوانین و مقررات مربوط به دامنه news. چیست؟

جدول زیر به تمام سوالات شما راجع به قوانین ثبت دامنه news پاسخ می‌دهد.

جزئیات ثبت دامنه مدت زمان
حداکثر دوره ثبت ۱۰ سال
نیاز به تایید انتقال خیر
دوره مهلت تمدید خودکار ۱۵ روز
دوره اختلال پس از انقضا ۰ روز
دوره مهلت تمدید ۳۰ روز
دوره مهلت بازیابی ۳۰ روز
دوره انتظار در دسترس بودن ۳۵ روز

راهنمای خرید و ثبت دامنه news. در دو گام سریع و ساده

حالا که تصمیم به خرید دامنه نیوز گرفتید تا پایتان را در دنیای اخبار و اطلاعات محکم کنید، خیلی ساده و راحت می‌توانید از طریق پارس پک اقدام کنید. علاوه‌براین، فرصت بهره‌مندی از تخفیف پارس پک را هم دارید. برای این کار، وارد قسمت «ثبت دامنه» در پارس پک شوید.

گام اول: دامنه موردنظرتان را انتخاب کنید

برای ثبت دامنه نیوز، پس از انتخاب پسوند net. اسم دامنه را وارد کنید. درصورتی‌که دامنه قبلا ثبت نشده باشد، پیغام سبز رنگ پارس پک از انتخاب شما استقبال می‌کند. سپس می‌توانید با کلیک روی «نهایی کردن خرید» سراغ مرحله بعدی بروید.

خرید دامنه نیوز از پارس پک
جستجو و خرید دامنه news از پارس پک

گام دوم: دامنه را ثبت کنید 

در این مرحله برای نهایی کردن پرداخت فقط کافی‌است در پنل پارس پک ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.‌ پس از پرداخت می‌توانید کارتان را با دامنه نیوز آغاز کنید. اگر برای میزبانی و راه‌اندازی سایت هم نیاز به کمک داشته باشید، روی پشتیبانی ۲۴ ساعته پارس پک می‌توانید حساب کنید.

ثبت دامنه نیوز در پارس پک
خرید و ثبت دامنه news در پارس پک

دامنه‌های خود را با کمترین قیمت در پارس پک ثبت کنید!

هیچ احساسی بدتر از این نیست که پس از ثبت و خرید دامنه با هر نوع پسوندی بفهمید همان دامنه را با قیمت کمتر و پشتیبانی بهتر می‌توانستید از جای دیگر تهیه کنید. پارس پک همان جای دیگر است که انواع پسوند دامنه با قیمت مناسب و تخفیف ویژه ارائه کرده است. برای اطلاعات بیشتر از قیمت‌ها می‌توانید به صفحه خرید دامنه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

دامنه news. چیست؟ با این دامنه می‌توانید صاحب یک سایت خبری داغ و پربازدید باشید. در این مقاله، همه چیز را راجع به این پسوند بررسی کردیم. اگر برای ثبت دامنه یا راه‌اندازی سایت نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان پارس پک مشتاق راهنمایی شما هستند. همین حالا می‌توانید سوالاتتان را در انتهای همین مقاله بنویسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

۱. دامنه news. چیست؟

دامنه news. نوعی دامنه سطح دوم است که به‌طور خاص برای وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌ای طراحی شده است. این دامنه به مخاطبان نشان می‌دهد که وب‌سایت شما در زمینه اخبار و اطلاعات فعالیت می‌کند.

۲. آیا می‌توانم از دامنه news. برای وب‌سایت‌های غیرخبری استفاده کنم؟

بله، با این حال استفاده از دامنه news. برای وب‌سایت‌های غیرخبری به اندازه وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌ای کارآمد نیست.

۳. چه تفاوتی بین دامنه news. و .com وجود دارد؟

دامنه news. نوعی دامنه سطح دوم است که برای وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌ای طراحی شده است، درحالی‌که .com یک دامنه سطح اول عمومی است و برای هر نوع وب‌سایتی قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.