دامنه plus

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
جمعه 16 دی 1390
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۳۴۱ بازدید

دامنه plus یکی دیگر از دامنه های سطح بالا و جدید است که به منظور حرفه ای تر شدن و جذب مخاطبان می توانید از این دامنه بهره مند شوید. این دامنه برای هر فردی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و همین موضوع باعث شده هر فرد و یا شرکتی بتواند برای خرید و ثبت دامنه اقدام نماید. برای اینکه بدانید دامنه plus برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید. به همین جهت در این متن به بررسی و معرفی کامل دامنه plus ،ثبت ،خرید ، انتقال و تمدید آن می پردازیم.

معرفی دامنه

دامنه plus یک دامنه سطح بالا و جدید محسوب می شود که مدیریت رجیستری و حق امتیاز آن متعلق به donuts می باشد. تا به امروز طبق آماری که در دست می باشد ۱۶۲۰۰ دامنه plus به ثبت رسیده است. دامنه plus می تواند تعریف گسترده و مختلفی داشته باشد و به همین جهت برای هر شغل و حرفه ای مورد استفاده واقع می شود. داشتن اعتبار و جذب اعتماد کاربران با این دامنه یکی از مهمترین ویژگی های دامنه plus محسوب می شود که می تواند به  شما در انجام و پیشرفت کار کمک کند. این دامنه می تواند گزینه مناسبی برای جدا کردن خدمات پایه و خدمات اضافه باشد.

در واقع خدماتی که مازاد بر خدمات اصلی ارائه می شوند می توانند در دسته plus جای بگیرند و به این صورت مشتری نیز به خوبی متوجه میزان خدمات کار شما خواهد شد. این موضوع کار شما را شفاف تر و حرفه ای تر می کند و در دنیای رقابت کاری امروزه، کسب موفقیت و حرفه ای بودن در فضای اینترنت بسیار مهم و حیاتی است که می تواند به صورت مستقیم بر روی پیشرفت شما تاثیر بگذارد.

تاریخچه دامنه

دامنه plus در تاریخ ۲۴ مارس سال ۲۰۱۵ به root zone واگذار شد و در تاریخ ۸ ژوئیه همان سال در دسترس عموم قرار گرفت. در واقع از همان تاریخ افراد توانستند دامنه خود را به ثبت برسانند و یا خریداری کنند.

صاحب
وب سایت ریجستری
محدودیت
سیاست های اختلاف نظر
حمایت مالی
وضعیت
کاربرد عمومی
DNSSEC
ارائه دهنده رجیستری
تعداد ثبت
افتتاح  ۲۴ مارس ۲۰۱۵
نوع

کاربرد دامنه plus

دامنه بین المللی plus برای قشر و هدف خاصی طراحی و ارائه نشده است و هر فردی می تواند این دامنه را خریداری و یا به ثبت برساند. از این دامنه می توانند افراد یا شرکت هایی که کالاهای عمده تولید یا به فروش می رسانند نیز استفاده کنند.در واقع شما می توانید با استفاده از این دامنه به مشتریان خود سطح خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید را نشان دهید. در صورتی که تغییرات زیادی در کار خود و یا در شرکت ایجاد کرده اید نیز می توانید این دامنه را انتخاب کنید تا میزان تغییر و جهت کار را بیان نمایید. همچنین دامنه plus برای معاملات کاری و پس اندازها نیز می تواند مناسب باشد.

ثبت دامنه plus

برای ثبت این نوع از دامنه محدودیتی وجود ندارد و تنها باید قوانینی که توسط donuts تعیین شده اند را در نظر بگیرید زیرا ثبت دامنه ی plus تحت نظر donuts صورت می گیرد و قوانین مربوط به ثبت توسط آن تعیین می گردد. دامنه نسبت به دامنه های قدیمی تر و یا معمولی تر هزینه بیشتری دارد و برای ثبت آن ممکن است مجبور باشید که مبلغ بیشتری نسبت به برخی از دامنه های دیگر بپردازید.

خرید دامنه ی plus

در صورتی که دامنه شما منقضی شود و شما آن را تمدید نکنید و بعد از منقضی شدن آن مجددا بخواهید که آن دامنه را داشته باشید، می توانید آن را بازخرید کنید. علاوه بر این موضوع در صورتی که شما نیاز به یک دامنه ی plus دارید می توانید به راحتی و با مراجعه به مراکز گسترده ای که در این زمینه فعالیت می کنند و تحت نظارت donuts می باشند، دامنه مورد نظر خود را خریداری کنید. خرید دامنه plus در کم ترین زمان ممکن برای شما انجام می شود.

انتقال دامنه

شما می توانید دامنه ی خود را به فرد و یا شرکت دیگری انتقال دهید و یا دامنه ی plus  را از یک فرد دیگر بگیرید. به این ترتیب که دامنه توسط یک فرد دیگر به ثبت رسیده باشد و یا خریداری شده باشد و سپس شما آن را تحویل می گیرید و در واقع مالکیت دامنه به شما منتقل می شود. برای انتقال دامنه نیز مانند ثبت و خرید باید به مراکز معتبر که مجوز فعالیت در این زمینه را دارند، مراجعه کنید. در این صورت انتقال دامنه در کم ترین زمان ممکن انجام می شود و به همین دلیل نیز خسارتی ایجاد نمی کند.

تمدید دامنه plus

در زمان ثبت دامنه مشخص می کنید که دامنه تا چه زمان اعتبار داشته باشد. حداقل مدت زمان اعتبار دامنه یک سال و حداکثر ۱۰ سال می باشد. شما در صورت دلخواه می توانید قبل از به پایان رسیدن اعتبار دامنه آن را برای مدت زمان دلخواه خود و مجددا تمدید کنید که برای این کار نیز باید هزینه ای بپردازید. میزان این هزینه با توجه به مدت زمان اعتباری است که برای دامنه ی plus  انتخاب می کنید. تمدید دامنه به دو صورت خودکار و دستی انجام می گیرد که در صورت دلخواه می توانید در زمان ثبت دامنه گزینه تمدید خودکار را بدون هزینه ای فعال نمایید تا تمدید دامنه بدون دخالت شما انجام شود. در غیر این صورت خودتان باید کارهای مربوط به تمدید را انجام دهید.

پرسش های متداول

آیا برخی از نام های دامنه plus محدود شده اند؟

بله برخی از نام های این دامنه به صورت دائم یا موقت برای عملیات ثبت و رجیستری محدود شده اند.

آیا مدارک یا اطلاعات خاصی برای ثبت دامنه مورد نیاز است؟

خیر مدارک ‌و فایل خاصی برای ثبت دامنه مورد نیاز نیست

آیا می توان این دامنه را به صورت شخصی مورد استفاده قرار داد؟

بله همانطور که گفته شد استفاده از این دامنه محدودیتی ندارد.

مدیریت ثبت دامنه بر عهده کیست؟

donuts مسئولیت این دامنه را بر عهده دارد و علاوه بر آن روی چند دامنه دیگر نیز نظارت می کند.

هزینه ثبت این نوع از دامنه همیشه یکسان است؟

خیر یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دامنه مدت زمان اعتبار آن می باشد به این صورت که دامنه های یک ساله ارزان تر از دامنه های دو ساله می باشند.

برای ثبت دامنه ی plus چه مدت زمان لازم است؟

ثبت دامنه در کمترین زمان ممکن برای شما انجام می شود تنها باید نام دامنه و دیگر موارد لازم را از قبل تعیین کنید

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم