دامنه tech

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
جمعه 29 مهر 1390
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۷۵۸ بازدید

دامنه .tech یکی از جدیدترین دامنه‌هایی است که امروزه در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه در واقع به عنوان یک برنامه gTLD جدید ICANN به TLD واگذار شده است. پس از آنکه ICANN این دامنه را در سپتامبر سال 2014 به حراج گذاشت .tech تنها متقاضی برای این TLD شد. این برنامه پیشنهادی در 12 مارس سال 2015 به Root Zone واگذار شد.

دامنه tech چیست؟

این دامنه در واقع به کاربران اینترنت می‌گوید که شما چه کسی هستید و قصد انجام چه کاری را دارید؟ امروزه بیش از 1.3 میلیون استارت آپ وجود دارند که از دامنه .tech استفاده کرده‌اند و به صورت کلی 18.2 میلیون توسعه دهنده نرم‌افزار از این دامنه استفاده می‌کنند. امروزه دامنه .tech توسط بسیاری از کسب و کارها، کارآفرینان و علاقه‌مندان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه‌ها بسیار هدفمند و معتبر هستند و به تجارت شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع رشد کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دامنه این است که خیلی سریع جلب توجه می‌کند و باعث بهتر شدن و محبوب‌تر شدن برند و یا وب سایت شخصی شما می‌شود.

انتخاب نام دامنه کوتاه، حرفه ای و به یادماندنی .tech به شما کمک می‌کند تا رتبه خود در موتور جستجو را بهبود دهید و یا از کلمات کلیدی به صورت مستقیم در URL خود استفاده کنید. هیچ شکی نیست که هر شخصی که به دنبال یک موضوع است علاقه‌مند به کلیک کردن بر روی لینکی است که دارای کلمه کلیدی .tech باشد و نام دامنه دلخواه آنها را نیز داشته باشد، همانطور که همه ما می‌دانیم هر کلیک این چنینی می‌تواند در دنیای بازاریابی ارزش بسیار زیادی را داشته باشد.

آینده اینترنت انتخاب نام دامنه جدید و دقیق است که به کاربران شما اجازه می‌دهد حتی قبل از مراجعه به وب سایت شما یک دید کلی نسبت به آن داشته باشند. شما با استفاده از این دامنه می‌توانید بازاریابی آنلاین خود را ارتقا دهید و در رقابت با برندهای مشابه پیروز شوید.

سازمان‌ها و استارتاپ‌هایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با حوزه تکنولوژی مرتبط هستند؛ برای نشان‌دادن هویت منحصربه‌فردشان می‌توانند از دامنه tech. استفاده کنند. بسیاری از برندهای برتر و صنایع وابسته به تکنولوژی و سیستم‌های کامپیوتری به‌جای دامنه‌‌ com. و net. با خرید دامنه tech. هویت تکنولوژی‌محور وب‌سایتشان را به کاربران نشان می‌دهند.

اطلاعاتی در خصوص تاریخچه دامنه tech

در یکی از معدود مزایده‌های عمومی که ICANN برای برنامه gTLD جدیدی که به صورت رسمی در سال 2012 میلادی راه اندازی شد برگزار کرد .tech LLC در مقابل سایر متقاضیانی که وجود داشتند پیروز شد و موفق شد که برنامه‌های خود را دوباره دریافت کند.

در حراجی که در 17 سپتامبر سال 2014 برگزار شد که به منظور فروش دامنه‌های .buy و .vip بود، شخصی که برنده شد هزینه‌ای 6,760,000 دلاری را پرداخت کرد. برخلاف حراجی‌های خصوصی هزینه شخصی که برنده شد میان افرادی که شکست خورده بودند تقسیم نشد بلکه این هزینه توسط ICANN دریافت شده و میان موسسه‌های خیریه تقسیم می شود.

چگونه اقدام به خرید دامنه tech کنیم؟

برای خرید دامنه .tech می‌توانید در طول روز به وب سایت ما مراجعه کرده و دامنه مد نظر خود را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که روند ثبت دامنه و خرید آن بسیار کوتاه است و شما در چند دقیقه می‌توانید دامنه دلخواه خود را ثبت کنید.

انتقال دامنه tech

وب سایت ما یکی از وب سایت‌هایی است که روند انتقال دامنه .tech را برای مشتریان و کاربران خود بسیار راحت کرده است، به همین علت شما تنها در چند دقیقه می‌توانید دامنه دلخواه خود را منتقل کنید.

برخی از ویژگی های دامنه tech

  • مدت زمان ثبت دامنه شما می‌تواند بین 1 تا 10 سال باشد.
  • بعد از اتمام مدت زمان ثبت دامنه شما می‌توانید دامنه خود را برای 1 تا 10 سال دیگر نیز تمدید کنید.
  • دامنه .tech از امکان ثبت فله‌ای و گروهی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • از قابلیت Backorders پشتیبانی نمی‌کند.
  • شما می‌توانید دامنه‌های خود را به راحتی انتقال دهید.
  • امکان تغییر حساب کاربری در این دامنه برای کاربران فراهم شده است.
  • قابلیت ثبت دامنه به صورت محافظت شده در این دامنه برای کاربران فراهم نشده است.
  • شما می‌توانید دامنه‌های خود را به صورت شخصی و خصوصی ثبت کنید.
  • قابلیت ConsoliDate در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • قابلیت Cashparking در این دامنه پشتیبانی ‌می‌شود.
  • IDN ها نیز در این دامنه پشتیبانی می‌شوند.

تمدید دامنه tech

اگر قابلیت تمدید خودکار دامنه .tech بر روی دامنه شما فعال باشد ما عملیات تمدید دامنه را برای شما به صورت خودکار انجام خواهیم داد، اما در مواردی که این قابلیت فعال نباشد بعد از اتمام مدت زمان استفاده از دامنه در صورتی که اقدام به تمدید آن نکنید ما این دامنه را حذف خواهیم کرد. بعد از آنکه نام دامنه شما پاک شد صفحه دامنه شما در مرورگر یک صفحه وب موقت را نشان می‌دهد و در صورتی که ظرف 40 روز اقدام به تمدید آن نکنید این دامنه برای شما لغو می‌شود و توسط سایر افراد امکان ثبت آن وجود خواهد داشت.

کاربرد دامنه tech

آیا دامنه tech برای سرویس IT شرکت‌ها مناسب است؟

قطعا همینطور است، به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات IT شما می‌توانید با افزودن کلماتی مانند tech، technologies و … به آدرس وب سایت خود تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را به میزان زیادی افزایش دهید. بنابراین در صورتی که تجارت شما به نحوی مربوط به تکنولوژی‌های جدید است می‌توانید از دامنه .tech برای وب سایت کسب و کار خود استفاده کنید.

یک نکته بسیار مهم که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید متناسب با موضوع وب سایت خود اقدام به انتخاب انواع دامنه‌های مختلف کنید. به عنوان مثال دامنه .com بیشتر برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، دامنه .org بیشتر برای سازمان‌ها به کار می‌رود، دامنه .net بیشتر برای شبکه‌های مختلف به کار می‌رود و .gov نیز برای وب سایت‌های دولتی به کار گرفته می‌شود.

امروزه با توجه به این که بیش از 1.9 میلیارد وب سایت مختلف در دنیا وجود دارد واضح است که این تعداد محدود دامنه نمی‌تواند پاسخگوی این وب سایت‌ها باشد. بنابراین نیاز به معرفی دامنه‌های جدید همواره احساس می‌شود، به همین علت است که امروزه شما باید دامنه .store را برای فروشگاه‌های خرده فروشی، .fun را برای وب سایت‌های سرگرمی و .tech را برای وب سایت‌های مربوط به تکنولوژی داشته باشید.

در واقع وجود این دامنه‌ها باعث می‌شود تا اینترنت به میزان زیادی سازمان یافته‌تر شده و تبدیل به محیطی مناسب برای تجارت شود، بنابراین استارتاپ های مربوط به تکنولوژی باید از دامنه .tech استفاده کنند که از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های خدمات IT، وبلاگ‌های مربوط به تکنولوژی و وب سایت‌های اطلاعات حرفه‌ای تر در خصوص تکنولوژی اشاره کرد و در واقع می‌توان گفت این پسوند برای اکوسیستم فناوری می‌باشد.

محلی مناسب برای صحبت درباره پیشرفت‌های روز دنیا

وب سایت‌هایی که از دامنه .tech استفاده می‌کنند محل مناسبی برای صحبت درباره دستگاه‌های فکس و یا تلویزیون‌های قدیمی نیستند. در واقع این دامنه طراحی شده است تا درباره جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا صحبت کند و محلی برای صحبت درباره پیشرفت‌های جدید در دنیا باشد. در واقع این دامنه به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدانند که مطالبی درباره چیزهای جدید را مطالعه خواهند کرد.

توجه داشته باشید که این تکنولوژی جدید می‌تواند شامل گوشی‌های موبایل، لوازم خانگی و یا چیزهایی باشد که قبلا در جهان وجود نداشته‌اند.

اجازه دهید درباره تکنولوژی صحبت کنیم

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به مطالعه وبلاگ‌ها هستید احتمالا می‌دانید که هیچ کمبودی در دنیای فناوری وجود ندارد. به همین علت است که در صورتی که قصد دارید یک وب سایت را با موضوع فناوری‌های جدید ایجاد کنید یک اقدام هوشمندانه احتمالا این است که از دامنه .tech برای این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که موضوع وبلاگ شما می‌تواند موارد مختلفی همچون لوازم الکترونیکی، حمل و نقل هوایی و … باشد.

با سرعت پیشرفت فناوری حرکت کنید

هیچ شکی نیست که افرادی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند معمولا افراد باهوش‌تری هستند. در واقع این افراد می‌دانند که برای پیشرفت لازم است که با سرعت تکنولوژی همراه شوند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند. یکی از بهترین روش‌هایی که برای شروع یک کسب و کار در حوزه فناوری‌های روز دنیا وجود دارد این است که سعی کنید زمانی که یک ایده جدید و بزرگ در حوزه فناوری به ذهن شما می‌رسد خیلی سریع اقدام به تهیه یک دامنه .tech برای آن کنید تا بتوانید بعدها بهتر بر روی این کسب و کار دیجیتال خود کار کنید.

کاربردهای دامنه .tech

  • تعداد زیادی از کسب و کارهای جدید، علاقه‌مندان به سخت افزار، برندهای تجاری مربوط به فناوری و … برای نشان دادن کسب و کار خود از دامنه .tech استفاده می‌کنند.
  • CES.tech، CTA.tech، Viacoim.tech، Hollywood.tech، TNW.tech، Mondial.tech تنها برخی از برندهای بسیار بزرگ هستند که از دامنه .tech استفاده می‌کنند.
  • استارت آپ‌هایی مانند Sensei.tech، Shadow.tech، Lorem.tech، Insight.tech و Nu-Rise.tech برخی از بزرگترین کسب و کارهای جدیدی هستند که از این دامنه استفاده می‌کنند.
  • علاقه‌‌مندان به شبکه‌های اجتماعی و همینطور سلبریتی‌های این شبکه‌های اجتماعی علاقه بسیار زیادی به این دامنه دارند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون Edgar.tech، Bytemybits.tech، Dom.tech اشاره کرد.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی کانون‌های دانشجویی نیز علاقه بسیار زیادی به دامنه .tech دارند و از این دامنه برای وب سایت خود استفاده می‌کنند. از جمله این کانون‌های دانشجویی می‌توان به WeRise.tech، Hacksociety.tech، Warwick.tech و Tampabay.tech اشاره کرد.

مزایای دامنه tech

اولین و شاید بتوان گفت بهترین مزیت استفاده از دامنه .tech این است که شما می‌توانید نام دلخواه خود را برای دامنه خود انتخاب کنید، از آن جایی که این دامنه یک دامنه جدید و نو است به همین علت هنوز بسیاری از دامنه های برندهای معروف و دلخواه شما در این دامنه ثبت نشده است و شما به راحتی می‌توانید دامنه دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین با مراجعه به مجموعه مقالات آموزش دامنه پارس پک می توانید در باره سایر دامین های کاربردی و مفید، اطلاعات جامعی را کسب کنید.

برای انتخاب دامنه tech خود باید چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید:

در دسترس بودن:

امروزه وب سایت‌های زیادی با دامنه‌های سطح بالای سنتی مانند .net، .org و .com وجود دارند و البته ناگفته نماند که این دامنه‌های شناخته شده چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود تا شانس شما برای خرید دامنه www.yourcompany.com یا www.yourcompanyname.net به میزان زیادی کاهش پیدا کند. از طرف دیگر احتمال این که شما موفق به خرید دامنه www.yourcompanyname.tech شوید بسیار زیاد است.

  • به عنوان یک دامنه جدید یافتن نام دلخواه شما در دامنه .tech راحت‌‌تر است و به همین دلیل گزینه‌های زیادی برای انتخاب در مقابل شما قرار می‌گیرند.
  • به عنوان مثال توجه داشته باشید که دامنه www.cloudcoder.com در دسترس نیست ولی دامنه www.cloudcoder.tech در حال حاضر در دسترس است.

یک دامنه معنادار انتخاب کنید:

با استفاده از دامنه تکنولوژی،شما می‌توانید یک آدرس وب سایت کوتاه، معنی‌دار و مناسب را برای خود انتخاب کنید. بنابراین شما می‌توانید یک دامنه مناسب را برای خود انتخاب کنید و خیلی سریع آن را تبدیل به یک برند جدید کنید.

قابل برندسازی بودن:

دیگر نیازی نیست که شما یک دامنه بلند و تقریبا بدون معنی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. همانطور که گفتیم می‌توانید با دامنه بین المللی .tech یک دامنه کوتاه و با معنی و همینطور قابل برندسازی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. علاوه بر این استفاده از نام‌های کوتاه و معنی‌دار باعث می‌شود تا وب سایت شما در موتورهای جستجو نیز بالاتر از سایر وب سایت‌ها به نمایش در بیاید.

سرویس Trustee برای این دامنه چیست؟

سرویس Trustee سرویسی است که هر زمان که محدودیتی برای ثبت دامنه شما به وجود بیاید شما می‌توانید با استفاده از این سرویس بدون نیاز به مراجعه حضوری مشکلات خود را برطرف کنید. توجه داشته باشید که این سرویس برای دامنه .tech در دسترس نیست.

آیا من می‌توانم اطلاعات ثبت دامنه خود را مخفی کنم؟

شما می‌توانید قابلیت ثبت دامنه به صورت خصوصی را فعال کنید و به این ترتیب اطلاعات خود را در طول روند ثبت دامنه مخفی کنید.

چه کسی ثبت این دامنه‌ها را مدیریت می‌کند؟

Dot Tech LLC عملیات ثبت این دامنه را مدیریت می‌کند.

 

قوانین ثبت دامنه tech

به صورت کلی هر شخصی با رعایت کردن برخی از قوانین به راحتی اقدام به ثبت دامنه .tech می کند که ما این قوانین را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم:

  •  نام دامنه شما باید شامل 3 تا 63 کاراکتر باشد.
  • شما تنها می‌توانید از حروف a تا z، اعداد 0 تا 9 و خط تیره برای نام دامنه خود استفاده کنید.( توجه داشته باشید که از خط تیره نمی‌توانید در سومین و چهارمین کاراکتر استفاده کنید)
  • شما برای نام دامنه خود نمی‌توانید از حرف خاص مانند &، ^ و … استفاده کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم