دامنه video

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
جمعه 20 آبان 1390
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۲۶۱ بازدید

دامنه video یکی از دامنه های محبوب در کل دنیا است که بیشتر برای کسب و کارهای فعال در حوزه ویدئو به کار گرفته می‌شود. این دامنه امروزه توسط بسیاری از کسب و کارها به ثبت می‌رسد و کاربران اینترنتی نیز به خوبی از آن استقبال می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی دامنه video بپردازیم و اطلاعات کاملی را در خصوص این دامنه، تاریخچه آن، کاربردها و مزایای آن و همینطور اطلاعاتی در خصوص قوانین مربوط به ثبت این دامنه به شما ارائه دهیم.

معرفی دامنه video

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کاربران اینترنت به صورت متوسط در هر ماه 32.2 ویدئو را مشاهده می‌کنند و پیشبینی می‌شود که در سال 2019 این آمار افزایش پیدا کند. دامنه video امروزه توسط فعالان در حوزه صنعت فیلم، تهیه کنندگان، استودیوهای فیلم حرفه‌ای و آماتور و همینطور کارآفرینان در حوزه فیلم و ویدئو  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه یک دامنه بسیار معتبر است که با هدف خاصی ایجاد شده است و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برندسازی کرده و کسب و کار خود را گسترش دهید. دامنه video یک دامنه همه کاره است که توجه کاربران را به راحتی به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود تا خیلی سریع میزان ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند.

چرا دامنه video؟

دامنه video یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یادماندنی است که به شما کمک می‌کند تا رتبه خود را در لیست موتورهای جستجو بهبود دهید. شما می‌توانید این کار را با استفاده مستقیم از کلمات کلیدی در URL وب سایت خود انجام دهید. بدون شک هر شخصی که به دنبال یک ویدئو خاص باشد معمولا وب سایت‌هایی را برای ورود انتخاب می‌کند که دامنه آنها video باشد چرا که این وب سایت‌ها به صورت تخصصی در حوزه ویدئو فعالیت دارند و گزینه بهتری برای مشاهده ویدئو هستند. همانطور احتمالا می‌دانید امروزه هر کلیک بر روی وب سایت‌ها می‌تواند درآمد زیادی را برای شما داشته باشد بنابراین اگر شما هم در حوزه ویدئوها فعالیت دارید ‌می‌توانید با استفاده از این دامنه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

آینده اینترنت در اختیار کسب و کارهایی است که برای وب سایت خود دامنه‌ای دقیق و کوتاه را انتخاب کنند. شما به عنوان رهبر یک کسب و کار باید تلاش کنید تا دامنه‌ای مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید تا به این ترتیب بتوانید روند بازاریابی دیجیتال و آنلاین خود را نیز ارتقا دهید و بتوانید با رقبای خود به خوبی رقابت کنید. دامنه video در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

تاریخچه دامنه video

این دامنه بین المللی ، یک دامنه سطح بالا است که برای اولین بار در سال 2013 میلادی توسط Top Level Domain Holdings Ltd معرفی شد. اولین قیمتی که بر روی این دامنه گذاشته شد 15 میلیون دلار بود که خریداران می‌توانستند با شرکت در این حراجی مجوز ثبت آن را خریداری کنند. در این حراجی 12 شرکت مختلف شرکت کردند و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

شرکت آمازون یکی از بزرگترین شرکت‌هایی بود که قصد داشت مجوز ثبت این دامنه را خریداری کند ولی با این حال این دامنه به هیچ یک از این شرکت‌ها واگذار نشد و در نتیجه این دامنه به عنوان یکی از برنامه‌های gTLD جدید ICANN شناخته شد. ICANN یک حراجی خصوصی را در سپتامبر سال 2014 برگزار کرد که در آن شرکت دوناتس تنها متقاضی اعلام شد و در نتیجه مدیریت و ثبت این دامنه را عهده دار شد. دامنه video از تاریخ 15 مه سال 2015 به صورت رسمی در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

کاربردهای دامنه video

کاربرد دامنه video

کاربرد دامنه video.

  • اگر شما قصد داشته باشید یک وب سایت جدید را راه اندازی کنید و یا حتی اگر یک وب سایت را از قبل داشته باشید این دامنه می‌تواند بهترین گزینه برای ایجاد یک بخش جدید مربوط به محتواهای ویدیویی شما باشد. شما با ثبت این دامنه برای وب سایت خود می‌توانید ترافیک وب سایت ویدئویی خود را چند برابر کنید.
  • شرکت‌های ساخت فیلم و متخصصان فیلمبرداری می‌توانند از این دامنه برای ساخت یک وب سایت خاص استفاده کنند. هر کاربری که این دامنه را مشاهده می‌کند متوجه می‌شود که وب سایت شما به صورت تخصصی در حوزه ویدئو فعالیت دارد و بنابراین وب سایت شما را به سایر وب سایت‌های رقیب ترجیح می‌دهد.
  • URL های یوتیوب با استفاده از کاراکترهای تصادفی تولید می‌شوند و به همین دلیل به خاطر سپردن آنها دشوار است. اگر قصد دارید که یک کانال یوتیوبی خاص‌تر و به یاد ماندنی‌تر را داشته باشید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه video کنید و آن را به کانال خود و یا حتی یک فیلم خاص در کانال خود منتقل کنید.

برخی از ویژگی‌های دامنه video

  • این دامنه از قابلیت ثبت دامنه به صورت گروهی و با تعداد بالا پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت Backorders در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • شما می‌توانید این دامنه را به راحتی منتقل کنید.
  • امکان تغییر حساب کاربری در این دامنه فراهم شده است.
  • قابلیت ثبت دامنه به صورت محافظت شده در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • امکان ثبت دامنه به صورت خصوصی در دامنه video فراهم شده است.
  • این دامنه قابلیت ConsoliDate را پشتیبانی نمی‌کند.
  • امکان به روزرسانی کاربران در این دامنه وجود دارد.
  • امکان Cashparking در این دامنه برای شما وجود دارد.
  • این دامنه از قابلیت IDNs پشتیبانی می‌کند.

خرید دامنه

در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید دامنه video را دارید می‌توانید با مراجعه 24 ساعته به وب سایت ما به راحتی اقدام به انجام این کار کنید. وب سایت ما با کمترین قیمت ممکن و با بالاترین کیفیت خدمات این دامنه را به فروش می‌رساند.

خرید دامنه video

خرید دامنه فیلم

انتقال دامنه

یکی از قابلیت‌های این دامنه این است که شما می‌توانید به راحتی اقدام به انتقال دامنه video کنید. وب سایت ما خدمات فوق العاده‌ای را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید. انتقال دامنه در وب سایت ما تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد و نیازی نیست که زمان زیادی را صرف این کار کنید.

انتقال دامنه video

آموزش انتقال دامنه video.

قوانین ثبت دامنه

برای ثبت دامنه video شما باید قوانینی را رعایت کنید که ما در این بخش به معرفی این قوانین خواهیم پرداخت:

ثبت دامنه video

نحوه ثبت دامنه ویدئو

  • نامی که برای دامنه خود انتخاب می‌کنید باید حداقل دارای 1 کاراکتر و حداکثر دارای 63 کاراکتر باشد.
  • نامی که انتخاب کرده‌اید حتما باید با یک عدد و یا یک حرف آغاز شده و با یک عدد یا با یک حرف نیز به اتمام برسد.
  • شما نمی‌توانید از هر کاراکتری برای نام دامنه خود استفاده کنید. کاراکترهایی که برای استفاده در نام دامنه مجاز هستند عبارت‌اند از: حروف انگلیسی از a تا z، اعداد از 0 تا 9 و خط تیره.
  • در صورتی که قصد استفاده از خط تیره در نام دامنه خود را داشته باشید حتما باید به این موضوع توجه کنید که نمی‌توانید از خط تیره در ابتدا و انتهای نام دامنه و همینطور در کاراکترهای سوم و چهارم نام دامنه خود استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید از کاراکترهای خاص مانند &، * و … در نام دامنه خود استفاده کنید.
  • استفاده کردن از کاراکتر فاصله یا اسپیس در نام دامنه غیر مجاز است.

تمدید دامنه

در صورتی که مهلت استفاده شما از این دامنه به اتمام رسیده باشد شما باید اقدام به تمدید دامنه video کنید. برای تمدید دامنه video شما دو روش را می‌توانید استفاده کنید. روش اول این است که در زمان ثبت دامنه video قابلیت تمدید خودکار این دامنه را فعال کنید تا بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده شما از این دامنه به صورت خودکار دامنه شما تمدید شود. در صورتی که قصد ندارید از این قابلیت استفاده کنید می‌توانید بعد از اتمام مهلت استفاده از این دامنه وارد وب سایت ما شوید و دامنه خود را تمدید کنید.

سوالات متداول

برای چه بازه زمانی می‌توانیم اقدام به ثبت دامنه video کنیم؟

شما در یک بازه زمانی یک تا ده ساله مجاز هستید که این دامنه را به ثبت برسانید و بعد از اتمام مهلت استفاده شما از این دامنه دوباره برای یک بازه یک تا ده ساله دیگر می‌توانید اقدام به تمدید آن کنید.

چقدر طول می‌کشد تا من بتوانم دامنه‌ام را به ثبت برسانم؟

ثبت دامنه در وب سایت ما زمان زیادی طول نمی‌کشد و شما می‌توانید تنها در چند دقیقه به راحتی دامنه دلخواه خود را به ثبت برسانید.

سرویس Trustee برای دامنه video چیست؟

سرویس Trustee یک سرویس فوق العاده است که به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که محدودیتی برای ثبت دامنه و یا استفاده از آن به وجود آمده است بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانید مشکل را حل کرده و محدودیت‌ها را از بین ببرید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee می‌توان اقدام به انتقال دامنه کرد؟

خیر، این سرویس قابل انتقال نیست و در صورتی که شما از این سرویس استفاده کنید نمی‌توانید دامنه خود را منتقل کنید. بنابراین در زمان فعال سازی این سرویس حتما به این نکته توجه داشته باشید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم