۵ مورد مهم تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی

تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۴۱ بازدید

تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی مانند تفاوت میان اتومبیل‌های اسپرت و هیوندا است. هر دو می‌توانند شما را به طور کارآمد از مسیرهای پرترافیک عبور دهند، اما هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، به بررسی کامل فرق هاست اختصاصی و هاست پربازدید خواهیم پرداخت. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با دانستن ۵ تفاوت کلیدی، به‌راحتی تصمیمتان را برای انتخاب میان این دو هاست بگیرید.

معرفی ویژگی‌های هاست اختصاصی

هاست اختصاصی (Dedicated Server) مثل در اختیار قرار دادن یک خانه اختصاصی و دربست به مهمان است. در این هاست شما منابع پرقدرت و اختصاصی خودتان را دارید و دیگر خبری از اشتراک منابع با کاربران دیگر نیست. دیتاسنتر هاست اختصاصی در یکی از موقعیت‌های ایران یا اروپا قرار دارد. سرویس مستقل اختصاصی با نرم‌افزار و سخت‌افزار به‌روز، به‌خوبی نیاز شما را برای داشتن یک هاست پرسرعت با آپ‌تایم و امنیت بالا برآورده می‌کند.

خرید هاست ابری

معرفی ویژگی‌های هاست پربازدید

هاست پربازدید (High Traffic Host) نوعی هاست اشتراکی با منابع بیشتر مانند CPU قدرتمندتر، حافظه RAM بیشتر و پهنای باند بالاتر طوری بهینه شده است که از پس ترافیک بالا به‌خوبی برآید. بهترین هاست برای سایت های پربازدید، هاستی است که دقیقا برای همین عملکرد یعنی بازدید بالا بهینه شده باشد. اگر وب‌سایت شما به ترافیک بیش از ۲ هزار بازدید در روز رسیده و کاهش عملکرد میزبانی در ترافیک بالا امانتان را بریده است، هاست پربازدید انتخاب هوشمندانه‌ای برایتان خواهد بود. این سرویس اشتراکی پربازدید در یکی از موقعیت‌های ایران یا اروپا ارائه شده و یکی از درایوهای ذخیره‌سازی SSD و NVME را دارد.

سریع‌تر از همیشه با هاست پربازدید پارس‌ پک

اگر با تنگی نفس سایتتان در زمان‌های اوج ترافیک روبه‌رو هستید، با انتخاب هاست پربازدید پارس پک جان تازه به سایتتان دهید. این هاست با قابلیت‌های منحصربه‌فرد مانند یک مخزن اکسیژن دوبل برای سایت عمل می‌کند، برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

تفاوت هاست پربازدید با هاست اختصاصی چیست؟

با شناخت هر یک از این دو هاست، احتمالا یاد تفاوت بجنورد و بروجرد بیفتید. برای درک بهتر، در این قسمت به مقایسه هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر امکانات، قیمت، امنیت، منابع و کاربرد خواهیم پرداخت.

۱. تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر امکانات

هاست پربازدید و هاست اختصاصی هر دو از کنترل پنل‌های دایرکت ادمین و سی‌پنل پشتیبانی می‌کند. امکان بکاپ‌گیری در هر دو هاست فراهم است و برای فرایند کشینگ‌ می‌توانید از شبکه توزیع محتوا (CDN) بهره ببرید. وقتی پای انتخاب بین هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر امکانات می‌رسد، نیاز است به کاربردی که از آن انتظار دارید، نگاه کنید. شاید در نگاه اول امکانات هر دو برای یک سایت با ترافیک بالا یکسان به نظر برسد، اما هاست اختصاصی آزادی عمل بیشتری در مدیریت و کنترل هاست به شما می‌دهد.

همه چیز درباره تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید را در مقاله زیر بخوانید.

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید چیست؟

۲. تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر قیمت 

در مقایسه هاست اختصاصی با هاست پربازدید از نظر قیمت باید گفت با توجه به اینکه سخت‌افزار و امکانات در هاست اختصاصی پیشرفته‌تر و به‌روزتر است، قیمت آن از هاست پربازدید بالاتر خواهد بود. البته قیمت نهایی با توجه به پلن انتخابی شما و عواملی مانند فضای ذخیره‌سازی، نوع سیستم عامل و فضای رم متفاوت است.

۳. تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر منابع

سراغ اساسی‌ترین تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی می‌رویم. هاست پربازدید به‌گونه‌ای است که از پس روزهای شلوغ و پرترافیک به‌خوبی بربیاید. اما منابعی که در اختیارتان می‌گذارد، درنهایت اشتراکی است، یعنی بین چندین کاربر تقسیم می‌شود. درحالی‌که منابع هاست اختصاصی به‌طور کامل در اختیار شما است. مثل یک رستوران دربست که هرچه بخواهید در آن می‌توانید میل کنید؛ در نتیجه خیالتان راحت است تحت هر شرایطی و برای هر کاربردی هاست اختصاصی شما به‌خوبی عمل خواهد کرد.

با هاست اختصاصی پارس پک قدرت مطلق دستتان است!

تجربه میزبانی پرقدرت چه در روزهای پرترافیک و چه در گیرودار انواع سفارشی‌سازی هاست مطابق با نیازتان فقط با هاست اختصاصی پارس پک امکان‌پذیر است. برای مشاهده پلن‌های متنوع و کاربردی این هاست روی لینک زیر کلیک کنید.

۴. تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر کاربرد

هاست اختصاصی قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری در کنار قابلیت‌های دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد. اگرچه هاست پربازدید مخصوص وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا بهینه شده است، اما امکانات هاست اختصاصی به‌گونه‌ای است که از آن بتوانید علاوه‌بر وب‌سایت‌های پربازدید برای وب‌سایت‌ها و کاربردهایی که نیاز به منابع اختصاصی و سفارشی‌سازی دارند، نیز استفاده کنید.

۵. تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی از نظر امنیت 

در بررسی تفاوت بین سرویس میزبانی پربازدید با اختصاصی به مهم‌ترین قسمت ماجرا می‌رسیم. هر دو هاست از ویژگی‌ و قابلیت‌های امنیتی مناسب برخوردار هستند اما امنیت هاست پربازدید به دلیل اشتراک‌گذاری منابع با وب‌سایت‌های دیگر، کمی پایین‌تر از هاست اختصاصی است. هاست اختصاصی از نظر امنیتی بسیار قوی‌تر از هاست پربازدید عمل می‌کند.

 شما می‌توانید با اضافه کردن ویژگی‌های امنیتی مانند فایروال‌های اختصاصی به هاست اختصاصی از داده‌های خود در برابر هکرها و بدافزارها به‌طور کامل محافظت کنید. با این حال هر دو هاست پربازدید و هاست اختصاصی امکان استفاده از پروتکل SSH به کاربر می‌دهند؛ در نتیجه تمام اطلاعات بین کاربر و هاست به‌صوت رمزگذاری شده است.

هاست پربازدید یا هاست اختصاصی؟
هاست پربازدید چه تفاوتی با هاست اختصاصی دارد؟

راهنمای انتخاب بین هاست پربازدید و هاست اختصاصی

با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، این سوال به‌وجود می‌آید که بالاخره «هاست پربازدید یا هاست اختصاصی؟ کدام یک بهتر است؟» انتخاب میان این دو حکایت انتخاب بین آپارتمان و ویلای شخصی است. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب نهایی به بودجه و نیاز شما بستگی دارد. جدول زیر، دید کلی از مزایا و معایب هر دو هاست به شما می‌دهد و کمکتان می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید.

هاست مزایا  معایب
هاست پربازدید
  • قیمت مناسب
  • کاربری ساده
  • امکان تعیین کنترل پنل
  • بهینه شده برای سایت‌های پربازدید
  • منابع اشتراکی
  • امنیت پایین‌تر
  • محدودیت در ارتقا سرویس
  • کنترل نداشتن کامل بر هاست
هاست اختصاصی
  • کنترل کامل
  • امنیت پرقدرت
  • قابلیت ارتقا
  • امکان تعیین کنترل پنل
  • کنترل کامل روی سرویس
  • قیمت بالاتر
  • نیاز به دانش فنی
  • مسئولیت بیشتر در استفاده از سرویس

جمع‌بندی

تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی را در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی به‌طور کامل از نظر منابع، امنیت، کاربرد، امکانات و قیمت بررسی کردیم. اکنون می‌توانید میان یکی از این دو هاست مناسب‌ترین گزینه را برای کاربری‌تان انتخاب کنید. اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، از مشاوره رایگان کارشناسان پارس پک می‌توانید بهره ببرید. همچنین سوالاتتان را می‌توانید در انتخاب همین مقاله برای ما بنویسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

۱. با توجه به تفاوت هاست پربازدید و هاست اختصاصی، کدام یک برای من مناسب است؟

انتخاب میان این دو هاست به نوع کاربرد، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. هاست اختصاصی با امکانات و قابلیت‌های بیشتر، انعطاف‌پذیری بالاتری در اختیارتان می‌گذارد که در هاست پربازدید چنین امکانی وجود ندارد. بااین‌حال، هاست پربازدید ارزان‌تر از هاست اختصاصی است.

۲. آیا امکان تغییر هاست از هاست پربازدید به هاست اختصاصی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در پارس پک با هاست پربازدید شروع کنید و پس از مدتی درصورت نیاز به ارتقا، توسط پشتیبانی پارس پک آن را با سرویس اختصاصی جابه‌جا کنید. روال مهاجرت به هاست اختصاصی، ارتقا و تنظیمات موردنیاز را پارس پک به‌طور کامل برای شما انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم