سرور مجازی بورس چیست و چه مزایایی دارد؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 29 فروردین 1401
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۱۵۲۲ بازدید

سرور مجازی بورس یکی از سرویس‌هایی است که در بین کاربران بورس ایران طرفداران زیادی دارد. بورس ایران با تمام فراز‌و‌نشیب‌هایی که در چند سال اخیر با آن دست‌به‌گریبان بوده است، هنوز‌هم یکی از بازارهای مالی بسیار پرتقاضا در کشور به‌حساب می‌آید. حرفه‌ای‌های این بازار عقیده دارند که همین نوسان‌های ایجادشده در بازار است که به آنان کمک می‌کند تا به سودهای سرشاری دست پیدا کنند.

برای موفقیت در این بازار علاو‌بر دانش معامله‌گری و تحلیل تکنیکال و حتی تحلیل فاندامنتال‌، باید تجهیزات مناسبی نیز داشته باشید. یکی از این تجهیزات مهم سرور مجازی است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم تا درباره سرور مجازی بورس صحبت و به نکاتی اشاره کنیم که برای انتخاب و خرید این سرور نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب خواندنی با ما همراه باشید.

سرور مجازی بورس چیست؟

همان‌طور‌که می‌دانید، سرورها کامپیوترهای پرقدرتی هستند که به‌‌طوردائم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و شبانه‌روز روشن و فعال هستند. وظیفه سرورها این است کارهایی که با استفاده از کامپیوترهای عادی نمی‌توانید انجام دهید، به‌راحتی برایتان انجام دهند. 

سرور مجازی بورس یکی از انواع سرورهای مجازی است که به‌ویژه برای استفاده در معاملات بورس طراحی و بهینه شده است. برای درک بهتر این نوع از سرورها، تصور کنید که منابع سروری اختصاصی با استفاده از راهکارهای مجازی‌سازی و ماشین‌های مجازی، به چند قسمت تقسیم شده است. هر‌یک از این قسمت‌ها در‌واقع یک سرور مجازی هستند.

در سرور مجازی بورس، منابع سرور اصلی به چند قسمت تقسیم می‌شود؛ اما هر‌یک از این سرورهای منشعب از سرور اصلی، منابع اختصاصی دارند. به‌عبارت‌دیگر، در سرور مجازی مخصوص بورس منابع با افراد دیگر به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود.

بنابراین، سرور مجازی بورس از یک سو منابعش مانند سرور اختصاصی به‌اشتراک گذاشته‌ نمی‌شود و از سوی دیگر مقرون‌به‌صرفه است. این یعنی استفاده از سرور مجازی برای بورس یکی از گزینه‌های ایدئال به‌منظور فعالیت در این بازار است.

سرور مجازی بورس برای افزایش سرعت سرخطی زدن در بازار بورس به‌وجود آمده است. دیتاسنتر این سرور در کشور ایران قرار گرفته و اگر به‌دنبال سرعت بالای اینترنت برای فعالیت موثر در بازار بورس هستید، VPS بورس با پایداری و آپ‌تایم بالا را می‌توانید انتخاب کنید.

سرور مجازی در بورس

آشنایی با سرور مجازی بورس پرسرعت

کاربردهای سرور مجازی بورس ایران

حالا که با انواع سرورهای بورس آشنا شدیم، بیایید به‌سراغ موضوع اصلی مقاله و سرور مجازی بورس برویم. درادامه، به برخی از کاربردهای سرور مجازی بورس ایران اشاره می‌کنیم. 

۱. سرخطی‌زدن با سرور مجازی بورس ایران

فعالان بازار بورس به‌خوبی می‌دانند که برخی مواقع سود خرید یا فروش برخی سهم‌ها برای همگان آشکار است. در این مواقع، صف فروش یا خرید برای سهم مدنظر شکل می‌گیرد. در این صورت، باتوجه‌به اینکه افراد بسیاری با حداکثر قیمت (برای خرید) یا حداقل قیمت (برای فروش) برای خرید یا فروش سهام درخواست می‌دهند، قرارگرفتن پیشنهادتان در ابتدای صف، برگ‌برنده شما در این رقابت خواهد بود.

به قرار‌گرفتن در ابتدای صف خرید یا فروش در اصطلاح سرخطی‌زدن می‌گویند. برای این منظور باید پینگ بسیار کمی داشته باشید تا درخواست خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید به هسته بورس ایران ارسال کنید.

با اجاره سرور مجازی بورس ایران نیز پینگ بسیار اندکی را تجربه خواهید کرد. برای درک بهتر این موضوع‌، کافی است بدانید که برای کارهای معمولی پینگ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه هم بسیار مناسب است. این یعنی زمان بین ارسال درخواست شما تا دریافت پاسخ از سرور ۱۰۰ میلی ثانیه است؛ اما این پینگ برای فعالیت در بازار بورس اصلاً کافی نیست. در تست سرور مجازی بورس، باید پینگ این سرور بررسی شود. درصورتی‌که این عدد درحدود ۱ میلی‌ثانیه باشد، سرور مجازی برای سرخطی‌زدن مناسب است. 

صفر تا صد هر آنچه باید درباره وی پی اس فارکس بدانید، در مقاله زیر آمده است. روی لینک زیر کلیک کنید.

سرور مجازی فارکس چیست؟

۲. استفاده از سرور مجازی بورس برای عرضه‌های اولیه

عرضه‌های اولیه به سهام‌هایی گفته می‌شوند که برای اولین‌بار در بازار بورس فروخته می‌شوند‌. حتی افرادی که به‌تازگی وارد دنیای بورس شده‌اند، می‌دانند که عرضه اولیه کم‌خطرترین نوع سهامی است که می‌توان خرید. دلیل این موضوع هم آن است که قیمت سهام شرکت‌ها در عرضه اولیه، معمولاً کمتر از ارزش واقعی آن‌ها‌‌ست؛ به‌همین‌دلیل، تقاضا برای خرید سهام عرضه اولیه بسیار زیاد است. در این شرایط، باید بتوانید به‌سرعت و قبل از افراد دیگر، خرید خود را ثبت کنید. در این مواقع، خرید عرضه اولیه شما تضمین‌شده خواهد بود.

درمجموع، می‌توان گفت که بهترین سرور مجازی برای سرخطی‌زدن، سروری است که پینگ بسیار کمی داشته باشد (در حد ۱ میلی‌ثانیه). سرور مجازی بورس سرخطی به شما تضمین خواهد داد که همیشه در ابتدای صف خرید یا فروش سهام خواهید بود.

چهار نکته مهم در انتخاب بهترین سرور مجازی بورس

تا این‌جای مطلب، درباره انواع سرورهایی که می‌توانند برای فعالیت در بورس استفاده شوند، اطلاعاتی به‌دست آوردیم‌؛ اما همچنان نکات مهمی باقی مانده است که در انتخاب بهترین سرور مجازی سرخطی بورس باید مدنظر قرار دهیم.

مانند سرورهای دیگر، برای خرید سرور مجازی بورس نیز باید به شرکت‌های دارای مجوز ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاستینگ مراجعه کنید. حال کدام‌یک از سرویس‌های این شرکت‌ها نیازهای شما را بیشتر تأمین می‌کنند؟ در‌ادامه این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره نکات مهمی صحبت می‌کنیم که هنگام انتخاب و خرید بهترین سرور مجازی برای بورس باید به آن‌ها توجه کنید.

در مقاله زیر می‌توانید معرفی انواع سرور بورس با ویژگی‌های مختلف را بخوانید. روی لینک زیر کلیک کنید.

سرور بورس چیست؟

۱. سرعت اینترنت در سرور مجازی بورس

داشتن اینترنت بسیار پرسرعت از مشخصه‌های اصلی تمامی سرورها، به‌ویژه سرور مجازی بورس است. تفاوت سرعت سرور مجازی بورس با اینترنت معمولی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با سرعت بسیار بیشتر به هسته مرکزی بورس وصل شوید و اینترنت پایداری را تجربه کنید.

۲. پینگ بسیار کم

اگر قصد دارید بهترین سرور مجازی بورس را انتخاب کنید و بخرید‌، باید سرویسی را برگزینید که پینگ بسیار کمی داشته باشد. توجه کنید سرورهایی که برای استفاده در بورس ایران بهینه شده‌اند، درمقایسه‌با دیگر انواع سرورها پینگ بسیار کمتر و در حد ۱ میلی‌ثانیه دارند. 

۳. آپ‌تایم مداوم

آپ‌تایم به مدت‌زمانی گفته می‌شود که سرور شما فعال و در حال سرویس‌دهی است. آپ‌تایم نیز یکی از عوامل مهمی است که باید در انتخاب و خرید سرور در نظر بگیرید؛ وگرنه ممکن است دقیقاً در همان زمانی‌که به اتصال به سرور نیاز دارید و می‌خواهید از آن برای معامله‌ای پرسود استفاده کنید، سرور به هر دلیل غیرفعال و ضررهای جبران‌‌ناپذیری به شما وارد شود.

۴. تیم پشتیبانی فنی قوی

گاهی اوقات ممکن است به‌دلایل مختلف ارتباط با سرور را از دست بدهید. همچنین، ممکن است برای کانفیگ سرور به راهنمایی نیاز داشته باشید. در چنین مواقعی، بسیار مهم است تا تیم پشتیبانی قوی درکنار شما باشد تا با خیال راحت در بازار بورس فعالیت کنید.

فراموش نکنید که احتمالاً شما نیز مانند حرفه‌ای‌های بازار بورس سرمایه‌های زیادی را وارد این بازار می‌کنید؛ بنابراین، اگر قرار باشد خیلی سریع درباره سهامی که مبلغ هنگفتی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، پوزیشن خروج بگیرید و به‌دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط با سرور مجازی بورس نتوانید این کار را به‌موقع انجام دهید، بدیهی است که شرایط به سود شما پیش نخواهد رفت. در چنین شرایطی، تیم پشتیبانی قوی در‌کنار شما خواهد بود تا مشکل سرور مجازی بورس خود را به‌سرعت برطرف کنید و فعالیتتان را در این بازار پرتلاطم با قدرت ادامه دهید.

یک VPS چطور می‌تواند در انجام معاملات و ترید در صرافی‌ها تاثیرگذار باشد؟ روی لینک زیر کلیک کنید.

سرور مجازی ترید چیست؟

نکات پایانی درباره سرور مجازی بورس

درادامه، به چند نکته دیگر نیز درباره سرورهای مجازی بهینه‌شده برای فعالیت‌ در بازار بورس ایران اشاره می‌کنیم.

۱. آیا از سرور مجازی بورس می‌توان برای موبایل استفاده کرد؟

بسیاری از افرادی که به‌تازگی می‌خواهند سرور مجازی برای فعالیت در بورس تهیه کنند، با این ابهام روبه‌رو هستند که با خرید این سرور، می‌توانند با موبایل به سرور وصل شوند و فعالیت در بورس را از این طریق انجام دهند یا خیر؟

پاسخ این پرسش مثبت است. نرم‌افزارهای متعددی برای سیستم‌عامل‌های مختلف نصب‌شده روی تلفن‌های هوشمند وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی به سرور مجازی بورسی خود متصل شوید و فعالیت خود را با استفاده از این دستگاه‌ها انجام دهید.

۲. تفاوت سرور مجازی بورس با سایر سرورها چیست؟

همان‌طور‌که می‌دانید، سرورها کاربردهای گوناگونی دارند که یکی از آن‌ها فعالیت در بورس ایران است. از‌جمله تفاوت‌های مهم‌ سرور بهینه‌شده برای بورس با سایر سرورها، می‌توان به پینگ بسیار اندک این سرور اشاره کرد. توجه کنید سرورهای دیگر همچون سرورهای ویژه تحقیقات علمی مانند سرور مجازی بورس به پینگ بسیار کم نیازی ندارند.

۳. آیا داشتن سرور مناسب برای موفقیت در بورس کافی است؟

خیر، سرور مناسب تنها ابزاری است که به شما در فرایندهایی مانند سرخط‌زنی و خرید عرضه اولیه کمک می‌کند. بدیهی است که انتخاب کارگزاری مناسب و قدرتمند یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. درصورتی‌که سرور کارگزاری نتواند به هر دلیل خدمات لازم را ارائه دهد و با افزایش Request‌های کاربران در اصطلاح Down شود، سرور شما هر‌چه هم قدرتمند باشد، نمی‌تواند کمکی به این مسئله کند.

۴. دیتاسنتر سرور مجازی بورس در کجا قرار دارند؟

تقریباً تمامی دیتاسنترهای سرورهای مجازی بورس در ایران قرار گرفته‌اند. این موضوع ازنظر تکنیکال به کاهش پینگ سرور کمک فراوانی خواهد کرد.

۵. آیا می‌توان از سرور مجازی بورس ایران برای ترید استفاده کرد؟

خیر، فراموش نکنید که برای ترید باید سروری را انتخاب کنید که IP شما را تغییر دهد. باتوجه‌به اینکه دیتاسنتر سرور مجازی بورس در ایران قرار دارد، از آن برای تغییر IP و ارتباط مالی با کارگزاری‌ها و صرافی‌های خارج از کشور نمی‌توانید استفاده کنید. برای این منظور، باید اقدام به خرید سرور مجازی ترید کنید که دیتاسنتر آن‌ در خارج از کشور قرار دارد. 

خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی بورس این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. فعالیت در بازار بورس به یکی از مشاغل حرفه‌ای دنیای امروز ما تبدیل شده است. با وجود تمام پستی‌و‌بلندی‌هایی که بورس به‌خصوص در این سال‌ها به خود دیده است، هنوز‌هم بسیاری از افراد به‌صورت حرفه‌ای در این بازار فعالیت می‌کنند و اتفاقاً از همین تلاطمات نیز به سودهای بسیاری دست پیدا کرده‌اند. هر فعالیت حرفه‌ای به ابزارهای حرفه‌ای هم نیاز دارد و مهم‌ترین ابزار موردنیاز برای فعالیت حرفه‌ای در بورس سرور مجازی بورس پر‌سرعت است. استفاده از سرور مجازی بورس در سرخط‌زنی و خرید عرضه‌های اولیه به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره سرور مجازی بورس صحبت کردیم و کاربردهای این نوع سرور را برشمردیم و به نکات مهمی اشاره کردیم که در انتخاب سرور مجازی بورس باید مدنظر قرار دهید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی بورس چیست؟

سرور مجازی بورس به سروری گفته می‌شود که با استفاده از ماشین‌های مجازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم و برای فعالیت در بازار بورس بهینه شده است. مهم‌ترین خصوصیت این سرور پینگ بسیار اندک آن است (در حد ۱ میلی‌ثانیه). 

۲. نحوه استفاده از سرور مجازی بورس چگونه است؟

سرورهای مجازی بورس معمولاً برای فعالیت در این بازار بهینه شده‌اند؛ اما پس از خرید این سرور از پارس پک، تیم پشتیبانی فنی در‌کنار شما خواهد بود تا به‌سرعت بتوانید از این سرور استفاده کنید. 

۳. سرور مجازی بورس با پورت ۱۰ گیگ به چه معناست؟

یکی از معیارهای اساسی در خرید سرورهای مجازی بورس، سرعت زیاد اینترنت آن‌هاست. سرورهای مجازی با پورت ۱۰ گیگ در‌واقع به سرعت اینترنتی اشاره می‌کنند که سرور از آن بهره می‌برد. این سرعت در‌حدود ۴۰۰ برابر اینترنت خانگی است که از آن برای انجام امور روزمره‌مان استفاده می‌کنیم.

۴. تأثیر پینگ روی سرورهای مجازی بهینه‌شده برای بورس چیست؟

پینگ اندک سرور به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با سرعت بسیار زیاد با هسته معاملاتی بورس اوراق بهادار ارتباط برقرار کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید در سرخط‌زنی و خرید عرضه‌های اولیه کاملاً موفق عمل کنید.

۵. بهترین سرور مجازی بورس ایران را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

پارس پک سرویس‌هایی اختصاصی برای فعالیت در بازار بورس ارائه می‌دهد. پینگ این سرورها بسیار کم و سرعت اینترنت آن‌ها بسیار زیاد است؛ بنابراین با استفاده از این سرورها، بابت سرعت عملکرد خود در این بازار نگرانی نخواهید داشت. 

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم