آشنایی صفر تا صد با سرور مکزیک و ویژگی‌های آن

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 19 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۹۹ بازدید

با‌توجه‌به محدودیت‌های اینترنت در بعضی از کشورها، دسترسی به محتواهای خارجی بر بستر اینترنت جهانی با IP داخلی این دسته از کشورها امکان‌پذیر نیست. خوشبختانه این امکان وجود دارد که با اتصال به سرورهای کشورهای دیگر، از IP آن‌ها برای اتصال به اینترنت بین‌الملل و دور‌زدن محدودیت‌های گفته‌شده استفاده کرد. یکی از سرور‌هایی که به‌دلیل قیمت ارزان و پایداری مناسب محبوبیت بسیاری نزد کاربران دارد، سرور مکزیک است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره سرور مکزیک بیشتر صحبت می‌کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با سرور مکزیک

کشور مکزیک با پایتخت مکزیکوسیتی در آمریکای‌مرکزی واقع شده و از شمال با ایالات متحده آمریکا هم‌مرز است. چهارده دیتاسنتر کولوکیشن در هفت شهر مهم مکزیک شامل مکزیکوسیتی با پنج دیتاسنتر، کورتارو با سه دیتاسنتر، گوادالاخارا با دو دیتاسنتر و مانزانیلو، نوگالس، مونتری و تولوکا هرکدام با یک دیتاسنتر قرار دارند.

به سرور‌هایی که در یکی از دیتاسنترهای کشور مکزیک قرار دارند و خدمات وب هاستینگ (Web Hosting) ارائه می‌دهند، سرور مکزیک (Mexico Server) گفته می‌شود. در‌صورتی‌که به یکی از این سرورها متصل شوید، به‌جای IP ایران می‌توانید با IP مکزیک بر بستر اینترنت کارهای خود را انجام دهید. در‌واقع با اتصال به سرور مکزیک، موقعیت شما در شبکه جهانی اینترنت در کشور مکزیک نمایش داده می‌شود. بنابراین، بسیاری از محدودیت‌های IP ایران را می‌توانید دور بزنید و حتی به محتواهایی که فقط با IP مکزیک نمایش داده می‌شوند، مثل شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی این کشور دسترسی داشته باشید.

سرور مکزیک چیست؟

منظور از سرور مکزیک چیست؟

انواع سرور مکزیک

سرورها کامپیوترهایی هستند که در دیتاسنترها قرار دارند و به‌صورت هاست برای وب‌سایت‌ها می‌توانند کار کنند. به‌طور‌کلی، سرورهای کشور مکزیک به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • سرور اختصاصی مکزیک
  • وی‌پس‌اس مکزیک
  • سرور ابری مکزیک

۱. سرور اختصاصی مکزیک

همان‌طور‌که گفتیم، منظور از سرور کامپیوتری است که در یک دیتاسنتر قرار دارد و می‌تواند به‌عنوان هاست برای وب‌سایت‌ها عمل کند. اگر یک کامپیوتر سرور به‌صورت اختصاصی دراختیار یک وب‌سایت قرار بگیرد، به آن سرور اختصاصی (Dedicated Server) گفته می‌شود.

اگر سرور اختصاصی در یکی از دیتاسنترهای واقع در کشور مکزیک قرار داشته باشد، سرور اختصاصی مکزیک نامیده می‌شود. با استفاده از این نوع سرور مکزیک، می‌توانید از IP کشور مکزیک استفاده کنید.

۲. سرور مجازی مکزیک

سرور مجازی (Virtual Private Server) که به‌اختصار VPS نامیده می‌شود، نوعی محیط ایزوله و مجازی بر بستر سرور فیزیکی‌ای است که تأمین‌کننده سرویس هاستینگ یا سرویس‌های ابری ارائه می‌دهد. به‌منظور ایجاد VPS از فناوری مجازی‌سازی برای تقسیم‌کردن یک سرور فیزیکی به چندین سرور خصوصی جداگانه‌ای استفاده می‌شود که از منابع یکسانی استفاده می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های مهم‌ سرور مجازی با سرور اختصاصی این است که سرور مجازی ادمین دارد و دسترسی آن به منابع سرور به‌واسطه ادمین کنترل می‌شود؛ اما سرور فیزیکی اختصاصی ادمین ندارد و پس از خرید سرور اختصاصی ایران یا خارج، کل آن کامپیوتر سرور و منابعش در اختیار شما قرار می‌گیرد و هر‌طور‌که می‌خواهید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

Mexico VPS نوعی سرور مجازی است که روی سرور فیزیکی موجود در یکی از دیتاسنترهای مکزیک قرار دارد. با این نوع سرور مکزیک نیز می‌توانید از IP کشور مکزیک استفاده کنید و محدودیت‌های اینترنتی IP ایران را دور بزنید و حتی به محتواهایی که فقط با IP مکزیک در‌دسترس هستند (مثل شبکه Netflix Mexico یا شبکه ورزشی TUDN)، دسترسی پیدا کنید.

در مقاله زیر هر‌آنچه برای خرید بهترین سرور ویندوزی متناسب با کسب‌وکار خود باید بدانید، توضیح می‌دهیم، آن را از دست ندهید.

راهنمای خرید سرور ویندوزی

۳. سرور ابری مکزیک

سرور ابری نوعی سرور مجازی است که به‌جای سرور فیزیکی واقعی بر بستر محیط رایانش ابری کار می‌کند. سرور ابری مکزیک در‌مقایسه‌با وی‌پی‌اس مکزیک پایدارتر است و قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری دارد. با خرید سرور ابری مکزیک هم، می‌توانید از IP کشور مکزیک استفاده کنید.

سرور ابری مجازی مکزیک

سرور مکزیک از نظر تقسیم‌بندی منابع چند نوع دارد؟

کاربردهای سرور مکزیک

همان‌طورکه گفتیم، با خرید سرور مکزیک می‌توانید از IP کشور مکزیک برای دور زدن محدودیت‌های اینترنتی اِعمال‌شده روی IP ایران استفاده کنید و به محتواهایی که فقط با IP مکزیک در‌دسترس هستند، دسترسی پیدا کنید.

۱. دور‌زدن محدودیت‌ها با خرید سرور مکزیک

با خرید سرور مکزیک، می‌توانید محدودیت‌های اِعمال‌شده حاکمیت ایران روی سرویس‌های اینترنتی مختلف، مثل شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها و کارگزاری‌های فارکس را دور بزنید.

۲. دور‌زدن محدودیت‌های اِعمال‌شده روی IP ایران با خرید سرور مکزیک

بسیاری از سرورها و سرویس‌های اینترنتی به کاربران دارای IP ایران خدمات نمی‌دهند. برای مثال، خیلی از صرافی‌های ارز دیجیتال و فارکس، بسیاری از بازی‌های آنلاین، بعضی از شبکه‌های اجتماعی، اکثر سرویس‌های مالی بین‌المللی و سیستم‌های تراکنش‌های مالی فرامرزی و حتی بعضی از سرورها IP ایران را مسدود کرده‌اند. شما می‌توانید با خرید سرور مکزیک این محدودیت‌ها را دور بزنید.

۳. ترید‌کردن و تراکنش‌های مالی با خرید IP اختصاصی مکزیک

با خرید سرور مکزیک، می‌توانید همیشه با IP اختصاصی مکزیک کار کنید. ثابت‌بودن IP از این نظر اهمیت دارد که بسیاری از صرافی‌های فارکس و ارز دیجیتال و دیگر سرویس‌های مالی آنلاین مثل پی‌پال که IP ایران را مسدود کرده‌اند، به تغییر مداوم IP حساس هستند. همچنین، اگر لحظه‌ای با IP ایران به بعضی از این پلتفرم‌ها وصل شوید، احتمال مسدود‌شدن حساب مالی شما وجود دارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که برای ترید‌کردن در صرافی‌های ارز دیجیتال و فارکس و سرویس‌های مالی مثل پی‌پال که IP ایران را مسدود کرده‌اند، حتماً از سروری با IP ثابت استفاده کنید.

با خرید سرور اختصاصی یا وی‌پی‌اس یا سرور ابری با IP مکزیک، می‌توانید بدون نگرانی از مسدود‌شدن حساب و مسدود شدن پول‌های خود، در بهترین صرافی‌های دنیا معامله کنید و تراکنش‌های مالی را با استفاده از سرویس‌هایی مثل پی‌پال انجام دهید.

کاربرد سرور مجازی مکزیک

آشنایی با کاربردهای سرور مکزیک

مزیت‌های سرور مکزیک

سرورهای واقع در دیتاسنترهای کشور مکزیک از پایداری و سرعت مطلوبی برخوردارند. نکته دیگر اینکه قیمت سرور مکزیک ارزان‌تر از سرورهای بسیاری از کشورهای دیگر است و با خیال راحت از سرورهای ارزان و امن کشور مکزیک می‌توانید استفاده کنید. به‌طور‌کلی، مزیت‌های مهم‌ سرور مکزیک عبارت‌اند از:

  • قیمت ارزان
  • پایداری فراوان
  • پهنای باند زیاد
  • امنیت کم‌نظیر
  • امکان استفاده از محتواهایی که فقط با IP کشور مکزیک دردسترس هستند.

خرید سرور مکزیک از پارس پک

شما می‌توانید انواع سرور مکزیک شامل سرور اختصاصی و سرور ابری و سرور مجازی (VPS) را از پارس پک بخرید و با استفاده از IP اختصاصی کشور مکزیک، محدودیت‌های اینترنتی اِعمال‌شده روی IP ایران را دور بزنید و حتی به محتواهایی که صرفاً در‌دسترس IP کشور مکزیک قرار دارند، دسترسی داشته باشید.

۱. خرید هاست مکزیک

در‌صورتی‌که به هر دلیلی نیاز دارید برای میزبانی وب‌سایت خود هاست خارج از ایران را بخرید، می‌توانید هاست مکزیک را تهیه کنید که با IP کشور مکزیک ارائه می‌شود.

۲. خرید دامنه مکزیک

دامنه اینترنت کشور مکزیک .mx است. اگر لازم است وب‌سایتی با دامنه .mx راه‌اندازی کنید، می‌توانید دامنه مکزیک را از پارس پک بخرید.

خرید vps مکزیک

مزیت هاست و دامنه مکزیک چیست؟

جمع‌بندی

با خرید سرور مکزیک از پارس پک، محدودیت‌های اِعمال‌شده روی IP ایران را می‌توانید دور بزنید و مانند شهروندان ساکن کشور مکزیک به اینترنت بین‌الملل دسترسی داشته باشید.

اگر تریدر ارز دیجیتال یا فارکس هستید و می‌خواهید در بهترین صرافی‌های دنیا معامله کنید یا اگر تاجر یا فریلنسری هستید که برای انجام تراکنش‌های پولی بین‌المللی باید از سرویس‌های مثل پی‌پال استفاده کنید، خرید IP اختصاصی مکزیک را به‌دلیل قیمت ارزان و پایداری چشمگیر و سرعت زیاد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ناگفته نماند پارس پک به‌غیر از سرور مکزیک، خدمات دیگری مثل فروش دامنه و هاست مکزیک و دیگر کشورها را هم به کاربران ویندوز و هم به کاربران لینوکس ارائه می‌دهد.

سؤالات متداول

۱. چرا از سرور مکزیک استفاده کنیم؟

با استفاده از سرور مکزیک، می‌توانید محدودیت‌های اینترنت اِعمال‌شده روی IP ایران را دور بزنید و مانند شهروندان ساکن مکزیک به اینترنت دسترسی داشته باشید. سرورهای کشور مکزیک از پایداری و پهنای باند و امنیت مناسبی بهره‌ می‌برند و در‌مقایسه‌با سرور‌های واقع در کشورهای توسعه‌یافته آمریکای‌شمالی و اروپا نیز قیمتشان ارزان‌ است.

۲. VPS مکزیک چیست؟

منظور از VPS مکزیک سروری مجازی است که روی سرور فیزیکی واقع در کشور مکزیک قرار دارد و با خرید آن می‌توانید از IP کشور مکزیک برای سرویس‌های اینترنتی و دور‌زدن محدودیت‌های اینترنت استفاده کنید.

۳. سرور ابری مکزیک درمقایسه‌با سرور مجازی مکزیک چه مزیتی دارد؟

سرور ابری مکزیک پایدارتر از VPS مکزیک است و قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری دارد.

۴. چرا سرور مکزیک را از پارس پک بخریم؟

امکان خرید سرور مکزیک از پارس پک به‌راحتی و تنها با چند کلیک فراهم است. سرور مکزیک ارائه‌شده پارس‌پک بسیار ارزان است و این شرکت پشتیبانی فنی لازم را با روش‌های مختلفی شامل پشتیبانی تلفنی و چت و تیکت به مشتریان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم