سرور تایوان چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۴۹ بازدید

آیا برای مشاهده محتواهای وب‌سایت‌های خارجی، ترید‌ در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی محبوب، بازی‌های آنلاین، تراکنش‌های ارزی بین‌المللی یا دیگر فعالیت‌هایی که با IP ایران نمی‌توان انجام داد، به اتصال به اینترنت با IP کشور دیگری نیاز دارید؟ با اتصال به سرور تایوان، از IP این کشور برای اتصال نامحدود و سانسور‌نشده به شبکه جهانی اینترنت می‌توانید استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌طورمفصل درباره سرور تایوان صحبت خواهیم کرد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور تایوان چیست؟

سرورها کامپیوترهایی قدرتمند هستند که در مراکزی به نام دیتاسنتر (Data Center) نگه‌داری می‌شوند و میزبانی وب را انجام می‌دهند. به سرورهایی که در یکی از دیتاسنترهای کشور تایوان قرار داشته باشند، سرور تایوان (Taiwan Server) گفته می‌شود.

تایوان یا چین‌تایپه کشوری مستقل واقع در دریای چین‌جنوبی است که یکی از مراکز مهم توسعه فناوری در دنیا محسوب می‌شود. پایتخت این کشور کوچک تایپه نام دارد که تنها شهر مهم تایوان محسوب می‌شود؛ ولی یکی از مراکز تجاری مهم جهان است که به‌ویژه سهم مهمی در بازار لوازم الکترونیکی و بازار سخت‌افزار و صنایع سیلیکونی دارد.

در‌حال‌حاضر، ۷ دیتاسنتر کولوکیشن در شهر تایپه قرار دارند:

  • eASPNet Cloud IDC
  • Taiwan Taipei 3 Data Center
  • Taipei (Neihu)
  • Chef LY Building
  • CCNET (New Taipei City Data Center)
  • iVisions DC2
  • TWM Cloud IDC

درصورتی‌که برای اتصال به اینترنت ابتدا به یکی از این سرورها متصل شوید، مانند یکی از شهروندان تایوان و با آی‌پی این کشور می‌توانید از اینترنت بدون سانسور استفاده کنید. دقت کنید که اینترنت کشور تایوان بر‌خلاف کشور چین سانسورشده نیست و با آی‌پی اختصاصی تایوان تقریباً می‌توانید به هر نوع محتوایی در اینترنت دسترسی داشته باشید، از پلتفرم‌های تبادل بین‌المللی ارز استفاده کنید، در صرافی‌های فارکس و ارز دیجیتال عضو شوید و کار کنید، در شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا محتوا منتشر کنید، از بازی‌های آنلاین لذت ببرید و درمجموع، هر‌کاری که انجامش با IP ایران امکان‌پذیر نیست، با IP تایوان انجام دهید.

جالب است بدانید که کشور تایوان با شناسه اینترنت tw ازنظر آزادی اینترنت، پس از کشورهای ایسلند، استونی، کاستاریکا و بریتانیا، در رتبه پنجم جهان قرار دارد. گذشته از این، کشور تایوان یکی از سریع‌ترین اینترنت‌ها را در دنیا دارد و از‌نظر سرعت اینترنت ثابت، جایگاه بیستم و از‌نظر سرعت اینترنت موبایل، رده بیست‌ودوم جهان را ازآنِ خود کرده است.

خرید سرور مجازی

انواع سرور تایوان

سرور تایوان به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود: سرور اختصاصی تایوان و VPS تایوان و سرور ابری تایوان. درادامه، هر‌یک از این انواع سرورها را معرفی می‌کنیم.

سرور تایوان شما را از محدودیت‌های IP ایران نجات می‌دهد و با استفاده از منابع قوی و سریع آن می‌توانید مانند شهروندان تایوانی در اینترنت فعالیت کنید. با خرید سرور تایوان اتصال پایداری را تجربه خواهید کرد و استفاده از منابع امن و مقیاس‌پذیر این سرویس می‌تواند کمک زیادی به رشد کسب‌وکارتان کند.

۱. سرور اختصاصی تایوان چیست؟

همان‌طورکه گفتیم، سرورها کامپیوترهای قدرتمند واقع در دیتاسنترهایی هستند که کار هاستینگ وب را انجام می‌دهند و مانند هر کامپیوتر دیگری، مشخصات خودشان نظیر حافظه و توان پردازشی و پهنای باند را دارند. به‌صورت مجازی منابع هر کامپیوتر سرور را می‌توان بین چندین هاست تقسیم کرد یا کل حافظه سرور را دراختیار یک هاست قرار داد. درصورتی‌که یک سرور به‌طورکامل با تمامی منابعش شامل کل حافظه و CPU و رم خود به‌صورت یک هاست فروخته شود، به آن سرور اختصاصی گفته می‌شود.

اگر سرور اختصاصی در یکی از هفت دیتاسنتر کشور تایوان قرار داشته باشد، به آن سرور اختصاصی تایوان می‌گویند و با اتصال به آن، با IP کشور تایوان می‌توانید از اینترنت بدون سانسور استفاده کنید. دقت کنید که با خرید سرور اختصاصی تایوان، کل منابع سرور به‌طورنامحدود دراختیارتان قرار می‌گیرد و خودِ شما ادمین سرور هستید.

۲. سرور مجازی تایوان چیست؟

سرورها را به‌صورت مجازی به چندین هاست می‌توان تقسیم کرد. این کار را ارائه‌دهنده خدمات سرور انجام می‌دهد. با این کار هر سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی (Virtual Private Server) تقسیم‌ می‌شود. هر‌کدام از این سرورها، سهم مشخصی از منابع کامپیوتر سرور را دارند و ادمین سرور می‌تواند سهم آن‌ها را تغییر دهد.

اگر سرور مجازی روی سروری فیزیکی در یکی از دیتاسنترهای کشور تایوان قرار داشته باشد، به آن وی‌پی‌اس تایوان گفته می‌شود. با اتصال به سرور مجازی تایوان، IP اینترنت شما به IP کشور تایوان تغییر می‌کند و به‌صورت تقریباً نامحدود از محتواهای موجود بر بستر اینترنت آزاد جهانی می‌توانید استفاده کنید. سرور مجازی تایوان پارس پک یکی از بهترین و ارزان‌ترین سرورهای مجازی دنیاست.

برای ایجاد سرور مجازی روی سرور فیزیکی، از فناوری مجازی‌سازی استفاده می‌شود. فراموش نکنید که سرور مجازی ادمین دارد و او می‌تواند دسترسی هر سرور مجازی به منابع کامپیوتر سرور واقع در دیتاسنتر را تغییر دهد؛ اما سرور اختصاصی ادمین ندارد و پس از خرید آن، همه‌کاره سرور خودِ کاربر است.

۳. سرور ابری تایوان چیست؟

نوع دیگر سرور Taiwan، سرور ابری (Cloud Server) نام دارد. سرور ابری را می‌توان نوعی سروری مجازی دانست که در محیط رایانش ابری کار می‌کند و کاربران نامحدودی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. سرورهای ابری دقیقاً مثل سرورهای فیزیکی و سرور‌های مجازی کار می‌کنند و از آن‌ها برای هاستینگ وب و ذخیره‌سازی اطلاعات و اجرای اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. این سرورها نیز همچون سرورهای مجازی با استفاده از فناوری مجازی‌سازی برای ایجاد چندین سرور از یک سرور فیزیکی ساخته می‌شوند.

سرورهای ابری دقیقاً مانند سرورهای معمولی کار می‌کنند؛ اما یک تفاوت مهم دارند: سرورهای ابری می‌توانند از منابع چندین سرور فیزیکی استفاده کنند که در مکان‌های مختلف قرار دارند. با در‌نظر‌گرفتن دسترسی سرور ابری به منابع، از این سرورها می‌توان برای انجام هر نوع رایانش ابری استفاده کرد. اگر سرور ابری با IP تایوان کار کند، به آن سرور ابری تایوان گفته می‌شود.

سرور ابری تایوان درمقایسه‌با VPS تایوان چندین مزیت دارد:

  • پایداری چشمگیر: سرور ابری به چندین سرور فیزیکی در مکان‌های مختلف متصل است و درصورتی‌که یکی از این سرورها دچار مشکل شود، سرور ابری با استفاده از منابع سرورهای دیگر به کار خودش ادامه می‌دهد و از این نظر، بسیار پایدار است.
  • امنیت: سرورهای ابری به‌دلیل استفاده کاربران متعدد، دربرابر اوورلود داده‌ها آسیب‌پذیر نیستند و می‌توان آن‌ها را امن‌ترین نوع سرور دانست.
  • توان پردازشی فراوان: همان‌طور‌که گفتیم، سرورهای ابری می‌توانند از منابع چندین سرور فیزیکی استفاده کنند و با کنار‌هم قرار‌گرفتن توان پردازشی چندین سرور، یک سرور ابری با توان پردازشی بسیار زیاد ایجاد می‌شود.

چه کسانی به سرور تایوان نیاز دارند؟

تا این‌جا توضیح دادیم که سرور Taiwan چیست و انواع آن کدام‌اند‌؛ اما چه کسانی و برای چه کارهایی به سرور تایوان نیاز دارند؟

۱. تریدرهای بازارهای جهانی

بسیاری از کارگزاری‌های فارکس و صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مانند بایننس به کاربران دارای IP ایران خدمات ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین، بسیاری از کاربران مجبورند که از وی‌پی‌ان برای دسترسی به خدمات این کارگزاری‌ها و صرافی‌ها استفاده کنند. بااین‌حال، وی‌پی‌ان‌ها چندان پایدار نیستند و سرعت کمی دارند. کار‌کردن با وی‌پی‌ان‌ها به‌دلیل ناپایداری‌شان ممکن است به افشای IP واقعی تریدرهای ایرانی و مسدود‌شدن حساب‌های آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال یا کارگزاری‌های فارکس منجر شود. بنابراین، به تریدرها توصیه می‌شود که با خرید سرور تایوان، با IP ثابت کشور تایوان با خیال راحت ترید کنند.

۲. تاجران و فریلنسرها

بسیاری از پلتفرم‌های معتبر انتقال بین‌المللی ارز مثل پی‌پال (Paypal) به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و درصورت استفاده از وی‌پی‌ان‌های ناپایدار و افشای IP ایران، حساب کاربر را مسدود می‌کنند. ازاین‌رو، تاجران یا فریلنسرهایی که با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند و به تراکنش‌های ارزی بین‌المللی بر بستر پلتفرم‌هایی مثل پی‌پال یا مستر‌ کارت (Master card) نیاز دارند، با خیال راحت از سرور تایوان می‌توانند استفاده کنند.

۳. گیمرها

بسیاری از پلتفرم‌های گیمینگ آنلاین نیز آی‌پی ایران را محدود کرده‌اند؛ بنابراین، گیمرهای ایرانی برای بازی‌کردن در این پلتفرم‌ها، نیازمند اتصالی پایدار و سریع با IP کشورهای دیگر هستند. این کاربران نیز از سرور تایوان می‌توانند برای گیمینگ استفاده کنند.

۴. کاربران عادی

به‌دلیل محدودیت‌های گسترده اینترنت در کشورمان و فراهم‌نبودن امکان دسترسی به بسیاری از محتواهای اینترنتی با IP ایران، به‌ويژه محدودیت شدید در استفاده از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یوتیوب، بسیاری از کاربران از وی‌پی‌ان برای تغییر آی‌پی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، وی‌پی‌ان‌ها پایداری و سرعت چندانی ندارند. این دسته از کاربران نیز با خرید سرور تایوان، همچون شهروندان تایوانی می‌توانند به‌راحتی و با سرعت زیاد از اینترنت بدون سانسور و گردش آزاد اطلاعات لذت ببرند.

چرا از سرور تایوان استفاده کنیم؟

همان‌طور‌که گفتیم، کشور تایوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری است و زیرساخت‌های اینترنت بسیار قدرتمندی دارد. ظرفیت چشمگیر تایوان سبب شده است تا این کشور به‌عنوان کاندیدای اصلی برای تبدیل‌شدن به هاب اصلی اینترنت آسیا در نظر گرفته شود. زیرساخت‌های اینترنت و سرورهای تایوان به‌قدری پایدار و قدرتمند هستند که غول‌های بزرگ فناوری نظیر گوگل و متا دیتاسنترهای منطقه‌ای خود را به‌جای هنگ‌کنگ، در این کشور مستقر کرده‌اند.

سرور تایوان از پایداری بی‌نظیری برخوردار است و آن را می‌توان یکی از سریع‌ترین سرورهای دنیا دانست. گذشته از این، سرور تایوان بسیار ایمن است و به‌دلیل رتبه عالی آزادی اینترنت در آن‌جا، با خرید آی‌پی اختصاصی تایوان می‌توانید بدون محدودیت به محتواها و سرویس‌های مختلف بر بستر اینترنت آزاد جهانی دسترسی داشته باشید. برای خرید سرور ارزان تایوان و خرید هاست تایوان و خرید دامنه تایوان، یعنی .tw، پیشنهاد می‌کنیم به پارس پک مراجعه کنید.

۱. هاست تایوان

پارس پک انواع هاست لینوکس و ویندوز تایوان را ارائه می‌دهد. هاست تایوان به‌دلیل زیرساخت‌های قدرتمند اینترنت این کشور و سرورهای بسیار پایدار تایپه، یکی از بهترین هاست‌هایی است که می‌توانید برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده کنید.

۲. دامنه تایوان

اگر به هر دلیلی نیازمند استفاده از دامنه .tw برای وب‌سایت خود هستید، دامنه تایوان را از پارس پک می‌توانید بخرید.

جمع‌بندی

برای دورزدن محدودیت‌های اینترنتی اِعمال‌شده داخلی و خارجی روی IP ایران و استفاده از محتواها و خدماتی که در کشور ایران مسدود هستند، از پارس پک می‌توانید سرور اختصاصی یا مجازی یا ابری خارجی بخرید. سرور تایوان به‌دلیل پایداری و سرعت درخورتوجه و نیز رتبه مناسب این کشور از‌نظر آزادی اینترنت، یکی از بهترین سرورهایی است که تریدرها، گیمرها، تاجران، فریلنسرها و کاربران عادی می‌توانند از آن برای دور‌زدن محدودیت‌های اینترنت ایران استفاده کنند و مانند شهروندان تایوانی به اینترنت آزاد بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

سؤالات متداول

۱. سرور تایوان چیست؟

به سرورهای اختصاصی یا مجازی واقع در دیتاسنترهای کشور تایوان یا به سرورهای ابری دارای IP تایوان سرور تایوان گفته می‌شود.

۲. چرا به سرور تایوان نیاز داریم؟

با اتصال به سرور تایوان، می‌توانید همچون شهروندان تایوانی و با IP این کشور از محتواها و سرویس‌های اینترنتی استفاده کنید و محدودیت‌های IP ایران را دور بزنید.

۳. مزیت‌های سرور تایوان چیست؟

سرورهای تایوان بسیار پایدار و سریع هستند و به‌دلیل رتبه درخورتوجه آزادی اینترنت در تایوان، با IP این کشور می‌توانید با حداقل محدودیت‌ها از سرویس‌ها و محتواهای اینترنت آزاد بین‌المللی استفاده کنید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم