معرفی بهترین سرور فرانسه و راهنمای خرید آن

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
شنبه 25 دی 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۸۸ بازدید

تکنولوژی اینترنت باعث شده است تا بسیاری از کارها در دنیای امروزی راحت‌تر از گذشته انجام شود. همچنین، بسیاری از کارهای که تا چند سال پیش امکان انجامشان وجود نداشت، حالا دیگر به‌لطف اینترنت و سرور به‌سادگی انجام می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، خرید سرور دیگر به افرادی مانند برنامه‌نویسان منحصر نیست. حتی شاید خودِ شما هم به داشتن سرور فکر می‌کنید؛ ازاین‌رو، در این مطلب از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم درباره بهترین سرور فرانسه با شما صحبت و به نکات مهمی اشاره کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا بهترین سرور France را براساس نیازتان انتخاب کنید.

سرور فرانسه و نکاتی درباره دیتاسنتر آن

سرورها در فضاهایی مجهز تجمیع می‌شوند تا امکان مانیتورینگ آن‌ها راحت‌تر باشد. به این فضاها دیتاسنتر گفته می‌شود و دسترسی آن‌ها کاملاً محدود است و فقط افراد متخصصی که مستقیماً مسئولیت پشتیبانی و مانیتورینگ سرورها را بر‌عهده دارند، به آن‌ها می‌توانند دسترسی داشته باشند. حتی دیتاسنتر برخی شرکت‌های بزرگ مانند گوگل شرایطی کاملاً امنیتی دارد و به‌شدت از آن محافظت می‌شود.

سرور خریده‌شده (به‌بیان بهتر اجاره‌شده) شما هم در یک دیتاسنتر قرار دارد. درصورتی‌که این دیتاسنتر در یکی از شهرهای فرانسه، مثلاً پاریس، قرار گرفته باشد، سرور فرانسه نامیده می‌شود.

برای اینکه بدانید سرور چیست و چه استفاده‌هایی دارد مقاله زیر را بخوانید.

سرور چیست؟

چهار کاربرد مهم سرور فرانسه

در اولین قدم، باید درباره کاربرد سرور فرانسه توضیحاتی ارائه دهیم. ازجمله کاربردهای مهم‌ سرور فرانسه می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. استفاده از سرور فرانسه برای میزبانی وب‌سایت‌ها

بی‌شک، توسعه‌دهندگان وب و صاحبان وب‌سایت‌ها جزو مشتریان پروپاقرص و سنتی سرورها هستند. باتوجه‌به اینکه هر وب‌سایت شامل فایل‌های کدنویسی‌شده و محتواهایی است که باید روی سرورها قرار گیرند تا وب‌سایت موجودیت پیدا کند، استفاده از سرور فرانسه برای این دسته از افراد بسیار ضروری است.

۲. استفاده از سرور فرانسه برای ترید

یکی دیگر از کاربردهای سرور فرانسه، استفاده از آن برای فعالیت‌های مربوط به حوزه رمز‌ارز و ترید است. باتوجه‌به اینکه امکان ارتباط با صرافی‌های معتبر رمز‌ارز در خارج از کشور مانند بایننس برای کاربران ایرانی وجود ندارد، برای استفاده از خدمات این صرافی‌ها‌، باید IP خود را تغییر دهید. استفاده از سرور France به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از IP ثابت این کشور بهره ببرید.

۳. استفاده از سرور فرانسه برای فعالیت‌های علمی‌تحقیقاتی

محققان و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی نیاز دارند تا به جدیدترین اطلاعات و نتایج تحقیقات انجام‌شده در همان حوزه دسترسی داشته باشند. این امر به آنان کمک خواهد کرد تا مجبور نباشند تحقیقاتشان را از ابتدا شروع کنند. بااین‌حال، متأسفانه محققان ایرانی در بسیاری از مواقع امکان دسترسی به آخرین منابع مطالعاتی برایشان فراهم نیست. در این شرایط نیز، استفاده از سرور پاریس به آنان امکان می‌دهد تا از IP ثابت کشور فرانسه استفاده کنند.

۴. استفاده از سرور فرانسه برای بازی‌های آنلاین و گروهی

گیمرها هم جزو افرادی هستند که برای انجام بازی‌های آنلاین به سروری قدرتمند نیاز دارند. برای این دسته از افراد نیز داشتن سرور فرانسه می‌تواند مفید باشد که به آنان امکان می‌دهد تا در بین گیمرهای مطرح دنیا حضور یابند و تجربه لذت‌بخش بازی آنلاین را به‌دست آورند.

خرید سرور

سه نوع مهم سرور فرانسه

سرورها می‌توانند براساس ویژگی‌های مختلفی دسته‌بندی شوند. یکی از این ویژگی‌های مهم، نحوه توزیع منابع سرور است. منابع سرور شامل سخت‌افزار و پهنای باند مجاز می‌شود. درادامه، انواع سرور پاریس را از این نظر معرفی خواهیم کرد. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین سرور فرانسه را براساس نوع نیازتان انتخاب کنید.

۱. سرور اختصاصی فرانسه

قوی‌ترین سرور چه از‌نظر منابع سخت‌افزاری و چه از‌نظر پهنای باند، سرور اختصاصی است. درصورتی‌که این سرور را برای خرید انتخاب کنید، تمامی منابع سرور به‌طور‌کامل در‌اختیار شخص شما قرار خواهد گرفت. این یعنی هیچ فرد یا سازمان دیگری همراه شما از این منابع استفاده نخواهد کرد. 

باتوجه‌به این توضیحات، استفاده از سرور اختصاصی فرانسه برای آن دسته از افرادی کاملاً کاربردی است که به منابع فراوان سخت‌افزاری یا پهنای باند نیاز دارند. به‌عنوان نمونه، باتوجه‌به اینکه اجرای بازی روی سرور به سخت‌افزار قدرتمند و پهنای باند زیاد احتیاج دارد، به گیمرها توصیه می‌کنیم تا از سرور اختصاصی فرانسه استفاده کنند و از شرّ لگ در بازی‌ها آسوده شوند.

۲. سرور مجازی فرانسه

درصورتی‌که منابع سرور با استفاده از ماشین‌های مجازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم شود، به هریک از این قسمت‌ها سرور مجازی گفته می‌شود. از‌نظر منابع، این سرورها یک پله از سرورهای اختصاصی پایین‌تر هستند؛ اما استفاده از سرور مجازی فرانسه ارزان برای افرادی که به منابع قدرتمند نیاز ندارند، کاملاً کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است. 

برای آشنایی کامل با سرور مجازی فرانسه و کاربردهای مختلف آن مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی فرانسه چیست؟

۳. سرور ابری فرانسه

سرورهای ابری را می‌توان به‌روزترین نسل سرورها دانست. در سرور ابری فرانسه، از تکنولوژی Cloud استفاده و همین مسئله باعث می‌شود تا عملکرد رضایت‌بخشی را در این سرورها شاهد باشیم. 

دیگر مزیت سرورهای ابری خاصیت مقیاس‌پذیری آن‌هاست. با استفاده از این خاصیت، اگر حین استفاده از سرور متوجه شوید که به منابع بیشتر یا حتی کمتری نیاز دارید، به‌راحتی می‌توانید مشخصات سرور را افزایش یا کاهش دهید. این موضوع سبب شده است تا افرادی که درباره میزان نیازشان اطلاع دقیقی ندارند، بتوانند با خیال راحت از این سرور استفاده کنند.

هاست فرانسه

معمولاً اصطلاح هاست بیشتر برای افرادی آشناست که با وردپرس کار می‌کنند. وردپرس ابزاری رایگان برای طراحی وب‌سایت بدون کدنویسی است. هاست هم کارکردی شبیه به سرور دارد. به‌عبارت‌دیگر، معمولاً اطلاعات وب‌سایت‌های ساخته‌شده با استفاده از وردپرس روی هاست قرار می‌گیرند. بر‌همین‌اساس، هاست هم موقعیت جغرافیایی دارد. به‌عنوان نمونه، هاست فرانسه در یکی از شهرهای این کشور مانند پاریس و لیون قرار دارد.

چهار ویژگی مهم خرید سرور فرانسه 

تا این‌جای مطلب، احتمالاً قصد کرده‌اید تا سرور فرانسه را بخرید؛ اما اجازه دهید قبل از اینکه تصمیم نهایی‌تان را برای خرید سرور پاریس بگیرید، چند ویژگی مهم استفاده از این سرور را نیز بیان کنیم.

۱.  آپ‌تایم مداوم در سرور France

یکی از ویژگی‌های مهم سرور France، آپ‌تایم بسیار زیاد آن است. دلیل این موضوع زیرساخت‌های بسیار پیشرفته کشور فرانسه در فناوری IT است. بسیاری از این سرورها حتی آپ‌تایم ۹۹.۹درصد دارند. این یعنی در یک ماه استفاده از این سرور، تنها حدود ۴۳ دقیقه سرور از دسترس خارج می‌شود؛ چیزی درحدود کمتر از ۱.۵ دقیقه در هر‌روز! این مزیت باعث خواهد شد که سرور تقریباً در تمامی زمان‌ها در‌دسترس و فعال باشد.

۲. امنیت فراوان

اگرچه امنیت سرور به نوع سرور و سیستم‌عاملی نصب‌شده روی آن بستگی دارد، کشوری که از دیتاسنتر میزبانی می‌کند، نیز سهم زیادی در امنیت سرور دارد. خوشبختانه سرور فرانسه ازجمله سرورهایی است که امنیت اطلاعات در آن بسیار زیاد است.

۳. هزینه مقرون‌به‌صرفه

مسئله هزینه یکی از معیارهای اساسی در خرید سرور است. باتوجه‌به اینکه در کشورهای اروپایی مانند فرانسه امکان دسترسی به سخت‌افزارها با قیمت ارزان وجود دارد، اگر به‌دنبال خرید سرور ارزان فرانسه باشید، سرویس‌های زیادی در‌دسترستان خواهد بود.

۴. پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس

سیستم‌عامل نصب‌شده روی سرور یکی دیگر از معیارهای مهمی است که پیش از خرید سرور باید درباره آن تصمیم‌گیری کنید. استفاده از سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس روی سرورها بسیار متداول است. یکی دیگر از مزیت‌های مهم استفاده از سرور فرانسه این است که سرویس‌های مختلف هم روی سیستم‌عامل لینوکس و هم ویندوز عرضه می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر، به‌راحتی می‌توانید نوع سیستم‌عامل خود را انتخاب کنید. حتی در سیستم‌عامل لینوکس، امکان انتخاب توزیع‌های متفاوت مانند Ubuntu و CentOS نیز وجود خواهد داشت.

نحوه خرید سرور فرانسه

برای خرید سرور فرانسه، باید به یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ و سرور مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. پارس پک ازجمله شرکت‌هایی است که انواع سرورهای فرانسه را ارائه می‌دهد. درادامه، به نکات مهمی اشاره کرده‌ایم که در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده و خرید سرور فرانسه باید به آن‌ها توجه کنید.

۱. اعتبار شرکت ارائه‌دهنده

شاید مهم‌ترین موضوع اعتبار شرکتی است که قصد دارید از آن سرور بخرید. شرکت‌های معتبر باتوجه‌به تعداد زیاد کاربران، این امکان را دارند که بهترین سرورها را به شما عرضه کنند. 

۲. پشتیبانی 

گاهی اوقات، ممکن است حین کار با سرور به مشکل برخورد کنید یا برای استفاده از آن به راهنمایی نیاز داشته باشید. در این مواقع، نقش پشتیبانی فنی برای شما آشکار می‌شود. پشتیبانی سرور باید ۲۴ساعته در ۷ روز هفته فعال و در‌دسترس باشد. این موضوع به شما اطمینان‌خاطر خواهد داد که در مواقع لازم‌، متخصصان سرور تا رفع کامل مشکل در‌کنار شما خواهند بود.

۳. ارائه امکانات متفرقه

با خرید سرور، ممکن است امکانات دیگری نیز به‌‌رایگان در‌دسترستان قرار گیرد. به‌عنوان نمونه، ممکن است دامینی رایگان به شما اهدا شود. اگرچه این امکانات ممکن است جذابیت‌هایی داشته باشند، گاهی اوقات واقعاً به آن‌ها نیازی نخواهید داشت. درصورتی‌که این امکانات اضافی دلیلی بر قیمت بیشتر سرویس است، بهتر است درباره انتخاب آن‌ها کمی فکر کنید و ببینید که آیا واقعاً به این امکانات نیاز دارید یا خیر.

برای آشنایی کامل با سرور اختصاصی فرانسه و راهنمای خرید آن، مقاله زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی فرانسه چیست؟

جمع‌بندی

انتخاب سرور یکی از مراحل مهم در استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌و‌کارهاست. علاوه‌بر بحث داشتنِ وب‌سایت و استفاده از سرور برای آن، افراد دیگری مانند تریدرها و علاقه‌مندان به انجام بازی‌های گروهی و آنلاین، محققان و دانشجویان و بسیاری دیگر از افراد نیز ممکن است به داشتن سرور نیاز داشته باشند؛ به‌همین‌دلیل، انتخاب سرور متناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. ازجمله معیارهای مهم در خرید و فروش سرور مجازی فرانسه، محلی است که دیتاسنتر سرور در آن قرار گرفته است. باتوجه‌به این موضوع، در این مقاله از بلاگ پارس پک درباره سرور فرانسه صحبت کردیم. اطلاعات ذکرشده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر آشنایی با انواع سرور و کاربرد هر‌یک از آن‌ها، بتوانید بهترین سرور France را براساس نیازتان انتخاب کنید و بخرید.

سؤالات متداول

۱. سرور چیست؟

سرورها به کامپیوترهای قدرتمندی گفته می‌شوند که در محلی به نام دیتاسنتر قرار گرفته‌اند. این کامپیوترهای همواره روشن هستند و به اینترنت بسیار پرسرعت‌تر از اینترنت‌های خانگی و تلفن‌همراه دسترسی دارند.

۲. سرور فرانسه به چه سروری گفته می‌شود؟

سرور فرانسه سروری است که دیتاسنتر آن در یکی از شهرهای این کشور مانند پاریس قرار گرفته باشد.

۳. آیا امکان استفاده از سرور رایگان فرانسه وجود دارد؟

برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور ممکن است برای آزمایش سرور این امکان را برایتان فراهم کنند تا برای مدت‌زمانی محدود از خدمات سرور به‌‌رایگان استفاده کنید؛ اما بعد از آن باید سرور را بخرید.

۴. مهم‌ترین سیستم‌عامل‌هایی که روی سرورها نصب می‌شوند، کدام است؟

استفاده از سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز روی سرورها از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

۵. آیا می‌توان از macOS روی سرور استفاده کرد؟

اخیراً برخی از شرکت‌های هاستینگ سرورهایی با سیستم‌عامل macOS راه‌اندازی کرده‌اند. درصورتی‌که به استفاده از این سیستم‌عامل نیاز مبرم داشته باشید، این سرویس‌ها را می‌توانید انتخاب کنید؛ اما درمجموع، استفاده از macOS روی سرور متداول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.