سرور مجازی یونان چیست؟ معرفی ۵ کاربرد اصلی VPS یونان

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
پنج‌شنبه 24 آذر 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۵۱۳ بازدید

سرور مجازی یونان ازجمله سرورهای میزبانی‌ای است که در‌کنار منابع سخت‌افزاری قدرتمند، بهترین امکانات را به کاربران ارائه می‌کند. امروزه، کسب‌وکارهایی که در اینترنت فعالیت می‌کنند و ترافیک وب‌سایتشان در حال افزایش است، به‌منظور جلوگیری از کُندی وب‌سایت باید از هاستینگ وب کمک بگیرند. 

همچنین، کاربرانی که قصد دارند در بازارهای مالی خارج از کشور فعالیت کنند، باید بدانند که IP ایران تحریم است و باید از آی‌پی ثابت استفاده کنند. وی‌پی‌اس یونان بهترین راه‌حل برای وب‌سایت‌های پربازدید و تریدرها است؛ به‌همین‌دلیل، در این مقاله از بلاگ پارس پک قصد داریم شما را با سرور مجازی یونان و کاربردهای آن آشنا کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی یونان چیست؟

VPS یونان نوعی میزبان وب است که ازطریق تقسیم یک سرور کامل به قسمت‌های مجزا به‌کمک نرم‌افزارهای مجازی‌ساز مانند KVM و VMware به‌دست می‌آید. این وی‌پی‌اس مانند کامپیوتری قدرتمند تمام داده‌ها و فایل‌های وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند و زمانی‌که کاربر نام دامنه‌تان را در مرورگرش تایپ می‌کند، سرور وب‌سایت شما را به صفحه جست‌وجوگر ارائه می‌دهد.

کشور یونان ۳,۸۵۱ کیلومتر با ایران فاصله دارد و دیتا‌سنترهایی که وی‌پی‌اس یونان را ارائه می‌کنند، در پایتخت آن شهر، آتن، قرار دارند. سرور مجازی کشور یونان منابع موردنیاز سرور ازجمله پردازنده (CPU)، حافظه اصلی (Ram)، فضای دیسک سخت (HDD) و پهنای باند را به‌صورت اختصاصی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌براین، امکان نصب انواع سیستم‌عامل (لینوکس و ویندوز) و نرم‌افزارهای مختلف روی این سرور مجازی وجود دارد.

خرید سرور مجازی

ویژگی‌ های سرور مجازی آتن

سرور مجازی یونان آتن ویژگی‌هایی دارد که بسیاری از کاربران را ترغیب می‌کند تا از این سرور به‌جای هاست اشتراکی برای رفع نیازهای خود استفاده کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • داشتن منابع پردازنده، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و حافظه اصلی اختصاصی برای هر کاربر
  • امکان نصب نرم‌افزارهای دلخواه روی سرور
  • استفاده از سرور برای میزبانی از چندین وب‌سایت
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه درمقایسه‌با سرور اختصاصی
  • امکان ارتقای منابع در کمترین زمان
  • داشتن امنیت فراوان

هر آنچه باید درباره کاربردها، ویژگی‌ها، مزیت‌ها، معایب و معیارهای انتخاب سرور مجازی خوب بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

منظور از VPS چیست؟

کاربردهای سرور مجازی یونان

وی‌پی‌اس یونان کاربردهای فراوانی دارد که درادامه، با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. وب سرور

وب‌سایت‌های پربازدید به‌دلیل ترافیک و حجم محتوای زیاد به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند. سرور مجازی آتن برای مدیریت وب‌سایت‌هایی با ترافیک فراوان و متوسط مناسب است که به امنیت بسیار زیاد احتیاج دارند.

۲. ایمیل سرور

از سرور مجازی یونان آتن می‌توان به‌عنوان ایمیل سرور استفاده کرد. مزیت این وی‌پی‌اس درمقایسه‌با هاست اشتراکی، در تعداد ایمیل‌های ارسالی است و برخلاف هاست اشتراکی، محدودیتی برای ارسال ایمیل کاربران وجود ندارد. همچنین، کاربران می‌توانند از انواع نرم‌افزارهای ارسال ایمیل مانند Mail Server استفاده کنند.

۳. سرور گیم

امروزه، بازی‌های کامپیوتری کاربران زیادی را در سراسر جهان به یکدیگر متصل کرده است. این بازی‌ها به فضای ذخیره‌سازی بسیاری نیاز دارند؛ زیرا باید حجم زیادی از داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان پردازش و ذخیره شوند. همچنین، بازی‌های کامپیوتری باید پینگ کمی داشته باشند؛ به‌همین‌دلیل، به سی‌پی‌یو قدرتمند و رم زیادی نیز نیاز دارند. گیمرها می‌توانند از سرور مجازی یونان برای حل این مشکل استفاده کنند.

۴. سرور ترید

همان‌طور‌که می‌دانید، در سال‌های اخیر آی‌پی کشور ایران تحریم شده است و تریدرها به‌دنبال راه‌حلی برای فعالیت در بازارهای مالی ازجمله فارکس و بایننس می‌گردند. استفاده از VPN به فعالان حوزه رمزارزها و بورس توصیه نمی‌شود؛ زیرا در‌صورت تغییر IP فیلترشکن، هویت آنان فاش می‌شود و این شرکت‌ها حساب کاربری‌شان را مسدود خواهند کرد. علاوه‌بر‌این، فعالیت در بازار بورس و ارزهای دیجیتال به پینگ اندک و امنیت فراوانی نیاز دارد. تریدرها می‌توانند با استفاده از وی‌پی‌اس یونان به حساب کاربری خود در وب‌سایت‌های کارگزاری مراجعه کنند و با امنیت و سرعت فراوان و آی‌پی اختصاصی معاملاتشان را انجام دهند.

۵. آزمایش کدهای برنامه‌ نویسی

معمولاً برنامه‌نویسان نیاز دارند تا کدهای نوشته‌شده خود را آزمایش و ضعف‌های آن‌ها را شناسایی کنند. VPS یونان این امکان را برای برنامه‌نویسان مهیا می‌کند تا بتوانند کدهایشان را برای بررسی عیوب بسنجند. همچنین، بهترین میزبانی را برای آپلود اطلاعات فراهم می‌کند.

خرید سرور مجازی یونان

۵ کاربرد کلیدی VPS یونان

چه کسانی از سرور مجازی یونان آتن برای ارتقای وب‌ سایت استفاده کنند؟

صاحبان وب‌سایت می‌توانند از سرور مجازی ویندوز یا لینوکس یونان برای بررسی و حل مشکلات وب‌سایت خود استفاده کنند. درادامه، این دسته از افراد را معرفی می‌کنیم.

۱. افرادی که نگران امنیت وب‌ سایتشان هستند

افرادی که وب‌سایت فروشگاهی و صفحه پرداخت آنلاین دارند، باید از وب‌سایت خود در‌برابر هکرها محافظت کنند؛ بنابراین، امنیت وب‌سایت خود را باید افزایش دهند. یکی از گزینه‌های برتر برای افزایش امنیت وب‌سایت، استفاده از سرور مجازی یونان است. این VPS ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و از دسترسی هکرها به تراکنش‌های مالی جلوگیری می‌کند.

۲. افرادی که ترافیک وب‌ سایتشان در حال افزایش است

اگر ترافیک وب‌سایت شما در حال افزایش است، باید از میزبانی قدرتمند استفاده کنید؛ زیرا افزایش ترافیک باعث کُندی وب‌سایت و گاهی Down شدن آن می‌شود. VPS یونان با داشتن منابع سخت‌افزاری قدرتمند این مشکل را حل می‌کند.

۳. افرادی که می‌خواهند سرعت وب‌ سایتشان را افزایش دهند

کاربرانی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند، هنگام افزایش ترافیک و محتوا با کُندی وب‌سایت مواجه می‌شوند؛ زیرا میزبان برای بارگذاری اطلاعات به فضای رم بیشتری نیاز دارد. وی‌پی‌اس آتن امکان مقیاس‌پذیری منابع را برای کاربران فراهم می‌کند تا در مواقع لازم برای ارتقای آن اقدام کنند و سرعت وب‌سایت را افزایش دهند.

۴. افرادی که با خطای سرور مواجه می‌شوند

احتمالاً تاکنون با خطای ۴۰۴ مواجه شده‌اید. اگر وب‌سایت فروشگاهی دارید و با خطاهای سرور روبه‌رو می‌شوید، باید در کوتاه‌ترین زمان آن را برطرف کنید؛ درغیراین‌صورت، مخاطبان خود را از دست می‌دهید و دچار ضرر می‌شوید. با استفاده از سرور مجازی کشور یونان توانایی سرور را افزایش دهید و از بروز این خطاها جلوگیری کنید.

۵. افرادی که وب‌ سایت فروشگاهی دارند

یکی از نیازهای مهم وب‌سایت فروشگاهی، داشتن سرور مناسب است. سرور مجازی آتن امنیت وب‌سایت را افزایش می‌دهد و از اطلاعات مخاطبان و تراکنش‌های مالی به‌خوبی محافظت می‌کند. همچنین، این وی‌پی‌اس مجازی امکان نصب گواهی SSL برای افزایش امنیت وب‌سایت و نیز امکان ارتقای منابع برای بارگذاری داده‌ها و افزایش سرعت لود صفحات وب‌سایت را فراهم می‌کند.

VPS مدیریت شده چیست و چگونه یک سرور مجازی مدیریت شده بخریم؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی مدیریت شده چیست؟

مزایای سرور مجازی یونان

وی‌پی‌اس یونان مزایایی زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان نصب سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز
  • منابع سخت‌افزاری اختصاصی
  • دسترسی Root یا Administrator
  • قابلیت بکاپ‌گیری آنلاین
  • فایروال قدرتمند
  • آپ‌تایم مداوم
  • IP ثابت
  • ترافیک بالا

سرور مجازی یونان منابع پردازنده، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی مشابه سرور اختصاصی با قیمت ارزان‌تر دارد. خرید سرور مجازی یونان برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با آی‌پی ثابت اختصاصی این کشور در زمینه‌های مختلفی همچون ترید، تست‌ و اجرای کدهای برنامه‌نویسی، گیم، جابه‌جایی ارز، میزبانی وب‌سایت و… فعالیت کنند. با دسترسی Root یا Administrator وی‌پی‌اس یونان امکان نصب و راه‌اندازی انواع سرویس‌ها و نرم‌افزارها فراهم می‌شود.

راهنمای خرید VPS یونان

برای خرید سرور مجازی یونان باید به نکاتی توجه کنید که در‌ادامه، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. آپ‌ تایم مداوم

آپ‌تایم سرور به میزان دسترسی وب‌سایت در مدت‌زمانی مشخص گفته می‌شود. این عدد معمولاً ۱۰۰ یا نزدیک به ۱۰۰ است. اگر وب‌سایت شما در‌دسترس نباشد، مخاطبانتان را از دست می‌دهید؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که سرور مجازی یونان را از شرکت‌های میزبانی‌ای بخرید که آپ‌تایم ۹۹.۹۹درصد را ارائه می‌دهند تا با مشکل کُندی وب‌سایت و از دسترس خارج‌شدن آن مواجه نشوید.

۲. امنیت سرور مجازی یونان

حفظ اطلاعات وب‌سایت و کاربران امری ضروری است و باید از بابت امنیت اطلاعات خیالتان راحت باشد. به‌همین‌دلیل، هنگام خرید وی‌پی‌اس آتن امنیت شرکت ارائه‌دهنده را بررسی کنید تا نگران ازبین‌رفتن اطلاعات نباشید.

۳. پشتیبانی ۲۴ ساعته

ممکن است وب‌سایت شما در هر‌ساعت از شبانه‌روز با مشکلاتی از جمله از دسترس خارج‌شدن وب‌سایت مواجه شود و برای رفع آن به کمک نیاز داشته باشید. ازاین‌رو، هنگام خرید وی‌پی‌اس یونان آتن به گزینه پشتیبانی ۲۴ساعته شرکت میزبان توجه کنید.

۱۰ کاربرد برتر سرور مجازی برای کسب‌وکارهای مختلف را در مقاله زیر بخوانید.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی یونان یکی از میزبان‌های برتر وب است که منابع سخت‌افزاری قدرتمندی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر، کشور ایران با تحریم‌هایی مواجه شده است و کاربران ایرانی به بسیاری از وب‌سایت‌ها دسترسی ندارند؛ ازاین‌رو، بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و تریدرها باید برای انجام امور مالی، نقل‌و‌انتقالات، سرمایه‌گذاری و… از VPS استفاده کنند.

VPS یونان آی‌پی ثابت و اختصاصی در‌اختیار تریدرها و گیمرها و صاحبان وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد تا کارهایشان را انجام دهند. با انتخاب سرور مجازی لینوکس یا ویندوز یونان براساس نوع سیستم‌عامل انتخابی می‌توانید از سرویس‌ها، زبان‌های برنامه‌نویسی و کنترل‌پنل‌های مختلفی بهره‌مند شوید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، شما را با سرور مجازی یونان و کاربردهای آن آشنا کردیم. اگر درباره این سرور مجازی سؤال یا ابهامی دارید، آن را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید تا کارشناسان پارس پک در سریع‌ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سؤالات متداول

۱. هنگام خرید سرور مجازی آتن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین معیارهای انتخاب سرور مجازی یونان مقدار RAM ،‌HDD، پهنای باند، آپ‌تایم ۹۹.۹۹درصد، پشتیبانی و نوع سیستم‌عامل است. شما باید متناسب با نیاز خود، یکی از پلن‌ها را انتخاب و تهیه کنید.

۲. مهم‌ ترین کاربرد VPS یونان چیست؟

شما می‌توانید از این وی‌پی‌اس برای کاربردهای زیادی ازجمله وب سرور، ایمیل سرور، گیم، ترید در بازارهای مالی و آزمایش کد‌نویسی استفاده کنید.

۳. آیا می‌توان برای ارتقای وب‌ سایت از سرور مجازی یونان استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید برای افزایش سرعت وب‌سایت، رفع خطاهای سرور، افزایش ترافیک و امنیت وب‌سایت از این سرور مجازی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم