سرور مجازی برای ماینینگ چیست و چگونه سرور مناسب ماینینگ بخریم؟

سرور مجازی برای ماینینگ چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 28 بهمن 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۱۲۴۲ بازدید

امروزه با‌توجه‌به رشد ارزهای دیجیتال و محبوبیت رمزارزی مانند بیت کوین، افراد زیادی برای ماینینگ و کسب درآمد از رمزارزها تلاش می‌کنند. یکی از روش‌های جدید استخراج رمزارز، خرید سرور مجازی برای ماینینگ است که به شما کمک می‌کند تا با IP ثابت، ارز دیجیتال دلخواهتان را استخراج کنید.

حال این سؤال‌ها مطرح می‌شود: سرور مجازی برای ماینینگ چیست؟ از سرور مجازی برای استخراج رمزارزها استفاده کنیم یا خیر؟ بهترین سرور مجازی برای ماینینگ کدام است؟ در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم شما را به‌طورکامل با سرور مجازی برای ماینینگ آشنا کنیم تا بتوانید به پاسخ این پرسش‌ها برسید.

ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

به‌زبان ساده، ماینینگ رمزارزها به‌معنای فرایند ایجاد و اعتبارسنجی کوین‌ها در شبکه بلاک‌چین است. در این فرایند با حل معادلات ریاضیات و رمزگشایی، بلاک‌ها وارد شبکه بلاک‌چین و درنتیجه ارزهای دیجیتال جدید ایجاد می‌شوند. هر فردی با داشتن سخت‌افزار قوی می‌تواند ارزهای دیجیتال را استخراج کند. درواقع، ماینر با استفاده از سخت‌افزار قوی و حل معادلات رمزنگاری که به‌طورخودکار انجام می‌شود، ارز دیجیتال پاداش می‌گیرد.

خرید سرور مجازی

از سرور مجازی برای ماینینگ استفاده کنیم یا نه؟

یکی از روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال، استفاده از سرور مجازی است؛ چراکه برای دورزدن تحریم‌ها به آی‌پی ثابت و اختصاصی نیاز دارید تا سرمایه‌تان مسدود نشود. همان‌طور‌که می‌دانید، استخراج رمزارزها از‌طریق دستگاه‌های ماینینگ به سخت‌افزار و تجهیزات قدرتمند نیاز دارد که در ایران قیمت گرانی دارند و کمیاب هستند. به‌همین‌دلیل، اکثر افراد به‌دنبال سرور مناسب ماینینگ می‌گردند تا بدون سروصدای دستگاه‌های ماین و افزایش برق مصرفی، ارز دیجیتال خود را استخراج کنند و درآمد به‌دست آورند.

برای استخراج ارزهای دیجیتال به خرید سخت‌افزارهای قوی و گران‌قیمت نیاز نیست. چراکه می‌توانید با سرور مجازی ماینینگ از منابع پرقدرت و پرسرعت سرورهای به‌روز با آی‌پی ثابت اختصاصی ارز دیجیتال مورد نظرتان را استخراج کنید. وی‌پی‌اس ماینینگ منابع سخت‌افزارهای قوی و سریع را با آی‌پی ثابت اختصاصی، آپ‌تایم بیش از ۹۹/۹۹ درصد و امنیت بسیار زیاد برای استخراج انواع رمز ارزها مثل بیت‌کوین، اتریوم و… به کاربران ارائه می‌دهد.

سرور مجازی ماینر منابع قدرتمندی در‌اختیار شما قرار می‌دهد که برای ماینینگ ارزهای دیجیتال مهم هستند. با کمک این سرور مجازی شما می‌توانید بدون خریدن تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمت و از راه دور، ارزهای دیجیتال را استخراج کنید. ناگفته نماند استفاده از سرور مجازی برای استخراج ارزهای دیجیتال با مشکلاتی همراه است که قبل از هرکاری باید با آن‌ها آشنا شوید. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

۱. مسدود شدن سرور

اولین مشکل ماینر VPS، مسدود‌شدن سرور است که معمولاً به‌دلیل استفاده بیش‌از‌حد از منابع اتفاق می‌افتد و به فرایند ماینینگ رمزارزها آسیب جدی وارد می‌کند. سرور مجازی برای ماینینگ منابع محدودی دارند و شما نمی‌توانید برای داشتن هش‌ریت زیاد به‌منظور استخراج ارزهایی مثل بیت کوین، از همه ظرفیت منابع استفاده کنید و قطعاً با اختلال فیزیکی در سرورها و مسدودشدن IP و در‌نهایت توقف عملیات ماینینگ مواجه می‌شوید.

۲. نداشتن پردازنده گرافیکی مخصوص

برای انتخاب سرور مناسب ماینینگ به پردازنده‌های قوی با هش‌ریت فراوان نیاز دارید. از‌آن‌جاکه در سرورهای مجازی پردازنده‌های مخصوصی وجود ندارند، به‌ناچار برای افزایش هش‌ریت باید از تمام منابع استفاده کنید که این کار آسیب جدی به سرور می‌زند.

۳. افزایش احتمال کلاه‌ برداری

متأسفانه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که کرک‌های سرور مجازی را می‌فروشند. این سرورهای مجازی به سرورهای شبکه‌های غیرقانونی متصل‌اند و باعث بسته‌شدن حساب و برداشت‌نشدن پول از حساب می‌شوند. بنابراین، اگر قصد دارید برای استخراج ارزهای دیجیتال از سرورهای مجازی استفاده کنید، بهتر است ابتدا درباره شرکت ارائه‌دهنده تحقیق کنید.

سرور مجازی چیست و چه مزایا و معایبی برای کسب‌وکارهای آنلاین دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی فارم چیست؟

این VPS برای کاربرانی مناسب است که مزرعه یا فارم اتریوم یا بیت کوین دارند و می‌خواهند از راه دور و با امنیت بسیار زیاد رمزارز استخراج کنند.

خرید سرور مجازی برای ماینینگ

منظور از وی پی اس ماینر چیست؟

چرا از سرور مجازی برای ماینر فارم استفاده کنیم؟

متأسفانه در ایران به‌دلیل تحریم‌های وضع‌شده کشورهای خارجی، اتصال به استخرهای ماینینگ به آی‌پی ثابت و اختصاصی نیاز دارد. نکته مهم دیگر اینکه IP فیلترشکن‌ها مدام در حال تغییر هستند و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند و احتمال شناسایی و مسدود‌شدن حساب‌ها وجود دارد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم از سرور مجازی فارم و سرور مجازی کوکوین استفاده کنید که ایمن‌تر و احتمال قطعی آن نیز بسیار کم است.

برای آشنایی با قیمت، مزیت‌ها، کاربردها و راهنمای خرید بهترین سرور ترید حتماً مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی ترید چیست؟

بهترین سرور مجازی برای ماینینگ

بهترین سرور ماینینگ به سخت‌افزارهای قدرتمندی مجهز است که بتوان با استفاده از آن ارزهای دیجیتال را استخراج کرد. سرور مجازی برای ماینینگ کمک می‌کند تا به‌جای خرید کامپیوترهای گران‌قیمت، منابع لازم به‌منظور استخراج رمزارزها را از شرکت‌های ارائه‌دهنده تهیه کنید. بهترین شرکت‌های فعال در حوزه ارائه سرور مجازی ترید
و ماینینگ پرقدرت عبارت‌اند از:

  • Hostwinds: این سرور مجازی با ۶ گیگابایت حافظه رم، ۷۵ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۲ ترابایت  پهنای باند و سی‌پی‌یو ۲هسته‌ای ارائه می‌شود.
  • Zoom: این وی‌پی‌اس ماینر با ۳۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۰ ترابایت پهنای باند و سی‌پی‌یو ۸هسته‌ای ارائه می‌شود.
  • Coinhost: این سرور با ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۱۶۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۵ ترابایت پهنای باند و سی‌پی‌یو ۸هسته‌ای عرضه می‌شود.
  • Inmotion-Hosting: این وی‌پی‌اس با ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۶۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۶ ترابایت پهنای باند دردسترس قرار دارد.
  • Virmach: این سرور مجازی با ۸ گیگابایت حافظه رم، ۱۰۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۳ ترابایت پهنای باند و سی‌پی‌یو ۸هسته‌ای عرضه می‌شود.
  • Vultr: این سرور با ۶۴ گیگابایت حافظه رم، ۴۰۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۰ ترابایت پهنای باند و سی‌پی‌یو ۱۶هسته‌ای ارائه می‌شود.

از سرور مجازی برای ماینینگ کدام ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

از سرور مجازی برای ماینینگ رمزارزهای مخصوصی استفاده می‌شود که در‌ادامه، با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. مونرو (XMR)

مونرو یکی از ارزهای دیجیتالی است که می‌توان آن را با استفاده از سرور مناسب ماینینگ استخراج کرد. ایجاد هر بلاک مونرو ۲ دقیقه طول می‌کشد که باعث افزایش سوددهی می‌شود. ماینینگ این رمزارز به CPU نیاز دارد و با کامپیوتر و به‌کمک اجاره سرور مجازی، می‌توانید آن را استخراج کنید.

۲. اتریوم (ETH)

در بازار ماینینگ، اتریوم یکی از ارز دیجیتال سودآور و وارث بیت‌کوین شناخته می‌شود؛ اما از‌آن‌جاکه این رمزارز نوسان قیمتی دارد، برای استخراج آن باید شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی قدرتمندی انتخاب کنید.

۳. لایت‌ کوین (LTC)

لایت‌کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که کاربران می‌توانند آن را بدون نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند و با استفاده از وی‌پی‌اس ماینر در کامپیوتر یا تلفن‌همراه خود استخراج کنند. علاوه‌بر‌این، لایت‌کوین به‌دلیل نوسان‌های قیمتی کمی که درمقایسه‌با سایر آلت‌کوین‌ها دارد، به گزینه‌ای مناسب برای استخراج تبدیل شده است.

۴. دش‌ کوین

دش‌کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که می‌توانید با استفاده از سرور مجازی استخراج کنید. برای استخراج این ارز دیجیتال به هش‌ریت زیادی نیاز دارید و هر‌چه هش‌ریت بیشتری داشته باشید، دش‌کوین بیشتری به‌دست می‌آورید.

برای آشنایی با ۱۰ کاربرد وی‌پی‌اس و دلایل استفاده از آن می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی برای ماینینگ یکی از شیوه‌های جدید استخراج رمزارز است که با استفاده از آن می‌توانید از دنیای ارز دیجیتال درآمد کسب کنید. البته با‌توجه‌به اینکه فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال به منابع سخت‌افزاری قدرتمندی نیاز دارد، هنگام اجاره پلن‌های سرور مجازی باید مراقب باشید تا به‌دلیل استفاده زیاد از منابع، حسابتان مسدود نشود. اگر سؤال یا نظری در این زمینه دارید، لطفاً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسانمان در سریع‌ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سؤالات متداول

۱. ماینینگ رمزارزها چیست؟

ماینینگ رمزارزها به‌معنای فرایند ایجاد و اعتبارسنجی کوین‌ها در شبکه بلاک‌چین است. در این فرایند با حل معادلات ریاضیات و رمزگشایی، بلاک‌ها وارد شبکه بلاک‌چین و در‌نتیجه ارزهای دیجیتال جدید ایجاد می‌شوند.

۲. چرا باید از سرور مجازی برای ماینینگ استفاده کنیم؟

سرور مجازی ماینر منابع قدرتمندی در‌اختیار شما قرار می‌دهد که برای ماینینگ ارزهای دیجیتال مهم هستند و شما می‌توانید بدون خریدن تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمت و از راه دور ارزهای دیجیتال را استخراج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم