سرور مجازی رومانی؛ هرآنچه قبل از خرید باید بدانید!

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 11 اسفند 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۶۱۹ بازدید

«سرور مجازی رومانی برای کار من مناسب است؟» این سؤالی است که احتمالاً ذهن کاربران زیادی را درگیر کرده است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، سرور مجازی رومانی را به‌طورکامل معرفی می‌کنیم و مزایا، معایب، ویژگی‌ها و کاربردهای آن را توضیح می‌دهیم و به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید سرور مجازی رومانی باید مدنظر قرار دهید. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید به جواب تمام سؤال‌های خود درباره سرور مجازی رومانی برسید.

سرور مجازی رومانی چیست؟

گاهی نیاز دارید تا همچون شهروندان سایر کشورها به اینترنت دسترسی پیدا کنید یا ممکن است به‌دلایل مختلف سرورهای کشورهای خارجی را برای فعالیت‌های مختلف خود انتخاب کنید. یکی از گزینه‌های پرسرعت و باکیفیت سرور مجازی رومانی است.

سرور مجازی رومانی (Romania Virtual Private Server) همچون سایر انواع VPS این مکان را برای شما فراهم می‌کند تا با در‌اختیار‌گرفتن بخشی از فضای یک سرور، به‌صورت اختصاصی آن را مدیریت و برای کارهای مد‌نظرتان استفاده کنید.

خرید سرور مجازی

VPS رومانی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

دیتاسنتر وی‌پی‌اس رومانی در شهر بخارست قرار دارد. رومانی یکی از کشورهای اروپایی به‌شمار می‌آید و فاصله آن تا کشور ما درمقایسه‌با کشورهای اروپای‌غربی و آمریکا بسیار کمتر است. به‌همین‌دلیل، انتقال و پردازش داده‌ها با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

علاوه‌بر‌این، ویژگی‌های دیتاسنتر بخارست موجب شده است تا علاوه‌بر سرعت بسیار زیاد، آپ‌تایم مداوم را هم تجربه کنید و مدت‌زمان بیشتری بتوانید از آن خدمات دریافت کنید. آپ‌تایم مداوم معمولاً به امکانات زیرساخت دیتاسنتر ارتباط پیدا می‌کند؛ مثلاً خنک‌کننده‌های قدرتمند و پایداری جریان برق و پردازنده‌های قدرتمند.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره سرور مجازی بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

VPS چیست؟

مزیت‌های استفاده از سرور مجازی رومانی چیست؟

به‌طورکلی، استفاده از انواع سرور مجازی مثل وی‌پی‌اس رومانی مزیت‌های مختلفی دارد. در‌ادامه، به برخی از این مزیت‌های سرور مجازی بخارست اشاره می‌کنیم.

۱. زیرساخت قدرتمند

همان‌طور‌که در قسمت ویژگی‌ها گفتیم، زیرساخت‌های مربوط به VPS رومانی به حد کافی قدرتمند هستند و می‌توانند پاسخ‌گوی نیاز شما باشند. RAM ،‌CPU، سیستم‌های خنک‌کننده و‌… بخشی از زیرساخت‌های قدرتمند وی‌پی‌اس رومانی هستند که می‌توانند آپ‌تایم ۹۹.۹درصدی را برایتان به‌ارمغان بیاورند.

۲. کنترل بر محیط سرور

یکی از نکات مثبت استفاده از انواع سرور مجازی، این است که در ازای پرداخت وجه وظیفه کنترل بخشی از یک سرور را به‌صورت کامل و اختصاصی بر‌عهده خواهید داشت و تغییرات مد‌نظر خود را می‌توانید اِعمال کنید.

۳. دسترسی مطمئن با آی‌ پی ثابت

استفاده از آی‌پی ثابت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا انتقال‌ها و پردازش‌های حجیم را با سرعت و امنیت فراوان انجام دهید. درضمن، سرور مجازی آی‌پی ثابت رومانی از دزدیده‌شدن اطلاعات شما به اَشکال گوناگون پیشگیری می‌کند.

۴. سیستم‌ عامل لینوکس یا ویندوز؟

انتخاب شما کدام است؟ کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ سرور مجازی رومانی با دو سیستم‌عامل محبوب لینوکس و ویندوز در‌دسترس است و شما می‌توانید بر‌حسب نیاز و توانایی و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

لینوکس سیستم‌عاملی متن‌باز است که امکان نصب نرم‌افزارهای مختلف را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، توزیع‌های مختلفی مثل Ubuntu و CentOS و Mint دارد که می‌توانید متناسب با دانش خود از آن‌ها استفاده کنید. برای اتصال به سرور مجازی لینوکس می‌توانید با دسترسی کامل Root ازطریق پروتکل SSH و نرم‌افزارهایی همچون Putty به سرویس لینوکسی خود متصل شوید. در‌عوض، ویندوز سیستم‌عاملی است که از‌نظر رابط کاربری طراحی جذابی دارد؛ اما ممکن است هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد! برای دسترسی و اتصال به سرور مجازی ویندوز نیز می‌توانید با دسترسی کامل Administrator ازطریق پروتکل‌ RDP و نرم‌افزارهایی همچون Remote Desktop به سرور ویندوزی خود اتصال و دسترسی پیدا کنید.

۵. مدیریت فضای سرور اختصاصی

اگر تجربه کار در حوزه دیجیتال را دارید یا حتی در حال تحقیق درباره سرور مجازی رومانی هستید، حتماً نام کنترل پنل‌های cPanel و Plesk و DirectAdmin به گوشتان خورده است و با آن آشنا هستید. مدیریت فضای وی‌پی‌اس رومانی بیشتر از‌طریق کنترل پنل‌های cPanel و Plesk امکان‌پذیر است.

cPanel به‌واسطه رابط کاربری User Friendly و ساده خود طرفداران بسیاری دارد. در زمان خرید سرور مجازی آی‌پی ثابت رومانی، امکان انتخاب کنترل پنل برایتان فراهم است و بر‌اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید پلن مناسب را تهیه کنید.

۶. پلن‌ های متنوع در انتخاب VPS رومانی

مقدار منابع مد‌نظر شما مثل CPU و RAM چقدر است؟ سیستم‌عامل دلخواهتان لینوکس است یا ویندوز؟ برای مدیریت فضای سرور خود با کنترل پنل سی پنل راحت‌تر هستید یا دایرکت ادمین؟ بودجه شما برای خرید سرور مجازی رومانی چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در زمان خرید VPS رومانی با آن مواجه خواهید شد. پلن‌های متنوعی که پارس پک ارائه می‌دهد، دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه باز می‌گذارد.

 خرید سرور رومانی

همه چیز درباره VPS رومانی

استفاده از سرور مجازی رومانی چه معایبی دارد؟

خرید و استفاده از هر‌یک از پلن‌های VPS رومانی منابع مشخصی را در‌اختیارتان قرار می‌دهد. اگر متناسب با نیاز فعلی خود پلنی تهیه کنید، ممکن است در آینده این منابع برایتان کافی نباشد. در‌واقع، یکی از معایب استفاده از سرور مجازی بخارست محدودیت منابع آن است؛ البته برای این مشکل هم راه‌حل ساده‌ای وجود دارد و آن ارتقای پلن است. شما می‌توانید در هر زمان و بسته به نیازتان، پلن خود را ارتقا دهید؛ البته این موضوع مستلزم پرداخت هزینه بیشتر است.

سرور مجازی رومانی در دیتاسنتر شهر بخارست قرار دارد و منابع امن و پایدار را با قابلیت اطمینان و سرعت بسیار بالایی به کاربران ارائه می‌دهد. با خرید VPS رومانی آپ‌تایم ۹۹/۹۹ درصد و IP ثابت اختصاصی به کسب‌وکارهایی اینترنتی تعلق می‌گیرد. با استفاده از سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز در این سرویس می‌توانید سرویس‌های متناسب با کسب‌وکار خود را با سریع‌ترین و قوی‌ترین سخت‌افزارها میزبانی و مدیریت کنید.

دومین نکته منفی که به‌طور‌کلی در انواع VPSها صدق می‌کند، هزینه است. خرید سرور مجازی درمقایسه‌با سایر سرورها هزینه بیشتری در پی دارد. گفتنی است با‌توجه‌به امکاناتی که در‌قبال این هزینه دریافت می‌کنید، هزینه‌کرد شما منطقی و به‌صرفه خواهد بود.

سرور مجازی چه کاربردی دارد و چرا باید از این سرویس استفاده کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

کاربرد سرور مجازی

وی‌ پی‌ اس رومانی چه کاربردهایی دارد؟

اگر در‌حال‌حاضر وب‌سایت دارید یا می‌خواهید وب‌سایتی در حوزه‌های مختلف (فروشگاهی، بلاگ، آموزشی، پرسونال برندینگ، لندینگ پیج و‌…) راه‌اندازی کنید و به‌دنبال میزبانی مناسب هستید، سرور مجازی رومانی قطعاً انتخاب ایدئالی خواهد بود.

علاوه‌بر‌این، اگر در بازارهای مالی فعالیت می‌کنید یا به‌دنبال سرور مناسبی برای اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ یا گیم و بازی هستید، باز‌هم سرور مجازی آی‌پی ثابت رومانی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

راهنمای خرید سرور مجازی رومانی

اگر در خرید سرور مجازی بخارست تردید داشتید، بعد از بررسی کامل ویژگی‌ها، مزایا، معایب و کاربردهای VPS رومانی‌، احتمالاً توانسته‌اید تصمیم خود را نهایی کنید. بااین‌حال، بهتر است قبل از خرید، نکات زیر را نیز مدنظر قرار دهید:

  • نوع استفاده شما (میزبانی وب‌سایت فروشگاهی، آموزشی، پرسونال برندینگ، لندینگ پیج، تریدر، گیم و…) و امکانات متناسب با آن
  • انتخاب میزان فضای ذخیره‌سازی و CPU و RAM متناسب با فعالیت شما
  • میزان پهنای باند و سرعت مدنظر
  • قیمت پلن انتخابی و مطابقت آن با بودجه درنظرگرفته‌شده
  • نوع کنترل پنل (DirectAdmin و cPanel و Plesk)
  • نوع سیستم‌عامل (ویندوز و لینوکس)
  • کیفیت پشتیبانی فنی ارائه‌دهنده سرویس

در‌نهایت، اگر قصد دارید سرور مجازی رومانی را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم بعد از بررسی چک‌لیست بالا، از میان پلن‌های متنوعی که پارس پک ارائه می‌دهد، گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید و از خدمات پشتیبانی با‌کیفیت تیم فنی ما هم بهره‌مند شوید.

برای آشنایی با انواع روش‌های تست سرعت سرور مجازی می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

تست سرعت سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی رومانی یکی از زیرساخت‌های پرقدرتی است که می‌توانید از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. به‌واسطه تأثیری که سرور مجازی و ویژگی‌هایش بر سرعت و کیفیت فعالیت‌هایتان خواهد گذاشت، این نوع سرور باید با دقت فراوانی انتخاب شود. یکی از سرورهای مجازی باکیفیت سرور مجازی رومانی است. در این مطلب از بلاگ پارس پک، شما را با این سرور آشنا کردیم. VPS رومانی به‌دلیل زیرساخت قدرتمند، تنوع در نوع سیستم‌عامل و کنترل پنل، مقدار فضای ذخیره‌سازی و RAM و CPU، زمان آپ‌تایم مناسب و… گزینه بسیار مناسبی برای کارهای مختلف همچون میزبانی وب‌سایت است.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی رومانی چه مزیت‌ هایی دارد؟

سرور مجازی رومانی مزیت‌های بسیاری دارد؛ ازجمله:

  • زیرساخت قدرتمند 
  • سیستم‌عامل‌های مختلف (لینوکس و ویندوز)
  • مدیریت فضای سرور از‌طریق کنترل پنل‌های cPanel و Plesk
  • پلن‌های متنوع

۲. VPS رومانی چه کاربردهایی دارد؟

از سرور مجازی بخارست می‌توان برای فعالیت‌های مختلفی از‌جمله میزبانی وب‌سایت فروشگاهی، آموزشی، پرسونال برندینگ، لندینگ پیج و ترید و گیم استفاده کرد.

۳. سرور مجازی رومانی از کدام سیستم‌ عامل‌ ها پشتیبانی می‌کند؟

سرور مجازی رومانی با دو سیستم‌عامل محبوب لینوکس و ویندوز در‌دسترس است و شما می‌توانید برحسب نیاز و توانایی و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

۴. نکات مهم در خرید سرور مجازی رومانی چیست؟

بهتر است قبل از خرید سرور مجازی رومانی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • نوع استفاده مد‌نظر شما (میزبانی وب‌سایت فروشگاهی، آموزشی، پرسونال برندینگ، لندینگ پیج، ترید، گیم و…) و امکانات متناسب با آن
  • انتخاب میزان فضای ذخیره‌سازی و CPU و RAM متناسب با فعالیت شما
  • میزان پهنای باند و سرعت مدنظر
  • قیمت پلن انتخابی و مطابقت آن با بودجه درنظرگرفته‌شده
  • نوع کنترل پنل (DirectAdmin و cPanel و Plesk)
  • نوع سیستم‌عامل (ویندوز و لینوکس)
  • کیفیت پشتیبانی فنی ارائه‌دهنده سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم