آشنایی با سرور مجازی روسیه و مزایا و کاربردهای آن

سرور مجازی روسیه چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 4 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۹ دقیقه ۱ نظر ۷۰۹ بازدید

سرور مجازی روسیه سرور بسیار امن و قدرتمندی است که با‌توجه‌به فاصله کمش از ایران، یکی از گزینه‌های ایدئال به‌منظور استفاده از خدمات هاستینگ برای وب‌سایت‌هایی است که می‌خواهند سرور مدنظرشان هم برای کاربران ایرانی و هم برای سایر کاربران آسیایی در دسترس باشد. سرور مجازی روسیه با قیمت مناسب و امنیت فراوان و انعطاف‌پذیری‌ کم‌نظیرش این روزها محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، شما را با سرور مجازی یا VPS کشور روسیه آشنا خواهیم کرد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور مجازی روسیه چیست؟

اگر کامپیوتر سرور در یکی از دیتاسنترهای کشور روسیه قرار داشته باشد، به آن سرور مجازی روسیه گفته می‌شود. برای خرید سرور روسیه به تهیه سرور اختصاصی نیازی ندارید و از طرح‌های دیگری مثل سرور اشتراکی یا سرور مجازی روسیه می‌توانید استفاده کنید که هزینه کمتری برایتان دارد.

منظور از VPS روسیه سروری مجازی است که با فناوری مجازی‌سازی روی یک سرور فیزیکی در کشور روسیه ساخته شده است. به‌عبارت‌دیگر، برای ساخت سرور مجازی یک کامپیوتر سرور با استفاده از فناوری مجازی‌سازی به چندین سرور مجازی تبدیل می‌شود و شرکت خدمات هاستینگ می‌تواند هر سرور را جداگانه بفروشد.

برای ایجاد سرور مجازی روسیه، منابع کامپیوتر سرور مثل CPU، رم، هارد و پهنای باند با استفاده از فناوری مجازی‌سازی بین چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود. هر سرور مجازی منابع مشخص خودش را دارد که آن را با سرورهای مجازی همسایه شریک نمی‌شود.

خرید سرور مجازی

معرفی سرور مجازی مسکو 

مسکو پایتخت کشور روسیه و میزبان حدود ۱۰۰ دیتاسنتر از ۱۹۶ دیتاسنتر واقع در این کشور است. به‌دلیل فاصله کم مسکو با کشور ایران در‌مقایسه‌با دیگر شهرهای مهم روسیه مثل سنت‌پترزبورگ، سرور مسکو از سرورهای کارآمد روسیه برای کاربران ایرانی است. اگر سروری در یکی از دیتاسنترهای شهر مسکو قرار داشته باشد و آن را با کمک فناوری مجازی‌سازی به چندین سرور مجازی تقسیم‌بندی کنند، به هر‌کدام از آن سرورهای مجازی سرور مجازی مسکو گفته می‌شود.

سرور مجازی روسیه چه مزیت‌هایی دارد؟

تا این‌جای مطلب توضیح دادیم که سرور مجازی کشور روسیه چیست. شرکت‌های هاستینگ سرورهای مجازی کشورهای متعددی از سرتاسر دنیا را می‌فروشند. درادامه، توضیح می‌دهیم که سرور مجازی روسیه درمقایسه‌با سرور مجازی کشورهای دیگر چه مزیت‌هایی دارد.

۱. قیمت مناسب‌تر در‌مقایسه‌با سرورهای دیگر کشورها

به‌طور‌کلی، قیمت سرورهای کشور روسیه ارزان‌تر از سرورهای کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی خاور دور دارند. علاوه‌براین، مجازی‌بودن سرور نقش زیادی در ارزان‌تر‌بودن سرور مجازی روسیه در‌مقایسه‌با سرورهای اختصاصی ایفا می‌کند. کشور روسیه نزدیک به ۱۹۶ دیتاسنتر دارد که عمده آن‌ها در شهرهای مسکو و سنت‌پترزبورگ قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های زیادی در کشور روسیه خدمات هاستینگ ارائه می‌دهند که نتیجه‌اش رقابت بین آن‌ها و به‌‌دنبال آن کاهش قیمت سرور مجازی ارائه‌شده در کشور روسیه مثل دیگر خدمات هاستینگ در این کشور است. شایان ذکر است که آب‌و‌هوای سرد کشور روسیه و هزینه‌های اندک خنک‌سازی سرورها در این کشور نیز بر قیمت مناسب خدمات هاستینگ روسیه مؤثر است.

۲. موقعیت جغرافیایی مناسب برای کاربران ایرانی

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید سرور (اختصاصی یا اشتراکی یا مجازی) باید به آن توجه کنید، موقعیت جغرافیایی سرور و فاصله آن با محل زندگی کاربر است. هرچه فاصله سرور تا محل اتصال کاربر بیشتر باشد، پینگ سرور نیز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین، تاحدممکن باید سروری را انتخاب کنید که فاصله‌اش با محل زندگی کاربر بسیار کم و در‌نتیجه، پینگ آن اندک باشد.

کشور روسیه ازجمله کشورهای ارائه‌دهنده سرورهای با‌کیفیت نزدیک به کشور ایران است. اگر می‌خواهید وب‌سایتی با کاربران ایرانی راه‌اندازی یا از سرور مجازی برای اتصال به اینترنت با آی‌پی کشوری دیگر استفاده کنید، سرور مجازی روسیه، به‌ویژه سرور مجازی مسکو، به‌دلیل فاصله کم تا کشورمان یکی از گزینه‌های برتر است.

برای آشنایی با انواع وی‌پی‌اس براساس موقعیت و سیستم‌عامل و مزایا و معایب استفاده از سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

۳. پایداری و امنیت دیتاسنترهای روسیه

کشور روسیه به‌دلایلی که همه می‌دانیم، یکی از کشورهای ایمن دنیاست. این کشور به‌دلایل استراتژیک، دیتاسنترهای خود را در مکان‌های بسیار امنی قرار داده است و شدیدترین تدابیر امنیتی را برای مراقبت از آن‌ها اتخاذ می‌کند.

دیتاسنترهای کشور روسیه پایداری بسیار زیادی دارند و به‌دلیل آب‌و‌هوای سرد این کشور‌، نیاز چندانی به خنک‌سازی آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین، سرورهای روسیه بدون نیاز به اقدامات مراقبتی و نگه‌داری‌های ویژه، از پایداری راضی‌کننده‌ای برخوردارند.

نکته مهم دیگر اینکه کشور روسیه پهناورترین کشور دنیاست و کابل‌های اینترنت جهانی از نقاط متعددی وارد این کشور می‌شوند که این موضوع نیز در امنیت و پایداری اتصال به سرورهای این کشور مؤثر است.

۴. سرورهای قدرتمند

روسیه سرمایه‌گذاری زیادی روی خدمات هاستینگ کرده است و سرورهای قدرتمندی در این کشور وجود دارند که از‌نظر مشخصاتی مثل توان پردازشی و پهنای باند، جزو سرورهای درجه‌یک دنیا محسوب می‌شوند. بنابراین، اگر به‌دنبال سرور مجازی با مشخصات مناسب هستید، سرور مجازی روسیه یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید در اولویت قرار دهید.

۵. پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌های مختلف

سرور مجازی روسیه با هر دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس موجود است. سرور مجازی لینوکس به‌دلیل قیمت مناسب‌تر و امنیت بیشتر، سیستم‌عامل محبوب‌تری محسوب می‌شود؛ اما سرور مجازی ویندوز نیز مشتریان خاص خودش را دارد و به‌دلیل داشتن رابط کاربری ساده و کاربرپسند استفاده زیادی از آن می‌شود.

۶. پشتیبانی از کنترل پنل‌های مختلف

سرور مجازی روسیه با کنترل پنل‌های مختلفی دردسترس قرار دارد. کنترل پنل‌های پرکاربرد عبارت‌اند از: سی پنل و دایرکت ادمین و پلسک‌. از این بین، کنترل پنل‌های سی پنل و دایرکت ادمین صرفاً روی توزیع‌های مختلف سیستم‌عامل لینوکس کار می‌کنند؛ اما پلسک هم برای سیستم‌عامل لینوکس و هم برای سیستم‌عامل ویندوز کاربردی است.

انواع سرور مجازی روسیه با کنترل پنل‌های سی پنل و دایرکت ادمین و پلسک موجودند و شما می‌توانید براساس نیازتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مزایای خرید سرور مجازی روسیه

خرید وی پی اس روسیه چه مزایایی دارد؟

چه کسانی به سرور مجازی Russia نیاز دارند؟

سرور مجازی روسیه کاربردهای متنوعی دارد و معمولاً گروه‌های زیر  می‌توانند از آن استفاده کنند:

۱. مدیران وب‌سایت‌ها

مدیران وب‌سایت‌ها با خرید سرور مجازی روسیه می‌توانند وب‌سایت خود را در سرورهای این کشور قرار دهند. در‌صورتی‌که کاربران وب‌سایت شما ایرانی هستند، سرورهای روسیه به‌دلیل فاصله کم تا کشور ایران، از گزینه‌های مناسب برایتان محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که سرورهای مجازی در‌مقایسه‌با سرورهای اختصاصی گزینه‌های ضعیف‌تری محسوب می‌شوند و برای وب‌سایت‌های مهم و پربازدید بهتر است که از سرور اختصاصی روسیه استفاده کنید که امکانات و امنیت بیشتر، ولی قیمت گران‌تری دارند. 

۲. گیمرها

به‌دلیل پینگ کم اتصال به سرورهای گیمینگ در ایران، گیمینگ آنلاین بدون اتصال به سروری با پینگ مطلوب در خارج از کشور عملاً امکان‌پذیر نیست. گیمرها می‌توانند با خرید سرور مجازی روسیه، با پینگ مناسب به سرورهای بازی متصل شوند.

۳. تریدرها

از‌آن‌جا‌که بسیاری از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی مثل صرافی‌های ارز دیجیتال به کاربران دارای IP ایران خدمات نمی‌دهند، ایرانی‌ها باید از ابزارهای تغییر IP برای استفاده از خدمات آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از ابزارهای تغییر IP به‌طور‌پیوسته سرورهای خود را تغییر می‌دهند و با IP کشورهای مختلف وصل می‌شوند که ممکن است به مسدود‌شدن حساب‌های شما در وب‌سایت‌های خارجی مثل صرافی‌های ارز دیجیتال و بروکرهای فارکس منجر شود. 

بنابراین، اگر تریدر هستید، به آی‌پی ثابت نیاز خواهید داشت. با خرید سرور مجازی روسیه، می‌توانید با آی‌پی ثابت و پایدار کشور روسیه به اینترنت متصل شوید و با خیال راحت معامله‌هایتان را انجام دهید.

۴. فریلنسرها

فریلنسرهای ایرانی مثل برنامه‌نویس‌ها و گرافیست‌ها که با شرکت‌های خارجی کار می‌کنند، برای دریافت دستمزد خود با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال بین‌المللی پول مثل پی‌پال به کاربران دارای آی‌پی ایران خدمات نمی‌دهند؛ بنابراین، بسیاری از فریلنسرها برای دریافت دستمزد خود از مشتریان خارجی با استفاده از این پلتفرم‌ها به آی‌پی ثابت و پایدار نیاز دارند. این فریلنسرها می‌توانند با خرید سرور مجازی روسیه، با IP ثابت و پایدار این کشور از خدمات شرکت‌های نقل‌و‌انتقال بین‌المللی ارز یا صرافی‌های ارز دیجیتال برای دریافت دستمزد خود استفاده کنند.

اگر می‌خواهید بدانید سرور مجازی چه کاربردهایی دارد و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ مقاله زیر را بخوانید.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

راهنمای خرید وی‌ پی‌ اس روسیه

هنگام خرید سرور مجازی روسیه به نکات زیر توجه کنید:

۱. منابع سرور

با‌توجه‌به نیازهایتان، باید منابع سرور مجازی روسیه مثل CPU و رم و پهنای باند را انتخاب کنید.

۲. سیستم‌ عامل 

همان‌طور‌که گفتیم، سرور مجازی روسیه با هر دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز در‌دسترس است. هنگام خرید دقت کنید که سرور لینوکس می‌خرید یا سرور ویندوز. همچنین، به نسخه سیستم‌عامل ویندوز و توزیع لینوکس نیز توجه کنید.

۳. محل قرارگیری سرور

کشور روسیه پهناورترین کشور جهان است و سرورهای این کشور در شهرهای مختلف با فواصل هزاران‌کیلومتری از یکدیگر قرار دارند. بنابراین، هنگام خرید سرور به محل قرارگیری سرور باید توجه کنید. برای مثال، VPS مسکو از VPS سنت‌پترزبورگ برای کاربران ایرانی بهتر است؛ زیرا مسکو به ایران نزدیک‌تر است.

سرور مجازی برای چه کسانی مناسب است؟ برای خرید وی‌پی‌اس به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی روسیه به سروری مجازی گفته می‌شود که روی سروری فیزیکی در یکی از دیتاسنترهای کشور روسیه قرار دارد. سرور مجازی روسیه یکی از خدمات هاستینگ برتر برای وب‌سایت‌هایی با کاربران ایرانی است. این نوع سرور ارزان، قدرتمند، پایدار و ایمن است و در فاصله کمی از ایران قرار دارد که این موضوع برای سئو وب‌سایت بسیار مهم است. انواع مختلف سرور مجازی لینوکس و ویندوز با کنترل پنل‌های مختلف مثل دایرکت ادمین و سی پنل و پلسک با آی‌پی کشور روسیه دردسترس قرار دارند که بر‌اساس نیاز خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید.

نکته مهم دیگر اینکه مدیران وب‌سایت‌ها، گیمرها، معامله‌گرها و فریلنسرها با خرید سرور روسیه می‌توانند از آی‌پی ثابت و پایدار این کشور برای رفع نیازهایشان استفاده کنند. 

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی روسیه چه فرقی با سرور اختصاصی روسیه دارد؟

با خرید سرور اختصاصی روسیه، یک کامپیوتر سرور در کشور روسیه با تمامی منابعش در‌اختیار شما قرار می‌گیرد؛ ولی با خرید سرور مجازی روسیه، یک سرور مجازی به شما فروخته می‌شود که تنها به بخشی از منابع کامپیوتر سرور در کشور روسیه دسترسی دارد. بنابراین، سرور اختصاصی روسیه از امنیت و انعطاف‌پذیری و مشخصات بهتری در‌مقایسه‌با سرور مجازی روسیه برخوردار است.

۲. سرور مجازی روسیه چه فرقی با سرور اشتراکی روسیه دارد؟

هر سرور مجازی روسیه منابع مخصوص خود (مانند CPU و رم و پهنای باند) را دارد؛ اما هر سرور اشتراکی روسیه از منابعی مشترک با سرورهای اشتراکی همسایه بهره می‌برد که روی سرور فیزیکی یکسانی قرار دارند. بنابراین، سرور مجازی روسیه از پایداری و امنیت بیشتری در‌مقایسه‌با سرور اشتراکی روسیه برخوردار است. 

۳. چرا سرور مجازی روسیه بخریم؟

سرورهای مجازی روسیه پایداری و امنیت درخورتوجهی دارند، ارزان هستند، از مشخصات مناسبی بهره می‌برند، فاصله‌شان با ایران کم است و سیستم‌عامل‌ها و کنترل پنل‌های مختلفی دارند که باعث می‌شود خرید آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    هاست ایرانی دیوونمون کرده
    یه سرور مجازی روس یا ترکیه لطفاً

    حسین
    پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم