سرور اختصاصی کانادا چیست؟ + کاربرد و مزایا

Avatar
نویسنده: مهسا رحمانی
دوشنبه 15 آذر 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۴۰۰ بازدید

سرور اختصاصی کانادا چیست؟ سرور اختصاصی اصطلاحی است که برای توصیف نوعی از سرویس های میزبانی وب استفاده می شود که سرور را بصورت اختصاصی با منابع اختصاصی به یک کاربر ارائه می دهند. خرید سرور اختصاصی برای وب سایت های مختلف مانند سایت های وردپرسی با تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیاد، ایده آل است.

در یک برنامه سرور اشتراکی، مانند VPS یک مشتری در حال اشتراک گذاری منابع سرور با بسیاری از کاربران دیگر است. اما در سرور اختصاصی، کاربر یک سرور کامل را با تمام منابع آن اجاره می کند. شرکت های میزبانی وب بسته های مختلفی از برنامه های میزبانی اختصاصی ارائه می دهند. قیمت این طرح ها بر اساس انتخاب مشتری از سخت افزار و تخصیص منابع است.

همچنین این سرورها موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی دارند، می‌توانند داخل ایران یا خارج باشند. سرور اختصاصی کانادا نوعی از میزبانی اختصاصی است که سرور فیزیکی آن، در مراکز داده کانادا قرار دارد. در این نوشتار قصد داریم به معرفی سرور اختصاصی کانادا، ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد و همچنین شرایط خرید این سرور  بپردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سرور اختصاصی کانادا چیست؟

 

سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا با یک سرور فیزیکی نگهداری شده در دیتاسنتر کشور کاناداست که بوسیله لایه مجازی ساز در اختیار کاربران در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. این سرویس میزبانی آی پی ثابت کانادا را همراه خود دارد. خرید سرور اختصاصی کانادا برای سازمان های بزرگ یا وب سایت هایی با ترافیک بسیار زیاد که کاربرانی در خارج از کشور مخصوصاً در کانادا و آمریکا دارند، ایده آل است.

در میزبانی اختصاصی کانادا کاربران کنترل کامل سرور را در اختیار دارند که به آن ها امکان پیکربندی و بهینه سازی کامل سرور را متناسب با نیازشان می دهد. این سرویس را می‌توانید به صورت مدیریت شده یا مدیریت نشده دریافت کنید. در مدل مدیریت شده، شرکت هاستینگ خدمات مدیریت و مانیتورینگ سرور از جمله: بهینه سازی، نصب نرم افزار، تامین امنیت، تنظیم دسترسی‌ها و… را انجام می‌دهد، همچنین در صورت بروز مشکلات رایج سرور آن ها را حل می کند.

سرور اختصاصی چیست؟ موقعیت جغرافیایی چه نقشی بر سرور اختصاصی دارد؟ لینک زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

انواع سرور اختصاصی کانادا

 

انواع سرور اختصاصی کانادا

انواع سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا در دو دسته:

  1. سرور اختصاصی مجازی
  2. سرور اختصاصی bare metal

ارائه می شود. در سرور اختصاصی مجازی روی سرویس میزبانی شما لایه مجازی ساز hypervisor نصب می شود، نوع مجازی ساز هم از سمت شرکت هاستینگ تعیین می شود. با تهیه این سرور یک VM یا ماشین مجازی در اختیار شما قرار می گیرد.

سرور اختصاصی برمتال به عنوان یک سرور فیزیکی شناخته می شود که بدون لایه مجازی ساز ارائه می شود. با خرید سرور برمتال شما می توانید، تعداد یونیت ها، ترافیک ماهیانه، تجهیزات کنار سرور، تعداد پاورهای سرورها و… را تعیین کنید، همچنین نوع مجازی ساز و تعداد VMها هم به خواست شماست.

ویژگی‌های مختلف سرور اختصاصی کانادا

ویژگی های سرور اختصاصی کانادا

ویژگی های سرور اختصاصی کانادا

dedicated server کانادا ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث می شود کاربران زیادی به سرور اختصاصی نیاز پیدا کنند، بنابراین در ادامه بررسی کوتاهی به این دلایل داشته باشیم:

منابع اختصاصی

هنگام خرید سرور اختصاصی کانادا، منابع کامل سرور به شما اختصاصی می یابد و شما می توانید متناسب با نیازتان میزان آن ها را تعیین کنید. دسترسی به سرور اختصاصی در حد مدیریتی است و شما هر تغییری که نیاز باشد را می توانید در سرور ایجاد کنید.

امنیت و کنترل

یکی از اولین مزایای اصلی که سرور اختصاصی دارد، امنیت است. اگر در یک صنعت حساس و امنیتی هستید و مسئولیت حفظ حریم خصوصی داده ها و اطلاعات مشتری را بر عهده دارید، بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید.

سرور اختصاصی کانادا سطح بالایی از امنیت را در اختیار شما قرار می دهد و شما به راحتی می‌توانید با آن از حملات مختلف سایبری جلوگیری کنید.

IP اختصاصی کانادا

هر سرور اختصاصی یک آدرس آی پی  منحصر به فرد به شما می دهد. به دلیل اینکه دیتاسنتر میزبانی کانادا در این کشور قرار دارد، IP اختصاصی که به شما ارائه می دهدنشان دهنده موقعیت مکانی این کشور است.

بنابراین سرور اختصاصی کانادا یک کامپیوتر با منابع فوق العاده بالا و پر قدرت در کشور کاناداست که شما در هر نقطه ای از جهان می توانید به آن متصل شوید.

 

سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا

سخت افزار سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا، رایانه ای است مانند رایانه های رومیزی و شخصی شما که در خانه یا محل کار از آن ها استفاده می کنید. اما در این سرورها منابع سخت افزاری بسیار بسیار قوی تر از رایانه های شخصی است. همچنین اجزای تشکیل دهنده آن ها شبیه کامپیوترهای معمولی نیست. سرورهای اختصاصی به سخت‌افزار درجه یک سازمانی مجهز بوده که این اجزا قابل اعتمادتر، کمتر مستعد خرابی و بسیار قدرتمندتر هستند.

هر سرور شامل منابع سخت افزاری زیر است:

  • پردازنده‌ها processors
  • حافظه memory
  • فضای ذخیره سازی storage
  • سخت‌افزار شبکه network hardware
  • buses برای اتصال اجزای سرور به یکدیگر

بیایید مهمترین اجزای سرور اختصاصی کانادا یعنی RAM و CPU را مورد بررسی قرار دهیم.

رم 

سرور های اختصاصی درجه یک سازمانی، معمولاً از رم های ECC (Error Correcting Code) یا کد تصحیح خطا، استفاده می کنند که هم قابل اعتمادتر بوده و هم گرانتر است. RAM ECC مجهز به سخت‌افزار ویژه‌ای است که از شایع‌ترین علت های خرابی داده‌ها جلوگیری می‌کند.

تصحیح خطا در سرور اختصاصی، آن را قابل اعتمادتر کرده و آن را استفاده در سایت های تجاری یا دیگر سایت هایی که اطلاعات حساسی دارند، مناسب کرده است. سرور اختصاصی کانادا می تواند سال های سال به صورت شبانه روزی و بدون هیچ مشکلی کار کند. همچنین سقف حافظه بسیار بالایی دارد، این سرویس می تواند به بیش از 500 گیگابایت حافظه مجهز باشد.

 

سخت افزار سرور اختصاصی کانادا

سخت افزار سرور اختصاصی کانادا

هسته پردازنده CPU

پردازنده های سرور اختصاصی قدرتمندترین پردازنده های موجود در بازار هستند. تولید کنندگان تراشه، پردازنده هایی را ایجاد می کنند که به طور خاص براس سرورها طراحی و بهینه شده اند. مانند مدل های Xeon اینتل، که سرعت، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری سرور را به شکل فوق العاده ای افزایش می دهند.

سرورهای اختصاصی کانادا می توانند بیش از 40 هسته پردازشی داشته باشند. این قابلیت آن ها را قادر می سازد تا حجم عظیمی از داده ها را پردازش کنند.

سیستم عامل سرور اختصاصی کانادا

سیستم عامل لینوکس و ویندوز رایج ترین سیستم عامل ها برای سرویس های میزبانی هستند. درمورد نسخه های ویندوز و توزیع های لینوکس در سرور اختصاصی ویندوز و سرور اختصاصی لینوکس، باید حتما هنگام خرید از شرکت ازائه دهنده سوال کنید.

موارد استفاده از سرور اختصاصی کانادا

حالا که مشخص کردیم سرور اختصاصی کانادا چیست و چه قابلیت هایی دارد، وقت آن است که نگاهی به موارد و نحوه استفاده از آن بیندازیم. سرورهای اختصاصی به دو دلیل اصلی انتخاب می شوند:

  1. قدرت بالا
  2. حفظ حریم خصوصی

سرورهای اختصاصی عملکرد بهتری نسبت به سایر گزینه های میزبانی ارائه می دهند و تمام این قدرت در اختیار یک کاربر است.

 

سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا

وب سایت های پر بازدید با مخاطبان خارجی

وب سایت های پربازدید و فروشگاه های اینترنتی عموماً بر روی یک یا چند سرور اختصاصی میزبانی می شوند. میزبانی وب‌سایتی که هزاران درخواست همزمان دریافت می‌کند، به منابع قدرتمند و فشرده‌ای نیاز دارد. بسیاری از صاحبان سایت ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از چند سرور کوچک تر، از مقیاس پذیری یک سرور بسیار قدرتمند استفاده کنند.

سایت‌های بزرگی که بخشی از کاربران آن‌ها در خارج از کشور یا در حالت کلی کشور کانادا و قاره های آمریکای شمالی و آمریکای لاتین هستند، بهتر است از یک یا چند میزبانی اختصاصی کانادا استفاده کنند. به این ترتیب سرعت بالا آمدن صفحات سایت برای کاربرانشان افزایش پیدا خواهد کرد.

میزبانی چندین وب سایت

اگر شما چند وب سایت یا اپلیکیشن پربازدید داشته باشید، می‌توان همه آن‌ها را روی یک یا چند سرور اختصاصی میزبانی کنید. یک سرور اختصاصی پیشرفته قادر به پشتیبانی از صدها یا حتی هزاران سایت وردپرسی با ترافیک متوسط است. همچنین می‌توانید سرورهای خود را مخلوطی از سرورهای اختصاصی کانادا و ایران انتخاب کنید، چرا که در این صورت سرعت وبسایت شما در تمام نقاط دنیا بالا خواهد رفت.

میزبانی ابر خصوصی برای سازمان ها

پلت‌فرم‌های ابری عمومی بر روی سرورهای اختصاصی ساخته می شوند و بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند یک سرور اختصاصی اجاره کنند تا بر روی آن ابرهای خصوصی و عمومی و ماشین‌های مجازی را برای کارکنان و بخش های مختلف کمپانی خود اجرا کنند. این کار امنیت اطلاعات شرکت ها را افزایش داده و همچنین سرعت عملکرد را چند برابر می کند. اگر در ایران هستید و می‌خواهید شرکت خود را در خارج از کشور اداره کنید، سرور اختصاصی کانادا گزینه خوبیست.

 

سرور اختصاصی کانادا

سرور اختصاصی کانادا

جمع بندی

سرور اختصاصی کانادا یک سرویس میزبانی با منابع اختصاصی است که به عنوان یکی از قدرتمندترین و سریع ترین سرویس ها با بالاترین کارایی، شناخته می شود. این سرویس IP اختصاصی کانادا را به کاربران ارائه می دهد. قیمت سرور اختصاصی کانادا نیز تحت تأثیر مقدار منابع مورد نیاز مانند پهنای باند، فضای ذخیره سازی و مقدار رم و… است. هزینه های اضافی برای سرورهای اختصاصی شامل بسته های نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای سرور نیز می شود.

چنین نرم‌افزاری می‌تواند شامل مجوز برای ویندوز در صورت تمایل، cPanel در صورت تمایل و سایر نرم‌افزارهای پولی باشد. جایگزین‌های رایگان برای اکثر بسته‌های نرم‌افزاری پولی موجود است، اما به دلیل مشکلات پایداری نرم‌افزار، معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد.

سوالات متداول

1. منظور از سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن کاربر از کل سرور استفاده انحصاری دارد.

2. سرور اختصاصی کانادا با چه سیستم عامل هایی ارائه می شود؟

سیستم عامل لینوکس و ویندوز رایج ترین سیستم عامل ها برای سرویس های میزبانی هستند. درمورد نسخه های ویندوز و توزیع های لینوکس در سرور اختصاصی ویندوز و سرور اختصاصی لینوکس، باید حتما هنگام خرید از شرکت ازائه دهنده سوال کنید.

3. چند نوع سرور اختصاصی کانادا برای خرید وجود دارد؟

شما می توانید سرور اختصاصی کانادا را بصورت مجازی یعنی با لایه مجازی ساز و یک vm خریداری کنید. همچنین می توانید سرور این سرویس را بصورت سرور فیزیکی یا bare metal خریداری کنید. در این صورت لایه مجازی ساز همراه سرور نیست.

4. قیمت سرور اختصاصی کانادا چقدر است؟

قیمت سرور اختصاصی کانادا براساس میزان منابع انتخابی شما و همچنین نوع سیستم عامل تعیین خواهد شد. اما در حالت کلی سرورهای خارجی به دلیل نگهداری در دیتاسنترهای خارج از کشور نسبت به سرور ایران گرانتر هستند.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم