سرور مجازی هلند چیست؟ + راهنمای خرید

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 7 آبان 1400
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۱۵۴۹ بازدید

سرور مجازی هلند نوعی از سرویس میزبانی است که دیتاسنتر آن در کشور هلند قرار دارد و به شما یک آی پی اختصاصی از کشور هلند ارائه می دهد. به همین دلیل افراد زیادی هستند که به خرید این VPS نیاز پیدا می کنند زیرا از آن برای ترید، مدیریت کسب و کارهایی با مخاطبان خارجی یا هر فعالیت اینترنتی که با آی پی ایران مجاز نمی باشد، استفاده می کنند.

اما سرعت و قدرت این VPS به منابع سخت افزاری بکار رفته در سرور و اعتبار دیتاسنتر و شرکت ارائه دهنده بستگی دارد، پس باید هنگام خرید سرور مجازی هلند نکات مهمی را مورد توجه قرار بدهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا تعریف اولیه ای از وی پی اس هلند و موارد استفاده از آن ارائه می کنیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Server است. سرور مجازی مانند یک سرور اختصاصی عمل می کند و تنها تفاوتش با آن اشتراکی بودن هسته پردازنده سرور است. وقتی چندین سرور مجازی توسط مجازی ساز از یک سرور اختصاصی جدا شوند، سرور مجازی یا VPS شکل می گیرد.

VPS یک انتخاب عالی برای صاحبان وب سایت هایی است که به منابع بیشتری از سقف منابع هاست اشتراکی احتیاج دارند، اما قادر به تامین هزینه سرور اختصاصی نیز نیستند. همچنین بخاطر مدیریت کامل سرور و دسترسی به ssh در سرور مجازی، تغییرات زیادی می توان در سرور ایجاد کرد یا هر نرم افزار سفارشی را روی آن نصب کرد.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی هلند چیست؟

سرور مجازی هلند بخشی از سرور فیزیکی است که در دیتاسنتر کشور هلند نگهداری می شود. این سرور یک آی پی ثابت و اختصاصی برای کشور هلند با قدرت و آپتایم بالا در اختیار شما قرار می دهد، پس کسانی که به هر دلیلی به آی پی اختصاصی کشورهای خارجی احتیاج دارند، می توانند VPS هلند را انتخاب کنند

سرور مجازی هلند

وی پی اس هلند

آی پی اختصاصی هلند

آی پی اختصاصی کشور هلند مانند یک کامپیوتر در موقعیت جغرافیایی کشور هلند است که شما را شهروند هلند معرفی می کند. تفاوت سرور مجازی با VPN در اینجاست که هنگام استفاده از VPN با قطع و وصل شدن، موقعیت شما تغییر می کند اما در سرور مجازی شما در موقعیتی ثابت و همیشگی هستید، به همین دلیل مشکلی برای احراز هویت در صرافی های معتبر نخواهید داشت.

برخی از شرکت های ارائه دهنده وی پی اس هلند بیشتر از یک آی پی ثابت به شما ارائه می دهند که در صورت نیاز باید حتما این مسئله را از شرکت مورد نظرتان پیگیری کنید.

همچنین بهتر است از شرکتی VPS هلند را بخرید که به شما امکان تغییر منابع بدون تغییر آی پی را بدهد. زیرا برخی شرکت ها در صورت تمدید یا تغییر منابع یا حتی تغییر سرور مجازی به اختصاصی، آی پی شما را تغییر می دهند، پس اگر ثابت بودن آی پی برایتان مهم است باید قبل از خرید سرور هلند، این موضوع را چک کنید.

سرور مجازی هلند

سرور مجازی هلند

قیمت و کیفیت وی پی اس هلند

سرور مجازی هلند هم مانند سایر VPS های خارج از کشور بخاطر موقعیت جغرافیایی دیتاسنترش نسبت به سرورهای ایرانی گرانتر است. اما نسبت به سرورهای اختصاصی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. این سرورها در قدرت و سرعت هیچ تفاوتی با هم ندارند. قدرت و سرعت سرورها به کیفیت منابع دیتاسنتر بستگی دارد، پس باید خریدتان را از یک شرکت هاستینگ معتبر با خدمات و پشتیبانی مطمئن انجام دهید.

سرورهای مجازی هلند عموماً پردازشگرها و هاردهای سخت افزاری قوی دارند و شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز، از هر کجا و با هر سیستمی مانند: ویندوز، macOS، اندروید، IOS و حتی سیستم تحت لینوکس به آن متصل شوید.

از سرور مجازی هلند می‌توانید برای فعالیت‌های مختلف از میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید گرفته تا گیم سرور، پراکسی سرور، دی‌ان‌اس سرور و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. IP ثابت هلند به شما کمک می‌کند در دنیای اینترنت مانند شهروندان هلندی از پینگ پایین و اینترنت با سرعت بالا استفاده کنید.

ویژگی های سرور مجازی هلند

سرور مجازی هلند

ویژگی های VPS هلند

1. دسترسی کامل مدیریتی

در VPS هلند دسترسی کامل مدیریتی به شما داده می شود و به راحتی می توانید تمام تغییرات مدنظرتان را در سرور ایجاد کنید. بسته به اینکه سیستم عامل انتخابی شما ویندوز یا لینوکس باشد، پروتکل های دسترسی متفاوت است. باید سیستم عامل سرور باتوجه به استفاده ای که از سرور دارید، انتخاب شود. در ادامه درباره تفاوت سیستم عامل ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نوع دسترسی در Linux VPS، یوزر Root بوسیله پروتکل SSH و در Windows VPS، یوزر Administrator با پروتکل Remote Desktop است.

2. تنظیم منابع سخت افزاری

منابع سخت افزاری در وی پی اس هلند توسط خود شما تعیین می شود، یعنی شما می توانید با توجه میزان استفاده خود از پردازنده، رم، حافظه SSD و… میزان آن ها را تعیین کنید و هزینه سرور را با توجه منابع مصرفی بپردازید، البته هنگامی که بخواهید می توانید منابع سخت افزاری را کاهش یا افزایش دهید، همچنین اگر بخواهید می توانید سرور مجازی خود را به سرور اختصاصی تغییر دهید.

سرور مجازی هلند

منابع سخت افزاری سرور مجازی هلند

3. امنیت بالا

سرور مجازی هلند به دلیل اختصاصی بودن فضا امنیت بالایی را به کاربران می دهد، البته که به دلیل دسترسی کامل مدیریتی این خود شما هستید که باید به فکر حفظ امنیت سرورتان باشید و بهتر است در این زمینه تخصص داشته باشید یا یک فرد متخصص را استخدام کنید.

4. قیمت مناسب

همانطور که اشاره کردیم، وی پی اس هلند سروری است که امکانات یک سرور اختصاصی را ارائه می دهد اما هزینه بسیار کمتری نسبت به سرور اختصاصی ارائه می دهد و استفاده از این سرور کمک خوبی به منابع مالی شما خواهد کرد.

چرا باید سرور مجازی هلند بخریم؟

سرور مجازی هلند

خرید سرور مجازی هلند

افراد به دلایل مختلفی به سراغ خرید سرور هلند می روند، دلایلی مانند ترید، اداره بیزینس در اروپا، ورود و ثبت نام در سایت هایی که اجازه ورود به آی پی های ایرانی نمی دهند و… در ادامه برخی از موارد استفاده از سرور مجازی هلند را بررسی می کنیم.

1. وی پی اس هلند برای ترید

یکی از سرورهای محبوب ترید در میان ایرانیان سرور مجازی هلند است، این سرور از بلاک شدن حساب شما در صرافی های معتبر جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که در این صرافی ها خودتان را شهروند هلند معرفی کنید. همینطور با انجام معاملات در این VPS می توانید از امنیت گردش های مالی خود مطمئن باشید.

پس سرور ترید هلند مانند یک رایانه شخصی همیشه همراه شماست و تنها شما هستید که می توانید بوسیله ی یوزرنیم و پسورد سرور به آن متصل شوید، در نتیجه شخصی بجز شما به اطلاعات حساب شما دسترسی نخواهد داشد.

سرور مجازی هلند برای ترید

وی پی اس هلند برای ترید

2. سرور مجازی هلند برای کسب و کار

برخی از افراد به خاطر اداره کسب و کارهای اینترنتی در خارج از کشور باید سرورهای با موقعیت خارج تهیه کنند. به عنوان مثال صاحبان سایت هایی که بیشتر مخاطبانشان از اروپا هستند یا خدمات سایت شان را به آی پی های ایرانی ارائه نمی دهند، بهتر است وی پی اس هلند دریافت کنند.

3. دسترسی به آی پی خارجی برای موارد دیگر

بغیر از ترید و کسب و کارهای خارجی ممکن است افراد به هر دلیلی به آی پی خارج از کشور احتیاج داشته باشند، مانند ورود به سایت هایی که کاربرانی با آی پی ایران را نمی پذیرند و… در این مواقع نیز سرور مجازی هلند بخاطر سرعت و قدرت بالایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی باشد.

آی پی اختصاصی هلند

آی پی اختصاصی هلند

هنگام خرید سرور مجازی هلند باید به چه مواردی دقت کنیم؟

اشاره کردیم که هنگام خرید وی پی اس هلند منابع سخت افزاری را خود شما تعیین خواهید کرد، اکثر شرکت های ارائه دهنده برای سرورهای مجازی پلن های از پیش تعیین شده ای به کاربران پیشنهاد می دهند که در هر کدام منابع متفاوت است و هزینه هم متفاوت خواهد بود.

نکته مهم اینست که شما پلنی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را با هدف استفاده شما از سرور هلند داشته باشد. مواردی که باید قبل از خرید تعیین کنید عبارتند از:

1. آیا سرور ترید می خواهید یا خیر؟

برخی از شرکت های ارائه دهنده سرور هلند، سرورهای مختص ترید را بصورت جداگانه ارائه می کنند که کار شما را برای ترید راحت تر می کند، زیرا این شرکت ها شما را مستقیما به صرافی های مورد نظرتان وصل می کنند. پس اگر به دنبال سرور مجازی ترید هستید می توانید به شرکت هایی مثل پارس پک که وی پی اس هایی مختص ترید و در موقعیت هلند ارائه می دهند، مراجعه کنید.

2. میزان منابع سخت افزاری را متناسب با نیازتان تعیین کنید.

  • هسته پردازنده CPU
  • هارد SSD
  • حافظه RAM

3. سیستم عامل VPS هلند را انتخاب کنید

باید بین لینوکس و ویندوز یکی را به عنوان سیستم عامل سرور خود مشخص کنید، این دو سیستم عامل تفاوت های مهمی دارند و انتخاب شما باید بسته به استفاده و ترجیحات تان باشد. بنابراین بیایید نگاهی کلی به تفاوت‌های ایندو سیستم عامل بیندازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سیستم عامل سرور مجازی هلند

سیستم عامل سرور مجازی هلند

هزینه

لینوکس یک سیستم عامل open source بوده و استفاده از آن رایگان است، در حالی که ویندوز و نرم افزارهایش رایگان نیستند. بنابراین قیمت یک سرور ویندوزی بیشتر از سرور لینوکسی است.

کاربردهای فنی

تفاوت های مهم تر در این قسمت هستند، اگر شما از زبان های ASP یا ASP.NET و دیتابیس SQL server برای توسعه استفاده می کنید، باید سرور ویندوزی را انتخاب کنید. Windows VPS برای آن دسته از سایت هایی که بر روی برنامه‌های مایکروسافت اجرا می‌شوند، مناسب است.

اما اگر برای کار کردن با زبان های open source مانند PHP و پایگاه داده هایی مانند SQL، PostgreSQL و MySQL راحت تر هستید، سرور مجازی لینوکس را انتخاب کنید.

راحتی در استفاده

اگر مبتدی هستید یا یک تیم کارکشته IT همراه خودتان ندارید، مدیریت VPS ویندوز به خاطر GUI یا رابط گرافیکی راحت تر است. در حالیکه وی پی اس لینوکس با Command Line کار می کند.

VPS لینوکس از طریق پروتکل SSH مدیریت می شود، که فضای بسیار امنی است اما نیاز به دانش فنی بالایی دارد، در حالیکه سرور مجازی ویندوز با پروتکل Remote Desktop کار می کند.

سرور مجازی هلند

دیتا سنتر وی پی اس هلند

این ها مواردی بود که باید هنگام خرید VPS هلند مد نظر قرار دهید، البته شرکت های هاستینگ خدمات اضافه ای را در کنار VPS های خود ارائه می دهند مانند فایروال، سرویس بک آپ گیری و… که خوب است قبل از خرید در مورد چند و چون آن ها اطلاعات کسب کنید.

خرید سرور مجازی از خدمات هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید سرور مجازی

جمع بندی

سرور مجازی هلند چیست؟ بخشی از یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر کشور هلند که به شما یک یا چند آی پی اختصاصی هلند ارائه می دهد و برای مواردی مانند ترید، کسب و کارهای خارجی که مخاطبانی در اروپا دارند یا هر فعالیت مجازی که با آی پی ایران امکان پذیر نیست مورد استفاده قرار می گیرد. وی پی اس هلند را باید از یک شرکت هاستینگ معتبر با پشتیبانی قوی خریداری کنید تا خیالتان از بابت آپتایم و قدرت سرور راحت باشد.

همانطور که اشاره کرده بودیم قیمت سرور مجازی هلند مانند تمام وی پی اس های خارجی از وی پی اس ایرانی گرانتر است اما از نظر قدرت و سرعت تفاوتی ندارند، بلکه قدرت هر سرور به منابع دیتاسنتر و پشتیبانی قوی شرکت هاستینگ بستگی دارند پس در انتخاب شرکت ارائه دهنده VPS هلند دقت کنید.

سرور مجازی هلند

سرور مجازی هلند

سوالات متداول

1. سرور مجازی هلند چیست؟

سرور مجازی هلند بخشی از یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر کشور هلند است.

2. امکان دریافت بیشتر از یک آی پی با سرور مجازی هلند وجود دارد؟

برخی شرکت های ارائه دهنده سرور هلند در صورت نیاز به شما بیش از یک آی پی ارائه می دهند اما باید قبل خرید از ارائه این سرویس مطمئن شوید.

3. آیا در صورت تمدید سرور مجازی هلند، آی پی تغییر می کند؟

در برخی از شرکت های هاستینگ، آی پی با تمدید سرور تغییر می کند اما در برخی این اتفاق نمی افتد. حتما قبل از خرید VPS هلند در این مورد سوال کنید.

4. چطور می توان از سرور مجازی هلند برای ترید استفاده کرد؟

سرور مجازی ترید یک محیط مجازی از ویندوز است که روی یک سرور از کشور هلند قرار دارد و شما می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور وارد محیط این ویندوز شده و بدون نگرانی با آی پی ثابت هلند در صرافی های معتبر بین المللی مانند بایننس فعالیت کنید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم