سرور سوئد چیست؟ همه چیز درباره ویژگی‌ها و انواع Sweden Server

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 19 آبان 1399
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۳۱۱ بازدید

هنگامی‌که می‌خواهید سروری را برای مقاصد مختلف، مثلاً به‌عنوان هاست یا سرور وب‌سایت و… به‌کار بگیرید، انتخاب محل قرارگیری سرور یکی از مشکلات موجود بر سر راهتان است. ممکن است بخواهید محل سرورتان در ایران باشد یا برعکس از سروری واقع در خارج از کشور استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم درباره خرید سرور سوئد صحبت کنیم و سرورهای مجازی و هرآنچه باید دراین‌باره بدانید، توضیح دهیم.

سرور چیست؟

برای اینکه بخواهیم به بحث اصلی این مقاله، یعنی انواع سرور سوئد، وارد شویم، ابتدا باید درباره خودِ سرور اطلاعاتی کسب کنیم. اجازه دهید موضوع را با طرح این سؤال شروع کنیم: سرور چیست؟ در تعریفی ساده، سرورها کامپیوترهایی همیشه‌روشن و در‌دسترس هستند. به‌عبارت‌دیگر، حتی کامپیوتر شما هم می‌تواند نقش سرور را بازی کند؛ البته به دلایلی که در همین مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، هیچ‌کس چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

این کامپیوترهای همیشه‌روشن کاربردهای متعددی دارند. به‌عنوان مثال، ممکن است از سرورها برای اتصال چندین کامپیوتر در سازمانی بزرگ استفاده شود. در حوزه اینترنت، سرورها وظیفه دارند اطلاعات وب‌سایت‌ها را روی خود قرار دهند. هنگامی‌که کلاینت یا کاربری قصد دارد از وب‌سایت شما استفاده کند، در‌واقع به سرور وب‌سایتتان متصل شده است که تمامی اطلاعاتش روی آن قرار دارد.

باتوجه‌به آنچه گفتیم، نتیجه می‌گیریم که هیچ وب‌سایتی بدون استفاده از سرورها موجودیت ندارند. ازجمله نکات بسیار مهم در سرورها، قدرت سخت‌افزاری آن‌هاست. برای نمونه، اگر اطلاعات وب‌سایتتان زیاد باشد، احتمالاً نیاز دارید سروری را انتخاب کنید که از هارد پرظرفیت استفاده می‌کند. همچنین، اگر تعداد مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت شما زیاد باشد، حجم اطلاعاتی که باید ازطریق سرور دریافت و به آن‌ها پاسخ داده شود، افزایش خواهد یافت. بنابراین، در این شرایط به سروری نیاز دارید که CPU قدرتمندی داشته باشد.

سرور چیست به زبان ساده

سرور یا سرویس‌دهنده چیست؟

معرفی سرور سوئد 

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد، محل قرارگیری سرور است. این کامپیوترهای همیشه‌روشن و همیشه‌در‌دسترس موجودیتی فیزیکی دارند. به‌عنوان مثال، اگر این سرور در سوئد قرار داشته باشد، به آن «سرور سوئد» گفته می‌شود. سرورهای یادشده ممکن است در شهرهای مختلفی مانند استکهلم، گوتنبرگ و… قرار گرفته باشند. به‌عبارت‌دیگر، دیتاسنترهای سرور سوئد در یکی از شهرهای این کشور قرار گرفته است. به‌همین‌دلیل، هنگامی‌که به IP ثابت سوئد نیاز داشته باشیم، استفاده از سرورهای واقع در این کشور می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

انتخاب کشوری که سرور در آن قرار دارد، یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید سرور باید به آن توجه کرد. همچنین، سرورها از‌نظر منابع و نحوه اشتراک این منابع، به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در‌ادامه، درباره آن‌ها نیز صحبت خواهیم کرد.

سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ترید چیست؟

انواع سرور سوئد ازنظر اشتراک منابع

سرورها ممکن است منابع خود را فقط در‌اختیار یک فرد یا سازمان قرار دهند یا آن را با کاربران دیگر به‌اشتراک بگذارند. در زمان خرید سرور، این موضوع روی قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت. برای نمونه، اگر قصد داشته باشید از سرور سوئد که در دسته سرور اروپا قرار می‌گیرد، استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از سرور اختصاصی سوئد استفاده کنید یا سرور ابری یا سرور اشتراکی آن.

سرور مجازی سوئد

چند نوع سرور سوئد وجود دارد؟

سرور اختصاصی سوئد و نکاتی که باید درباره آن بدانید

در تعریف ساده، سرور اختصاصی به سرورهایی گفته می‌شود که تمامی منابعش به‌طورکامل به یک فرد یا سازمان یا شرکت اختصاص داده شده باشد. در این سرورها، عملیات میزبانی و مدیریت به‌واسطه ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ابری یا مدیریت‌شده (به‌اختصار MSP) انجام می‌گیرد. همان‌طور‌که از نام این نوع سرور پیداست، سروری اختصاصی است و با هیچ مشتری یا سرویس یا نرم‌افزار دیگری به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود. حال چرا باید از سرور اختصاصی سوئد استفاده کنیم؟ در‌ادامه، به برخی از دلایل مهم‌ این موضوع اشاره خواهیم کرد.

چگونه آدرس IP کامپیوتر و گوشی خود را پیدا کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

آدرس آی‌ پی من

۱. حداقل تأخیر (Latency) در سرور سوئد 

یکی از معیارهای مهم در خرید سرور خارجی موضوع تأخیر است. ازنظر تکنیکال، تأخیر سرور به مدت‌زمانی گفته می‌شود که سرور برای پردازش هر نوع Request نیاز دارد. به‌عنوان مثال، اگر فردی از وب‌سایتتان بازدید و روی لینکی کلیک کند، به مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا صفحه مدنظر برایش باز شود، «تأخیر» گفته می‌شود.

اگر بازدید‌کنندگان وب‌سایت شما ازنظر جغرافیایی از محل قرارگیری سرور دورتر باشند، حین بارگیری اطلاعات وب‌سایت، تأخیر بیشتری تجربه خواهند کرد؛ زیرا Requestهای لازم برای رسیدن به صفحه مدنظر باید از شبکه‌های بیشتری عبور کند. شما هم احتمالاً هنگامی‌که قصد داشته‌اید وب‌سایتی خارجی را مشاهده کنید، موضوع تأخیر در دسترسی را تجربه کرده‌اید. حالا دیگر می‌دانید که دلیل این مسئله قرارگیری سرورهای وب‌سایت در جایی بسیار دورتر از شما بوده است؛ بنابراین، اگر مشتریان و بازدیدکنندگان وب‌سایتتان مثلاً در کشوری مانند سوئد هستند، یکی از انتخاب‌های مهم برای شما سرور اختصاصی سوئد خواهد بود.

۲. استفاده برای ترید

یکی از مشتریان اصلی برای سرور آی‌پی ثابت سوئد کسانی هستند که در حوزه ترید فعالیت می‌کنند. باتوجه‌به اینکه صرافی‌های خارج از کشور به کاربران IP ایران اجازه نمی‌دهند از خدماتشان استفاده کنند، برای هر‌گونه فعالیت در بورس‌های خارج از کشور، نیاز دارید تا IP شما به‌طوردائم روی کشوری دیگر مانند Sweden تنظیم شده باشد.

همچنین، توجه کنید که IP شما باید ثابت باشد. به‌عنوان مثال، شما نمی‌توانید از خدمات صرافی مدنظرتان یک بار با IP سوئد و بار‌دیگر با IP کشوری دیگر استفاده کنید. در این‌ صورت، احتمال مسدودشدن حساب کاربری‌تان بسیار زیاد خواهد بود. در این مواقع نیز، انتخاب سرور سوئد می‌تواند برایتان کاربردی باشد.

۳. استفاده از سرور سوئد برای بازی‌های کامپیوتری

گیمرها نیز ازجمله افرادی هستند که به سروری واقع در کشوری دیگر نیاز دارند. مسئله این است که بسیاری از بازی‌های آنلاین برای کاربران در ایران تحریم شده است؛ بنابراین، با IP ایران نمی‌توانید از سرویس‌های بازی آنلاین استفاده کنید. در این مواقع نیز، می‌توانید از سرور کشوری دیگر استفاده کنید. باتوجه‌به اینکه کشور سوئد ازنظر فناوری بسیار پیشرفته است، سرور سوئد می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

Vpsسوئد

سرور اختصاصی سوئد چیست؟

سرور مجازی سوئد و نکاتی که باید درباره آن بدانید

پاسخ به این پرسش که « سرور مجازی چیست؟»، بسته به نیاز و کاربردتان ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌طور‌کلی، مجازی‌سازی سرورها که اغلب در دیتاسنتری خارج از وب‌سایت یا محیط ابری قرار دارد، شامل تبدیل یک سرور فیزیکی به چندین ماشین مجازی (VM) می‌شود. یک سرور مجازی به‌گونه‌ای پیکربندی شده است که چندین کاربر بتوانند منابع آن را در بین خود به‌اشتراک بگذارند. یکی از تفاوت‌های مهم بین سرورهای مجازی و فیزیکی، مقرون‌به‌صرفه‌بودن سرورهای مجازی است. به‌همین‌دلیل، بسیاری از سازمان‌ها از سرورهای مجازی برای کاهش هزینه‌هایشان استفاده می‌کنند. برخی از کاربردهای سرورهای مذکور ازاین‌قرارند:

۱. دسترسی Remote

سرورهای اختصاصی مجازی را به‌راحتی می‌توان برای پشتیبانی از دسترسی ایمن به داده‌ها و فایل‌های حیاتی تجاری ازطریق اینترنت پیکربندی کرد.

۲. خدمات وب هاستینگ

یکی دیگر از کاربردهای سرورهای مجازی استفاده از آن‌ها در سیستم وب هاستینگ است؛ بنابراین، چندین مالک وب‌سایت می‌توانند بدون هیچ مشکلی وب‌سایت‌هایشان را روی این نوع از سرورها قرار دهند.

۳. تست و توسعه نرم‌افزارها

اگر توسعه‌دهنده نرم‌افزار هستید، نرم‌افزارهای خود را روی سرورهای مجازی می‌توانید تست کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا اگر نرم‌افزارتان مشکلی دارد، قبل از انتشار نهایی محصول، آن را بررسی و حل کنید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید از VPS استفاده کنید، یکی دیگر از سؤالات مهمتان احتمالاً این خواهد بود: «از VPS کدام کشور باید استفاده کنم؟» علاوه‌بر محل قرارگیری سرور، کیفیت سخت‌افزار و سیستم‌عاملی که روی سرور نصب شده است، یعنی تحت ویندوز یا لینوکس‌ بودن سرور، ازجمله عوامل مهمی است که بر انتخاب شما تأثیرگذار خواهد بود.

ازنظر محل قرارگیری، سوئد یکی از کشورهای برتری است که برای انتخاب محل سرور مجازی خود می‌توانید در نظر بگیرید. با انتخاب این کشور برای استقرار سرور مجازی خود، از خدمات IP ثابت کشور سوئد برای انواع فعالیت‌هایتان می‌توانید استفاده کنید. به‌عنوان مثال، علاوه‌بر کاربردهایی که پیش‌ازاین به آن اشاره کردیم، اگر نیاز داشته باشید از خدمات مالی بین‌المللی مانند مسترکارت یا ویزاکارت استفاده کنید، VPS سوئد می‌تواند گزینه‌ای ایدئال برایتان باشد.

در قسمت خرید سرور مجازی پارس پک، می‌توانید خرید VPS سوئد را انتخاب کنید و بدین‌ترتیب سرور IP ثابت از استکهلم داشته باشید. اگر در‌این‌باره به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان بخش فروش به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند داد.

خرید سرور مجازی سوئد

سرور مجازی سوئد چیست؟

سرور ابری سوئد و نکاتی که باید درباره آن بدانید

تا این‌جای مطلب، با نکات مهمی درباره سرورهای مجازی (VPS) و دلایل اهمیت خرید وی‌پی‌اس سوئد آشنا شدیم. حالا می‌خواهیم درباره سرور ابری و نکاتی صحبت کنیم که هنگام انتخاب این نوع از سرورها باید مدنظر قرار دهید.

ازنظر تکنیکال، سرور ابری منبع سرور متمرکزی است که معمولاً ازطریق بستر اینترنت ارائه می‌شود و درصورت تقاضای چندین کاربر نیز، دردسترس قرار دارد. سرورهای ابری می‌توانند تمامی عملکردهای سرور فیزیکی سنتی را انجام دهند؛ البته از قدرت پردازش و ذخیره‌سازی و امکان نصب اپلیکیشن‌ها نیز بهره می‌برند.

سرورهای ابری می‌توانند در هر جایی از جهان وجود داشته باشند و خدمات را از راه دور و با استفاده از محیط رایانش ابری ارائه دهند. تفاوت این نوع سرور با سرورهای سنتی در این است که سرورهای سنتی معمولاً در همان محل و ویژه استفاده اختصاصی یک سازمان یا شرکت است.

استفاده از سرورهای ابری مزایای بسیاری به‌همراه دارد؛ به‌همین‌دلیل، امروزه شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف سعی می‌کنند از این سرورها بهره ببرند. ازجمله مزایای مهم انتخاب سرورهای ابری سوئد می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

خرید سرور

۱. قیمت ارزان

ارزان‌بودن یکی از مزایای مهم‌ استفاده از سرورهای ابری است و شرکت‌های کوچک و حتی متوسط معمولاً بیشتر به آن توجه می‌کنند. در‌واقع، شرکت‌ها با به‌اشتراک‌گذاری منابع سرور خود با دیگران، هم خود از سرورها استفاده می‌کنند و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهند کرد.

برای آشنایی کامل با انواع سرور لهستان مقاله زیر را بخوانید.

سرور لهستان چیست؟

۲. سهولت استفاده

منابع مبتنی‌بر ابر معمولاً در چند دقیقه پیکربندی می‌شوند. همچنین، سرور را ازطریق پنل مدیریتی یا API که شرکت هاستینگ ارائه می‌دهد، می‌توان کنترل کرد؛ بنابراین، تیم‌های IT شرکت به استقرار منابع فیزیکی سرور در محل شرکت نیازی نخواهند داشت.

۳. مقیاس‌پذیری سرور ابری سوئد

یکی از نگرانی‌های همیشگی شرکت‌هایی که از سرورهای فیزیکی استفاده می‌کنند، فقدان مقیاس‌پذیری منابع سرور است. گاهی منابعی که سرور از آن استفاده می‌کند، ممکن است بسیار کمتر از حد انتظاراتتان باشد. در این‌ صورت، کارایی سیستم زیر سؤال خواهد رفت و برای جبران آن، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. سرورهای ابری اصولاً چنین مشکلی ندارند. به‌بیان ساده‌تر، شما می‌توانید کارتان را با سروری با منابع حداقلی شروع کنید و هنگامی‌که به منابع بیشتری نیاز داشتید، آن را با هزینه‌ای معقول ارتقا دهید.

۴. قابلیت اطمینان

یکی دیگر از عوامل مهم در محبوبیت سرورهای ابری، اطمینان به عملکرد این نوع از سرورهاست. سرورهای ابری می‌توانند عملکردی مشابه سرورهای اختصاصی، حتی سرورهایی که در کشوری خاص قرار دارند، ارائه دهند. به‌عنوان مثال، عملکرد سرور ابری سوئد می‌تواند دقیقاً مشابه سرور اختصاصی سوئد باشد. نکته مهم دیگر این است که براساس تکنولوژی ابری و باتوجه‌به اینکه Cloud روی چندین سرور و در محیطی مشترک اجرا می‌شود، حتی درصورت خرابی یک کامپوننت نیز، سرویس می‌تواند به کارش ادامه دهد.

حالا که با مفاهیم سرورهای ابری آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که در چه مواقعی باید از کشورهای دیگر برای میزبانی سرورهای ابری استفاده کنیم. برای مثال، چرا باید از سرور ابری سوئد استفاده کنیم؟ اگرچه قبلاً و در بخش Sweden VPS همین مطلب از بلاگ پارس پک به موضوعاتی همچون استفاده از سرور IP ثابت برای ترید و استفاده از سرور برای انجام بازی آنلاین اشاره کردیم، نکته مهم دیگری را نیز باید مدنظر قرار دهید.

سوئد یکی از کشورهای مهم حوزه اتحادیه اروپا و ازجمله پیش‌گامان تکنولوژی است؛ به‌همین‌دلیل، سرورهای قرار‌گرفته در این کشور از آپ‌تایم کم‌نظیری برخوردارند. این موضوع برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای سرورها یکی از معیارهای بسیار مهم به‌حساب می‌آید. همچنین، امکان استفاده از انواع سیستم‌عامل‌های معتبر روی سرورهای ابری کشور سوئد فراهم است. به‌عنوان نمونه، شما می‌توانید درصورت نیاز از سرور اختصاصی ویندوز سوئد نیز استفاده کنید. بنابراین درصورتی‌که قصد دارید از سرور سوئد برای اهداف مختلفی استفاده کنید، سرورهای ابری سوئد را نیز به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال در اولویت قرار دهید.

سرور ابری سوئد چیست؟

آشنایی با سرور ابری سوئد

هاست سوئد

اگر صاحب وب‌سایت باشید، احتمالاً با نام هاست آشنا هستید. وب هاستینگ یا میزبانی وب سرویسی است که به افراد و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را روی شبکه جهانی وب منتشر کنند. به‌عبارت‌دیگر، فایل‌ها و اطلاعات وب‌سایت‌ها در سیستمی کامپیوتری با نام هاست ذخیره می‌شود؛ بنابراین، هاست نیز کامپیوتری است که مانند سرورها احتمال دارد در هر نقطه از جهان قرار گرفته باشد.

هنگامی‌که می‌خواهید وب‌سایتتان را راه‌اندازی کنید، علاوه‌بر دامنه به هاست نیاز خواهید داشت؛ اما وقتی قصد دارید از یکی از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی هاست موردنیازتان را بخرید، احتمالاً با انواع مختلف هاست، ازجمله هاست‌های واقع در ایران و هاست‌های خارج از ایران مواجه خواهید شد. اینکه باید هاست ایرانی یا هاست خارجی بخرید‌، موضوعی است که به نوع کارتان بستگی دارد. در‌ادامه، به برخی از معیارهای مهمی اشاره می‌کنیم که برای انتخاب کشور هاست باید مدنظر قرار دهید.

۱. هزینه

مسلماً هزینه نگه‌داری هاست در ایران کمتر از کشورهایی مانند آلمان یا کانادا یا آمریکاست؛ بنابراین، اگر صرفاً هزینه برایتان اهمیت دارد، احتمالاً هاست‌های ایرانی انتخاب معقول‌تری خواهند بود.

۲. سرعت دسترسی به وب‌سایت

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب هاست سرعت دسترسی به وب‌سایت است. بدیهی است که هرچه محل هاست به کاربران وب‌سایتتان نزدیک‌تر باشد، آنان راحت‌تر می‌توانند با وب‌سایت کار کنند. بنابراین، اگر کاربران وب‌سایت شما معمولاً از داخل کشور به آن متصل می‌شوند، از این نظر بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید.

۳. مدت‌زمان آپ‌تایم‌بودن

اینکه هاست شما چه مدت آپ‌تایم دارد، ازجمله عوامل دیگری است که مستقیماً موضوع مارکتینگ شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. هاست‌های خارج از کشور به‌دلیل کیفیت چشمگیرشان معمولاً زمان آپ‌تایم بیشتری از هاست‌های داخل ایران دارند.

۴. محدودیت‌های اینترنتی اِعمال‌شده در مواقع خاص

گاهی اوقات، ممکن است به‌صورت ملی محدودیت‌هایی برای اینترنت جهانی وضع شود. در این مواقع، احتمال دارد دسترسی به هاست‌های واقع در خارج از کشور با مشکل مواجه شود. بنابراین، اگر قصد دارید برای وب‌سایت خود از سرور سوئد استفاده کنید، هاست سوئد را نیز می‌توانید به‌عنوان یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه در فهرست گزینه‌های انتخابی‌تان قرار دهید.

خرید هاست سوئد

معرفی سرویس میزبانی سوئد

دامنه و نکاتی که باید درباره دامنه‌ سوئد بدانید

برای داشتن وب‌سایت علاوه‌بر هاست یا سرور، باید آدرس هم داشته باشید. به آدرسی که وب‌سایت‌ها با استفاده از آن شناسایی می‌شوند، دامنه (Domain) می‌گویند. به‌عنوان نمونه، هنگامی‌که می‌خواهید به وب‌سایت پارس پک دسترسی پیدا کنید، باید آدرس www.parspack.com را در مرورگرتان وارد کنید.

معرفی قابلیت‌ها و راهنمای خرید سرور مجازی انگلیس را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی انگلیس چیست؟

دامنه‌ها همیشه از سه جزء اساسی تشکیل می‌شوند:

۱. پروتکل دامنه

شیوه انتقال اطلاعات بین کلاینت و سرور با استفاده از پروتکل تعیین می‌شود. HTTP و HTTPS دو نوع پروتکل مهم در دنیای اینترنت هستند. هنگامی‌که از پروتکل HTTPS برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، تمامی اطلاعات بین Server و Client به‌صورت رمزگذاری‌شده منتقل خواهد شد.

۲. نام دامنه

نام دامنه (Domain) به‌عنوان جزء دوم آدرس URL وب‌سایت شناخته می‌شود. برای مثال، در URL پارس پک عبارت Parspack همان نام دامنه است.

۳. پسوند دامنه

در انتهای هر URL، پسوند وجود دارد. پسوند .com. ،org. ،in و… پسوندهای بین‌المللی هستند که در تمام دنیای کاربرد دارند؛ اما برخی دیگر از پسوندها نیز ویژه کشوری خاص هستند. به‌عنوان نمونه، پسوند .ir پسوند URL‌های ایران است. هنگامی‌که با وب‌سایت دارای پسوند .ir مواجه می‌شوید، مطمئن خواهید بود که این وب‌سایت در ایران قرار دارد. همچنین، وب‌سایت‌های کشور سوئد با پسوند .se شناخته می‌شوند.

دامین چیست؟

نکات مهم حین خرید دامنه سوئد

جمع‌بندی

استکهلم، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور سوئد است. امنیت و ثبات فراوان در سوئد استکهلم را به یکی از مراکز مهم در میزبانی از سرورها تبدیل کرده است و حالا بسیاری از سرورهای اختصاصی و ابری و مجازی در کشور سوئد قرار گرفته‌اند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره انواع مختلفی از سرور سوئد ازجمله سرور مجازی سوئد صحبت کردیم و سرورهای ابری، هاست و‌… و سایر نکات مهم مرتبط با این موضوع را نیز توضیح دادیم.

سؤالات متداول

۱. سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی به سرورهایی گفته می‌شود که تمامی منابع آن فقط به یک فرد یا سازمان یا شرکت اختصاص داده می‌شود.

۲. سرورهای اشتراکی به نوع سرورهایی هستند؟

سرورهای اشتراکی به سرورهایی گفته می‌شود که منابع آن به چند کاربر اختصاص پیدا می‌کند.

۳. تأخیر (Latency) چیست؟

هنگامی‌که درخواستی به سرور ارسال می‌شود، مدت‌زمانی طول می‌کشد تا پاسخ این درخواست از سرور به‌سمت کلاینت ارسال شود. به این مدت‌زمان تأخیر (Latency) گفته می‌شود.

۴. آپ‌تایم چیست؟

آپ‌تایم (Up-Time) یکی از معیارهای بسیار مهم در انتخاب انواع سرورهاست که به میزان روشن و در‌دسترس بودن سرورها اشاره می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، هرچه میزان آپ‌تایم سرور بیشتر باشد، میزان در‌دسترس‌بودن آن هم بیشتر خواهد بود.

۵. مزایای استفاده از سرور سوئد چیست؟

ازجمله مزایای استفاده از سرور سوئد می‌توان به آپ‌تایم درخورتوجه و هزینه‌‌ی مقرون‌به‌صرفه و کیفیت رضایت‌بخش خدمات آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم