آموزش تصویری فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel

آموزش فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel
Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
دوشنبه 6 آذر 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۵۷۵ بازدید

فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel از جمله کارهایی است که برای کاهش تأخیر و همچنین سریع‌تر کردن وب اپلیکیشن‌ها کاربرد زیادی دارد. این روش باعث می‌شود تا وب سرور قادر باشد به‌صورت همزمان به چندین Request در یک اتصال TCP پاسخ دهد. با توجه به اهمیت این مسئله، در این مطلب از آموزش شبکه بلاگ پارس پک می‌خواهیم نحوه‌ی فعال‌سازی HTTP2 در cPanel و همچنین WHM را به‌صورت کامل توضیح دهیم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

استفاده از پروتکل HTTP2 چه مزیتی دارد؟

پروتکل HTTP2 با توجه به اینکه به‌جای متن ساده از پروتکل‌های باینری استفاده می‌کند، از یک طرف امنیت بیشتری دارد و از طرف دیگر، با توجه به اینکه هدر فقط باید یک بار در کُدهای باینری نوشته شود، سرعت لود وب‌سایت را به‌صورت محسوسی افزایش می‌دهد و همین مسئله می‌تواند موجب شود تا هم تجربه‌ی کاربران بهبود پیدا کند و هم بتوانید جایگاه‌های بهتری را در نتایج گوگل کسب کنید.

می‌خواهید وب‌سایتی داشته باشید که مثل یک گاوصندوق ایمن باشد و مثل یک بوگاتی سریع؟ فقط کافی است فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel را انجام دهید!

خرید هاست سی پنل

آموزش فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel

برای فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel، از EasyApache 4 استفاده می‌کنیم. برای این منظور، گام‌های زیر را طی کنید:

۱. در اولین قدم، با استفاده از اکانت Root به داشبورد مدیریت WHM وارد شوید.

نحوه فعال‌ سازی HTTP2 در WHM
وارد WHM شوید

۲. در صفحه‌ی جدید که برای شما باز می‌شود، عبارت Software‌ را جستجو کرده و سپس روی گزینه‌ی EasyApache 4 کلیک کنید.

نحوه فعال‌ کردن HTTP2 در WHM
روی گزینه EasyApache 4 بزنید

۳. روی دکمه‌ی Customize کلیک کنید.

فعال سازی HTTP2 در Cpanel
روی گزینه Customize بزنید

از سایدبار سمت چپ، گزینه‌ی Apache Modules را انتخاب کرده و سپس عبارت HTTP2 را سرچ کرده و در نهایت هم سوییچ باتن کناری را فعال کنید.

فعال کردن HTTP2 در سی پنل
گزینه‌ Apache Modules را انتخاب کنید

۴. بعد از فعال کردن این گزینه، حالا روی گزینه‌ی Review کلیک کنید. با این کار احتمالاً لاگ‌هایی را در قسمت Provision in Process‌ خواهید دید. نمونه‌ی این لاگ‌ها در شکل زیر نشان داده شده است.

طریقه فعال سازی HTTP2 با EasyApache 4
روی گزینه Review بزنید

۵. اگر عبارت Provision Process Finished در انتهای این لاگ‌ها نوشته شده است، یعنی همه چیز درست انجام شده و حالا HTTP2 در WHM فعال شده است. با این حال به این نکته هم توجه داشته باشید که مرورگر کاربر هم باید از HTTP2 با EasyApache 4 پشتیبانی کند؛ در غیر این‌صورت این پروتکل به‌درستی کار نمی‌کند. به این نکته هم توجه کنید که اگر چه در این مطلب از تصاویر داشبورد WHM استفاده شده است، اما با این حال، فعال‌سازی HTTP2 در cPanel‌ هم تفاوت عمده‌ای با آنچه عنوان شد ندارد.

 امنیت و سرعت را در هاست سی پنل پارس پک تجربه کنید

حالا که بحث به امنیت و سرعت و این‌طور حرف‌ها کشیده شد، این را هم بدانید که هاست‌های پارس پک از آخرین متدهای روز استفاده می‌کنند تا هم وب‌سایت‌های شما چابک‌تر شوند و هم امنیتشان تضمین شود. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و مشخصات هاست سی پنل پارس پک را ببینید!

جمع‌بندی

فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel هم به بیشتر شدن سرعت وب‌سایت شما کمک می‌کند و هم امنیت آن را بالاتر می‌برد. بالا رفتن امنیت وب‌سایت به این دلیل است که در HTTP2، به‌جای متن ساده از پروتکل‌های باینری استفاده می‌شود و سرعت هم به این دلیل بالاتر می‌رود که فقط کافی است یکبار هدرها را در کُدهای باینری بنویسید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب از بلاگ پارس پک، نحوه‌ی فعال‌سازی HTTP2 در cPanel و همچنین WHM را به‌صورت گام به گام به شما آموزش داده‌ایم.

اگر می‌خواهید با مزایا و معایب و نحوه استفاده از HTTP2، تفاوت آن با HTTP/1.1 آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

HTTP2 چیست؟

سؤالات متداول

۱. استفاده از HTTP2 چه مزایایی دارد؟

پروتکل HTTP2 نسل جدید HTTP است که هم امنیت بالاتری دارد و هم باعث می‌شود وب‌سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری لود شوند.

۲. آیا می‌توان HTTP2 را روی WHM و cPanel فعال کرد؟

بله. با استفاده از EasyApache 4 می‌توان HTTP2 را روی cPanel و همچنین WHM فعال کرد.

۳. برای فعال‌ سازی HTTP2 در WHM/cPanel چه کاری باید انجام داد؟

به‌صورت خلاصه، باید وارد داشبورد مدیریتی خود در WHM یا cPanel شوید، به قسمت Software‌ بروید و با استفاده از EasyApache 4، گزینه‌ی HTTP2 را فعال کنید. نحوه‌ی انجام این کار به‌صورت گام به گام در این مقاله آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم