۶ راهکار کلیدی برای رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس

مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
سه‌شنبه 28 آذر 1402
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۵۴۶ بازدید

مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس مثل برخورد به یک درب شیشه‌ای است. زمانی‌که با ذوق و شوق و گاهی استرس برای تحلیل آمار سایت، قصد ورود به گوگل آنالیتیکس را دارید، همان لحظه سرتان محکم به درب شیشه‌ای می‌خورد که اصلا نمی‌دانید چرا و چطور جلوی راهتان سبز شد. خبر خوب این که راه‌حل رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس دست خودتان است. در این مقاله از آموزش کسب و کار اینترنتی بلاگ پارس پک، دلایل و راهکارهای رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. پس از خواندن این مقاله، می‌توانید به‌سادگی این مانع را از سر راهتان بردارید و وارد گوگل آنالیتیکس شوید.

دلایل بروز خطای ورود به گوگل آنالیتیکس

مشکل ورود به اکانت گوگل آنالیتیکس مانند یک شخصیت چند قطبی بدقلق است که فهمیدن مشکل ناسازگاری‌اش کار یکی دو دقیقه نیست. به‌عبارتی، فقط یک مشکل ساده نیست که با برطرف کردن آن، خیالتان راحت باشد آنالیتیکس چند قطبی روی خوشش را به شما نشان دهد. از جمله رایج‌ترین دلایل بروز خطای ورود به گوگل آنالیتیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمالا نام کاربری یا رمز عبورتان را اشتباه وارد کردید.
  • کوکی‌ها و محدودیت مرورگر به شما اجازه ورود نمی‌دهد.
  • اکانت Google شما به‌طور غیرمنتظره‌ای غیرفعال یا مسدود شده است.
  • مشکل از جانب شما نیست؛ سرورهای گوگل آنالیتیکس از دسترس خارج شدند!
  • آدرس ایمیلی که در گوگل آنالیتیکس ثبت کردید با آدرسی که وارد می‌کنید، متفاوت است.
  • برخی افزونه‌ها و اکستنشن‌های مرورگر ممکن است دسترسی گوگل آنالیتیکس به داده‌ها را محدود کنند.
  • کد گوگل آنالیتیکس را به‌طور اشتباهی در سایت خود قرار دادید یا مشکلی در ایجاد اکانت آنالیتیکس‌ شما وجود دارد.

ممکن است دلایل مختلفی برای مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس وجود داشته باشد، مثلا اینکه فردی که مسئول گوگل آنالیتیکس است شرکت را ترک کرده باشد، یا شخص دیگری حساب کاربری ایجاد کرده و به شما دسترسی نداده باشد، یا به‌دلیل اینکه به یاد نمی‌آورید از کدام ایمیل استفاده کردید، دستتان در حنا مانده است. اما فارغ از اینکه دلیل چیست، ما به شما کمک می‌کنیم تا وارد گوگل آنالیتیکس شوید.

رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس
دلایل بروز خطای ورود به گوگل آنالیتیکس

روش‌های رفع خطای ورود به گوگل آنالیتیکس

قبل از اینکه مجبور شوید برای کشف بهترین روش‌های رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس دست به دامان Help Center گوگل آنالیتیکس شوید، ما این کار را انجام دادیم و راهنمای کامل و جامعی در این زمینه برایتان آماده کردیم.

توجه:

مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس مثل مسدود شدن کارت بانکی زمان برداشت پول است. دقیقا لحظه‌ای که به آن نیاز دارید، به درِبسته برخورد می‌کنید.

قدم اول: آدرس ایمیل ورود به اکانت آنالیتیکس را بررسی کنید

اگر با مشکل لاگین گوگل آنالیتیکس روبه‌رو هستید ممکن است علت آن، تغییر آدرس ایمیل اکانت شما باشد. به‌عبارتی، ایمیلی که در گوگل آنالیتیکس ثبت کردید، با ایمیلی که وارد می‌کنید، متفاوت است.

برای حل این مشکل، بررسی کنید آیا می‌توانید آدرس ایمیل مرتبط با حساب Google خود را به آدرس ایمیل اصلی برگردانید. اگر ایمیل مورد نظر یادتان نیست، دراین‌صورت نیاز است به‌عنوان کاربر جدید، با یک ایمیل جدید مجددا یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از ادمین اصلی گوگل آنالیتیکس بخواهید به اکانت جدیدتان دسترسی دهد یا دوباره روال اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس را با ایمیل جدید امتحان کنید.

مشکل در ورود به گوگل آنالیتیکس
حل مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس

قدم دوم: نام کاربری و رمز عبور اکانت جیمیل خود را بررسی کنید

این مورد را می‌توان رایج‌ترین دلیل خطاهای ورود به گوگل آنالیتیکس به‌شمار آورد. ابتدا مطمئن شوید به حساب جیمیل‌ خود دسترسی دارید. برای بررسی نام کاربری و رمز عبور خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

 به صفحه حساب Google خود بروید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را بررسی کنید.

خطای ورود به گوگل آنالیتیکس
رفع خطای ورود به گوگل آنالیتیکس

اگر مطمئن هستید که ایمیلتان صحیح است ولی رمز عبور یادتان نیست، به‌سادگی با کلیک روی «Forgot Password» می‌توانید رمزتان را تغییر دهید.

نحوه رفع خطای ورود به گوگل آنالیتیکس
نحوه رفع مشکل ورود به اکانت گوگل آنالیتیکس

قدم سوم: مالکیت سایت متصل به آنالیتیکس را اثبات کنید

اگر تا این مرحله، با هیچ کدام از روش‌های بالا موفق به رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس نشدید، این مرحله به کارتان خواهد آمد. زمانی‌که به هر دلیل به ادمین اصلی آنالیتیکس دسترسی ندارید یا خودتان ادمین اصلی بودید و از هیچ روشی نمی‌توانید اکانت جدیدتان را به حساب قبلی اضافه کنید، باید مالکیت سایت متصل شده به آنالیتیکس را اثبات کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برای اثبات مالکیت سایت در Google Analytics، باید یک فایل متنی به نام analytics.txt با اطلاعات زیر ایجاد کنید. این فایل باید حاوی یک کد منحصر به فرد و تاریخ باشد.

GooGhywoiu9839t543j0s7543uw1 – pls add {INSERT EMAIL ADDRESS} to GA account {INSERT UA-ID} with ‘Manage Users and Edit’ permissions – date {INSERT DATE}

۲. اکنون فایل را به دامنه اضافه کنید. برای مثال، اگر آدرس دامنه‌‌تان در گوگل آنالیتیکس Parspack.com است، فایل را به‌صورت Parspack.com/analytics.txt آپلود کنید.

درصورتی‌که امکان آپلود فایل و اضافه کردن آن به نام دامنه سایتتان را ندارید، یک متا تگ به‌صورت زیر به صفحه URL در اکانت آنالیتیکس خود اضافه کنید:

GooGhywoiu9839t543j0s7543uw1 – pls add {INSERT EMAIL ADDRESS} to GA account {INSERT UA-ID} with ‘Manage Users and Edit’ permissions – date {INSERT DATE}.

۳. در این بخش از مقاله رفع مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس، پس از آپلود فایل، باید فرم عیب‌یابی گوگل را در لینک زیر پر کرده و درخواست دسترسی به حساب خود بدهید.

https://support.google.com/analytics/gethelp?visit_id=638351683814597815-823083928&rd=1

قدم پنجم: به سایر اسکریپت‌های سایت یا ابزارهای روی مرورگر نگاه کنید

یکی دیگر از دلایل وارد نشدن به گوگل آنالیتیکس، اختلال اسکریپت یا اکستنشن‌های مرورگر با گوگل آنالیتیکس است. اگر گوگل آنالیتیکس شما کار نمی‌کند، ممکن است با اسکریپت‌های دیگر روی وب‌سایت تداخل داشته باشد. برای حل این مشکل، مطمئن شوید سایر اسکریپت‌ها از متغیرهای مشابه گوگل آنالیتیکس استفاده نمی‌کنند.

برای بررسی کد، از ابزار Analytics Debugger برای کروم استفاده کنید. وقتی دیباگر را نصب کردید، به صفحه‌ موردنظر بروید. سپس دکمه‌های CMD + Alt + j (در مک) یا Ctrl + Shift + j (در ویندوز یا لینوکس) را فشار دهید. یک پنجره کنسول جاوا باز می‌شود که هرگونه خطایی را در صفحه به شما نشان می‌دهد.

واردنشدن به گوگل آنالیتیکس
حل مشکل لاگین گوگل آنالیتیکس

اگر این کار برایتان سخت به‌نظر می‌رسد، بهتر است از یک توسعه‌دهنده کمک بگیرید.

قدم ششم: کوکی و کش مرورگر را پاک کنید

گوگل آنالیتیکس از کوکی‌ها برای ذخیره اطلاعات کاربر استفاده می‌کند. بنابراین ممکن است باعث خطای ورود به گوگل آنالیتیکس شود. برای رفع مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کوکی و کش مرورگر را پاک کنید و دوباره وارد شوید.
  • دستگاه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.
  • برای مدت کوتاهی اینترنت خود را قطع و مجددا وصل کنید.

اگر می‌خواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چیست و چگونه کار می‌کند و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد، مقاله زیر را از دست ندهید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

جمع‌بندی

مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس فقط یکی از سورپرایزهایی است که این ابزار تحلیل برایتان به‌ارمغان می‌آورد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، دلایل و نحوه حل مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس را بررسی کردیم. به‌طورکلی، شما می‌توانید با بررسی موارد زیر، این مشکل را برطرف کنید:

  • از یک مرورگر وب جدید استفاده کنید.
  •  کش مرورگر خود را پاک کنید.
  • اکستنشن‌های مرورگر را غیرفعال کنید.
  • نام کاربری و رمزعبورتان را بررسی کنید.
  • یک حساب جدید با ایمیل جدیدتان در آنالیتیکس بسازید.
  • مالکیت سایت‌های خود را در آنالیتیکس ثابت کنید.

امیدواریم پس از بررسی موارد بالا مشکل در ورود به گوگل آنالیتیکس برطرف شده باشد. همچنین در این زمینه، شما می‌توانید سوالات و مشکلاتتان را در انتهای همین مقاله بنویسید تا راهنمایی‌تان کنیم.

سؤالات متداول

۱. چرا نمی‌توانم وارد گوگل آنالیتیکس شوم؟

دلایل مختلفی باعث بروز مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس می‌شود. برخی از رایج‌ترین دلایل عبارتند از:

  • کوکی‌ها و کش مرورگر
  • نام کاربری یا رمزعبور اشتباه
  • اختلال در ابزار یا سایر اسکریپت‌های سایت
  • مطابق نبودن ایمیل ورودی با حساب آنالیتیکس
  • تایید نکردن ایمیل تایید پس از ثبت نام در آنالیتیکس

۲. نام کاربری و رمز عبور گوگل آنالیتیکس را فراموش کردم، چگونه وارد شوم؟

اگر فراموشی اطلاعات ورود منجر به ایجاد مشکل ورود به گوگل آنالیتیکس شده است، آن‌ها را می‌توانید به‌صورت زیر بازیابی کنید.

  • به صفحه حساب Google خود بروید.
  • روی گزینه «امنیت» و سپس «رمز عبور» کلیک کنید.
  • درنهایت، برای بازیابی پسورد خود روی گزینه «بازنشانی رمز عبور» کلیک کنید.

۳. اگر حساب آنالیتیکس من مسدود شده باشد، چه کار کنم؟

 اگر حساب گوگل آنالیتیکس شما مسدود شده باشد، باید از طریق صفحه پشتیبانی آنالیتیکس با پشتیبانی آن ارتباط برقرار کرده و هویت خود را اثبات کنید. نحوه انجام این کار را در مقاله آموزش دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم