معرفی 14 افزونه کاربردی گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

آموزش افزونه گوگل آنالیتیکس
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۹۹۷ بازدید

افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس اطلاعات کلی و جزئی گوگل آنالیتیکس را در داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌تان به‌نمایش درمی‌آورد. مارس‌۲۰۲۲، گوگل اعلام کرد که از جولای‌۲۰۲۳ نسخه گوگل آنالیتیکس به نسخه جدید Universal Google Analytics تبدیل می‌شود. نسخه جدید گوگل آنالیتیکس با نام GA4 ظاهر کاملاً متفاوتی با نسخه قبلی خود دارد. همین امر باعث شده است تا کاربران وردپرس به‌جای پرسه‌زدن در محیط گنگ و مبهم GA4، سراغ افزونه‌هایی بروند که کار تحلیل و آنالیز وب‌سایت را راحت‌تر می‌کند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم شما را با ۱۴ نمونه از  بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس آشنا کنیم. اگر قصد دارید به‌راحتی وب‌سایتتان را از‌طریق داشبورد وردپرسی تجزیه‌وتحلیل کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انواع افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

افزونه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تجزیه‌وتحلیل وب‌سایتتان استفاده کنید. درادامه، ۱۴ افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس پرکاربرد و پرطرفدار را معرفی می‌کنیم.

۱. افزونه Monsterinsights پادشاه آنالیز وردپرس

بدون اغراق می‌توان گفت افزونه Monsterinsights پادشاه افزونه‌های گوگل آنالیتیکس در وردپرس است. در پاسخ به اینکه افزونه Monsterinsights چیست، می‌توانیم بگوییم که افزونه‌ای همه‌فن‌حریف برای آنالیز و تحلیل وب‌سایت به‌شمار می‌رود. این افزونه با بیش از سه‌‌میلیون نصب فعال جزو افزونه‌های محبوب‌ گوگل آنالیتیکس وردپرس است.

افزونه Monsterinsights بدون نیاز به کدنویسی، کد ترکینگ گوگل آنالیتیکس را روی وب‌سایتتان قرار می‌دهد؛ درنتیجه، اطلاعات وب‌سایت داخل پیشخوان وردپرس به‌صورت کاربرپسند به‌نمایش درمی‌آید. پس‌از‌آن، می‌توانید وضعیت رشد وب‌سایت را با هر دو نسخه پرمیوم یا رایگان افزونه مشاهده کنید.

قابلیت‌های افزونه Monsterinsights به‌گونه‌ای است که حتی نسخه رایگان آن نیز کارتان را راه می‌اندازد. با نسخه رایگان این گوگل آنالیتیکس در وردپرس می‌توانید تمام دیتای گوگل آنالیتیکس از‌جمله میزان ریزش کاربر و رفتارهای او، اطلاعات سرچ کنسول، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و میانگین ارزش هر سفارش  را در‌ لحظه و با یک کلیک مشاهده کنید. در نسخه پرمیوم، ویژگی‌های پیشرفته‌ای از‌جمله گوگل ادسنس، سازگاری با افزونه‌های وردپرس نسخه موبایل، قابلیت مشاهده فرم‌های وب‌سایت، ردیابی لینک‌های ارجاعی (referral) و بررسی نرخ تبدیل را شاهد هستید.

به‌طور‌خلاصه باید اشاره کنیم که MonsterInsights به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت و رفتار کاربر را رصد کنید و استراتژی بازاریابی خود را برای افزایش فروش بهبود ببخشید؛ البته این افزونه برخلاف افزونه Analytify امکان تحلیل و بررسی تک‌تک محتواها را برای شما فراهم نمی‌کند. در‌ادامه، درباره افزونه گوگل آنالیتیکس Analytify نیز صحبت خواهیم کرد.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از میان ۲۰,۵۰۲ کاربر، امتیاز ۴.۶ از ۵ ستاره

۲. افزونه ExactMetrics داشبورد گوگل آنالیتیکس

افزونه ExactMetrics با بیش از یک‌میلیون نصب فعال، دومین افزونه محبوب گوگل آنالیتیکس برای وردپرس محسوب می‌شود. نسخه رایگان این افزونه را می‌توانید به وب‌سایتتان اضافه و از‌طریق داشبورد وب‌سایتتان را به‌طورکلی تجزیه‌وتحلیل کنید. ناگفته نماند که افزونه مذکور با نام افزونه Google Analytics Dashboard for WordPress یا  GADWP نیز شناخته می‌شود.

ExactMetrics در لیست بهترین افزونه وردپرس Google Analytics، امکان ردیابی بازدیدکنندگان را با گزارشی کامل در داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌ برای شما فراهم می‌کند. همچنین، اطلاعات و جزئیات مهمی مانند نرخ پرش، آنالیز نسخه موبایل، میزان جست‌وجوی ارگانیک و ترافیک ورودی از‌طریق سوشال، منابع ترافیک و تعداد بازدیدکننده را به‌صورت لحظه‌ای از هر صفحه وب‌سایت به شما نشان خواهد داد.  نکته مهم دیگر اینکه با این افزونه امکان بررسی نسخه AMP وب‌سایت نیز برایتان فراهم است. همچنین می‌توانید یا استفاده از قابلیت‌های ادغام افزونه، از آن برای ردیابی فرم، بنرهای تبلیغاتی و لینک‌های ارجاعی استفاده کنید. درواقع، با استفاده از این افزونه، بدون نیاز به قرار دادن کد و با چند کلیک ساده می‌توانید از تمام ویژگی‌های قدرتمند گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل بهره‌مند شوید.

 پارامترهای مهم گوگل آنالیتیکس چیست و چگونه به بهبود وب‌سایت کمک می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

۳. افزونه Analytify تحلیل وردپرس

افزونه Analytify از برترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس در وردپرس به‌شمار می‌رود. با کمک این افزونه، بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید کد گوگل آنالیتیکس را وارد وب‌سایت کنید تا شروع به خواندن اطلاعات وب‌سایت کند. با افزونه مذکور می‌توانید به‌راحتی اطلاعات را از داخل داشبورد وردپرس بررسی و تحلیل کنید.

افزونه Analytify Pro به‌خصوص برای کسب‌وکارهای آنلاین گزینه مناسبی است؛ زیرا این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا گزارش‌های ضروری مانند صفحه‌های پربازدید و آمار پست و لینک‌های ارجاعی و نرخ پرش و مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه را به‌دست آورند. با Analytify می‌توانید گزارش کمپین‌های مارکتینگ خود را در قالب ایمیل نیز دریافت کنید. این افزونه هم مانند افزونه Monsterinsights از دو نسخه پرمیوم و رایگان تشکیل شده است؛ با‌این‌حال، نسخه رایگان محدودتر از نسخه پرمیوم و نسخه پرمیوم آن ارزان‌تر از Monsterinsights است.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۴۳۵ کاربر، ۴.۷ امتیاز از ۵ ستاره

افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس

بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

۵. افزونه WP Statistics آنالیز و تحلیل رایگان

یکی از قدرتمندترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس، WP statistics است. افزونه WP Statistics افزونه رایگان و قدرتمندی است که آمار و اطلاعات وب‌سایت را در قالب نمودارهایی با طراحی بصری زیبا به شما نشان می‌دهد. با اینکه افزونه مذکور رایگان است، از ایمنی کافی بهره می‌برد و اطلاعاتتان را دراختیار شخص یا شرکت ثالث قرار نمی‌دهد. بنابراین، فقط کافی است افزونه را نصب و فعال کنید و بقیه کار تحلیل و بررسی را به آن بسپارید.

افزونه رایگان WP Statistic در‌زمینه آمار جغرافیایی مانند موقعیت کاربران نیز گزارش‌های مفیدی در‌اختیارتان قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌ ایمیلتان هم ارسال می‌کند. با کمک این افزونه می‌توانید کلمه‌های کلیدی و لینک‌های ری‌دایرکت‌شده را ردیابی و موقعیت بازدیدکنندگان را مشاهده و در فرمت‌های مختلف گزارش‌گیری کنید.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۵۹۳ کاربر، امتیاز ۴.۱ از ۵ ستاره

۶. افزونه GA Google Analytics تحلیل از‌طریق حساب گوگل آنالیتیکس

سراغ یکی دیگر از بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس می‌رویم. با اضافه‌کردن کد رهگیری آنالیتیکس به هر صفحه از وب‌سایت وردپرسی، کار تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت را ساده می‌کند. درصورتی‌که ترجیح می‌دهید به‌جای آنالیز و تحلیل در داشبورد وردپرس، از وب‌سایت گوگل آنالیتیکس برای بررسی اطلاعات استفاده کنید، این ابزار به کارتان خواهد آمد.

افزونه GA Google Analytics با ترکیب عملکرد دو افزونه MonsterInsights و Analytify، برای وب‌سایت‌های پیچیده‌ای مناسب است که چندین صفحه دارند؛ زیرا شما را از وارد‌کردن دستی کد آنالیتیکس در هر صفحه نجات می‌دهد.

اگر کد را به‌درستی در افزونه قرار داده باشید، افزونه اطلاعات جزئی از دیتای آنالیتیکس را در داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌تان به شما نشان می‌دهد. این افزونه شامل دو نسخه رایگان و پرمیوم است که نسخه پریمیوم قابلیت‌هایی مانند امکان ردیابی کاربران و مشاهده ریزش آن‌ها را برایتان فراهم می‌کند.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۱۳۹ کاربر، امتیاز ۴.۹ از ۵ ستاره

برای آشنایی با آموزش ثبت‌نام و نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس مقاله زیر را بخوانید.

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس

۷. افزونه Wp Google analytic Events مشاهده رویداد

این افزونه برای تحلیل دقیق اطلاعات طراحی شده است و این امکان را به شما می‌دهد تا از داخل وب‌سایت وردپرسی‌تان اهداف (Goals) و رویدادهای گوگل آنالیتیکس را تعریف کنید. برای مثال، اگر کاربری وارد صفحه بلاگ شده باشد، بدین‌معنا نیست که تا انتهای مطلب را خوانده است.

افزونه WP Google Analytics Events نیز به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس، دقیقاً به‌همین‌دلیل به‌کارتان می‌آید؛ زیرا به شما نشان می‌دهد که در هر ورود کاربر چه اتفاقی می‌افتد و او تا کجا صفحه را اسکرول می‌کند و روی چه محتوایی متمرکز باقی می‌ماند.

WP Google Analytics Events به‌صورت جزئی و دقیق به شما نشان می‌دهد که وضعیت تعامل کاربران با وب‌سایتتان چگونه است. ناگفته نماند که افزونه WP Google Analytics Events جزو افزونه‌های کاربرپسندِ فهرست افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس نیست؛ با‌این‌حال، اگر نحوه استفاده از آن را بدانید، برای تنظیم رویداد و لینک‌ها در گوگل آنالیتیکس به کد نیازی ندارید.

افزونه یادشده کارش را در زمینه تنظیم رویداد و لینک‌ها در گوگل آنالیتیکس به‌خوبی انجام می‌دهد. این ابزار نسخه رایگان ندارد و نسخه پولی آن امکانات کاملی از‌جمله ردیابی لینک، ویدئو، یوتیوب و ویس در‌اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین، جای خالی امکان تحلیل و بررسی آمار نیز در آن دیده می‌شود.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۳۲ کاربر، امتیاز ۴.۹ از ۵ ستاره

افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس

افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس

۸. افزونه Crazy Egg با امکان بررسی نقشه حرارتی وب‌سایت

افزونه Crazy Egg تحلیل متفاوتی با افزونه‌های دیگر دراختیارتان قرار می‌دهد. با این افزونه‌ می‌توانید هیت مپ یا نقشه حرارتی از وب‌سایت یا عکس یا فیلم از صفحه‌های وب‌سایت داشته باشید. هیت مپ به شما نشان می‌دهد که کدام‌یک از قسمت‌های وب‌سایت بیشترین کلیک را دارد یا کاربران اغلب در چه قسمتی از صفحه‌های وب‌سایت متمرکز باقی می‌مانند. با این نقشه‌ها می‌توانید درک کلی از مشکلات کاربران با وب‌سایت به‌دست آورید‌‌؛ درنتیجه با رفع موانع و مشکلات، نرخ پرش وب‌سایتتان را تا حد زیادی کاهش و نرخ تبدیل کاربران را افزایش دهید.

این ابزار ازطریق افزونه‌ای رایگان با اضافه‌کردن کد آنالیتیکس به وب‌سایت فعال خواهد شد و به شما امکان می‌دهد تا هیت مپ و رفتار کاربران را در لحظه به‌صورت Real Time مشاهده کنید. خبر خوش دیگر برای مدیران مارکتینگ این است که با کمک افزونه Crazy Egg می‌توانید به A/B بپردازید و متغیرهای مختلف مانند رنگ و مکان محتواها را تغییر دهید تا تجربه بهتری برای کاربر رقم بزنید. افزونه Crazy Egg ابزاری مناسب برای کاربرانی است که به‌دنبال بهینه‌سازی یا تکمیل و طراحی صفحه‌های وب‌سایت هستند.

امتیاز افزونه: امتیاز ۳.۸ از ۵ ستاره

برای آشنایی با صفر تا صد ویژگی‌ها و نحوه راه‌اندازی و استفاده از گوگل سرچ کنسول مقاله زیر را بخوانید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

۹. افزونه Jetpack پکیج چندمنظوره

افزونه Jetpack به‌عنوان کاربردی‌ترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس پکیجی چندمنظوره برای طراحی، بازاریابی، افزایش سرعت، امنیت و تحلیل اطلاعات و آمار به‌شمار می‌رود و بررسی و آنالیز وب‌سایت فقط یکی از کارهای آن است. جت‌پک با رابط کاربری ساده‌اش، اطلاعات مفیدی از عملکرد وب‌سایت در‌اختیارتان قرار می‌دهد؛ البته انتظار بررسی و تحلیل جداگانه هر صفحه را از آن نمی‌توان داشت.

وردپرس از افزونه Jetpack کاملاً پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، اگر مشکلی در کار با آن داشته باشید، از پشتیبانی وردپرس می‌توانید استفاده کنید. علاوه‌بر‌این، افزونه جت‌پک آیکونی فعال در گوشه وب‌سایت دارد که فعال‌بودن افزونه را برای تحلیل و بررسی وب‌سایت نشان می‌دهد.

این افزونه، به‌گونه‌ای طراحی شده است که حتی افراد مبتدی نیز برای افزایش امنیت، بهینه‌سازی سایت و مشاهده آمار ترافیک از آن می‌توانند استفاده کنند. علاوه‌بر این، با بهینه‌سازی خودکار حجم تصاویر، هزینه منابع هاست را نیز تا حد بسیار کاهش می‌دهد. با متن باز بودن نسخه رایگان در کنار نسخه پریمیوم افزونه، به‌کمک بسیاری از قابلیت‌های کاربردی افزونه کارتان برای مدیریت، تامین امنیت و تحلیل آمار سایت راحت خواهد بود.

۱۰. افزونه slimstat Analytics منبع‌باز آنالیز وردپرس

افزونه Slimstat راهکار تحلیلی بسیار کاربردی بین وردپرس و آنالیتیکس است. این افزونه نوعی پلتفرم منبع‌باز است که تمام اطلاعاتتان را در دیتابیس وردپرس ذخیره و امکان ردیابی مشتریان جدید یا بازگشتی را برای شما فراهم می‌کند.

با این افزونه می‌توانید بر رویدادهای مربوط به جاوا‌اسکریپت نظارت و حمله‌ها و نفوذهای غیرمجاز را شناسایی و کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. همه این قابلیت‌ها در داشبورد وردپرس شما در‌دسترس قرار دارد. نسخه اصلی افزونه رایگان است؛ اما افزونه‌‌های دیگری دارد (Add-on)‌ که با اضافه‌کردن آن‌ها می‌توانید از افزونه اصلی نهایت استفاده را ببرید.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۸۰۱ کاربر، امتیاز ۴.۸ از ۵ ستاره

آموزش افزونه گوگل آنالیتیکس

آموزش افزونه گوگل آنالیتیکس

۱۱. افزونه Matomo برای مشاهده آمار بازدیدکنندگان در لحظه

افزونه جذاب Matomo در لیست افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس، آمار و اطلاعات دقیقی از بازدیدکنندگان، منابع ترافیک ورودی به وب‌سایت، کلمات کلیدی و… به شما ارائه می‌دهد. نحوه کار با این افزونه ساده است؛ فقط کافی‌ است آن را نصب کنید تا پس از وارد‌کردن کد ردیابی گوگل آنالیتیکس، اطلاعات را در داشبورد وردپرس بتوانید مشاهده کنید.

ویژگی‌های پیشرفته افزونه مذکور امکان مشاهده بازدیدکنندگان در لحظه را برای شما میسر می‌کند. همچنین، چندین وب‌سایت را با داشتن یک حساب کاربری در Matomo می‌توانید مدیریت و بررسی کنید. نکته مهم دیگر اینکه با نسخه موبایل این افزونه، در هر زمان و مکان به گزارش‌ها به‌راحتی دسترسی خواهید داشت. همین امر، آن را تبدیل به بهترین افزونه وردپرس Google Analytics کرده است.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۸۸ کاربر، امتیاز ۴.۶ از ۵ ستاره

۱۲. افزونه Conversion.io تحلیل و آنالیز وردپرس

افزونه Conversios.io روی ویژگی‌هایی از گوگل آنالیتیکس تمرکز دارد که برای فروشگاه‌های اینترنتی پیشرفته مناسب است. یافتن سرنخ‌ها با این افزونه دقیق به‌راحتی ممکن است. اگر دنبال افزونه Google Analytics برای تحلیل اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود هستید، افزونه رایگان Conversios.io به‌خوبی نیازهای شما را برطرف می‌کند.

فراموش نکنید که محدودیت‌های موجود در نسخه رایگان این افزونه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. افزونه Conversion فقط محصولات ساده را پشتیبانی می‌کند و با برخی از قالب‌های وردپرس نیز همخوانی ندارد؛ بنابراین، قبل از نصب افزونه مطمئن شوید که با نسخه وردپرس شما سازگار باشد.

ازآن‌جا‌که Conversios.io افزونه‌ای تخصصی محسوب می‌شود، دقیق‌ترین اطلاعات را درباره رفتار مشتری و آمار محصولات یا فروش وب‌سایت در‌اختیارتان قرار می‌دهد. همه این اطلاعات را در داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌تان می‌توانید مشاهده کنید. به‌همین‌دلیل، می‌توان آن را در لیست بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس قرار داد. نکته دیگر اینکه برای کارایی بهتر افزونه، نسخه پولی آن مناسب‌تر است.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۱۵۴ کاربر، امتیاز ۴.۵ از ۵ ستاره

انواع متدهای مانیتورینگ مصنوعی چیست و چه تفاوتی با مانیتورینگ حقیقی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

مانیتورینگ مصنوعی چیست؟

۱۳. افزونه Analytics Cat ساده و کم‌حجم

افزونه Analytics Cat افزونه‌ای بسیار ساده و کم‌حجم است. اگر می‌خواهید با کد ردیابی گوگل آنالیتیکس را به وب‌سایتتان وصل کنید و نمی‌خواهید با ادغام و ورود اطلاعات در داشبورد وب‌سایت سرعت آن کاهش پیدا کند، افزونه Analytics Cat بهترین گزینه برایتان خواهد بود. با این افزونه گوگل آنالیتیکس در وردپرس می‌توانید به‌راحتی دسترسی کاربران دیگر را به گوگل آنالیتیکس کنترل کنید. افزونه Analytics Cat رابط کاربری ساده و راحتی دارد. این یعنی برای استفاده از آن با پیچیدگی خاصی روبه‌رو نخواهید شد.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۱۱ کاربر، امتیاز ۴.۹ از ۵ ستاره

۱۴. افزونه Clicky Analytics ساده و سریع

افزونه Clicky همان‌طور‌که از نامش پیداست، تحلیل ساده و سریعی از اطلاعات گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می‌دهد. برای کاربرانی که از گستردگی و پیچیدگی‌ گوگل آنالیتیکس دل چندان خوشی ندارند، افزونه Clicky گزینه‌ای ایدئال در لیست افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است. تحلیل‌های افزونه Clicky به‌حدی ساده و خواناست که حتی وبلاگ‌نویسان مبتدی نیز از آن سر درمی‌آورند. بسیاری از قابلیت‌های افزونه به‌‌رایگان دردسترس قرار دارند؛ اما برای دسترسی به امکان تجزیه‌و‌تحلیل ویدئویی و ردیابی اطلاعات سفارشی، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

امتیاز افزونه: نظرسنجی از ۱۷ کاربر، امتیاز ۴.۶ از ۵ ستاره

نحوه نصب افزونه گوگل آنالیتیکس در وردپرس

گوگل آنالیتیکس سرویسی رایگان برای آنالیز و تحلیل وب‌سایت است که امکان تحلیل رفتار کاربر را برای شما فراهم می‌کند. قبل از اضافه‌کردن گوگل آنالیتیکس به وردپرس، مطمئن شوید که قبلاً وب‌سایت شما با نسخه وردپرس طراحی شده است. در‌نهایت، با یک کلیک می‌توانید افزونه گوگل آنالیتیکس را به وب‌سایتتان اضافه کنید. در‌ادامه، توضیح خواهیم داد که چطور این سرویس جذاب را برای تحلیل وب‌سایت و رفتار کاربران به وب‌سایتتان اضافه کنید:

گام اول: در وب‌سایت گوگل آنالیتیکس، حساب کاربری بسازید.

گام دوم: حساب گوگل آنالیتیکس را به وب‌سایت خود وصل کنید.

این کار را می‌توانید از دو طریق انجام دهید:

  • کد و Tracking ID را به‌صورت دستی به پوشه function.php یا هِدِر وب‌سایت در بخش «نمایش» اضافه کنید.
  • افزونه گوگل آنالیتیکس را نصب کنید تا بدون وارد‌کردن کد، تنظیمات اتصال به وب‌سایت را انجام دهد.

یادگیری آموزش افزونه گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند وب‌سایتتان را با ابزار تحلیلی قدرتمند تجزیه‌وتحلیل کنید.

برای آشنایی با پاسخ به ۲۸ سوال متداول و مهم سئو که حتماً باید بدانید، مقاله زیر را بخوانید.

پاسخ به ۲۸ سوال متداول سئو

بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس چیست؟

ازآن‌جاکه برخی از افزونه‌های تحلیل و آنالیز وب‌سایت کاربردهای خاصی دارند، ممکن است بخواهید بیش از یک افزونه انتخاب کنید. با‌این‌حال، اگر می‌خواهید قدرت و گستردگی گوگل آنالیتیکس را به داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌تان بیاورید، سراغ افزونه‌هایی مانند MonsterInsights یا افزونه Analytify Pro بروید. هر دو افزونه نسخه رایگان و پولی دارند که می‌توانند در تحلیل و بررسی وب‌سایت، اطلاعات کامل گوگل آنالیتیکس را در‌اختیارتان قرار دهند.

افزونه  بهترین گزینه برای 
افزونه MonsterInsights ردیابی اطلاعات و آمار فروشگاه‌های اینترنتی
افزونه WP Statistics گزارش‌های موقعیت مکانی و جغرافیایی کاربر
افزونه Analytify گزارش‌های تحلیل و آنالیز جزئی و دقیق
افزونه Conversios.io ردیابی کمپین‌های ووکامرس
افزونه GA Google Analytics گزارش‌های مشابه فضای Google Analytics
افزونه Slimstat گزارش‌های براساس تجزیه‌وتحلیل امن اطلاعات
افزونه Jetpack تجزیه‌و‌تحلیل کلی وب‌سایت

برخی افزونه‌ها نیز ازنظر سرعت و امنیت و حفظ حریم خصوصی، حرف اول را می‌زنند. نکته مهم درباره افزونه‌های وردپرسی این است که ابتدا آن‌ها را می‌توانید نصب و امتحان کنید و سپس اگر به‌کارتان نیامد، مجدداً با یک‌ کلیک غیرفعال کنید.

جمع‌بندی

افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس کار تحلیل و آنالیز وب‌سایت را راحت‌تر می‌کند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، ۱۴ افزونه برتر گوگل آنالیتیکس برای وردپرس را معرفی کردیم. هنگام انتخاب بهترین افزونه Google Analytics، علاوه‌بر نیازهای آنالیز وب‌سایت، اعتبار و سهولت استفاده و پشتیبانی افزونه را نیز در نظر بگیرید. سپس از میان افزونه‌های گوگل آنالیتیکس که در این مطلب بررسی کردیم، مناسب‌ترین گزینه‌ را انتخاب و امتحان کنید.

نظر شما درباره استفاده از افزونه آنالیز وردپرس چیست؟ آیا از وب‌سایت گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید یا افزونه‌های محبوب آنالیز وردپرس را ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه خود را ازطریق کامنت با ما به‌اشتراک بگذارید.

بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس، بررسی تحلیل و آنالیز اطلاعات وب‌سایت و کاربران را مانند آب خوردن ساده می‌کند. این یعنی نیازی نیست برای مشاهده و تحلیل وب‌سایت صفحه پیچیده، گوگل آنالیتیکس را باز و خودتان را در دریای اطلاعات مبهم آن غرق کنید و فقط کافی‌ است به داشبورد وب‌سایتتان سری بزنید. خواهید دید که تمام اطلاعات وب‌سایت آماده بررسی است تا بهترین استراتژی را برای بهبود فروش وب‌سایتتان در پیش بگیرید.

سؤالات متداول

۱. بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس چیست؟

افزونه Monsterinsights با برخورداری از نسخه رایگان و پولی، ویژگی‌های کاربردی، ارائه آنالیز دقیق و رابط کاربرپسند، بهترین و محبوب‌ترین ابزار آنالیز و تحلیل وردپرس به‌شمار می‌رود.

۲. آیا افزونه گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

در میان افزونه‌های آنالیز وردپرس، نسخه‌های رایگان با ویژگی‌های محدود وجود دارند که کارتان را برای تحلیل و آنالیز وب‌سایت راه می‌اندازند.

۳. افزونه گوگل آنالیتیکس وردپرس چیست؟

گوگل آنالیتیکس پلتفرم جمع‌آوری‌ اطلاعات از وب‌سایت و اپلیکیشن است. این پلتفرم اطلاعات را در قالب گزارش برای تحلیل کسب‌وکارتان به شما نمایش می‌دهد. همچنین، افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس کار جمع‌آوری‌ و بررسی اطلاعات را برایتان راحت‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم