CyberPanel چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آشنایی با CyberPanel
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
شنبه 25 شهریور 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۸۵۰ بازدید

CyberPanel چیست؟ کنترل پنلی محبوب که طبق آمار سال ۲۰۲۱، تعداد ۳۰ هزار نصب فعال داشته و تا سال ۲۰۲۳ همچنان روند روبه‌رشد محبوبیت خود را ادامه داده است. اینکه چه چیز باعث شده CyberPanel غریبه، در مدت‌زمان کوتاهی محبوبیت کنترل‌پنل‌هایی مثل دایرکت ادمین، سی‌پنل و پلسک را کسب کند، حس رقابت‌جویی کنترل‌پنل‌ها را بیدار کرده است. رقابتی که باعث شد تا ویژگی‌های سایبر پنل بیش از پیش دیده شود.
سوال اینجا‌است آیا CyberPanel ارزش این رقابت‌جویی را دارد؟ آیا کنترل پنل CyberPanel انتخاب خوبی برای میزبانی وب‌سایتتان خواهد بود؟ در این مقاله از آموزش کنترل پنل بلاگ پارس پک، به‌طور کامل ویژگی‌های CyberPanel را بررسی خواهیم کرد و پاسخ این سوالات را خواهیم داد. با نگاه سبزتان تا انتهای مقاله همراه باشید.

CyberPanel چیست؟

CyberPanel یک کنترل‌‌ پنل‌ میزبانی وب محبوب بوده که توسط شرکت Litespeed و در دو نمونه رایگان و غیر رایگان ارائه شده است تا امکان ساخت سایت، نصب گواهی SSL، مدیریت DNS، ایمیل و بسیاری از امکانات دیگر برای کاربران ساده شود و به‌راحتی و با کمترین تلاشی، با استفاده از آن بتوانند وب‌سرویس‌ خود را مدیریت کنند. شرکت Litespeed با قابلیتی که از LiteSpeed ​​Web Server در CyberPanel به کاربرانش نشان داد تلاش کرد تا برای کاربران CyberPanel سنگ تمام بگذارد.

CyberPanel چیست؟ یک تجربه لذت‌بخش از کنترل پنل میزبانی وب رایگان و با امکانات کامل بوده که فقط با یک کلیک در اختیارتان قرار می‌گیرد.

خرید هاست

 ویژگی‌های CyberPanel چیست؟

وقتی وارد سایت رسمی CyberPanel می‌شوید، همان ابتدا پیغامی با تیتر بزرگ توجه‌تان را جلب می‌کند:

«مدیریت سرورهای ابری هرگز به این آسانی نبوده است»

پیغامی که حکایت از ابزارهای پیشرفته این کنترل پنل برای سرورهای ابری دارد. CyberPanel از وب‌سرور Litespeed استفاده می‌کند. وب‌سروری که به‌خاطر عملکرد قدرتمندش توانسته جایگاه ویژه‌ای در دل کاربران باز کند.

این کنترل پنل، تنها پنل میزبانی است که به‌طور بومی هر دو نسخه LiteSpeed و OpenLitespeed را پشتیبانی می‌کند. اگر دنبال یک کنترل پنل رایگان و به‌صرفه هستید که میزبانی خوبی هم داشته باشد، آن هم زمانی‌که قیمت سی‌پنل روبه‌افزایش است، CyberPanel انتخاب هوشمندانه‌ای بوده که نشان داده از پس کارهای یک کنترل پنل قدرتمند برمی‌آید. چون علاوه‌بر رایگان بودن، منبع باز هم است.

اگر توانستید رابطه خوبی با OpenLitespeed برقرار کنید، پس خیالتان راحت که می‌توانید به‌راحتی هر تعداد دامنه‌ را توسط کنترل پنل CyberPanel مدیریت کنید. اگر بخواهیم خلاصه‌ای از ویژگی‌های این کنترل پنل نام ببریم، لیست زیر به‌خوبی بیانگر مشخصات CyberPanel خواهد بود.

  • PhPmyadmin
  • بهره‌مندی از FTP
  • پشتیبانی از ایمیل
  • بهره‌مندی از فایروال
  • PhPmanagement
  • سطح کاربری متفاوت
  • بهره‌مندی از SSL خودکار
  • پشتیبانی از Memcached
  • قابلیت بکاپ‌گیری با یک کلیک
  • برخورداری از DNS سبک و قدرتمند
  • پشتیبانی از پروتکل‌های HTTP/3 و QUIC

درکنار تمام این ویژگی‌ها، CyberPanel از یک رابط خط فرمان تشکیل شده است که هرچند می‌توانست تجربه کاربری بهتری به‌دنبال داشته باشد، با این حال برای ترمینال‌دوستان لینوکسی گزینه جذابی خواهد بود.

ویژگی‌ های Cyberpanel
معرفی ویژگی‌ های CyberPanel

CyberPanel چه چیزی را ارائه می‌دهد؟

پس از اینکه فهمیدیم CyberPanel چیست، نوبت آن رسیده که ببینیم چه چیزی ارائه می‌دهد. به‌محض اینکه کنترل پنل CyberPanel را روی وب‌سرور خود نصب کردید، تنظیمات پیکربندی و اقدامات مختلف برای مدیریت وب‌سایت را می‌توانید انجام دهید. به‌عبارت دیگر، خبری از پیچیدگی‌های فنی برای ایجاد ساخت، کانفیگ و مدیریت سرور میزبانی در این کنترل پنل نیست. به‌عنوان یک کنترل پنل همه‌فن‌حریف، CyberPanel هر آن‌چیزی که از یک کنترل پنل سرور انتظار دارید، از جمله امکانات زیر را به شما ارائه می‌دهد:

۱. نصب‌کننده خودکار؛ برای راحتی کارتان

کنترل پنل از نصب‌کننده خودکار برخوردار است که به‌صورت رایگان و با یک کلیک نرم‌افزار موردنیاز برای وردپرس، دروپال و جوملا یا پرستاشاپ را برایتان نصب می‌کند.

۲. ModSecurity؛ برای افزایش امنیت پنل

CyberPanel از قابلیت ModSecurity یکپارچه برخوردار است؛ درنتیجه محافظ خوبی در برابر حملات هکرها به سرور یا وب‌سایتتان دارد.

۳. نصب SSL با یک کلیک آسان

با یک کلیک می‌توانید SSL را نصب کنید. پس از آن، درصورت پایان انقضای SSL، کنترل پنل به‌صورت خودکار آن را تمدید می‌کند.

۴. سرور DNS سبک و قدرتمند؛ برای سرعت و عملکرد بهتر

کنترل پنل CyberPanel از یک سرور DNS قدرتمند و سبک و همچنین کلودفلر یکپارچه پشتیبانی می‌کند که انواع رکوردهای پشتیبانی شده از جمله MX، CNANE، AAAA را دربردارد.

۵. پشتیبانی از ارسال و دریافت ایمیل

این کنترل پنل قابلیتی را ارائه می‌دهد که به‌واسطه آن می‌توانید از دریافت ایمیل هرزنامه جلوگیری کنید. وب‌میل توسط نرم‌افزار Rainloop ارائه شده است.

۶. استقرار GIT

استقرار GIT کنترل پنل CyberPanel این امکان را به شما می‌دهد تا مخازن GitHub و GitLab خود را به آن وصل کنید و به‌راحتی کد را از طریق webhooks GIT اجرا کنید.

همچنین بکاپ‌گیری خودکار، مدیریت FTP، مدیریت دیتابیس و پشتیبانی از کانتینرهایی مثل داکر از دیگر قابلیت‌هایی است که CyberPanel به کاربرانش ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با انواع کنترل پنل و نحوه انتخاب بهترین کنترل پنل هاستینگ مقاله زیر را از دست ندهید.

کنترل پنل هاست چیست؟

۵ مورد از مهم‌ترین افزونه های CyberPanel

مهم‌ترین افزونه‌های CyberPanel چیست؟ برای افزایش عملکرد و استفاده بهینه‌تر از CyberPanel، این کنترل پنل افزونه‌های مختلفی برای پاکسازی کش، مدیریت فایل، بکاپ‌گیری یا ساخت ایمیل ارائه کرده است. در اینجا می‌خواهیم ۵ نمونه از مهم‌ترین افزونه های CyberPanel را معرفی کنیم:

۱. افزونه Litespeed Cache

این افزونه مثل یک مسئول حضور و غیاب عمل می‌کند. هر زمان کاربری از وب‌سایت شما بازدید کند، اطلاعات آی‌پی او را در ذهنش ذخیره می‌کند. اگر این کاربر مجددا به سایت شما برگردد، به‌جای اینکه وقت سرور را برای بازیابی دوباره اطلاعات بگیرد، همان اطلاعات ذخیره شده و تغییر نکرده را به او نشان می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا زمان لود سایتتان کاهش پیدا کند و در مصرف منابع سرور نیز صرفه‌جویی شود. اگر مشتاق هستید راجع‌به کش کردن سایت و کاهش مصرف منابع سرور اطلاعات بیشتری دریافت کنید، مقاله «۲۰ راهکار طلایی برای کاهش مصرف منابع در وردپرس» به شما کمک خواهد کرد.

۲. افزونه Let’s Encrypt SSL

نقش Let’s Encrypt SSL در CyberPanel چیست؟ این افزونه به‌صورت رایگان و به‌طور خودکار گواهی SSL را برای افزایش امنیت وب‌سایت برایتان نصب می‌کند. درصورت پایان انقضا نیز تمدید SSL به‌صورت رایگان و خودکار با این افزونه قابل انجام است. با داشتن گواهی SSL روی سایتتان می‌توانید به کاربران این اطمینان را دهید که از اطلاعات شخصی آن‌ها مانند شماره کارت و سایر مشخصات محافظت کرده و بستر امنی در اختیارشان قرار می‌دهید. البته اگر قصد خرید SSL را دارید، در مقاله راهنمای خرید گواهی SSL به‌طور کامل گفتیم که چطور این کار را انجام دهید.

۳. افزونه File manager

همانطور که از نام این افزونه پیداست، برای مدیریت فایل‌های وب‌سایتتان مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این افزونه می‌توانید به‌صورت رایگان و به‌راحتی به فایل‌های وب‌سایت خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به‌طور آنلاین مدیریت کنید. دقیقا مشابه کاری که با فایل‌های خود در کامپیوتر توسط نرم‌افزار فایل منیجر انجام می‌دهید.

۴. افزونه Email Account

این افزونه مانند یک صندوق ایمیل برای وب‌سایتتان عمل می‌کند. با این افزونه در کنترل پنل CyberPanel می‌توانید آدرس ایمیل مطابق با نام دامنه وب‌سایتتان ایجاد کرده و ایمیل‌های دریافتی و ارسالی‌تان را مدیریت کنید. علاوه‌براین، با امکان تنظیمات امنیتی که می‌توانید برای ایمیل خود اعمال کنید، کنترل بیشتری روی ایمیل‌های دریافتی‌تان خواهید داشت.

۵. افزونه Backup and Restore

با این افزونه نیز خیالتان از بابت بکاپ‌گیری از وب‌سایت راحت خواهد بود. با یک کلیک و به‌راحتی می‌توانید از تمام اطلاعات وب‌سایت و دیتابیس خود بکاپ گرفته و درصورت نیاز آن را بازیابی کنید. البته اگر می‌خواهید با لیستی از بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله بهترین افزونه‌های بکاپ‌گیری وردپرس بیندازید.

این ۵ افزونه تنها بخشی از افزونه‌هایی است که CyberPanel ارائه کرده است. شما می‌توانید افزونه‌های کاربردی دیگری را از طریق سایت رسمی CyberPanel مشاهده و دریافت کنید.

دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل‌های پرطرفدار لینوکسی است که از آن می‌توانید برای مدیریت وب‌سایت‌ خود استفاده کنید. در مقاله زیر درباره دایرکت ادمین بیشتر بخوانید.

دایرکت ادمین چیست؟

آیا استفاده از افزونه های CyberPanel رایگان است؟

بله، اگر از نسخه CyberPanel رایگان استفاده می‌کنید، لیست بلند بالایی از افزونه‌های رایگان نیز دراختیار خواهید داشت که کارتان را راه می‌اندازند. بااین‌حال، برخی از افزونه‌ها مانند Imunify360 که نوعی افزونه امنیتی است، به‌خاطر امکانات پیشرفته‌تری که دارند، پولی هستند. البته افزونه‌های رایگان CyberPanel همچنان رنگ‌ و رونق سایتتان را حفظ خواهند کرد.

CyberPanel از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی می‌کند؟

CyberPanel امکانات قدرتمندی دارد. طوری‌که می‌توانید از این امکانات قدرتمند برای هاست لینوکس با CyberPanel بهره‌مند شوید. در پاسخ به این سوال که سیستم‌عامل‌های CyberPanel چیست، باید بگوییم این پنل به‌عنوان یک پنل میزبانی حرفه‌ای و پیشرفته از سیستم عامل‌ لینوکس و توزیع‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  •  CentOS
  •  Ubuntu
  •  Debian

باتوجه به نیاز خود می‌توانید هر یک از توزیع‌ها را برای این کنترل پنل انتخاب کرده و روی سرور خود تنظیم کنید. علاوه‌براین، از CyberPanel می‌توانید برای VPS و سرورهای اختصاصی نیز استفاده کنید. اگر برایتان سوال است شیوه نصب و پیکربندی Cyberpanel چگونه انجام می‌شود، ما به‌طور کامل در مقاله آموزش نصب کنترل پنل CyberPanel در CentOS 7 مراحل نصب CyberPanel در CentOS را بررسی کردیم.

همچنین امکان مدیریت هاست لینوکس با CyberPanel وجود دارد. شما می‌توانید سرورهای سفارشی خود را با این کنترل پنل مدیریت کنید. با خرید نسخه CyberPanel Enterprise می‌توانید کنترل پنل را روی سرور سفارشی خود نصب کرده و از قابلیت‌های نامحدود نسخه پولی Cyberpanel بهره‌مند شوید. برای استفاده از سرور سفارشی Cyberpanel نیاز است سیستم‌عامل و پیش‌نیازهای لازم برای استفاده از CyberPanel را دراختیار داشته باشید.

کنترل پنل سی پنل چه مزایایی دارد و چرا محبوب شده است؟ سی پنل چه امکاناتی به کاربران ارائه می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

سی پنل چیست؟

VPS Cyberpanel چیست؟

VPS CyberPanel یک کنترل پنل برای مدیریت وب‌سرورهایی بوده که برای میزبانی وبسایت‌ها و برنامه‌های تحت وب در سرورهای مجازی (VPS) یا هاست لینوکس با CyberPanel مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های مهم VPS CyberPanel، سبک و سریع بودن آن است. با استفاده از VPS CyberPanel، می‌توانید وبسایت‌، دیتابیس، ایمیل و دامنه‌ خود را که روی سرور مجازی پیاده شده است، به‌راحتی در یک محیط کاربری ساده مدیریت کنید. همچنین، VPS CyberPanel امکانات امنیتی قوی نیز برای حفاظت در برابر تهدیدات امنیتی مختلف ارائه کرده است. بنابراین، اگر قصد انتخاب یک سرور مجازی سریع و راحت برای امور مختلف از میزبانی وب‌سایت تا انجام ترید را دارید، با استفاده از کنترل پنل CyberPanel می‌توانید مدیریت سرور را در دست بگیرید.

درصورتی‌که یک کاربر فنی و متخصص هستید که از کار کردن با یک VPS مدیریت نشده با قیمت پایین و کنترل پنل رایگان لذت برده و در برقراری ارتباط با رابط خط فرمان به‌جای رابط گرافیکی استاد هستید، VPS CyberPanel گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

آیا پنل میزبانی Cyberpanel برای من مناسب است؟

اکنون که فهمیدیم CyberPanel چیست و پس از صحبت در مورد سرور سفارشی و VPS CyberPanel، می‌خواهیم نگاهی به مزایا و معایب این کنترل پنل بیندازیم. به‌این‌ترتیب، خواهید فهمید آیا CyberPanel کنترل پنل مناسبی برای شما است یا رابطه‌تان با این پنل در حد یک آشنایی ساده کافی خواهد بود؟

مزایای پنل میزبانی CyberPanel چیست؟

این پنل میزبانی مدیریت شده با یک داشبورد کامل به شما ارائه می‌شود که از طریق آن می‌توانید تغییرات موردنظرتان را اعمال و مدیریت کنید. از جمله مزایای CyberPanel می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. باگ‌ کمتری را تجربه خواهید کرد

از آن‌جایی که هر چیز رایگان لزوما بی‌کیفیت نیست، کنترل پنل Cyberpanel نیز باوجود رایگان بودن، همچنان گزینه‌های قدرتمندی برای مدیریت سرور و سایت دراختیارتان قرار می‌دهد. اگر پنل میزبانی مدیریت شده انتخاب کنید، دیگر خیالتان از بابت به‌روزرسانی‌های جدید و رفع باگ راحت خواهد بود.

۲. به‌جای گذر از هفت‌خوان رستم، ساده و راحت است

اگر یک کاربر تازه‌کار هستید، Cyberpanel گزینه برایتان خواهد بود چون هیچ پیچ‌‌وخم سختی ندارد و به‌راحتی می‌توانید سایت، سرور، دیتابیس و ایمیل‌های خود را از طریق آن مدیریت کنید.

۳. عملکرد بهینه‌ای نشان می‌دهد

با بهینه‌سازی منابع سرور و به‌کمک Litespeed Web Server و LSCache عملکرد بهینه‌ای برایتان به ارمغان می‌آورد.

۴. حفاظ امنیتی محکمی دارد

در مورد امنیت نیز Cyberpanel توانسته عملکرد قدرتمندی از خود به‌نمایش بگذارد. در این کنترل پنل از قابلیت‌های امنیتی قدرتمند برای محافظت در برابر حملات DDOS، فایروال CSF و مسدودسازی IP‌های غیرمجاز استفاده شده است.

۵. لیستی از امکانات پیشرفته را دراختیارتان قرار می‌دهد

کنترل پنل Cyberpanel از قابلیت‌های پیشرفته همچون پشتیبانی از Node.js، Git، Ruby و داکر برخوردار است. امکان نصب خودکار SSL، بکاپ‌گیری و به‌روزرسانی‌های خودکار نیز از ویژگی‌های دیگر این پنل است.

هر آنچه باید درباره کنترل پنل پلسک و بخش‌های مختلف بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

Plesk چیست؟

معایب پنل میزبانی CyberPanel چیست؟

در مقابل تمام قابلیت‌هایی که Cyberpanel برای کاربران ارائه داده است، مواردی وجود دارد که نیاز است حین انتخاب Cyberpanel به آن توجه کنید. در استفاده از Cyberpanel شما فقط می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی استفاده کنید که توسط Cyberpanel و توزیع لینوکس پشتیبانی می‌شود. همچنین اگر از پنل میزبانی مدیریت شده یک ارائه‌دهنده استفاده می‌کنید، درصورتی‌که قصد انتقال میزبانی به ارائه‌دهنده دیگری را دارید، نیاز است مجددا تنظیمات کنترل پنل را انجام دهید.

هزینه یک VPS CyberPanel چقدر است؟

به بحث شیرین هزینه و قیمت می‌رسیم. به‌طورکلی، کنترل پنل Cyberpanel سه آفر مختلف برای قیمت‌گذاری ارائه می‌دهد:

  • نسخه پولی کنترل پنل که با نام Cyberpanel Enterprise معروف است
  • ورژن رایگان و منبع باز Cyberpanel که برای تعداد نامحدود دامنه رایگان است. درواقع، باوجود رایگان بودن، این ورژن جذاب قابلیت‌هایی دارد که به خوبی کارتان را راه می‌اندازد. وب‌سرور Cyberpanel در نسخه رایگان Openlitespeed است.
  • سرویس پولی که به‌نام Cyberpanel ابری معروف است و یک فضای ابری برای مدیریت نصب‌کننده‌های Cyberpanel دراختیارتان قرار می‌دهد. وب‌سرور نسخه پولی از نوع Litespeed Enterprise است و برای فعال‌سازی نیاز است هزینه لایسنس لایت اسپید را بپردازید.

در مورد هزینه VPS Cyberpanel باید بگوییم قیمت آن به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله نوع سیستم عامل VPS، ویژگی‌های سخت‌افزاری آن مانند رم و حافظه و موقعیت جغرافیایی VPS ارائه شده بستگی دارد. برای اطلاع بیشتر از قیمت vps می‌توانید نگاهی به پنل‌های VPS در پارس پک بیندازید.

تفاوت پلسک و سی پنل چیست؟ بین بهتر و بهترین کدام یک را انتخاب کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

مقایسه کنترل پنل پلسک و سی پنل

شیوه پیکربندی فایروال در CyberPanel چیست؟

فایروال Cyberpanel یک سیستم امنیتی یکپارچه برای محافظت از وب‌سایت و سرور است که توسط پلتفرم Cyberpanel میزبانی می‌شود. این سیستم امنیتی مثل یک دوربین مداربسته ترافیک ورودی و خروجی را کنترل و مانیتور می‌کند. به‌همین‌دلیل برای جلوگیری از حملات DDOS و سایبری گزینه قدرتمندی است. برای دسترسی به این قابلیت Cyberpanel نیاز است وارد داشبورد کنترل پنل خود شوید. سپس به‌صورت زیر پیش روید:

مرحله اول: روی گزینه SECURITY کلیک کنید

پیکربندی فایروال در CyberPanel
آموزش پیکربندی فایروال در CyberPanel

مرحله دوم: گزینه Firewall را انتخاب کنید

در گزینه‌هایی که برایتان نشان می‌دهد، روی آیکون Firewall کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایروال هدایت شوید.

CyberPanel چه چیزی را ارائه می‌دهد؟
روی گزینه Firewall کلیک کنید

مرحله سوم: پیکربندی تنظیمات Firewall

در صفحه مدیریت فایروال، گزینه‌های مختلفی برای کانفیگ و تنظیمات خواهید دید. برای مثال، باز و بسته کردن پورت‌ها یا فعال و غیرفعال کردن فایروال در زمان نیاز.

CyberPanel از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی می کند؟
در صفحه مدیریت فایروال براساس نیازتان تنظیمات را پیکربندی کنید

شما می‌توانید با انجام‌ گام‌های ساده زیر فایروال را به CyberPanel اضافه کنید:

۱. نام مشخصی برای Rule تعریف کنید.

۲. از لیست منویی Protocol گزینه TCP/UDP را انتخاب کنید.

۳. یک آی‌پی‌ مشخص برای باز کردن پروتکل تعریف کنید.

۴. پورت موردنظرتان را مشخص کنید

۵. روی گزینه Add کلیک کنید.

آیا استفاده از افزونه های CyberPanel رایگان است؟
در ۵ گام ساده فایروال را به CyberPanel اضافه کنید

جمع‌بندی

CyberPanel چیست؟ در این مطلب به معرفی کامل ویژگی‌های این کنترل پنل، سیستم‌عامل، مزایا و معایب آن پرداختیم. درصورتی‌که قصد استفاده از کنترل پنل CyberPanel را دارید در انتخاب پنل میزبانی مطمئن شوید نسخه‌ CyberPanel موردنظرتان را ارائه می‌دهند. همچنین برخورداری از خدمات و پشتیبانی برای کنترل پنل CyberPanel نکته مهم دیگری است که در انتخاب ارائه دهنده میزبانی نیاز است در نظر بگیرید. درنهایت، میزان منابع و پلن سرور موردنظرتان که قصد نصب CyberPanel روی آن را دارید، نکته قابل توجه است.

در این زمینه می‌توانید از تجربه و تخصص کارشناسان پارس پک بهره‌مند شوید. اگر سوال یا ابهامی راجع به کنترل پنل CyberPanel دارید، آن را می‌توانید در انتهای همین مقاله و در بخش نظرات بنویسید تا راهنمایی‌تان کنیم. فارغ از اینکه یک توسعه‌دهنده، مدیر سایت، یا فقط یک کاربر تازه‌کار و علاقه‌مند به CyberPanel هستید، برنامه‌های میزبانی ابری پارس پک یک محیط سریع، مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه را را برایتان فراهم می‌کند.

سؤالات متداول

۱. آیا برای استفاده از Cyberpanel نیاز است لینوکس بلد باشم؟

بله، برای کار با کنترل پنل CyberPanel نیاز است درک اولیه از سیستم‌عامل لینوکس داشته باشید.

۲. با کنترل پنل CyberPanel چند دامنه را می‌توانم مدیریت کنم؟

کنترل پنل CyberPanel هیچ محدودیتی برای مدیریت و میزبانی تعداد دامنه ندارد. شما می‌توانید هر تعداد دامنه که موردنظرتان است با CyberPanel مدیریت کنید.

۳. فرق Openlitespeed با Litespeed Enterprise چیست؟

وب‌سرور نسخه Openlitespeed کاملا رایگان و منبع باز بوده و نسخه Litespeed Enterprise یک نسخه تجاری و پولی است که در ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده متفاوت هستند.

منابع:cyberpanel.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم