دامنه clinic

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
پنج‌شنبه 12 آبان 1390
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۴۷۱ بازدید

دامنه clinic یک gTLD جدید است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. این دامنه بیشتر برای خدمات پزشکی به کار می رود. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این دامنه صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را در خصوص آن به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد تهیه یک دامنه منحصر به فرد و خاص را برای وب سایت خود دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما این مطلب از مجموعه مقالات آموزش دامنه را به دقت مطالعه کنید.

معرفی دامنه clinic

دامنه clinic یک دامنه بسیار کاربردی برای متخصصان و فعالان در حوزه خدمات درمانی است. این دامنه برای کسب و کارهایی که در زمینه خدمات درمانی فعالیت دارند طراحی شده است اما با این حال یک دامنه نامحدود به شمار می‌آید که هر شخصی در هر جای دنیا می‌تواند اقدام به ثبت آن کند.

این دامنه باعث شده است تا روند جستجو و پیدا کردن اطلاعات درباره خدمات بهداشتی و درمانی راحت‌تر شود. کلینیک‌ها با استفاده از این دامنه می‌توانند دامنه‌ای را برای خود ثبت کنند که دقیقا مطابق با نام کلینیک است و در نتیجه این موضوع باعث می‌شود تا شناسایی وب سایت‌های مرتبط با این کسب و کارها راحت‌تر شود.

امروزه با وارد شدن انواع مختلف دامنه‌ها به دنیای وب پیدا کردن کسب و کارهای مرتبط با جستجوی هر شخص بسیار راحت‌تر شده است. دامنه clinic نیز به شما کمک می‌کند تا کسب و کارهای در حوزه خدمات بهداشتی را راحت‌تر پیدا کنید.

امروزه کلینیک‌ها نقش بسیار مهمی را در درمان بیماری‌ها و مشکلات سرپایی ایفا می‌کنند و به همین دلیل کلینیک‌های زیادی در حال حاضر در کل دنیا فعالیت دارند. اگر شما هم یک کلینیک تخصصی و یا عمومی دارید که قصد راه‌اندازی یک وب سایت برای آن را دارید توصیه ما به شما این است که از این دامنه به عنوان دامنه وب سایت خود استفاده کنید.

تاریخچه این دامنه

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم دامنه clinic یک gTLD جدید است که جزو برنامه‌های ICANN قرار گرفته است. این دامنه به صورت رسمی از تاریخ 23 آوریل سال 2014 میلادی وارد دنیای وب شده است.

بعد از آن که کمیسیون کلینیک اروپا درخواست کرد که یک دامنه بین المللی تخصصی برای این کسب و کار به وجود بیاید ICANN اعلام کرد که قصد دارد چنین دامنه‌ای را راه‌اندازی کند. بعد از اعلام ICANN 58 موسسه مختلف اعلام کردند که می‌توانند وظیفه ثبت این دامنه را بر عهده بگیرند.

کاربردهای این دامنه

دامنه clinic یکی از دامنه‌های پرکاربردی است که شما می‌توانید در موارد مختلف از آن استفاده کنید. این دامنه می‌تواند برای وب سایت رسمی یک کلینیک پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. یک پزشک که خدمات مختلف پزشکی را ارائه می‌دهد می‌تواند از دامنه clinic برای وب سایت شخصی خود و معرفی خدمتی که ارائه می‌دهد استفاده کند. شاید یکی از جالب‌ترین کاربردهای دامنه clinic استفاده از آن برای وب سایت‌های مربیان ورزشی باشد. علاوه بر تمامی این موارد وب سایت‌هایی که انواع مختلف خدمات پزشکی، دام پزشکی و دندان پزشکی را ارائه می‌دهند نیز می‌توانند از این دامنه برای وب سایت خود استفاده کنند. شما می‌توانید از این دامنه برای کنفرانس‌های آنلاین پزشکی و حتی دانشگاهی نیز بهره‌مند شوید.

چرا باید دامنه clinic را انتخاب کنیم؟

  • دلیل اول این است که این دامنه برای کسب و کارهای در حوزه خدمات پزشکی می‌تواند باعث بهبود رتبه وب سایت‌ها در موتورهای جستجو شود و باعث شود که میزان ترافیک ورودی این وب سایت‌ها به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.
  • دلیل دیگر این است که شما هیچ محدودیتی برای ثبت این دامنه ندارید و از هر جای دنیا می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید.
  • قیمت این دامنه نسبت به بسیاری از دامنه‌های معروف‌تر مناسب‌تر است و شما می‌توانید به راحتی اقدام به خرید آن کنید.
  • دامنه clinic یک دامنه جدید به شمار می‌آید و به همین علت است که بسیاری از نام‌ها در این دامنه به ثبت نرسیده‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا دست شما برای انتخاب نام دامنه بازتر باشد.

خرید دامنه

امروزه افراد بسیار زیادی قصد خرید دامنه clinic را دارند، اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید این دامنه هستید می‌توانید در طول روز به وب سایت ما مراجعه کنید و با کمترین قیمت ممکن به راحتی در چند دقیقه این دامنه را برای خود خریداری کنید.

انتقال دامنه

یکی از بهترین خدماتی که وب سایت ما برای کاربران خود فراهم کرده است این است که کاربران می‌توانند به راحتی اقدام به انتقال دامنه clinic کنند. این کار در وب سایت ما تنها در چند دقیقه انجام می‌شود و شما برای انجام آن کار راحتی را در پیش خواهید داشت.

قوانین ثبت دامنه

برای ثبت دامنه clinic شما نمی‌توانید از هر کاراکتری برای نام دامنه خود استفاده کنید و برای این کار باید قوانینی را رعایت کنید که ما در این بخش به صورت کامل این قوانین را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • نام دامنه شما حداقل باید دارای یک کاراکتر بوده و حداکثر می‌تواند 63 کاراکتر را داشته باشد.
  • نام دامنه شما باید با یک کاراکتر و یا یک عدد شروع شود و باید با یک عدد و یا یک کاراکتر به پایان برسد.
  • شما برای نام دامنه خود می‌توانید از کاراکترهای انگلیسی استفاده کنید که این کاراکترها شامل اعداد، کاراکترهای a تا z و خط تیره است.
  • برای استفاده از خط تیره حتما به این موضوع توجه داشته باشید که نمی‌توانید از آن در کاراکترهای سوم و چهارم، در شروع نام دامنه و در پایان نام دامنه استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید در نام دامنه خود از اسپیس استفاده کنید.
  • نام دامنه شما نمی‌تواند شامل کاراکترهای خاص مانند @، $  و … باشد.

تمدید دامنه clinic

در صورتی که مهلت استفاده شما از این دامنه تمام شود شما باید اقدام به تمدید آن کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. برای تمدید دامنه clinic شما از دو روش می‌توانید استفاده کنید. روش اول برای این کار این است که در زمان ثبت دامنه قابلیت تمدید خودکار دامنه را فعال کنید تا بعد از آن که مهلت استفاده شما از دامنه به اتمام رسید به صورت خودکار دامنه شما تمدید شود و شما بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. روش دوم برای این کار این است که بعد از به اتمام رسیدن این مهلت به وب سایت ما مراجعه کنید و تنها در چند دقیقه دامنه خود را تمدید کنید.

سوالات متداول

برای چه بازه زمانی می‌توانیم اقدام به ثبت این دامنه کنیم؟

شما می‌توانید در یک بازه یک ساله تا ده ساله اقدام به ثبت دامنه clinic کنید و بعد از اتمام مهلت استفاده شما باید اقدام به تمدید دامنه کنید.

عملیات ثبت دامنه چقدر طول می‌کشد؟

به محض این که بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه در وب سایت ما کنید. ثبت دامنه در وب سایت تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد.

آیا با استفاده کردن از سرویس Trustee می‌توانیم دامنه خود را منتقل کنیم؟

خیر سرویس Trustee به هیچ وجه قابل انتقال نیست. بنابراین زمانی که شما اقدام به استفاده از سرویس Trustee می‌کنید نمی‌توانید بعدها دامنه خود را منتقل کنید. به همین علت زمانی که قصد فعال سازی این سرویس را دارید حتما به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم