دیتاسنتر هتزنر (Hetzner) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تصویری از یک دسته سرور آبی رگ با لوگوی Hetzner در گوشه سمت چپ بالا نماد دیتاسنتر هتزنر
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 19 اسفند 1402
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۱۴۵ بازدید

دیتاسنتر هتزنر (Hetzner Datacenter) با بیش از ۴۰۰ هزار سرور در مراکز داده خود واقع در آلمان، فنلاند و آمریکا به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و قیمت‌های رقابتی به یکی از محبوب‌ترین دیتاسنترها برای کاربران تبدیل شده است. در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک به بررسی ویژگی‌ها، خدمات و نکات مهمی که قبل از انتخاب دیتاسنتر Hetzner آلمان باید بدانید می‌پردازیم.

معرفی دیتاسنتر هتزنر Hetzner

دیتاسنتر هتزنر (Hetzner) شامل چندین مرکز داده در آلمان، فنلاند و ایالات متحده آمریکا است. این دیتاسنتر که از نظر امنیتی و پایداری جزو محبوب‌ترین دیتاسنترهای جهان است، کار خود را در سال ۱۹۹۷ زیر نظر شرکتی به نام Hetzner Online Services آغاز کرد. هتزنر (Hetzner Online) یک شرکت آلمانی است که در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب، سرور مجازی و اختصاصی و همچنین دیتاسنتر فعالیت می‌کند. نام دیتاسنتر هتزنر به نام موسس این شرکت یعنی مارتین هتزنر ثبت شده است.

خرید سرور

 اصلی‌ترین ویژگی‌ های دیتاسنتر هتزنر

تمامی دیتاسنترهای هتزنر امکانات ایمنی و زیرساختی پیشرفته‌ای دارند. از جمله:

  • برخورداری از پورت پرسرعت
  • استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر
  • برخورداری از سیستم حملات ضد دیداس
  • ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق اضطراری
  • بدون قطعی و برخورداری از آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد
  • سیستم‌های تغذیه بی‌وقفه برای جلوگیری از قطعی برق
  • تامین برق از طریق مسیرهای مجزا برای افزایش اطمینان
  • برخورداری از بیش از ۴۹ واحد رک بلند در رک‌های ۱۹ اینچی
  • سیستم تهویه و خنک‌سازی محیطی همراه با مانیتورینگ دما
  • برخورداری از گواهینامه استاندارد بین‌المللی مانند ISO/IEC 27001
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه در مقابل خدمات باکیفیت نسبت به سایر دیتاسنترهای اروپایی
  • برخورداری از حداقل پهنای باند ۱۲۰ گیگابایت بر ثانیه بین نورنبرگ، فرانکفورت و فال‌کنشتاین
  • اتصال پارک‌های دیتاسنتر هتزنر ازطریق فیبر نوری به سیستم اصلی شبکه هتزنر برای تضمین دسترسی

مشکل دیتاسنتر هتزنر این است که با توجه به اینکه دیتاسنترهای هتزنر در اروپا قرار دارند، ممکن است برای کاربران ایرانی پینگ و سرعت لود سایت بالایی داشته باشند. همچنین، پشتیبانی این دیتاسنتر در سایت هتزنر فقط به دو زبان انگلیسی و آلمانی است و برای استفاده از برخی خدمات آن به دانش فنی بالایی نیاز دارید.

اگر میخواهید بدانید عملکرد دیتاسنترها به چه عواملی بستگی دارد و با انواع و ساختار آن‌ها آشنا شوید مقاله زیر را از دست ندهید.

دیتاسنتر چیست؟

مهم‌ترین خدمات دیتاسنتر هتزنر 

پس از بررسی ویژگی‌ های دیتاسنتر Hetzner، سراغ خدمات آن می‌رویم. خدمات دیتاسنتر هتزنر از ارائه راهکارهای ابری گرفته تا فراهم کردن امنیت و زیرساخت دیتاسنتر را شامل می‌شود.  در پارک‌های دیتاسنتر هتزنر کاربران می‌توانند سخت‌افزار خود را به زیرساخت آنلاین شبکه هتزنر و خدمات کالوکیشن شرکت متصل کنند. در نظر داشته باشید برای خرید از هتزنر و استفاده خدمات آن به‌طور مستقیم، نیاز است نسبت به پرداخت ارزی اقدام کنید.

اینفوگرافیک خدمات دیتاسنتر هتزنر
معرفی خدمات دیتاسنتر هتزنر

موقعیت‌های دیتاسنتر هتزنر در کجا قرار دارد؟

دیتاسنتر هتزنر آلمان سه پارک مرکز داده اصلی دارد که هر کدام در مکان‌های مختلفی قرار دارند:

۱. پارک مرکز داده FSN1 در فالن‌اشتاین آلمان، متشکل از ۱۸ مرکز داده مجزا، اولین دیتاسنتر Hetzner بود که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. این مرکز با مساحت ۲۰۰ هزار فوت مربع، بیش از ۱۰۰ هزار سرور را در خود جای داده است.

۲. پارک مرکز داده NBG1 در نورنبرگ آلمان واقع شده و ۶ مرکز داده مجزا دارد. مرکز داده نورنبرگ در سال ۲۰۰۸ و در مساحت ۱۶۰ هزار فوت مربع افتتاح شد. این دیتاسنتر بیش از ۸۰ هزار سرور را در خود جای داده است.

۳. پارک مرکز داده HEL1 در هلسینکی فنلاند واقع شده و ۸ مرکز داده مجزا دارد. مرکز داده هلسینکی در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و در ۱۲۰ هزار فوت مربع مساحت دارد. این مرکز بیش از ۶۰ هزار سرور را در خود جای داده است.

مرکز داده Ashburn در سال ۲۰۲۱ افتتاح شد. این مرکز با مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع، بیش از ۵۰ هزار سرور را در خود جای داده است.

نام مرکز داده موقعیت تعداد مراکز داده
پارک مرکز داده NBG1 نورنبرگ، آلمان ۶
پارک مرکز داده FSN1 فالن‌اشتاین، آلمان ۱۸
پارک مرکز داده HEL1 هلسینکی، فنلاند ۸
مرکز داده Ashburn ویرجینیا، آمریکا
مرکز داده Hillsboro اورگن، آمریکا

Hetzner در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح مراکز داده جدید در مکان‌های زیر است:

  • استراسبورگ، فرانسه
  • سیدنی، استرالیا
  • توکیو، ژاپن

رقبای اصلی دیتاسنتر هتزنر 

رقبای اصلی دیتاسنتر هتزنر، شرکت‌های بزرگ و معروفی همچون Equinix ،Digital Realty و CyrusOne هستند که در زمینه خدمات دیتاسنتر و میزبانی سرور فعالیت دارند و به عنوان رقبای قوی و جدی برای دیتاسنتر Hetzner شناخته می‌شوند.

دلیل محبوبیت دیتاسنتر هتزنر چیست؟

مرکز داده هتزنر، به عنوان یکی از برترین مراکز داده در جهان، خدمات میزبانی وب، سرور مجازی و اختصاصی، کولوکیشن و سایر خدمات مرتبط را به مشتریان خود در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. این مرکز داده به دلیل سابقه طولانی، کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع خدمات، محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی نیز پیدا کرده است. با وجود این محبوبیت بالا، هتزنر ممکن است در برخی مواقع با کمبود ظرفیت مواجه شود.

با سرورهای پارس‌پک در دنیای دیجیتال قدرتمند ظاهر شوید!

خرید سرور و هاست مانند انتخاب یک همسفر برای مسیری طولانی است. همسفری که باید مطمئن، قدرتمند و همدل باشد تا عبور از جاده‌های مسیر سفر را برایتان لذت‌بخش کند. سرورهای پارس پک، در دو موقعیت ایران و خارج با امکانات قدرتمند و پایداری فراوان، همسفر ایدئال شما در جاده پرماجرای دیجیتال هستند. از هاست اشتراکی تا سرورهای اختصاصی غول‌پیکر، پارس پک برای هر نیازی راه‌حلی عالی دارد.

جمع‌بندی

دیتاسنتر هتزنر با بیش از ۴۰۰ هزار سرور در مراکز داده خود، به عنوان یکی از غول‌های دنیای دیتاسنتر شناخته می‌شود. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، خدمات و نکاتی که برای انتخاب مرکز داده باید در نظر بگیرید، پرداختیم. نیاز به راهنمایی برای دریافت خدمات میزبانی در دیتاسنتر هتزنر دارید؟ کارشناسان پارس پک مشتاق راهنمایی شما هستند. در بخش دیدگاه‌ها سوالات خود را بپرسید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. دیتاسنتر هتزنر چیست؟

دیتاسنتر هتزنر (Hetzner) یک شرکت آلمانی است که خدمات میزبانی سرور، میزبانی وب، سرور مجازی و اختصاصی، خدمات ابری و …. را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط  مارتین هتزنر (Martin Hetzner) تاسیس شد و از سال ۲۰۱۵ زیر نظر شرکت «GmbH» قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین دیتاسنترهای دنیا شناخته می‌شود.

۲. از کجا بدانم سرور من در کدام مرکز داده هتزنر میزبانی می‌شود؟

برای فهمیدن اینکه موقعیت سرور شما در کدام یک از دیتاسنترهای هتزنر است، مراحل زیر را دنبال کنید:

در پنجره دستورات ویندوز عبارت زیر را وارد کنید:

tracert <your\_IP>

و در پنجره دستورات لینوکس نیز دستور زیر را وارد کنید:

traceroute <your\_IP>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم