سرور اختصاصی هلند ؛ بهترین گزینه برای وب‌سایت‌های بزرگ

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
یکشنبه 19 دی 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۹۸۶ بازدید

سرور اختصاصی هلند چیست؟ سرور اختصاصی یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارهای درحال‌رشد به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر، با استقبال چشمگیر فعالان این حوزه روبه‌رو بوده است. کسب‌وکارهای اینترنتی با متغیرهای متعددی روبه‌رو هستند که انتخاب و خرید سرور یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. سرور اهمیت بسیاری در فرایند فعالیت‌های کسب‌وکار دارد؛ ازاین‌رو، کارفرمایان و مدیران ارشد کسب‌وکار باید با انواع آن آشنایی کافی داشته باشند؛ مخصوصاً هنگامی‌که کسب‌وکار با ترافیک و کاربر زیادی مواجه است و در لحظه هزاران سفارش پردازش می‌شود، اهمیت سرور بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد.

خرید سرور اختصاصی یکی از انتخاب‌های مهم برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند فعالیتشان را گسترش دهند. انتخاب درست و حرفه‌ای سرور و همخوانی با نیاز کسب‌وکار اقدامی است که در مراحل توسعه کسب‌وکار اهمیتش را نشان می‌دهد. با خرید سرور نامناسب علاوه‌بر اینکه فرایند رشد کاربران و داده‌های وب‌سایت با مشکل مواجه می‌شود، بر بخش‌های مهمی مانند بهینه‌سازی وب‌سایت برای گوگل و تجربه کاربری و سرعت وب‌سایت تأثیر منفی خواهد گذاشت و سهل‌انگاری در آن تبعات مالی و زمانی زیادی به‌همراه خواهد داشت.

داشتن ویژگی‌های مناسب و امکانات کافی و زیرساخت قوی از‌جمله نکاتی است که حین خرید سرورها باید به آن‌ها توجه کرد. در‌این‌میان، سرورهای اختصاصی مناسب‌ترین و کارآمدترین نوع سرورها هستند که به‌راحتی می‌توانند حجم زیادی از تعداد کاربران و درخواست‌های سمت سرور را پشتیبانی کنند و تجربه کاربری رضایت‌بخشی برای کاربران وب‌سایت رقم بزنند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌سراغ سرور اختصاصی هلند می‌رویم و آن را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم به این سؤال جواب دهیم که چرا سرور اختصاصی هلند برای کسب‌وکارها و تریدرهای حرفه‌ای گزینه‌ای ایدئال است و بهترین سرور اختصاصی هلند چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرور اختصاصی هلند چیست؟

به‌زبان ساده، سرورها کامپیوترهای بزرگی هستند که ازنظر سخت‌افزاری، پشتیبانی و حفظ و نگه‌داری داده‌های وب‌سایت، خدمات زیرساختی ارائه می‌دهد. این سرورها از زیرساخت‌های قدرتمندی بهره می‌برند و در پردازش داده‌ها می‌توانند به‌خوبی عمل کنند.

درصورتی‌که سروری به‌صورت اختصاصی در‌اختیار یک کلاینت باشد و منابعش در‌اختیار کسب‌وکارهای دیگر قرار نگیرد، به آن سرور اختصاصی گفته می‌شود. در سرورهای اختصاصی، بر‌خلاف سرور مجازی یا هاست تمامی منابع و کنترل سرور به کلاینت تعلق می‌گیرد.

وقتی محل قرارگیری سرور فیزیکی در کشوری خاص مانند هلند باشد، این سرور منتسب به آن کشور می‌شود. برای مثال، سرور اختصاصی هلند به سرورهایی اطلاق می‌شود که در خاک این کشور مستقرند. شواهد نشان می‌دهند سرورهای اختصاصی هلند که در شهر آمستردام فعال هستند، ازلحاظ کیفیت و شهرت از سایر سرورهای این کشور بهترند و تقاضا برایشان بیشتر است.

برای آشنایی با سرور اختصاصی، انواع آن و کاربردهایی که دارد، مقاله زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

دلیل محبوبیت سرور اختصاصی هلند

با اینکه سرورهای اختصاصی فارغ از محل قرارگیری از محبوبیت خاصی برخوردارند و کارایی درخورتوجهی دارند، سرور هلند به‌دلیل قرار‌گرفتن در شهر آمستردام و کیفیت عالی سخت‌افزار و نرم‌افزار، به‌عنوان یکی از بهترین سرورهای اختصاصی شناخته می‌شود. از دیگر دلایل محبوبیت سرور آمستردام یا سرور هلند این است که بعضی از شرکت‌های هاستینگ امکان استفاده رایگان از آن‌ها را فراهم کرده‌اند. این یعنی سرور هلند رایگان برای آزمایش در‌اختیار کلاینت قرار می‌گیرد.

همچنین به‌دلایل اقتصادی و وضعیت مناسب شرکت‌های هلند و تنوع مشتریان، سرورهای اختصاصی هلند برای متقاضیان ایرانی گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌روند. نکته مهم دیگر اینکه سرور ارزان هلند برای کسب‌وکارهای درحال‌رشد که محدودیت منابع مالی دارند، گزینه جذابی است. پینگ اندک درمقایسه‌با دیگر سرورهای کشورهای خارجی و استفاده از پردازنده قوی و برخورداری از آی‌پی ثابت از دیگر ویژگی‌های سرور اختصاصی هلند است. این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که سرورهای اختصاصی می‌توانند تعداد زیادی کاربر را مدیریت کنند و وب‌سایت را به‌سرعت در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دهند.

انواع سرور اختصاصی هلند

سرورهای هلند باتوجه‌به نوع کارکرد و مخاطب و هدف استفاده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. درادامه، هریک از این سرورها را بررسی خواهیم کرد:

۱. سرور اختصاصی

سرور اختصاصی برخلاف هاست و سرور مجازی، به‌صورت اختصاصی در‌اختیار یک مشتری قرار می‌گیرد. در‌واقع، سرورهای اختصاصی اَبَرکامپیوترهایی هستند که با در‌اختیار گذاشتن منابع و امکانات گسترده درمقایسه‌با سرور مجازی، برای پروژه‌های بزرگ گزینه‌ای عالی به‌حساب می‌آیند. خرید سرور اختصاصی هلند برای پروژه‌های کلان و دارای ترافیک فراوان بسیار حیاتی است.

۲. سرور مجازی

وقتی سرور فیزیکی به‌کمک نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در شرایطی ابری مستقر شود و سرورها مانند یک زنجیر به‌هم متصل شوند تا کاربران در سراسر دنیا به آن دسترسی پیدا کنند، به آن سرور مجازی گویند. این سرور بدون محدودیت جغرافیایی امکان اتصال کلاینت به سرور را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند به‌صورت اشتراکی از آن استفاده کنند.

۳. هاست هلند

هنگامی‌که یک سرور به چندین بخش کوچک‌تر تقسیم و هر بخش به یک وب‌سایت اختصاص داده شود، به آن هاست گفته می‌شود. هاست هلند برای پروژه‌های وردپرسی و سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار مناسب‌ است.

سرور اختصاصی هلند برای چه کسانی مناسب است؟

باید بدانید که سرور اختصاصی هلند مناسب هر نوع کسب‌وکار یا مشتری نیست. برای مثال، کسب‌وکارهای محلی یا کوچک و دارای ترافیک اندک و منابع مالی محدود مناسب این نوع سرور نیستند و می‌توانند از هاست یا سرور مجازی هلند استفاده کنند که هم قیمت مناسب‌تری دارد و هم مدیریت آن راحت‌تر است. بااین‌حال، اگر در هرکدام از دسته‌های زیر فعال هستید، استفاده از سرور اختصاصی هلند را توصیه می‌کنیم:

  • فریلنسرها و تریدرها و برنامه‌نویس‌ها که به بستری امن نیاز دارند، می‌توانند با خرید سرور آمستردام بستر امن تعاملی با جهان برقرار کنند. داشتن آی‌پی ثابت، حفظ امنیت و رعایت حریم خصوصی، امکان اجرای پروژه‌ها و ساخت VPN از مزیت‌های استفاده از سرور هلند برای این دسته از افراد است.
  • گیمرهایی که به پینگ اندک و سرعت زیاد سرور و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها در زمان کم اهمیت می‌دهند، باید از سرور هلند استفاده کنند. سرورهای اختصاصی هلند برای صنعت گیم یکی از انتخاب‌های جذاب‌ به‌شمار می‌روند.
  • کسب‌وکارهای بین‌المللی به‌دلیل نیاز به‌ سرعت فراوان وب‌سایت و خلق تجربه کاربری مناسب با کاربران به سرورهای قوی نیاز دارند؛ مخصوصاً اگر تعداد کاربران و درخواست‌های آن‌ها بسیار زیاد باشد، باید از سرور  اختصاصی هلند استفاده کنند. سرورهای کشور هلند به‌دلیل برخورداری از سخت‌افزارهای قوی و نرم‌افزارهای به‌روز برای این کار مناسب هستند.
  • کسب‌وکارهایی که ترافیک وب‌سایت آن‌ها زیاد است و در لحظه تعداد فراوانی درخواست سمت سرور ارسال می‌شود، باید از سرورهای هلند استفاده کنند؛ زیرا این سرورها CPU و هارد و RAM اختصاصی دارند و در لحظه ارتقادادنی هستند.

اگر جزو هرکدام از این دسته‌ها هستید، با خرید سرور اختصاصی هلند می‌توانید خدمات مدنظرتان را دریافت کنید و به‌راحتی در فضای وب حضور داشته باشید.

یک سرور اختصاصی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌توان بهترین سرور اختصاصی را خرید؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید سرور اختصاصی

نکات مهم خرید سرور اختصاصی هلند

یکی از نکات مهمی که به تجربه و دانش نیز ارتباط دارد، خرید سرور اختصاصی است. شما باید سرور دلخواهتان را از شرکت هاستینگ مناسب تهیه کنید. این موضوع از دوباره‌کاری و هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌کند. مدیریت کامل سرور اختصاصی بر‌عهده کلاینت است؛ چراکه شرکت‌های هاستینگ به مدیریت آن دسترسی ندارند. برای خرید سرور اختصاصی هلند و استفاده از آن به این نکات توجه کنید:

۱. منابع سرور هلند

منابع سرور اختصاصی باید کاملاً در‌اختیار کلاینت باشند. این امر مهم‌ترین نکته‌ای است که سرور اختصاصی را از سرور مجازی متمایز می‌کند. پس باید مطمئن شوید که این منابع کامل در‌اختیارتان است و اشتراکی نیست.

۲. سرور ویندوزی یا لینوکسی

سرور اختصاصی هلند در دو نوع ویندوزی و لینوکسی ارائه می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای زبان برنامه‌نویسی خاصی استفاده می‌شوند. سرور لینوکسی برای C++ و Perl و PHP و سرور اختصاصی ویندوز برای زبان دات‌نت مناسب است. امنیت سرورهای LINUX از سرورهای ویندوزی بیشتر است. نکته دیگر اینکه در سرورهای ویندوزی از رابط کاربری GUI استفاده می‌شود؛ اما سرور اختصاصی لینوکس از Command Line کمک می‌گیرند و رابط کاربری ندارند. به‌طورکلی درصورت رعایت پروتکل‌های امنیتی و استفاده از متخصصان حرفه‌ای، امنیت سرورهای اختصاصی بیشتر از سایر سرورهاست.

خرید سرور اختصاصی هلند

سرور اختصاصی هلند شرکت پارس پک از کیفیت، پشتیبانی، تکنولوژی، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای به‌روز استفاده می‌کند و به‌دلیل استقرار در آمستردام عملکرد راضی‌کننده‌ای ارائه می‌دهد. برای خرید بهترین سرور اختصاصی هلند که از پشتیبانی و کیفیت مناسبی برخوردار باشد و با قیمت مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن در‌اختیارتان قرار گیرد، می‌توانید به وب‌سایت پارس پک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

انتخاب درست سرور و توجه به نکات مختلف آن ‌یکی از اقدامات مهم در فرایند خرید سرور است. در شرایط حاضر ایران و بررسی‌های انجام‌شده، سرور ابری هلند از مزیت و کیفیت مطلوبی برخوردار و برای طیف وسیعی از پروژه‌ها مناسب است.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره سرورهای کشور هلند و انواع آن و نکات مهمی صحبت کردیم که حین خرید سرور آمستردام باید مدنظر قرار دهید. درصورتی‌که سؤال یا ابهامی درباره سرور هلند و نکات مربوط به خرید آن دارید، آن را ازطریق بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

در سرور اختصاصی هلند تمام منابع شامل CPU، فضای ذخیره‌سازی، حافظه RAM و پهنای باند فقط در اختیار یک کسب‌وکار قرار می‌گیرد. این سرور برای کسب‌وکارهای بزرگ با بار پردازشی سنگین و ترافیک بالا بهترین انتخاب است و به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر سرور در کشور هلند، IP ثابت اختصاصی این کشور را به شما ارائه می‌دهد. اگر به‌دنبال سرور اختصاصی پرقدرت و پرسرعت با آپ‌تایم و امنیت بالا هستید، خرید سرور اختصاصی هلند برای شما گزینه مناسبی است.

سؤالات متداول

۱. سرور اختصاصی هلند چیست؟

سرور اختصاصی اَبَرکامپیوتری است که با در‌اختیار قرار‌دادن منابع و امکانات گسترده درمقایسه‌با سرور مجازی برای پروژه‌های بزرگ مناسب‌تر است. خرید سرور اختصاصی هلند برای پروژه‌های کلان و دارای ترافیک زیاد بسیار کاربردی است.

۲. سرور هلند برای چه کسانی مناسب است؟

  • فریلنسرها و تریدرها و برنامه‌نویس‌ها
  • کسب‌وکارهای بین‌المللی
  • کسب‌وکارهایی با ترافیک وب‌سایت بسیار زیاد

۳. سرور اختصاصی بهتر است یا سرور مجازی؟

هرکدام از این دو نوع سرور برای کسب‌وکارها باتوجه‌به نیاز و اهدافشان کارایی لازم را دارند. سرور اختصاصی منابع بیشتری دارد و منابع آن با سایر کسب‌وکار به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود؛ اما قیمت گران‌تری از سایر هاست‌ها دارد. درمقابل، سرور مجازی مناسب کسب‌وکارهای کوچک و درحال‌رشدی مناسب است که منابع زیادی نمی‌خواهند؛ اما به‌دنبال راهکاری پایدار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم