سرور اختصاصی انگلیس چیست و برای کدام کسب‌‌وکارها کاربرد دارد؟

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 20 دی 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۸۳۱ بازدید

اگر می‌خواهید وب‌سایتی با ترافیک بسیار زیاد بسازید و روی سرور به‌طورکامل نظارت کنید، نیازمند خرید سرور اختصاصی (Dedicated Server) هستید. با این کار، یک کامپیوتر سرور موجود در دیتاسنتر با تمام منابعش در‌اختیارتان قرار می‌گیرد. هنگام خرید سرور اختصاصی، باید به موقعیت جغرافیایی سرور نیز توجه کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم سرور اختصاصی انگلیس و مزایای استفاده از آن را معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله خواندنی را از دست ندهید.

مقدمه‌ای بر سرور اختصاصی انگلستان

برای ساخت وب‌سایت، نیازمند سرویس هاستینگ هستید. یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین سرویس‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، سرور اختصاصی است. منظور از سرور یا هاست اختصاصی (Dedicated Hosting) این است که یک کامپیوتر سرور با تمام منابع و پهنای باندش به‌عنوان هاست در‌اختیارتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید وب‌سایت خود را روی آن راه‌اندازی کنید.

سرور اختصاصی انگلیس چیست؟

کامپیوترهای سرور در مراکزی به نام دیتاسنتر (Data Center) تحت حفاظت شدید و سرویس منظم قرار دارند. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ یا خودشان دیتاسنتر دارند یا سرورها را از دیتاسنترها اجاره می‌کنند و خدمات هاستینگ را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

هنگام خرید سرور اختصاصی، باید به موقعیت جغرافیایی سرور توجه کنید. اگر سرور مدنظرتان در دیتاسنتری در کشور انگلیس قرار داشته باشد، به آن سرور اختصاصی انگلیس گفته می‌شود و با IP انگلستان کار می‌کند. در‌صورت نیاز، می‌توانید حتی می‌توانید دامنه انگلستان را با شناسه اینترنت .uk بخرید.

خرید سرور اختصاصی پارس پک

تفاوت سرور اختصاصی UK با دیگر خدمات هاستینگ

سرور اختصاصی انگلیس مزایای زیادی در‌مقایسه‌با انواع دیگر خدمات هاستینگ مثل سرور اشتراکی (Shared Server) و سرور مجازی (Virtual Private Server یا VPS) مجازی دارد؛ ولی ضعیف‌تر از سرور ابری است. برای اینکه بدانید سرور اختصاصی چه تفاوتی با دیگر انواع خدمات هاستینگ دارد، بهتر است با دیگر انواع سرورها نیز آشنا شوید.

  • سرور اشتراکی انگلیس: منظور از سرور اشتراکی این است که حافظه کامپیوتر سرور به‌صورت مجازی بین چندین کاربر مختلف تقسیم‌بندی می‌شود؛ ولی همه آن هاست‌ها به‌صورت اشتراکی از منابع سرور مثل رم و CPU و پهنای باند استفاده می‌کنند. این نوع سرور ارزان‌ترین نوع خدمات هاستینگ محسوب می‌شود و برای وب‌سایت‌های سبک و دارای بازدید اندک مناسب است. فراموش نکنید اگر یکی از وب‌سایت‌هایی که روی آن سرور قرار دارد، در ساعت مشخصی در طول روز خیلی مشغول باشد و کاربران زیادی از آن بازدید کنند، فعالیت آن روی کل منابع سرور تأثیر می‌گذارد و با اِشغال بخشی از منابع، سبب کُندی وب‌سایت‌های دیگری می‌شود که روی همان سرور قرار دارند. 
  • سرور مجازی یا VPS انگلیس: در این سرور، حافظه کامپیوتر همراه با منابع آن مثل رم و CPU و پورت‌ها بین چندین کاربر مختلف تقسیم‌ می‌شوند. در‌نتیجه، استفاده یک وب‌سایت از سرور اختلالی در استفاده وب‌سایت‌های دیگر از همان سرور ایجاد نمی‌کند و هر مدیر وب‌سایت می‌داند که دقیقاً چقدر منابع در‌اختیار دارد و این منابع با استفاده مدیران دیگر وب‌سایت‌ها از آن سرور تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند. سرور مجازی از سرور اختصاصی بهتر و کمی از آن گران‌تر است.
  • سرور ابری انگلیس: سرور ابری از فناوری ابری برای یکپارچه‌سازی چندین سرور که حتی می‌توانند در قاره‌های مختلف قرار داشته باشند، استفاده می‌کند و بهترین و مطمئن‌ترین نوع سرور محسوب می‌شود. دلیل مطمئن‌بودن سرور ابری این است که اگر یکی یا حتی چند سرور دچار مشکل شوند، سرور ابری با استفاده از منابع سرورهای دیگر به کار خودش ادامه می‌دهد و اگر همه سرورها سالم باشند، سرور ابری می‌تواند با استفاده از منابع چندین سرور، پهنای باند و منابع بسیار زیادی برای وب‌سایت‌هایی فراهم آورد که بر بستر آن قرار دارند.

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید؟

پس از آشنایی با سرور اختصاصی انگلیس و تفاوتش با انواع دیگر سرور‌های انگلیس‌، این سؤال مطرح می‌شود که با‌توجه‌به گران‌تر‌بودن قیمت سرور اختصاصی از سرور اشتراکی و سرور مجازی، چرا بعضی از وب‌سایت‌ها باید بر بستر سرور اختصاصی قرار داشته باشند؟

تعریف و توضیح کامل سرور اختصاصی، بررسی موقعیت جغرافیایی سرورهای ایران و خارج، موارد استفاده، مزایا و معایب، توان سخت‌افزاری و شبکه‌ای سرورهای اختصاصی، امکانات استفاده از آن‌ها، مانیتورینگ و امنیت، سیستم‌عامل‌های قابل نصب و موارد دیگر را در مقاله زیر بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

۱. عملکرد بهتر وب‌سایت

برای اکثر وب‌سایت‌ها که متعلق به کسب‌و‌کارهای بزرگ نیستند و ترافیک چندان زیادی نیاز ندارند، هاستینگ اشتراکی برای شروع کار به‌صرفه‌تر است و نیازهای آن‌ها را جواب می‌دهد؛ اما هر‌چه وب‌سایت رشد می‌کند و بازدیدش بیشتر می‌شود، به ترافیک و منابع احتیاج پیدا می‌کند. در‌صورتی‌که هاست اشتراکی نتواند جواب‌گوی این نیازها باشد، وب‌سایت شروع به کُند‌شدن می‌کند و این موضوع نه‌تنها تجربه کاربری مخاطبان را خراب می‌کند؛ بلکه روی رتبه سئو وب‌سایت نیز اثر منفی می‌گذارد. در این صورت، باید به فکر انتقال سرور خود به سرور مجازی یا بهتر از آن سرور اختصاصی انگلیس باشید یا منابع و پهنای باند بیشتری در‌اختیار وب‌سایتتان قرار بگیرد.

۲. امنیت بیشتر

سرور اشتراکی امنیت وب‌سایت شما را تا حد زیادی در‌معرض خطر قرار می‌دهد. حمله‌های DDoS و هکرهای همسایه (هکرهایی که از همان سرور شما استفاده می‌کنند) و دیگر فعالیت‌های بدخواهانه، تنها برخی از تهدیدهای امنیتی‌ای هستند که در‌صورت استفاده از سرور اشتراکی، با آن‌ها مواجه خواهید شد. در‌مقابل، اگر از سرور اختصاصی انگلیس استفاده کنید، خیال شما از امنیت آن کاملاً راحت است؛ زیرا کل کامپیوتر سرور در‌اختیارتان قرار می‌گیرد و دیتاسنترهای انگلیس نیز از امنیت فراوانی برخوردارند.

۳. آدرس آی‌پی اختصاصی

یکی از مشکلات مهم سرور اشتراکی این است که IP فایل‌ها، وب‌سایت، دیتابیس یا اپلیکیشن‌های شما با دیگر کاربران آن سرور مشابه است. بنابراین، اگر یکی از وب‌سایت‌های همسایه فعالیت مجرمانه‌ای انجام دهد، ممکن است موتورهای جست‌وجو IP سرور را به‌طور‌کامل جریمه کنند و این موضوع می‌تواند به از‌دست‌رفتن امتیازهای سئو و رده‌بندی وب‌سایت شما نیز منجر شود. در‌مقابل، سرور اختصاصی انگلیس از IP مخصوص به خودش برخوردار است؛ بنابراین، وب‌سایتی که بر بستر آن قرار دارد، از IP اختصاصی خودش بهره می‌برد. 

سرور اختصاصی انگلیس چه مزیت‌هایی دارد؟

گفتیم که اگر سرور در کشور انگلیس قرار داشته باشد، با IP انگلیس کار می‌کند. حال موقعیت جغرافیایی سرور چه اهمیتی دارد؟ دقت کنید که هر‌چه موقعیت جغرافیایی سرور به مخاطبان وب‌سایت نزدیک‌تر باشد، زمان بارگذاری وب‌سایت در مرورگر آنان کوتاه‌تر خواهد بود و این موضوع نه‌تنها تجربه کار با وب‌سایت را برای مخاطبان بهبود خواهد بخشید؛ بلکه از‌نظر سئو و رتبه وب‌سایت، در نتایج جست‌وجوی گوگل نیز اهمیت فراوانی خواهد داشت.

با اینکه کشور انگلیس فاصله خیلی نزدیکی با ایران ندارد، درمقایسه‌با کشورهای قاره آمریکا مثل مکزیک و کانادا و ایالات متحده و نیز کشورهای شرق آسیا همچون تایوان به ایران نزدیک‌تر است. گذشته از این سرور اختصاصی انگلیس بسیار ایمن و قدرتمند است و پهنای باند درخورتوجهی دارد. مهم‌ترین دیتاسنترهای انگلیس در شهر‌های منچستر و لندن به‌خوبی در‌مقابل هرگونه تهدیدی محافظت می‌شوند و به قوی‌ترین سرورها مجهزند و سرویس‌دهی و پایداری مطلوبی دارند.

موضوع دیگری که در انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور اختصاصی باید به آن توجه کنید، محدودیت‌های اینترنت در کشور میزبان است. از‌نظر آزادی اینترنت،  کشور انگلستان پس از کشورهای ایسلند، استونی، کاستاریکا و کانادا، در رتبه پنجم دنیا قرار دارد و با داشتن قوانین سخت‌گیرانه حریم خصوصی، به امنیت داده‌هایی که در سرور ذخیره می‌کنید، کمک زیادی می‌کند.

بهترین سرور اختصاصی چه ویژگی‌هایی دارد و چطور مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید سرور اختصاصی

جمع‌بندی

خرید سرور اولین گامی است که برای ساخت وب‌سایت خود باید بردارید. اگر وب‌سایت شما کوچک است و ترافیک چندانی ندارد، با هاست اشتراکی کار شما راه می‌افتد؛ اما اگر می‌خواهید برای سازمان مهمی وب‌سایت بسازید یا پیش‌بینی می‌کنید که حجم ترافیک وب‌سایتتان بسیار زیاد باشد، در مرحله بعدی باید به‌ترتیب به‌سراغ سرور مجازی و ابری و نهایتاْ سرور اختصاصی اروپا یا ایران بروید که پایدارترین و قوی‌ترین نوع سرور محسوب می‌شود.

هنگام خرید هاست باید به موقعیت جغرافیایی نیز توجه کنید. هاست انگلیس به‌دلایل متعددی از هاست‌های بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است. برای مثال، سرور اختصاصی انگلیس امنیت، قدرت، پهنای باند و پایداری بسیار بیشتری دارد و با IP انگلیس کار می‌کند.

سرور اختصاصی انگلیس منابع پرقدرت و پرسرعت را برای بارهای پردازشی سنگین و میزبانی وب‌سایت‌های پرترافیک دراختیارتان قرار می‌دهد. دیتاسنتر این سرویس پایدار و دسترس‌پذیر در کشور انگلیس قرار دارد و با خرید سرور اختصاصی انگلیس IP ثابت اختصاصی این کشور به کسب‌وکارتان اختصاص داده می‌شود. شما می‌توانید با سرعت و قدرت کم‌نظیر منابع ددیکیت سرور انگلیس خدمات و محصولاتتان را به کاربران ارائه دهید. 

سؤالات متداول

۱. سرور اختصاصی انگلیس چیست؟

منظور از سرور اختصاصی این است که کامپیوتر سرور با همه امکاناتش به‌طور‌کامل در‌اختیار شما قرار گیرد. اگر این سرور در یکی از دیتاسنترهای انگلیس باشد، به آن سرور اختصاصی انگلیس می‌گویند.

۲. چطور سرور اختصاصی انگلیس را بخریم؟

برای خرید سرور اختصاصی انگلیس، باید به وب‌سایت یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ در ایران مثل شرکت پارس پک مراجعه کنید. پس از انتخاب سرور دلخواه و پرداخت هزینه، ‌سرور دراختیارتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید وب‌سایت خود را بر بستر آن راه‌اندازی کنید.

۳. خرید سرور اختصاصی انگلیس چه مزیت‌هایی دارد؟

سرور اختصاصی انگلیس از امنیت و پایداری مناسبی و پهنای باند گسترده و منابع فراوان دارد. همچنین، با IP اختصاصی خودش کار می‌کند و برخلاف سرورهای واقع در قاره آمریکا یا شرق دور، خیلی از ایران دور نیست و با‌توجه‌به آزادی چشمگیر اینترنت در انگلستان، با کمترین محدودیت‌ها مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم