سرور انگلستان چیست؟ + انواع و ویژگی‌ها UK سرور

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
پنج‌شنبه 10 شهریور 1401
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۶۴۸ بازدید

خرید سرور یکی از گام‌های اساسی در راه‌اندازی وب‌سایت و کسب‌وکا‌ر اینترنتی یا ارتقای آن است. در‌این‌بین، سرور انگلستان با سخت‌افزار قدرتمند و سرعت و امنیت فراوانش یکی از انتخاب‌های ایدئال برای کاربران است. این سرویس در انواع مختلفی مثل سرور مجازی انگلیس یا سرور اختصاصی انگلیس دردسترس قرار دارد که با‌توجه‌‌به نیاز و بودجه خود، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. برای آشنایی با انواع سرور انگلستان و مزایا و کاربردهای هر‌کدام، تا پایان مقاله با بلاگ پارس پک همراه باشید.

سرور انگلیس چیست؟

انگلیس یکی از کشورهای پیشرفته‌ اروپایی است که در غرب قاره سبز قرار دارد. این کشور ۵۵میلیون‌نفری در‌کنار ولز و اسکاتلند و ایرلند، بخشی از امپراتوری بریتانیا را تشکیل می‌دهد و در قرن‌های اخیر، نقش پررنگی در زمینه‌های علمی و اقتصادی و فناوری ایفا کرده است.

بزرگ‌ترین شهرهای انگلیس لندن و منچستر هستند که معتبرترین شرکت‌های دنیا را در خود جای داده‌اند. لندن در جنوب و منچستر در مرکز انگلیس قرار دارد. بستر سخت‌افزاری قدرتمند و نرم‌افزاری پیشرفته این شهرها را به هاب فناوری اروپا تبدیل کرده است و ده‌ها دیتاسنتر برتر جهان از‌جمله دیتاسنتر‌های OVH و Redstation در این مناطق مستقر شده‌اند.

این دیتاسنترهای قدرتمند و ایمن و پیشرفته سرویس‌های متنوعی را در‌اختیار میلیون‌ها کاربر و سازمان و شرکت در سراسر دنیا قرار می‌دهند که در رأس آن‌ها سرور قرار دارد. سرور اختصاصی و سرور ابری و سرور مجازی انگلیس با به‌روزترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیشرفته و دسترسی بدون محدودیت به اینترنت، راه‌اندازی و مدیریت کسب‌و‌کار را از همیشه آسان‌تر کرده‌اند. اگر شما هم در پی خرید سرور هستید، پیش از انتخاب نهایی حتماً راهنمای خرید سرور انگلیس را مطالعه کنید.

خرید سرور

ویژگی‌های سرور انگلستان

وی‌پی‌اس انگلستان ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث شده است طرفداران پروپاقرص خاص خود را داشته باشد. برخی از ویژگی‌های سرور انگلستان عبارت‌اند از:

۱. پایداری کم‌نظیر

سرورهای انگلستان قدرتمند و پایدار هستند و برای پروژه‌هایی با ترافیک و بارهای سنگین گزینه‌ای بسیار عالی به‌حساب می‌آیند. این سرورها از سخت‌افزار و نرم‌افزار توانمندی بهره می‌برند و درخواست‌های متعدد را بدون کاهش سرعت و پایداری می‌توانند پاسخ دهند.

۲. امنیت

سرورهای انگلستان از امنیت کامل و دیوارهای آتشین برخوردارند و امنیت دیتاسنتر را تأمین می‌کنند و به‌دلیل امنیت بسیارشان، بدافزارها نمی‌توانند به‌راحتی امنیت آن‌ها را تهدید کنند.

۳. مقیاس‌پذیری

دیگر ویژگی سرورهای انگلستان مقیاس‌پذیری و امکان ارتقای منابع آن است. کاربران می‌توانند میزان منابع مصرفی مدنظرشان را افزایش دهند و بدون کاهش پایداری و سرعت از منابع بیشتری استفاده کنند.

۴. قیمت

قیمت سرور انگلستان گران‌تر از نمونه‌های داخلی است؛ اما به‌ازای هزینه‌ای که می‌پردازید، از کیفیت و توانمندی بیشتری بهره‌مند می‌شوید.

۵. سخت‌افزار قدرتمند

سرورهای انگلستان سخت‌افزار قدرتمندی دارند و برای پروژه‌هایی با درخواست‌های بسیار زیاد مناسب‌اند. همچنین، این سرورها به‌دلیل پینگ کم برای گیمرها، تریدرها و… گزینه‌ای مطلوب به‌حساب می‌آیند.

راهنمای خرید سرور انگلستان

درادامه مطلب، به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که در خرید سرورهای انگلستان باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

۱. سیستم‌عامل سرور

نوع سیستم‌عامل در کاربرد و مشخصات سرور تأثیر مستقیم می‌گذارد. در اولین گام، باید بدانید سرور لینوکس می‌خواهید یا ویندوز؛ زیرا هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها برای پروژه‌های خاص استفاده می‌شوند.

۲. امنیت سرور

امنیت سرور از دیگر از نکاتی است که هنگام خرید سرور باید مدنظر قرار دهید. گفتنی است تأمین امنیت بر‌عهده مدیر و کاربر سرور است؛ هر‌چند در‌این‌بین داشتن استانداردهای امنیتی نیز امری مهم به‌شمار می‌رود.

۳. خدمات پشتیبانی و بک‌آپ‌گیری

دقت کنید که شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب‌سرویس از پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد و ۲۴ساعته در ۷ روز هفته بتواند ازطریق تیکت و تماس و چت آنلاین به سؤالات و مشکلات مشتریان پاسخ دهد.

۴. قیمت

قیمت نیز از نکات مهمی است که موقع خرید سرور باید به آن دقت کنید. قیمت سرور انگلستان از قیمت سرورهای داخلی گران‌تر است. طبق بررسی‌های انجام‌شده، قیمت سرور انگلستان از ماهی ۱۰۰هزار تومان شروع می‌شود و باتوجه‌به منابع و امکانات مورد‌نیاز، این مبلغ افزایش می‌یابد.

۵. منابع موردنیاز سرور انگلستان

منابع سخت‌افزاری UK Server مانند RAM و SSD و CPU در کیفیت و پایداری آن نقش مهمی ایفا می‌کند. باید مطمئن شوید سخت‌افزار سرور از تکنولوژی روز استفاده می‌کند و به‌راحتی می‌توان آن را ارتقا داد و مدیریت کرد. نکته‌ای که نباید فراموش کنید، این است که کیفیت و میزان هر‌کدام از منابع نه‌تنها بر کیفیت و پایداری وب‌سایت، بلکه بر قیمت سرور هم تأثیرگذار است.

کاربردهای سرور انگلستان

سرور انگلستان کارکردهای ویژه‌ای برای ایرانیان دارد که باعث شده است روزبه‌روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده شود. در‌ادامه، به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم.

۱. ترید و بازارهای آنلاین بین‌المللی

فعالان ایرانی بازارهای مالی بین‌المللی به‌دلیل تحریم ایران و تأیید‌نشدن IP کشورمان، باید با آی‌پی کشوری دیگر وارد بازارهای نرم‌افزاری شوند و معاملاتشان را انجام دهند. همین مسئله باعث می‌شود افراد یادشده از سرور ویندوز انگلستان استفاده کنند؛ زیرا این سرور IP ثابت دارد و تغییر نمی‌کند؛ در‌نتیجه، شما را در موقعیتی خارج از ایران نشان می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، خیلی راحت می‌توانید ترید کنید.

علاوه‌بر‌این، حضور در صرافی‌های رمزارز‌ها برای ایرانیان با خطر بسیاری همراه است و احتمال مسدود‌شدن حساب کاربری و در‌نتیجه، از‌بین‌رفتن سرمایه‌های آنان وجود دارد. ازاین‌رو، فعالان این بازار با وصل‌شدن به سرور انگلستان علاوه‌بر دور‌زدن تحریم‌ها، با امنیت و پایداری بیشتری می‌توانند ارزهای دیجیتال مدنظرشان را خرید‌وفروش کنند.

برای شناخت بهترین سرویس میزبانی برای خرید و فروش رمزارزها در صرافی‌های بین‌المللی مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ترید چیست؟

۲. بازی‌های آنلاین

گروه دیگری که از سرور انگلستان استفاده می‌کنند، گیمرها هستند که هم با مشکل تحریم و پینگ زیاد در ایران دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین برای حضور در بازارهای آنلاین، از این سرورها بهره می‌ببرند.

۳. وب‌سایت‌های خارجی

برخی از وب‌سایت‌ها مانند آمازون برای آی‌پی ایران ممنوع هستند و شما نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید؛ ولی با خرید سرورهای انگلستان، می‌توانید به این وب‌سایت‌ها به‌راحتی دسترسی پیدا کنید.

۴. کسب‌و‌کارهای بین‌المللی

اگر وب‌سایتی دارید که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند و کاربران خارجی دارد، استفاده از سرور اروپا و انگلستان برایتان گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌آید؛ زیرا باعث عملکرد بهتر و افزایش سرعت لود وب‌سایتتان می‌شود و کاربران خارجی به‌راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

۵. فریلنسرها

به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‎های اعمال‌شده در چند سال اخیر، فریلنسرها نمی‌توانند به برخی از وب‌سایت‌های فریلنسری دسترسی پیدا و با آن‌ها همکاری کنند. بااین‌حال با خرید سرور خارجی، به‌راحتی می‌توانید به این وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کنید؛ چراکه IP شما را خارجی نشان می‌دهد و این یعنی از سیستمی خارجی استفاده می‌کنید.

 قیمت سرور انگلیس

سرور اختصاصی انگلیس

همان‌طور‌که از نام سرور اختصاصی انگلیس (Dedicated Server) مشخص است، با خرید این سرویس شما یک سرور فیزیکی تمام‌و‌کمال در‌اختیار خواهید داشت. دسترسی کامل به منابع سخت‌افزاری شامل پردازنده و رم و حافظه ذخیره‌سازی، سرعت و پهنای باند چشمگیری فراهم می‌کند و برای سازمان‌های بزرگ، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سرویس‌های پخش آنلاین، برگزاری وبینار، وب‌سایت‌هایی با صدها‌هزار بازدید ماهانه و سرویس‌های گیمینگ مناسب است.

دیگر مزیت خرید سرور UK علاوه‌بر منابع سخت‌افزاری نامحدود، کنترل کامل روی نرم‌‌افزار و نوع سخت‌افزارها در سرور است. برای مثال، شاید شما پردازنده AMD را به اینتل ترجیح دهید یا بخواهید از سرور اختصاصی لینوکس به‌جای ویندوز استفاده کنید.

ویژگی‌های سرور اختصاصی انگلیس

  • بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته
  • دسترسی انحصاری به سخت‌افزار
  • دسترسی روت و ادمین کامل
  • SLA و آپ‌تایم ۱۰۰درصد
  • پهنای باند عالی
  • API قدرتمند و کامل
  • امنیت فراوان با فایروال‌های قدرتمند و سیستم Raid و Anti DDoS
  • قیمت گران
  • نیاز به دانش فنی برای پیکربندی و مدیریت سرور

سرور مجازی انگلیس

اگر به‌دنبال سرور ارزان انگلیس هستید، خرید VPS انگلیس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در سرور مجازی انگلیس، یک سرور فیزیکی از‌طریق فناوری مجازی‌سازی به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود و دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. برای مثال، اگر سرور فیزیکی ۸ گیگابایت رم و ۸۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داشته باشد، به‌جای آنکه به‌طورمشترک از آن استفاده کنید، به هر کاربر ۱ گیگابایت رم و ۱۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی اختصاص داده می‌شود.

برای این کار از ابزاری به نام هایپروازیر و مجازی‌ساز ایمن Vmware استفاده می‌شود. آشنایی دقیق با نحوه کار این ابزار زیاد مهم نیست و کافی است بدانید هر VPS انگلیس به‌طورکامل از دیگر کاربران ایزوله می‌شود. مزیت اصلی سرور مجازی قیمت ارزان و امنیت کم‌نظیر و تأثیرنگذاشتن کاربران دیگر روی کیفیت سرور شماست.

VPS انگلیس که در لندن و منچستر قرار دارد، به انواع لینوکسی و ویندوزی تقسیم می‌شود که باید براساس نیاز و اولویت‌هایتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خرید سرور مجازی انگلیس برای توسعه‌دهندگان، تریدرهای فارکس و کریپتو، ربات تلگرامی، وب‌سایت‌هایی با بازدید روزانه کمتر از ۱۵هزار نفر و کسب‌وکارهای متوسطی پیشنهاد می‌شود که بودجه خرید سرور اختصاصی را ندارند.

قیمت VPS انگلیس بسیار ارزان‌تر از سرور اختصاصی است. برای مثال، هزینه ارزان‌ترین سرور مجازی انگلیس پارس پک ۱۸۵هزار تومان در ماه و ۱.۸میلیون تومان در سال است که برای ترید یا راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بسیار مناسب است. VPS انگلیس پارس پک در ۶ پلن متفاوت ارائه می‌شود که همگی ترافیک نامحدود و پشتیبانی کامل دارند و از‌نظر فضای ‌ذخیره‌سازی و رم و پردازنده بسیار متنوع هستند. در‌کنار سرور مجازی پارس‌پک، می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار اندک به امکانات و سرویس‌های جانبی مثل آی‌پی اضافی و لایسنس دایرکت ادمین و سی‌پنل و پلسک هم دسترسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید سرور مجازی انگلیس را بشناسید و با ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شوید، مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی انگلیس چیست؟

ویژگی‌های سرور مجازی انگلیس

  • قیمت بسیار ارزان‌تر از سرور اختصاصی
  • منابع سخت‌افزاری اختصاصی
  • امکان ارتقای پردازنده و رم و حافظه در لحظه
  • بستر نرم‌افزاری پیشرفته
  • آی‌پی ثابت انگلیس مناسب ترید ارز دیجیتال و فارکس
  • امکان نصب سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس
  • دسترسی روت و ادمین کامل از‌طریق نرم‌افزار Putty و ریموت دسکتاپ
  • امنیت چشمگیر با فایروال‌های قدرتمند و سیستم Raid و Anti DDoS
  • پهنای باند زیاد و پینگ کم
  • تحویل آنی

سرور ابری انگلیس

سرور ابری به‌دلیل مزایای بسیار زیادش، سروصدای زیادی به‌پا کرده است. سرور ابری انگلیس تا حد زیادی شبیه به سرور مجازی است، با این تفاوت که به‌جای استقرار در یک سرور، روی شبکه از سرورها در نقاط مختلف مستقر می‌شود. این شبکه ابری باعث می‌شود حتی با از‌دسترس‌خارج‌شدن یکی از سرورها، وب‌سایت روی سرورهای دیگر میزبانی شود و با قطعی و اختلال مواجه نشود.

علاوه‌بر‌این به‌جای خرید ماهانه یا سالانه منابع سخت‌افزاری گسترده، می‌توانید تنها در مواقع لازم به‌سرعت سخت‌افزار سرور را ارتقا دهید. این مزیت در کارهایی مثل برگزاری کمپین یا جشنواره‌های فروش بسیار کاربردی خواهد بود. سرور ابری انگلیس از پورت‌های بسیار پرسرعتی برخوردار است و پینگ بسیار اندکی دارد؛ از‌این‌رو، برای تریدرها و گیمرها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و کسانی که به اینترنت سریع و بدون محدودیت نیاز دارند، گزینه‌ای ایدئال خواهد بود.

سرورها باتوجه‌به کاربردشان، کشور میزبان، طرز استفاده و… به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برای آشنایی با مفهوم سرور با ما همراه باشید.

سرور چیست؟

ویژگی‌های سرور ابری انگلیس

  • قیمت مناسب و امکان خرید روزانه سرور ابری انگلیس
  • حافظه سریع از نوع SSD SATA  یا NVME
  • آماده‌سازی سرور در چند ثانیه
  • بستر نرم‌افزاری پیشرفته
  • امنیت فراوان با فایروال‌های قدرتمند و سیستم Raid و Anti DDoS
  • پنل تحت‌وب برای فعال و غیرفعال کردن سرور
  • دسترسی روت و ادمین کامل
  • آپ‌تایم ۱۰۰درصدی به‌دلیل زیرساخت ابری
  • مقیاس‌پذیری درخورتوجه و ارتقای خودکار و آنی سخت‌افزار

هاست انگلیس

هاست انگلیس فضای ذخیره‌سازی ایدئالی برای میزبانی از فایل‌ها و داده‌‌های حساس وب‌سایت شما فراهم می‌کند. خرید هاست یادشده روی بستری از جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD و حافظه‌ها میزبانی می‌شود. این زیرساخت قدرتمند در‌کنار نرم‌افزارهای به‌روز و فایروال قدرتمند بستری عالی را در‌اختیارتان قرار خواهد داد. پهنای باند گسترده و نبود محدودیت یا تحریم و نرخ چشمگیر انتقال داده از دیگر مزایایی است که بسیاری را به خرید هاست انگلیس ترغیب کرده است.

 جمع‌بندی

زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته و ایمن باعث شده است تا میلیون‌ها نفر کاربر در سراسر دنیا سراغ خرید سرور انگلستان بروند. این خدمات در قالب سرور اختصاصی و سرور ابری و VPS انگلیس ارائه می‌شود که باتوجه‌به نیاز خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب  کنید. اگر کسب‌و‌کار بزرگی دارید یا وب‌سایتی با بیش از ۱۵هزار بازدید روزانه را مدیریت می‌کنید، خرید سرور اختصاصی انگلیس مناسب شماست. در‌صورتی‌که تریدر یا گیمر هستید یا وب‌سایتی با بازدید روزانه کمتر از ۱۰هزار نفر دارید یا تازه کارتان را شروع کرده‌اید، خرید سرور ابری یا سرور مجازی انگلیس برایتان کفایت می‌کند.

سؤالات متداول

۱. سرور انگلستان چیست؟

اگر دیتاسنتری که خدمات وب ارائه می‌دهد، در خاک انگلستان فعالیت کند و سرورهایش در کشور انگلستان روشن باشند، به آن UK Server می‌گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم