سرور مجازی اندونزی چیست؟ راهنمای خرید سرور مجازی جاکارتا

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
شنبه 30 مهر 1401
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۶۹۶ بازدید

سرور مجازی اندونزی یکی از سرورهای مجازی برتر برای کاربران ایرانی است. اندونزی با بهره‌مندی از بهترین زیرساخت‌ها در‌زمینه اینترنت و دیتاسنترها، توانسته است در ارائه سرور مجازی به کشورهای مختلف بسیار موفق عمل کند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، هر‌آنچه باید درباره خرید سرور مجازی اندونزی بدانید، برایتان توضیح می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

سرور مجازی اندونزی چیست؟

اندونزی کشوری مهم در منطقه جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود. چیزی که در این کشور حرف اول را می‌زند، فناوری و توسعه روز‌افزون زیرساخت‌های کشور است. اندونزی در ارائه سرورهای مجازی نیز پیشتاز است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرور اندونزی در جاکارتا، پایتخت این کشور، قرار دارد. از‌این‌رو، اگر کسب‌وکار شما ارتباط مستقیمی با مشتریان جنوب‌شرق آسیا دارد، با تهیه این سرور می‌توانید سرعت رشد کسب‌و‌کارتان را بیشتر کنید. با اینکه فاصله اندونزی تا تهران ۷,۴۰۹ کیلومتر است، به‌دلیل زیرساخت‌های بسیار باکیفیتی که در‌زمینه اینترنت و دیتاسنتر در این کشور وجود دارد، سرعتی که نصیب کاربران ایرانی می‌شود، بسیار زیاد خواهد بود. ناگفته نماند پینگ اندونزی تا ایران حدوداً ۳۷۷ ثانیه است.

خرید سرور مجازی

کاربردهای سرور مجازی اندونزی

سرور مجازی اندونزی از‌جمله سرورهای مناسب برای فعالیت‌های متنوع است. در‌واقع، این سرور برای کشورهایی گزینه مناسبی خواهد بود که اینترنت آن‌ها با محدودیت‌های مختلفی روبه‌روست. مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی اندونزی ازاین‌قرارند:

۱. معامله ارزهای دیجیتال

معامله ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی به یکی از راه‌های مهم کسب درآمد تبدیل شده است. سرعت اینترنت و قطعی آن یکی از موانع موفقیت در معامله ارزهای دیجیتال است. در ایران، صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی وجود دارند؛ اما نمی‌توانند به‌اندازه صرافی‌های مطرح دنیا از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی کنند. همچنین، کارمزد صرافی‌های خارجی کمتر از صرافی‌های داخلی است.

نکته مهم دیگر اینکه برخی به معامله با صرافی‌های خارجی تمایل دارند؛ چون این صرافی‌ها از‌نظر امنیت و کارایی و نقدشوندگی با صرافی‌های داخلی مقایسه‌شدنی نیستند. معامله‌گران برای اینکه بتوانند به‌راحتی ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های خارجی خرید‌و‌فروش کنند، به آی‌پی ثابت نیاز دارند.

اگر معامله‌گر ارزهای دیجیتال هستید، با خرید سرور مجازی آسیا می‌توانید به آی‌پی ثابت نیز دسترسی پیدا کنید. آی‌پی ثابت امکان معامله در صرافی‌های خارجی بدون مسدود‌شدن حساب و از‌دست‌رفتن دارایی‌هایتان را فراهم می‌کند.

۲. عضویت در وب‌ سایت‌ ها و صرافی‌ های مهم

یکی از مشکلات مهمی که کاربران ایرانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، عضویت در وب‌سایت‌های خارجی و صرافی‌های معتبر مثل بایننس است. اگر با آی‌پی ایران در وب‌سایت‌های مهم خارجی ثبت‌نام کنید، یا اجازه ثبت‌نام به شما داده نمی‌شود یا بعد از مدتی حساب کاربری‌تان را مسدود می‌کنند. با سرور مجازی اندونزی، می‌توانید بدون نگرانی از مسدود‌شدن حساب کاربری‌تان در وب‌سایت‌های مهم و صرافی‌های معتبر عضو شوید و در آن‌ها فعالیت کنید.

برای آشنایی با سرور مجازی، انواع، کاربردها، مزایا، معایب و راهنمای خرید آن مقاله زیر را بخوانید.

وی‌پی‌اس چیست؟

۳. کاربرد ویژه برای پی‌ پال

پی‌پال یکی از سیستم‌های پرداخت آنلاین معروف است و افراد ازطریق آن می‌توانند به‌راحتی عملیات نقل‌و‌انتقال بین‌المللی ارزی را انجام دهند و از فروشگاه‌های مهم خارجی نیز خرید کنند. به‌دلیل محدودیت‌ها، پی‌پال در ایران خدماتی ارائه نمی‌دهد.

اگر وب‌سایت‌های خارجی متوجه شوند کاربران ایرانی با آی‌پی ایران در حال کار با پی‌پال هستند، بدون تردید حسابشان را مسدود خواهند کرد؛ از‌این‌رو، کاربران ایرانی می‌خواهند هویت و مکانشان مخفی بماند. بهترین راه برای این کار استفاده از سرور مجازی با آی‌پی ثابت است. با سرور مجازی اندونزی، می‌توانید مانند کامپیوتر شخصی نقل‌و‌انتقالات خود را به‌راحتی انجام دهید، بدون اینکه حساب‌هایتان مسدود شود.

خرید سرور مجازی اندونزی

همه چیز درباره وی پی اس سرور مجازی اندونزی (جاکارتا)

۴. وب‌ سایت‌ های بازی‌ های آنلاین

وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که در‌زمینه بازی‌های آنلاین چند‌نفره فعالیت می‌کنند. این وب‌سایت‌ها باید بسیار سریع باشند تا گیمرها به‌راحتی بازی کنند و به نتایج دلخواهشان برسند. سرور مجازی اندونزی برای دنیای سرگرمی و بازی‌های آنلاین گزینه مناسبی است. وی‌پی‌اس اندونزی برای گیمینگ ویژگی‌های زیر را دارد:

  • قابلیت پردازش فراوان
  • حافظه بسیار قوی
  • فضای ذخیره‌سازی زیاد
  • پاسخ مناسب و دقیق به درخواست‌های کاربران

۵. وب‌ سایت‌ های پربازدید

رشد اینترنت باعث افزایش وب‌سایت‌های مختلف شده است. در‌این‌بین، وب‌سایت‌های فروشگاهی گزینه اول کاربران ایرانی هستند. اگر وب‌سایت فروشگاهی دارید که با جلب اعتماد کاربران توانسته‌اید ترافیک بسیاری به‌دست آورید، نیازمند سرور مجازی مناسبی هستید.

سرور مجازی اندونزی بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌هایی است که روزانه ترافیک زیادی دارند و می‌خواهند همه کاربران به‌راحتی وارد وب‌سایت شوند و خرید کنند. همچنین، کسانی که به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تمایل دارند، کار خود را با سرور مجازی اندونزی می‌توانند شروع کنند.

برای آشنایی با مزایا، معایب و نحوه ذخیره‌‌سازی اطلاعات در سرور مجازی SSD می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی SSD چیست؟

مزایای خرید سرور مجازی اندونزی

با‌توجه‌به ویژگی‌های گفته‌شده، احتمالاً تمایل دارید از مزیت‌های خرید سرور مجازی اندونزی مطلع شوید. مزایای خرید سرور مجازی اندونزی ازاین‌قرارند:

۱. بهترین گزینه برای ایجاد شبکه‌های خصوصی

در‌زمینه اینترنت و زیرساخت‌های آن، هیچ محدودیتی شامل حال اندونزی نمی‌شود. همین موضوع کمک می‌کند تا دسترسی مطلوبی به محتواها و خدمات و امکانات وب‌سایت‌های بین‌المللی داشته باشید. همچنین، اگر در ایران هستید؛ اما وب‌سایت اینترنتی دارید و به مشتریان اندونزی خدمات ارائه می‌دهید، با سرور مجازی اندونزی می‌توانید بدون هیچ محدودیتی خدماتتان را ارائه دهید.

۲. دستیابی به سرور امن

امنیت سرور مجازی مهم‌ترین معیاری است که بیشتر کاربران ایرانی بابت آن نگرانی‌های زیادی دارند. یکی از ویژگی‌های مهم سرور مجازی اندونزی به امنیت آن مربوط می‌شود. حمله‌های مختلفی مانند API و DDoS و WAF وجود دارند که امنیت اطلاعات کاربران را تهدید می‌کنند. با خرید سرور مجازی اندونزی، خیالتان بابت امنیت وب‌سایت راحت خواهد بود؛ البته باید از مرکز معتبری سرور خود را تهیه کنید تا وب‌سایت ارائه‌دهنده سرور تمامی معیارهای امنیتی را رعایت کند.

۳. دستیابی به پایگاه داده پیکربندی‌ شده

یکی از مزیت‌های مهمی که با خرید سرور مجازی اندونزی از آن بهره‌مند خواهید شد، برخورداری از پایگاه داده کاملاً پیکربندی‌شده است. شما می‌توانید فقط چند دقیقه وقت بگذارید و با راه‌اندازی پایگاه داده پیکربندی‌شده، جدا از سرور مجازی‌تان مقیاس‌بندی را انجام دهید. بدین‌ترتیب، می‌توانید برنامه‌های موردنیاز و سازگار با سیستم‌عاملتان را نصب کنید و هرآنچه نیاز است، بهبود ببخشید.

۴. آپ‌ تایم بیش از ۹۹ درصد

آپ‌تایم سرور مجازی اندونزی ۹۹درصد است. بدین‌ترتیب با خرید VPS اندونزی، وب‌سایت شما با سرعت زیادی برای کاربرانتان لود می‌شود. فراموش نکنید که آپ‌تایم مداوم می‌تواند باعث جذب ورودی‌های بیشتر به وب‌سایتتان شود. هر‌چه وب‌سایتی در درست‌ترین زمان ممکن بتواند خدماتش را به کاربران ارائه دهد، سئو آن بهبود می‌یابد و رتبه‌های برتر را در گوگل کسب می‌کند.

۵. استفاده از منابع کاملاً اختصاصی

منابع سرور‌های اشتراکی مشترک هستند؛ از‌این‌رو، وقتی وب‌سایتتان رشد کند، این منابع محدود و مشترک نمی‌توانند نیازهای کسب‌و‌کار شما را تأمین کنند. به‌همین‌دلیل، باید به‌سراغ خرید سرور مجازی اندونزی بروید. با خرید این سرور از منابع کاملاً اختصاصی بهره خواهید برد و سرعت وب‌سایتتان نیز افزایش خواهد یافت.

۶. امکان نصب سیستم‌ عامل‌ های دلخواه

با‌توجه‌به نوع کسب‌و‌کارتان، به یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوز یا لینوکس نیاز خواهید داشت. با خرید سرور مجازی اندونزی، محدودیتی برای انتخاب سیستم‌عامل سرور خود ندارید و انواع مختلف سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس را می‌توانید نصب کنید و تجارت اینترنتی خود را گسترش دهید.

سرور مجازی ویندوز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

راهنمای خرید سرور مجازی اندونزی

راهنمای خرید سرور مجازی به شما کمک می‌کند تردید را برای تهیه سرور مجازی جاکارتا کنار بگذارید. قبل از خرید، فهرستی از انتظاراتتان از سرور مجازی اندونزی را تهیه کنید و سپس اقدامات لازم برای خرید را انجام دهید. ازجمله نکات مهمی که هنگام خرید سرور مجازی جاکارتا باید مدنظر قرار دهید، عبارت‌اند از:

۱. توجه به شرکت ارائه‌ دهنده سرور مجازی

همان‌طور‌که می‌دانید، شرکت‌های زیادی در‌زمینه ارائه سرور مجازی فعالیت می‌کنند که هر‌کدام ویژگی‌ها و معایب و مزایای خود را دارند. مهم است که شرکت مدنظرتان مجوزهای لازم برای ارائه خدمات را داشته باشد و بتواند به‌خوبی از کاربران خود حمایت کند.

در سرور مجازی اندونزی برای ارائه منابع قوی و سریع به کسب‌وکارها از به‌روزترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها استفاده شده است. برای استفاده از منابع و نصب و راه‌اندازی سرویس‌ها دسترسی کامل به سرور ارائه می‌شود. اتصال به وی‌پی‌اس اندونزی به‌صورت ریموت بسته به نوع سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز با پروتکل SSH و RDP انجام می‌شود. گفتنی است سرور مجازی اندونزی ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی است.

شرکت مدنظر باید از تیم حرفه‌ای برای ارائه خدمات پشتیبانی فنی برخوردار باشد. تیم پشتیبانی نیز باید شبانه‌روزی اقدامات لازم برای پاسخ به پرسش‌های کاربران را انجام و حل مشکلات سرور آن‌ها را در اولویت قرار دهد. ویژگی‌های مهم بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ و سرور مجازی بدین‌شرح است:

  • استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها
  • تضمین امنیت سرورهای ارائه‌شده و به‌کارگیری فایروال‌های قدرتمند
  • ارائه دسترسی کامل به سرور مجازی اندونزی
  • ارائه پلن‌های خرید متفاوت با قیمت‌ها و امکانات متنوع
  • متناسب‌بودن قیمت با خدمات ارائه‌شده

۲. توجه به سی‌ پی‌ یو و هارد دیسک سرور

سی‌پی‌یو و هارد دیسک سرور مجازی باید از کیفیت و قدرت کافی برخوردار باشند. پلن‌های مختلفی برای خرید سرور مجازی اندونزی وجود دارند که میزان هارد و سی‌پی‌یو آن در پلن‌ها مشخص شده است. طبق نیاز کسب‌و‌کار خود، باید حداقل و حداکثری را برای سی‌پی‌یو و هارد دیسک در نظر بگیرید. به‌طورکلی، هر‌چه هارد شما فضای بیشتر داشته باشد، وب‌سایتتان عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین، قوی‌بودن سی‌پی‌یو تأثیر زیادی روی سرعت وب‌سایتتان خواهد گذاشت.

۳. توجه به پهنای باند سرور مجازی اندونزی

در خرید سرور مجازی اندونزی، باید به پهنای باند آن بسیار دقت کنید. پهنای باند محدود باعث می‌شود سرعت وب‌سایت شما کُند باشد و برای بیشتر کاربران دیر لود شود. گفتنی است پهنای باند نامحدود می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را بسیار افزایش دهد.

در این صورت، کاربران با کمترین تأخیر وارد وب‌سایت شما می‌شوند و از خدماتتان استفاده خواهند کرد. پس خرید سرور مجازی با پهنای باند نامحدود را در اولویت قرار دهید تا از ابتدای کار بتوانید قدم‌های خود را برای داشتن وب‌سایتی قدرتمند محکم‌تر بردارید.

۴. قیمت سرور مجازی اندونزی

همان‌طور‌که اشاره کردیم، سرور مجازی اندونزی کاربردهای ویژه‌ای دارد که دقیقاً برای ایرانی‌ها با اینترنت محدود‌شده مناسب است. سرعت و قدرت بسیار زیاد سرور اندونزی کار را برای حرفه‌ای‌ها راحت می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، قیمت آن از سرورهای داخلی و سایر سرورهای خارجی گران‌تر است.

البته اگر هنوز اول راه هستید، می‌توانید پلن‌های ارزان‌تر سرور مجازی اندونزی را تهیه کنید. وقتی از کیفیت سرور و خدمات شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی رضایت داشتید، پلن‌های بهتر و برتر سرور مجازی اندونزی را می‌توانید بخرید.

برای آشنایی با ویژگی‌های سرور مجازی رایگان نامحدود و انواع سرور مجازی رایگان خارجی و ایرانی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی رایگان نامحدود چیست؟

خرید VPS از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ پارس پک، سرور مجازی اندونزی و کاربردها و مزایایی خرید آن را بررسی کردیم. همان‌طورکه گفتیم، با تهیه این سرور می‌توانید از آی‌پی ثابت اندونزی بهره ببرید و مانند شهروندان این کشور از خدمات وب‌سایت‌های بین‌المللی استفاده کنید. فراموش نکنید که VPS اندونزی می‌تواند همه محدودیت‌هایی که کاربران ایرانی با آن روبه‌رو هستند، از میان بردارد و این سرور به‌نوعی بهترین گزینه برای دور‌زدن محدودیت‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

سؤالات متداول

۱. منظور از سرور مجازی اندونزی چیست؟

سرور مجازی اندونزی به سرور مجازی‌سازی شده گفته می‌شود که دیتاسنتر سرور آن در کشور اندونزی قرار دارد. بنابراین، با خرید این سرویس، IP ثابت اختصاصی اندونزی به کسب‌‌وکارتان تعلق می‌گیرد و می‌توانید مانند شهروندان اندونزی از  اینترنت پرسرعت این کشور بهره‌مند شوید.

۲. وی‌ پی‌ اس اندونزی برای چه کاربردی مناسب است؟

از سرور مجازی اندونزی می‌توانید برای کاربردهای مختلف مثل میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید، فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی مثل رمز ارزها و فارکس، تست و اجرای کدهای برنامه‌نویسی در محیطی ایزوله و بهینه و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

۳. چه عواملی بر سرور مجازی اندونزی تاثیرگذارند؟

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سرور مجازی اندونزی قرارگیری دیتاسنتر سرور در این کشور است. در واقع، این سرویس در منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تفاوت چندانی با سایر سرویس‌ها ندارد و ارائه IP ثابت و موقعیت اندونزی به کاربران یکی از موثرترین عوامل در قیمت‌گذاری آن است. همچنین، میزان منابع انتخابی در سرور مجازی اندونزی در هزینه‌ها تاثیرگذار است و هرچقدر منابع بیشتری انتخاب کنید، هزینه بیشتری را هم باید بپردازید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم