سرور مجازی SSD چیست؟ + معرفی ۵ مزیت مهم وی پی اس SSD

Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
سه‌شنبه 11 بهمن 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۰۹۷ بازدید

سرور مجازی SSD برای کسب‌وکارهای امروزی که به‌دنبال منابع پرقدرت با هزینه مقرون‌به‌صرفه هستند؛ گزینه‌ای مناسب است. برای شروع دیجیتالی‌کردن کسب‌وکار، راه‌اندازی وب‌سایت گزینه‌ای عالی و مطمئن است؛ البته نه هر وب‌سایتی! برای داشتن وب‌سایت مناسب با معیارهای متعددی سر‌و‌کار داریم که یکی از آن‌ها، سرعت است؛ به‌همین‌دلیل، پیشنهاد می‌کنیم برای میزبانی وب‌سایت خود از سرور مجازی SSD استفاده کنید.

استفاده از سرور مجازی با هارد SSD به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت سریع‌تری داشته باشید. این امکان به‌واسطه استفاده از هارد SSD برای ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات فراهم می‌شود. ناگفته نماند سرورهای مجازی مزیت‌های دیگری نیز دارند؛ ازجمله کاهش فضای فیزیکی مورد‌نیاز و کاهش حرارت تولید‌شده و طول عمر بیشتر.

فراموش نکنید که استفاده از این هاردها بی‌عیب‌و‌نقص هم نیست و یکی از معایب مهم آن‌ها‌، افزایش هزینه کاربران سرور مجازی SSD است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌طورمفصل توضیح می‌دهیم که سرور مجازی SSD چیست و آیا استفاده از سرور مجازی با هارد SSD مقرون‌به‌صرفه است یا خیر. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی SSD دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟ 

SSD VPS یکی از انواع سرورهای مجازی است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات از هارد SSD بهره می‌برند. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، احتمالاً یکی از نکاتی که موقع خرید لپ‌تاپ مدنظر قرار داده‌اید، سرعت عملکرد آن بوده است. از‌این‌رو، استفاده از هارد SSD حتماً یکی از گزینه‌هایی محسوب می‌شود که برای بهبود عملکرد سرعت لپ‌تاپ به شما پیشنهاد شده است.

در سرور مجازی هارد SSD هم این موضوع صدق می‌کند. دلیل سرعت بیشتر عملکرد هارد SSD در ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات، به نحوه ذخیره اطلاعات بر‌می‌گردد.

نحوه ذخیره‌ سازی اطلاعات در سرور مجازی SSD چگونه است؟ 

عبارت SSD مخفف Solid State Disk است. این نوع هارد نسخه پیشرفته‌تر و به‌روزتر هارد HDD است. در هاردهای HDD اطلاعات روی صفحه مغناطیسی ذخیره می‌شود و برای خواندن آن‌ها این صفحه مغناطیسی با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کند. البته این سرعت در‌مقایسه‌با سرعت پردازش هارد SSD کافی نیست و به‌طور‌کلی، اطلاعات در هارد HDD با سرعت کمتری پردازش می‌شوند.

درمقابل، در هارد‌های SSD اطلاعات روی شبکه‌ها یا سلول‌های فلش ذخیره می‌شوند که به هرکدام بلوک گفته می‌شود. نحوه کار هارد SSD این‌گونه است که کنترلر با اطلاع از اینکه کدام فایل روی کدام بلوک ذخیره شده است، اطلاعات را در زمانی کوتاه پردازش می‌کند.

برای آشنایی با مزیت‌ها، کاربردها و نحوه نصب و راه‌اندازی سرور مجازی ویندوز مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

پس یکی از مزیت‌های سرور مجازی با هارد SSD در‌مقایسه‌با سرور مجازی با هارد HDD سرعت بیشتر است؛ اما آیا تفاوت‌های این دو به همین‌جا ختم می‌شود؟

سرور مجازی SSD امکان ذخیره‌سازی حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعت پردازشی بالا برای کاربران فراهم می‌کند. وی‌پی‌اس SSD ظرفیت و سرعت ذخیره‌سازی فراوانی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد و باعث بهبود سرعت و عملکرد زمان پردازش اطلاعات و بارگذاری صفحات و محتوای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌شود.

مزیت‌ های استفاده از سرور مجازی SSD چیست؟ 

سرور مجازی اس‌اس‌دی در‌مقایسه‌با سرور مجازی اچ‌دی‌دی مزیت‌های بسیاری دارد که درادامه مطلب، به برخی از این مزیت‌های مهم اشاره خواهیم کرد.

۱. سرعت بیشتر

سرعت پردازش و عملکرد هارد SSD در‌مقایسه‌با نوع HDD حدوداً ۱۰۰ برابر بیشتر است. این موضوع به‌دلیل همان ساختار و نحوه عملکردی است که پیش‌تر توضیح دادیم. یکی از فواید سرعت زیاد سرور مجازی SSD، تأثیر مثبت بر سئوست. در مباحث تخصصی سئو، ازجمله معیارهایی که به‌عنوان نمره مثبت برای وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود، سرعت لود آن است. انتخاب سرور مجازی SSD مناسب (مثلاً سرور مجازی SSD ایران) می‌تواند به شما در کسب این نمره مثبت کمک کند.

۲. مصرف انرژی کمتر

یکی دیگر از مزیت‌های ساختار و عملکرد به‌روزتر هاردهای SSD در‌برابر نمونه‌های ساده‌تر و قدیمی، مصرف انرژی کمتر است. ازآن‌جاکه برای پردازش اطلاعات در سرورهای مجازی با هارد HDD به حرکت صفحه مغناطیسی با سرعت بسیار زیاد نیاز است، انرژی مصرفی آن هم بیشتر است.

۳. نیاز به خنک‌ کردن کمتر

حرکت صفحه مغناطیسی هارد HDD با سرعت زیاد معایب متعددی دارد که یکی از آن‌ها، تولید حرارت بیشتر و گرم‌شدن هارد است؛ به‌همین‌دلیل، سرور مجازی با هارد HDD نیاز بیشتری به خنک‌شدن دارد. این در حالی است که خواندن اطلاعات در هارد SSD چنین روندی ندارد و به‌صورت بلوکی و به‌واسطه کنترلر انجام می‌شود؛ بنابراین، گرمای تولید‌شده کمتر است و نیاز به خنک‌کردن هم کاهش می‌یابد.

ویژگی‌های VPS اقتصادی چیست و کدام سرورهای مجازی اقتصادی هستند؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی اقتصادی چیست؟

۴. طول عمر بیشتر

به‌واسطه حذف قطعاتی که با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و نیز تولید حرارت کمتر، استهلاک کاهش درخورتوجهی پیدا می‌کند و درنتیجه، هارد به‌کاررفته در سرورهای مجازی SSD طول عمر بیشتری خواهند داشت.

۵. ظرفیت فراوان با وجود اندازه کوچک‌ تر

سرور مجازی اس‌اس‌دی به‌واسطه استفاده از هارد SSD، می‌تواند فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در فضای فیزیکی کوچک‌تری فراهم کند.

 سرور مجازی ssd آلمان

۵ مزیت مهم وی‌ پی‌ اس اس‌ اس‌ دی

معایب سرور مجازی SSD چیست؟

برای بررسی و مقایسه عادلانه سرورهای مجازی با هارد SSD و HDD، باید با معایب وی‌پی‌اس SSD هم آشنا شویم. تعدادی از این معایب عبارت‌اند از:

۱. هزینه بیشتر

سرور مجازی اس‌اس‌دی از تکنولوژی به‌روزتری استفاده می‌کند و سرعت بیشتری در عملکرد از خود نشان می‌دهد. هزینه بیشتر با وجود چنین قابلیت‌هایی چندان دور از ذهن نیست. در زمان خرید انواع سرور مجازی (اعم از سرور مجازی SSD ایران)، می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۲. دشوار‌بودن قابلیت بازیابی اطلاعات

یکی دیگر از معایب هارد SSD، این است که درصورت از‌دست رفتن‌اطلاعات، بازیابی آن بسیار سخت‌تر و مستلزم پشت‌سرگذاشتن فرایندهای پیچیده‌ای است.

هر آنچه باید درباره سرور مجازی حرفه‌ای بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی حرفه‌ای چیست؟

سرور مجازی SSD بخریم یا نه؟

اگر قصد دارید وب‌سایت شخصی خود را با هدف پرسونال برندینگ یا فروشگاه اینترنتی برای معرفی کسب‌وکار و فروش محصولات و خدماتتان راه‌اندازی کنید، سرور مجازی SSD انتخابی ایدئال است. سرور مجازی با هارد SSD به‌واسطه نحوه عملکرد خود به شما امکان می‌دهد تا سرعت لود وب‌سایتتان را بهبود دهید و از این طریق، نمره مثبتی در سئوِ وب‌سایت کسب کنید.

ناگفته نماند به‌دلیل هزینه بیشتر، ممکن است در انتخاب خود دچار تردید شوید. انتخاب نهایی در‌نهایت با خودِ شماست. شما می‌توانید بر‌اساس بودجه‌ مدنظرتان، انواع مختلف سرور را انتخاب کنید؛ اما این نکته را فراموش نکنید که وی‌پی‌اس SSD به‌دلیل مزیت‌هایش، ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی SSD یکی از انواع پرطرفدار VPSها است. سرورهای مجازی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند و حتی ممکن است موقعیت‌های متفاوتی داشته باشند؛ ازجمله سرور مجازی SSD ایران. برای ذخیره اطلاعات وب‌سایتتان، سرور مجازی SSD گزینه‌ای مناسب است.

سرور مجازی SSD به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را روی هارد SSD ذخیره کنید. مزیت‌های استفاده از هارد SSD در سرور مجازی عبارت‌اند از:

  •  بهبود سرعت در زمان پردازش اطلاعات و لود وب‌سایت
  • کاهش فضای فیزیکی استفاده‌شده با وجود ذخیره حجم بیشتری از اطلاعات 
  • کاهش گرمای تولید‌شده و کاهش نیاز به خنک‌کردن
  • طول عمر بیشتر در‌مقایسه‌با هارد HDD به‌واسطه استهلاک کمتر

ناگفته نماند اگر زمانی اطلاعاتتان از روی هارد SSD حذف شود، بازیابی آن بسیار پیچیده‌تر است. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم سرور مجازی SSD را از ارائه‌دهندگان معتبر تهیه کنید. قیمت بیشتر نیز از نکات مهم دیگری است که درباره سرور مجازی SSD باید بدانید؛ البته این هزینه در‌مقابل کیفیتی که دریافت می‌کنید، ارزشش را دارد. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای میزبانی وب‌سایت خود انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی SSD چیست؟

سرورهایی هستند که برای ذخیره‌سازی اطلاعات از هاردهای SSD استفاده می‌کنند. در هارد‌های SSD، اطلاعات روی شبکه‌ها یا سلول‌های فلش ذخیره می‌شوند که به هرکدام بلوک گفته می‌شود. نحوه کار هارد SSD این‌گونه است که کنترلر با اطلاع از اینکه کدام فایل روی کدام بلوک ذخیره شده، اطلاعات را در زمانی کوتاه پردازش می‌کند.

۲. مزایای استفاده از سرور مجازی با هارد SSD چیست؟

یکی از مزیت‌های مهم که بر سئو هم تأثیر مثبت می‌گذارد، سرعت بیشتر است. سرعت پردازش و عملکرد هارد SSD در‌مقایسه‌با هارد HDD حدوداً ۱۰۰ برابر بیشتر است. در مباحث تخصصی سئو، یکی از معیارهایی که به‌عنوان نمره مثبت برای وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود، سرعت لود آن است. انتخاب سرور مجازی SSD مناسب (مثلاً سرور مجازی SSD ایران) می‌تواند به شما در کسب این نمره مثبت کمک کند.

۳. معایب استفاده از سرور مجازی با هارد SSD چیست؟

هزینه بیشتر یکی از معایب استفاده از سرور مجازی با هارد SSD است. سرور مجازی اس‌اس‌دی از تکنولوژی به‌روزتری استفاده می‌کند و سرعت بیشتری در عملکرد از خود نشان می‌دهد. بیشتر‌بودن هزینه با وجود چنین قابلیت‌هایی چندان دور از ذهن نیست. در زمان خرید انواع سرور مجازی، می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم