سرور مجازی عربستان چیست؟ بررسی خصوصیات وی پی اس عربستان

سرور مجازی عربستان چیست؟
Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
یکشنبه 8 فروردین 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۵۶۹ بازدید

سرور مجازی عربستان یکی از انواع VPS است که در قالب پلن‌های متنوع عرضه می‌شود. عربستان جزو کشورهای ثروتمند خاورمیانه به‌حساب می‌آید و در سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی برای توسعه فناوری در کشورش کرده است. این موضوع با سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری دنیا در عربستان همراه بوده و به آن سرعت بخشیده است. به‌همین‌دلیل، سرور مجازی ریاض ازنظر فنی جزو VPSهای باکیفیت خاورمیانه و آسیا به‌حساب می‌آید.

این سرویس را با مقادیر RAM و ‌CPU و فضای ذخیره‌سازی مختلف و نیز سیستم‌عامل‌ها و کنترل پنل‌های متنوعی می‌توان تهیه کرد. در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره کاربردها و مزایا و معایب سرور مجازی عربستان صحبت و به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که حین خرید این سرور باید در نظر بگیرید؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی عربستان چیست؟

سرور مجازی درواقع سرور مادری است که به‌صورت مجازی به فضاهای کوچک‌تری تقسیم می‌شود و هر‌یک به‌صورت VPS مجزا در‌اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در این صورت، کاربر می‌تواند بخشی از سرور را طبق نیازش مدیریت کند.

سرور مجازی عربستان یکی از سرورهای قدرتمند قاره آسیاست که در پلن‌های متنوع، دردسترس کاربران علاقه‌مند قرار دارد. آی‌پی ثابت VPS عربستان به شما امکان می‌دهد تا همچون شهروندان عربستانی در فضای وب و دنیای دیجیتال حاضر شوید.

این سرویس با نام سرور مجازی ریاض هم شناخته می‌شود؛ چراکه سرور اصلی‌اش در شهر ریاض واقع شده است. این روزها پایتخت عربستان مرکز اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی در خاورمیانه است و غول‌های فناوری دنیا سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی آن کرده‌اند.

وی‌پی‌اس عربستان با بهره‌گیری از امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری قدرتمند یکی از انتخاب‌های عالی برای میزبانی فعالیت‌های شما خواهد بود. استفاده از پهنای باند گسترده و جریان برق پایدار، پردازنده‌های قدرتمند، خنک‌کننده‌های کارآمد و… بخشی از این امکانات هستند.

امکانات یاد‌شده در‌کنار فاصله کم عربستان تا ایران و زمان کوتاه موردنیاز برای انتقال اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا خدماتی باکیفیت، انتقال و پردازش سریع اطلاعات، حداقل قطعی و آپ‌تایم مداوم را تجربه کنید.

خرید سرور مجازی

مزایا و معایب سرور مجازی عربستان

اگرچه سرور مجازی عربستان می‌تواند یکی از گزینه‌های شما از میان کشورهای آسیایی و به‌خصوص خاورمیانه باشد، شاید بعضی از ویژگی‌هایش چندان خوشایند نباشد. در‌ادامه، به مزایا و معایب سرور مجازی آسیا کشور عربستان اشاره خواهیم کرد.

۱. امکانات محدود در پلن‌ های مختلف سرور مجازی عربستان

هدف شما از خرید VPS چیست؟ برای این هدف به چه امکاناتی نیاز دارید؟ برای خرید پلن‌های مختلف وی‌پی‌اس عربستان، باید به نیاز خود توجه و متناسب با آن، مقدار RAM ،‌CPU، فضای ذخیره‌سازی و‌… را انتخاب کنید. 

درواقع با خرید هر پلن، امکانات مشخص و محدودی را دریافت می‌کنید که ممکن است به‌عنوان یکی از نکات منفی شناخته شود. بااین‌حال، این مسئله کاملاً هم منفی نیست؛ چرا‌که راه‌حل ساده‌ای برای آن وجود دارد که در‌ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

۲. ارتقای پلن متناسب با نیازهای روز

اگر امروز پلنی را با مقدار مشخصی از امکانات سفارش دادید، ممکن است زمانی برسد که نیازهایتان تغییر کند و بسته خریده‌شده پاسخ‌گوی این نیاز نباشد. در چنین شرایطی، فقط کافی است پلن خود را ارتقا دهید. برای این کار، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بیشتر به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

خرید وی پی اس عربستان

معرفی کامل مزیت‌ها و معایب سرور مجازی عربستان

۳. آیا سرور مجازی عربستان سروری گران‌قیمت است؟

اگر قصد دارید سرور مجازی ریاض را بخرید، حتماً یکی از عوامل مد‌نظر شما قیمت است. VPSها در بین انواع مختلف سرور، جزو سرویس‌های نسبتاً گران به‌حساب می‌آیند و ممکن است پرداخت این هزینه برای کسب‌و‌کارها، به‌خصوص کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر، کمی سخت باشد.

سرور مجازی عربستان منابع سخت‌افزاری حافظه‌های رم سریع، پردازنده‌های قدرتمند و درایوهای ذخیره‌سازی پرسرعت SSD و NVME دارد. در VPS عربستان می‌توانید با آی‌پی اختصاصی و بدون تغییر این کشور در حوزه‌های مختلفی مثل گیم، ترید، پی‌پال یا حتی میزبانی وب‌سایت و ذخیره‌سازی اطلاعات مهم فعالیت کنید. این سرویس محدودیت دسترسی به منابع و نصب نرم‌افزارهای سفارشی ندارد و می‌توانید با دسترسی کامل روت و ادمین بسته به نوع سیستم‌عامل به آن متصل شوید و از منابع پرقدرت و پرسرعت آن استفاده کنید.

دراین‌میان، بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار به این موضوع تک‌بعدی نگاه نمی‌کنند و صرفاً قیمت را در نظر نمی‌گیرند. شما به‌ازای هزینه پرداخت‌شده برای تهیه سرور مجازی عربستان، امکانات زیادی دریافت می‌کنید. اگر بین قیمت پرداختی و امکانات دریافتی در انواع سرور مقایسه‌ای انجام دهیم، هزینه پرداختی برای VPSها مقرون‌به‌صرفه خواهد بود و از این بابت، VPS عربستان را می‌توان سروری با قیمت مناسب دانست.

همه چیز درباره سرور مجازی، کاربرد، ویژگی‌ها و نکات مهم خرید آن را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

۴. آپتایم مداوم و تأخیر اندک و تأثیر مثبت آن بر سئو

اگر قصدتان از تهیه سرور مجازی عربستان میزبانی وب‌سایت باشد، بهتر است این نکته را بدانید که به‌دلیل قطعی‌های اندک و آپ‌تایم مداوم VPS عربستان، شما می‌توانید نمره مثبتی از‌نظر سئو وب‌سایت دریافت کنید.

سئو یکی از مباحث مهم در بازاریابی دیجیتال است و مؤلفه‌های مختلفی برای انجام صحیحش وجود دارد. بالا‌بودن وب‌سایت در اکثر اوقات، قطعی کم، سرعت لود سریع و…، جزو نکات مهم در سئو وب‌سایت هستند و کیفیت سرور انتخابی شما تأثیر زیادی بر آن‌ها خواهد گذاشت.

۵. مدیریت سرور مجازی عربستان به سلیقه شما

برای مدیریت فضای VPS می‌توان از انواع مختلف کنترل پنل همچون DirectAdmin و cPanel و Plesk استفاده کرد. اینکه کدام‌یک از این کنترل پنل‌ها را انتخاب کنید، به مهارت و تسلط و البته سلیقه شما برمی‌گردد.

یکی از کنترل پنل‌های محبوب cPanel است که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از آن به‌عنوان سرور مجازی سی پنل استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایل مهم این امر، رابط کاربری نسبتاً ساده آن است. باوجوداین، اگر کار‌کردن با این کنترل پنل را نمی‌پسندید، می‌توانید از Plesk استفاده کنید که آن هم در‌کنار cPanel جزو کنترل پنل‌های پرطرفدار به‌حساب می‌آید. دایرکت ادمین نیز به‌عنوان یکی از کنترل‌ پنل‌های مبتنی‌بر لینوکس محیط گرافیکی ساده و کاربرپسندی دارد و می‌توانید از سرور مجازی دایرکت ادمین برای شخصی‌سازی تنظیمات وب‌سایت خود استفاده کنید.

۶. سرور مجازی عربستان؛ لینوکسی یا ویندوزی

دیگر مزیت مهم انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی ریاض از بین لینوکس یا ویندوز است. لینوکس سیستم‌عاملی منبع‌باز است. در‌مقابل، ویندوز را مایکروسافت عرضه می‌کند و برای استفاده از آن باید لایسنس ویندوز را تهیه کنید.

از‌نظر قیمت، ویندوز هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت؛ اما در‌عوض رابط کاربری ساده آن، نکته مثبتی است که می‌تواند شما را به تهیه آن ترغیب کند. درمقابل، کار با لینوکس نیز چندان سخت نیست و به‌دلیل ویژگی منبع‌بازبودن می‌تواند امکانات خاص خود را در‌اختیارتان قرار دهد.

برای آشنایی با کنترل پنل دایرکت ادمین و مزیت‌های نصب و استفاده از آن در سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی دایرکت ادمین

VPS عربستان چه کاربردهایی دارد؟

سرور مجازی آسیا همچون وی‌پی‌اس عربستان کاربردهای مختلفی دارد؛ ازجمله:

  • میزبانی از انواع مختلف وب‌سایت: اگر قصد دارید وب‌سایتی در زمینه‌های فروشگاهی، آموزشی، پرسونال برندینگ و معرفی کسب‌و‌کار خود راه‌اندازی کنید، استفاده از این سرویس قطعاً به شما کمک خواهد کرد.
  • لندینگ پیج: ممکن است برای اجرای برخی کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی داده‌محور به ساخت لندینگ پیج (صفحات فرود) نیاز داشته باشید. VPS عربستان در این زمینه هم به شما کمک خواهد کرد.
  • بازاریابی ایمیلی: برای اجرای برخی از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ سرور جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود. سرور مجازی عربستان نیاز شما در این زمینه را حل خواهد کرد.
  • گیم، ترید و…: همان‌طور‌که در ابتدای بحث گفتیم، استفاده از وی‌پی‌اس عربستان به شما امکان می‌دهد تا همچون شهروندان این کشور در فضای دیجیتال حضور پیدا کنید. اگر برای خرید‌و‌فروش و ترید‌کردن در بازارهای جهانی و اجرای بازی‌های آنلاین با مشکل مواجه هستید، سرور مجازی عربستان راه‌حل مناسبی برای شماست.

راهنمای خرید سرور مجازی عربستان

قبل از خرید سرور مجازی عربستان، چک‌لیست زیر را بررسی کنید و تمام نکات آن را با شرایط خود تطبیق دهید. بدین‌ترتیب، خرید شما با بهترین نتایج همراه خواهد بود:

  • ابتدا هدف خود از خرید VPS عربستان را مشخص کنید (چه کاربردی در نظر دارید؟)
  • امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری مد‌نظر را تعیین کنید (میزان فضای ذخیره‌سازی، نوع کنترل پنل، CPU ،‌RAM، سیستم‌عامل، پهنای باند و‌…)
  • بودجه خود را برای خرید این سرویس تعریف کنید.
  • با بررسی پلن‌های مختلف و بر‌اساس نکات گفته‌شده، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای آشنایی با وی‌پی‌اس سی‌ پنل و ۸ مزیت مهم نصب سی پنل در سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی سی پنل

خرید VPS از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

برای استفاده از خدمات میزبانی و سرورها، انتخاب‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که یکی از آن‌ها سرور مجازی عربستان است. عربستان به‌دلیل فاصله جغرافیایی اندک تا کشورمان و پیشرفت‌های شگرف در حوزه دیجیتال و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، مزایا و معایب VPS عربستان و کاربردها و راهنمای خرید آن را کاملاً توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه مقاله حاضر، بتوانید بهترین پلن را برای کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. آیا خرید سرور مجازی عربستان به‌ صرفه است؟

اگر قصد دارید سرور مجازی ریاض را بخرید، حتماً یکی از عوامل مد‌نظر شما قیمت است. VPSها در بین انواع مختلف سرور، جزو سرویس‌های نسبتاً گران به‌حساب می‌آیند و ممکن است پرداخت این هزینه برای اغلب کسب‌و‌کارها، به‌خصوص کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر، کمی سخت باشد. دراین‌میان، بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار به این موضوع تک‌بعدی نگاه نمی‌کنند و صرفاً قیمت را در نظر نمی‌گیرند.

شما به‌ازای هزینه پرداخت‌شده برای تهیه سرور مجازی عربستان، امکانات بسیاری دریافت می‌کنید. اگر بین قیمت پرداختی و امکانات دریافتی در انواع سرور مقایسه‌ای انجام دهیم، هزینه پرداختی برای VPSها مقرون‌به‌صرفه خواهد بود و از این بابت، VPS عربستان را می‌توان سرویسی با قیمت مناسب دانست.

۲. VPS عربستان چه کاربردهای دارد؟

برخی از کاربردهای مهم VPS‌ عربستان ازاین‌قرارند:

  • میزبانی از انواع مختلف وب‌سایت
  • لندینگ پیج
  • بازاریابی ایمیلی
  • گیم، ترید‌کردن و…

۳. چطور می‌توان سرور مجازی عربستان را خرید؟

قبل از هر‌چیز باید پلن مناسب را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پارس‌ پک پلن‌های مختلف VPS عربستان را ببینید و آن‌ها را با نیازهای خود تطابق دهید و درنهایت خرید خود را کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم