هاست لاراول چیست؟ معرفی ویژگی‌ها و قیمت سرویس میزبانی وب Laravel

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
شنبه 8 مرداد 1401
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۲۰۹۰ بازدید

هاست لاراول (Laravel) باید برای سیستم لاراول شما بهینه شده باشد. لاراول یکی از فریم‌ورک‌های معروف PHP است که برای ایجاد اپلیکیشن‌های PHP استفاده می‌شود. از نیازهای مهم‌ هاست لاراول SSH ،Github و… است که باید به آن دقت کنید. هنگام خرید هاست برای لاراول، باید به نکات دیگری توجه کنید که بعضی از آن‌ها برای اجرای صحیح لاراول شما ضروری هستند و وجود برخی دیگر باعث بهبود سیستمتان می‌شوند. در این مطلب از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست به تمامی این نکات اشاره کرده‌ایم و هرآنچه برای خرید هاست لاراول نیاز دارید، توضیح داده‌ایم.

خرید انواع هاست پارس پک برای کسب‌وکارهای اینترنتی

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

لاراول چیست؟

لاراول یکی از فریم‌ورک‌های زبان برنامه‌نویسی PHP است که بسیاری از ابزارها و قالب‌های آماده را برای توسعه سریع‌تر و راحت‌تر نرم‌افزارها به‌وجود آورده است. لاراول بر‌اساس معماری MVC (مخفف Model View Controller) ساخته شده است. به‌طور‌کلی، این معماری داده‌ها را از دیتابیس دریافت می‌کند و پس از پردازش در ویوها یا قالب وب‌سایت به‌نمایش در‌می‌آورد. از این فریم‌ورک در صنعت طراحی وب بسیار استفاده می‌شود و وب‌سایت‌های شما را می‌تواند با قابلیت‌های فراوان راه‌اندازی کند.

خرید هاست ابری

مزایای لاراول

  • مقیاس‌پذیری بیشتر پروژه PHP
  • صرفه‌جویی در زمان طراحی اپلیکیشن‌های تحت‌وب
  • استفاده از قابلیت‌های کش، Queue و…
  • ارتباط با دیتابیس
  • ماژولاربودن
هاست رایگان لاراول

آشنایی با سرویس میزبانی لاراول

میزبانی وب لاراول

ملاحظات و نکات بسیاری در تهیه بهترین هاست و سرور لاراول وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. ابزار Laravel’s Forge به‌راحتی امکان مدیریت سرورهای شما را فراهم می‌کند.

برای آشنایی کامل با سرویس هاست وردپرس و راهنمای خرید بهترین میزبانی وردپرس، مقاله‌ی زیر را بخوانید.

هاست وردپرس چیست؟

الزامات هاست لاراول

  • نسخه PHP: هاست شما باید حداقل از PHP 7.0 پشتیبانی کند. پس نسخه PHP خود را مطابق ورژن لاراول خود تعیین کنید.
  • نصب آسان: چندین راه دستی برای نصب لاراول وجود دارد؛ اما بهتر است هاست یا سرور شما از نصب مستقیم لاراول با یک کلیک پشتیبانی کند. همچنین برای به‌روزرسانی لاراول، این ابزارها به‌راحتی می‌توانند نسخه لاراول شما را تنها با یک کلیک به‌روز کنند.
  • دسترسی به SSH و SFTP: دسترسی به SSH یکی از بخش‌های مهم هر هاست یا سرور لاراول است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید بدون نیاز به FTP کلاینت را نصب و کدهای خود را کامپایل کنید.
  • امنیت: بخشی از امنیت سیستمتان به هاست و سرور وابسته است. برای جلوگیری از حملات سایبری، بهتر است هاست شما بسیار ایمن باشد.
  • دیتابیس: هاست لاراول شما باید از انواع دیتابیس پشتیبانی کند تا درصورت نیاز، بتوانید نوع دیتابیس خود را عوض کنید. همچنین، لاراول نیازمند به MCrypt است.
  • فناوری سرور: بهترین و معمول‌ترین فناوری سرور برای لاراول Apache و Nginx هستند که معمولاً از امنیت و سرعت بسیاری برخوردارند.
  • ابزارهای موردنیاز: ابزارهای موردنیاز پروژه لاراول شما مانند ردیس باید روی دیتابیس و سرور شما نصب شده باشند تا به‌راحتی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • پشتیبانی از Composer و Artisan: این‌ها دو ابزار بسیار کاربردی و مورد‌نیاز لاراول هستند که بهتر است سرویس میزبانی شما از آن‌ها پشتیبانی کند.
  • سیستم صف (Queue): سیستم صف (Queue) در لاراول شما قرار دارد که با پیکربندی صحیح آن، می‌توانید در هاستینگ و سرور خود از آن استفاده کنید.
  • سیستم Task Scheduling: سیستم Task Scheduling که مانند سیستم کرون جاب عمل می‌کند، در لاراول شما وجود دارد که هاست یا سرور شما باید از آن پشتیبانی کند.
هاست لاراول ارزان

برای استفاده از هاست لاراول چه مواردی نیاز است؟

ویژگی‌های هاست لاراول 

۱. کارایی و سرعت

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از لاراول استفاده کنید یا از فریم‌ورک‌های دیگر، هاست انتخابی شما باید از سرعت بسیار زیادی برخوردار باشد. هاست شما سرعت بارگذاری صفحات را باید بهینه‌سازی کند تا حداکثر سرعت را دراختیارتان قرار دهد. سرعت آپ‌تایم زیاد در همه‌جای وب‌سایت، به‌خصوص سئو، بسیار تأثیرگذار است. حافظه SSD یا NVME ازجمله حافظه‌های جدید موجود در بازار هستند که از سرعت درخورتوجهی بهره می‌برند. در خرید هاست خود دقت کنید که حتماً نوع حافظه ذخیره‌سازی هاست یا سرور شما یکی از این دو نوع باشد.

هاست ابری چیست و از کجا بهترین سرویس میزبانی ابری را پیدا کنیم؟

راهنمای خرید هاست ابری

۲. به‌روزرسانی نسخه PHP

لاراول به‌طور‌دائم در حال به‌روز‌رسانی است و از جدیدترین نسخه PHP موجود در بازار استفاده می‌کند. هاست یا سرور میزبانی Laravel شما نیز باید مطابق به‌روزرسانی‌های جدید، از تازه‌ترین نسخه PHP استفاده کند تا بتوانید آخرین نسخه لاراول خود را روی آن نصب کنید.

۳. حافظه پنهان یا کش

سیستم لاراول از چندین نوع کش ازجمله Memcached و Varnish و Redis استفاده می‌کند. سرویس هاستینگ شما باید علاوه‌بر پشتیبانی از این نوع سرویس‌های کش، سرعت زیاد آن‌ها را تضمین کند تا به‌راحتی بتوانید به سیستم لاراول خود متصل شوید.

۴. CDN و Cloudflare

شبکه توزیع محتوا (CDN) با توزیع محتوای شما در چندین سرور متفاوت به سرعت لود وب‌سایتتان کمک بسیار زیادی می‌کند. بهتر است ارائه‌دهنده هاستینگ شما از این قابلیت پشتیبانی کند. کلودفلر (Cloudflare) نیز یکی از ابزارهای مهمی است که بسیاری از وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. کلودفلر سرویسی برای بهبود عملکرد، افزایش سرعت بارگذاری، امنیت بیشتر و… است.

 ۵. سیستم‌عامل

پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های متفاوت در هاست یا سرور شما ضروری است. PHP معمولاً روی سیستم‌عامل لینوکس قوی‌تر و سریع‌تر عمل می‌کند؛ اما انتخاب نوع سیستم‌عامل هاست یا سرور دست خودتان است و با‌توجه‌به نیازهایتان آن را باید انتخاب کنید.

۶. امنیت

امنیت بخش حیاتی و جدایی‌ناپذیر هر اپلیکیشن است. سرویس میزبانی باید امنیت هاست و سرور شما را کاملاً تأمین کند. وب‌سایتتان باید در‌برابر حملات DDoS و سایر حملات در امان بماند و لایه‌های امنیتی مناسب روی آن قرار گیرد. همچنین، فایروال هاست یا سرور شما باید دائماً فعال باشد.

 ۷. فایروال

همان‌طور‌که گفتیم، فایروال اختصاصی یا فایروال عمومی یکی از عوامل مهمی است که برای امنیت وب‌سایت باید فعال باشد. همچنین، از فایروال‌های بهینه‌شده و اختصاصی دیگر باید بتوانید استفاده کنید و در‌صورت نیاز، فایروال خود را ارتقا دهید و از امنیتی بیشتری برخوردار شوید.

۸. اس‌اس‌ال (SSL)

ارائه‌دهنده هاستینگ شما گواهی SSL را به‌راحتی و تنها با چند کلیک می‌تواند دریافت کند. SSL که امنیت پروتکل‌های را تأمین می‌کند، باید روی سرور شما فعال باشد.

۹. پشتیبان‌گیری

پشتیبان‌گیری یکی از ویژگی‌های مهمی است که هاست یا سرور لاراولی شما باید داشته باشد. سیستم‌های لاراولی دائماً در حال به‌روز‌رسانی هستند و هر‌لحظه ممکن است به باگ برخورد کند و وب‌سایت بالا نیاید. در چنین مواقعی، باید به نسخه‌های پشتیبان رجوع و از نسخه‌های قبلی استفاده کرد. سرویس میزبانی هاست لاراول شما باید به‌طور‌دائم از فایل‌های سیستم و دیتابیس نسخه پشتیبان تهیه کند و در‌اختیارتان قرار دهد.

هاست ویندوز چیست و چه کساتی به آن نیاز دارند؟

هاست ویندوز چیست؟

۱۰. پشتیبانی ۲۴‌ساعته

سرویس هاست یا سرور لاراول شما باید دائماً آنلاین و کمترین میزان مشکل سرور را داشته باشد. سرویس‌های میزبانی قدیمی مشکلات بسیار زیادی درزمینه خرابی سرورها دارند که ممکن است ساعت‌ها وب‌سایت شما را آفلاین نگه دارند. این مسئله ضررهای مالی بسیار زیادی به‌دنبال دارد.

ویژگی هاست لاراول چیست؟

معرفی قابلیت‌ها و امکانات هاست لاراول

پشتیبانی

خرابی سرور یا هاست و گزارش مشکل در آن‌ها عملیاتی رایج است که کاربران گیرنده هاست و سرور دائماً انجام می‌دهند. سرویس میزبانی شما باید پشتیبانی دائم و مطلوبی ارائه دهد تا بتوانید در هر ساعت از شبانه‌روز که به مشکل یا ایرادی برخوردید، با آن‌ها ارتباط برقرار و مشکلتان را حل کنید. بدین‌ترتیب، وب‌سایت شما هیچ‌گاه به مشکل بر نخواهد خورد.

مقاله‌ها و آموزش‌های کاربردی نیز با‌توجه‌به نیازهای شما و ساختار سیستم مدیریت میزبانی وب باید در‌دسترس باشند تا در هرلحظه به‌راحتی بتوانید تعداد زیادی از مشکلاتتان را حل کنید و دانش خود را افزایش دهید. برای آشنایی کامل با هاست و ساختار آن، مقاله‌ی هاست چیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

میزبانی VPS لاراول چیست؟

پلن‌های VPS نیز گزینه مناسبی برای هاستینگ لاراول هستند. به‌منظور بهره‌مندی از سرعت و امنیت و سطح دسترسی بیشتر، می‌توانید از سرویس‌های سرور مجازی (VPS) برای میزبانی لاراول خود استفاده و ابزارهای موردنیاز خود را نصب کنید. VSP بهینه‌شده شما نیز از سرعت چشمگیری برخوردار است که می‌توانید لاراول خود را روی آن اجرا کنید.

 

هاست مجازی لاراول چیست؟

معرفی وی‌پی‌اس لاراول

منابع هاست لاراول

منابع هاست لاراول باید با‌توجه‌به نیاز سیستم شما تعیین شوند. لاراول یکی از فریم‌ورک‌های پی‌اچ‌پی و ویژه نوشتن کدهای بک‌اند وب‌سایت است. با‌‌توجه‌‌به وسعت وب‌سایت، بازدید، سنگینی کدها و… باید منابع هاست لاراولی خود را تعیین کنید. فراموش نکنید که بهتر است پلن‌های باند و رم و CPU خود را کمی بیش از نیازتان تهیه کنید تا در آینده نزدیک نیز، مشکلی با لاراول نداشته باشید.

قیمت هاست لاراول

قیمت یکی از عوامل مهم در هاست لاراول برای هر مدیر وب‌سایت است. اگر وب‌سایت شما تازه شروع به کار کرده است، باید موضوع قیمت را کاملاً در نظر بگیرید و نیازهایتان را مطابق با بودجه خود تعیین کنید. هاستینگ‌های متفاوت قابلیت‌های گوناگون و قیمت‌های مختلفی دارند. در‌صورتی‌که از‌لحاظ مالی مشکلی ندارید، بهتر است به‌دنبال بهترین کارایی و امکانات باشید.

هاست پربازدید چه تفاوتی با هاست معمولی دارد و چه کسانی به آن نیاز دارند؟

هاست پربازدید چیست؟

سایر امکانات

امکانات جانبی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای مدیریت و اجرای بهتر سیستم لاراول خود از آن‌ها استفاده کنید؛ ازجمله سیستم GIT، ساب‌‌دامنه، ایمیل رایگان و دیتابیس نا‌محدود. همه این امکانات در تمام سیستمتان تأثیرگذار خواهند بود و وجود هرکدامشان می‌تواند بسیاری از کارها را آسان سازد.

جمع‌بندی

هاست لاراول Laravel باید با‌‌توجه‌‌به نیازهای این فریم‌ورک پیکربندی شده باشد و تمامی الزامات موردنیاز لاراول از‌جمله نسخه PHP و دسترسی به SSH را پشتیبانی کند. امنیت و کارایی و منابع نیز ازجمله عوامل تأثیر‌گذار بر سرعت وب‌سایت شما و اجرای صحیح کدها هستند که سرویس میزبانی وب شما باید از هاست یا VPS بهینه‌شده برای آن‌ها استفاده کند. پشتیبانی و بک‌آپ‌گیری نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید هاست لاراول باید به آن‌ها توجه کنید تا در‌صورت بروز مشکل، وب‌سایتتان در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

در هاست لاراول این امکان فراهم‌شده تا وب‌سایت‌های ساخته‌شده با فریم‌ورک لاراول بدون نیاز به تنظیمات پیچیده در فضای وب میزبانی شوند. هاست لاراول از آخرین نسخه‌های PHP استفاده می‌کند و می‌توانید تنظیماتی همچون نصب مستقیم لاراول با یک کلیک، دسترسی به SSH و SFTP و مدیریت پایگاه داده و بسیاری موارد دیگر را به‌آسانی در آن مدیریت کنید. این هاست زیرساخت اشتراکی بهینه‌شده برای وب‌سایت‌های مبتنی‌بر با لاراول است و سرعت، دسترس‌پذیری، پایداری و امنیت بالایی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

سؤالات متداول

1. لاراول چیست؟

لاراول یکی از فریم‌ورک‌های PHP و منبع‌باز است که برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب طراحی شده و استفاده از آن آسان و رایگان است.

2. آیا لاراول روی هاست اشتراکی اجرا می‌شود؟

بله، در‌صورت اجازه سرویس میزبانی، لاراول به‌راحتی روی هاست اشتراکی اجرا می‌شود.

3. آیا لاراول روی سرور اجرا می‌شود؟

بله، پس از نصب لاراول پیکربندی‌های موردنیاز را انجام دهید و ابزارهای موردنیاز را نصب کنید تا لاراول اجرا شود.

4. هاست لاراول چیست؟

هاست لاراول هاستی است که امکانات موردنیاز برای اجرای لاراول را داشته باشد و برای اجرای بهتر و سریع‌تر آن بهینه شده باشد.

5. الزامات اجرای لاراول چیست؟

  • نسخه PHP با‌توجه‌به نسخه لاراول
  • پشتیبانی از SSH
  • دسترسی به FTP
  • دسترسی به دیتابیس

6. لاراول یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

وردپرس سیستم مدیریت محتوا (CMS) است؛ ولی لاراول یکی از فریم‌ورک‌های PHP است. بااین‌حال، انتخاب بهترین گزینه کاملاً به نیاز و کارایی شما بستگی دارد.

7. چگونه لاراول را نصب کنیم؟

لاراول با روش‌های متفاوتی دریافت و نصب می‌شود؛ ازجمله:

  • نصب با استفاده از Composer
  • نصب با استفاده از Git
  • نصب آسان با استفاده از Softaculous

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم