سرور روسیه چیست و از لحاظ اشتراک‌گذاری منابع به چند دسته تقسیم می‌شود؟

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
سه‌شنبه 16 فروردین 1401
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۵۸۹ بازدید

انتخاب موقعیت جغرافیایی سرورها برای کسب‌وکارها اهمیت فراوانی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند از سرور‌های داخل ایران استفاده کنند؛ زیرا هزینه و عملکرد مناسبی برایشان به‌ارمغان می‌آورند. بااین‌حال، سرورهای داخل ایران در‌معرض مشکلات مختلفی همچون تحریم‌ها قرار دارند؛ به‌همین‌دلیل، انتخاب سرورهای موقعیت خارج می‌تواند کمک‌رسان بسیاری از کسب‌وکارها باشد تا با سرعت و امنیت و پایداری بیشتری بتوانند به کاربرانشان خدمت‌رسانی کنند. در‌این‌بین، سرور روسیه یکی از سرویس‌دهنده‌های پرکاربرد با IP اختصاصی این کشور است. این سرورها قدرت و سرعت فراوانی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید این سرورها را برای اهداف مختلف همچون نگه‌داری فایل‌های حجیم و مهم و میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی و ترید استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با سرور روسیه و انواع و ویژگی‌های آن، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سرور روسیه چیست؟

سرور همان سرویس‌دهنده‌ای است که وظیفه ارائه‌ خدمات را برعهده دارد و کاربران از آن برای کاربردهای مختلف مثل نگه‌داری فایل، میزبانی وب‌سایت، تست کدهای برنامه‌نویسی و ترید استفاده می‌کنند. منظور از سرور روسیه سرویس‌دهنده‌ای است که دیتاسنتر آن در شهر مسکو یا سایر شهرهای کشور این کشور مستقر شده است. بنابراین، دیتاسنتر سرورها در کشور روسیه قرار دارند؛ به‌همین‌دلیل، با خرید سرور Russia می‌توانید از IP اختصاصی این کشور بهره‌مند شوید.

یکی از دلایل مهم‌ خرید سرور اختصاصی روسیه را می‌توان قدرت و سرعت درخورتوجه منابع آن دانست. سرورهای این کشور از سخت‌افزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند؛ ازاین‌رو، استفاده از آن‌ها تجربه کاربری رضایت‌بخشی برای بسیاری از کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

آی‌پی روسیه برای دانشجویانی که دانشگاهشان در کشور روسیه قرار دارد یا تاجرانی که با کسب‌وکارهای روسیه‌ای کار می‌کنند، سرعت ارتباطات را افزایش درخورتوجهی می‌دهد. همچنین، تریدرها و گیمرها برای دور‌زدن تحریم‌ها می‌توانند به‌عنوان سرویسی کاربردی روی این سرور حساب باز کنند.

خرید سرور

انواع سرور روسیه ازلحاظ اشتراک منابع 

سرور روسیه را ازلحاظ اشتراک منابع می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. برای مثال، برخی از آن‌ها می‌توانند تمام منابع را فقط در‌اختیار یک کسب‌وکار قرار دهند که این موضوع سرعت، قدرت، امنیت و پایداری بسیاری به‌ارمغان می‌آورد. با‌این‌حال، باید توجه کرد که این پلن‌ها از‌نظر اقتصادی ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب نباشد؛ به‌همین‌دلیل، سرورها ازنظر اشتراک منابع به چند دسته تقسیم می‌شوند که در‌ادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

سرور مجازی روسیه (VPS) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

VPS روسیه به سرویسی گفته می‌شود که در آن یک سرور با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی به چند بخش تقسیم‌ می‌شود و هر بخش به‌طورمستقل در‌اختیار یک کسب‌وکار قرار می‌گیرد. در سرور مجازی روسیه، پردازنده به‌صورت اشتراکی و فضای رم و ذخیره‌سازی مستقل خواهد بود. از مزایای این سرویس می‌توان به قابلیت نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل و کنترل‌پنل و برنامه‌های دلخواه اشاره کرد.

ناگفته نماند از‌لحاظ قیمت نیز خرید سرور مجازی روسیه مقرون‌به‌صرفه است؛ بنابراین، می‌توانید مانند شهروندان روسیه از سرور و IP اختصاصی مسکو یا سایر شهرهای این کشور بهره‌مند شوید. بدین‌ترتیب، برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خرید VPS روسیه ارزان باعث می‌شود در هزینه‌هایشان بسیار صرفه‌جویی کنند؛ درحالی‌که امکان استفاده از بهترین سرویس‌دهنده با IP روسیه را به‌دست می‌آورند.

سرور اختصاصی روسیه و ویژگی‌های مهم آن چیست؟

سرور اختصاصی روسیه تمام منابع را در‌اختیار یک فرد، نهاد، سازمان و شرکت قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو، با در‌اختیار‌داشتن تمام منابع می‌توانید از آن‌ها برای عملیات‌های سنگین پردازشی و وب‌سایت‌های پرترافیک و ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم استفاده کنید. سرور اختصاصی مسکو به‌دلیل استفاده از منابع اختصاصی، امنیت چشمگیری برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. با این سرویس هیچ‌وقت وب‌سایت شما دان (Down) نمی‌شود و به‌دلیل به‌اشتراک گذاشته‌نشدن منابع با سایر کاربران، سرعت و قدرت سخت‌افزار و نرم‌افزار‌ها کاهش نمی‌یابد. افزون‌‌براین، سرور ابر خصوصی یا سرور اختصاصی روسیه برای کسب‌وکارهای بزرگ به‌صرفه‌تر از کسب‌وکار‌های کوچک و در حال رشد است. البته دراین‌میان، نمی‌توان از امکانات و مزایای بی‌شمار سرور اختصاصی روسیه نظیر دسترس‌پذیری همیشگی، سرعت و امنیت بسیار زیاد، پشتیبان‌گیری سریع و مجوز دسترسی و مدیریت کامل سرور چشم‌پوشی کرد. اگر به‌دنبال منابع قدرتمند اختصاصی برای وب‌سایت پربازدید یا اجرای برنامه‌های سنگین خود هستید، خرید سرور اختصاصی روسیه پارس پک بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

خرید سرور اختصاصی روسیه ارزان

ویژگی‌های سرور اختصاصی روسیه

سرور ابری روسیه چیست و برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟

سرور ابری روسیه از چندین سرور پرقدرت مستقر در دیتاسنتر شهرهای مختلف روسیه مثل مسکو و سن‌پترزبورگ تشکیل شده است. در این سرویس، مجموعه‌ای از سرورهای ادغام‌شده وظیفه سرویس‌دهی به کاربران را برعهده دارند؛ بنابراین، از منابع چندین سرور به‌طور‌هم‌زمان می‌توانید استفاده کنید. در این صورت، اگر یکی از سرورها به‌دلایل مختلفی مانند خرابی یا مشکلات دیگر از دسترس خارج شود، سرورهای دیگری وجود دارند که بار روی آن‌ها تقسیم‌ شود و به خدمت‌رسانی ادامه دهند. این سرورها را می‌توان ترکیبی از سرورهای اختصاصی و اشتراکی در نظر گرفت؛ به‌طوری‌که اگرچه ماهیت اشتراک منابع چندین سرور هنوز‌هم پابرجاست، هر کاربر از منابع مستقل خود بهره‌مند می‌شود.

سرورهای ابری را API‌های مبتنی‌بر ابر مدیریت و کنترل می‌کنند و یکی از بخش‌های مهم‌ تکنولوژی رایانش ابری هستند. توجه کنید در این سرورها هزینه به‌ازای منابع مصرفی محاسبه می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، یکی از سرویس‌های مقرون‌به‌صرفه سرور ابری روسیه است. بنابراین، شما می‌توانید برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک خود با تعیین میزان منابع فضای رم، درایو ذخیره‌سازی، پهنای باند و سی‌پی‌یو، سرور ابری روسیه مدنظر خود را تهیه کنید.

همه چیز درمورد سرور مجازی اندروید و بهترین شبیه سازهای اندروید را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی اندورید

منظور از هاست روسیه چیست؟

هاست روسیه به فضایی گفته می‌شود که در آن یک سرور را به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کنند و آن را برای میزبانی وب‌سایت‌های مختلف اختصاص می‌دهند. هنگام خرید هاست مسکو، منابع (پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی، فضای رم و سی‌پی‌یو) را به‌دلخواه می‌توانید انتخاب کنید و در‌صورت نیاز به منابع بیشتر، امکان ارتقای آن وجود دارد. پس کسب‌وکارهایی که به سرور مجازی روسیه نیاز ندارند، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانند از هاست روسیه استفاده کنند. در این سرویس، امکان انتخاب سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس و کنترل‌پنل و سرویس‌های مختلف متناسب با نیاز کسب‌وکارها فراهم است.

دامنه روسیه و نکات مهم حین خرید آن

کسب‌وکارها برای حضور در فضای وب به اسم و آدرس مشخصی نیاز دارند. به‌زبان ساده، دامنه همان نام وب‌سایت است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند به وب‌سایت دسترسی پیدا کنند. با خرید سرور یا هاست روسیه، IP اختصاصی این کشور به کسب‌وکارها تعلق می‌گیرد. با خرید دامنه روسیه، پسوند دامنه .ru در انتهای URL وب‌سایت نمایش داده می‌شود. هزینه ثبت دامنه روسیه مقرون‌به‌صرفه‌تر از پسوند‌های .com و .org است و تنها به‌مدت یک سال می‌توان آن را ثبت کرد. توجه کنید بعد از ثبت دامنه مسکو و تصمیم به لغو آن، هزینه‌های دریافت‌شده عودت نمی‌شوند. ثبت دامنه روسیه حدود ۱۰ دقیقه یا کمی بیشتر زمان می‌برد و با تأیید آن RU-CENTER ایمیلی برایتان ارسال می‌کند. در‌صورت تمایل به خرید دامنه روسیه، از صفحه خرید دامنه پارس پک، می‌توانید دامنه روسیه را نیز ثبت کنید.

دامنه روسیه چیست؟

دامنه روسیه چیست و برای خرید آن به چه نکاتی توجه کنیم؟

مزایای سرور روسیه چیست؟

سرور روسیه گزینه‌ای مناسب برای افراد و نهادها و شرکت‌هایی است که به منابع سخت‌افزاری پرقدرت و پایدار و IP اختصاصی روسیه نیاز دارند. با این سرویس دیگر هیچ داده‌ای را از دست نمی‌دهید و همیشه در‌دسترس مخاطبانتان خواهید بود. درادامه، به برخی از مزایای سرورهای روسیه اشاره می‌کنیم.

۱. آپ‌تایم چشمگیر سرور اختصاصی روسیه

آپ‌تایم به میزان دسترس‌پذیری سرور گفته می‌شود. اگر شما هم هنگام مراجعه به وب‌سایتی با پیام «سرورها قطع هستند، در زمانی دیگر امتحان کنید» روبه‌رو شده باشید، به این نتیجه می‌رسید که سرورهای انتخابی وب‌سایت دچار نقص نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری شده‌اند یا به‌دلیل تعمیر و نگه‌داری، آپ‌تایم چندانی ندارند. سرور باید بتواند همیشه روشن بماند و دسترس‌پذیری مطلوبی برای کسب‌وکارها فراهم کند. آپ‌تایم سرور مجازی روسیه ۹۹/۹۹درصد است؛ بنابراین، بابت پایداری و دسترسی به سرور نگرانی نخواهید داشت. اگر به‌دنبال بهترین VPS ارزان با دسترس‌پذیری درخورتوجه هستید، می‌توانید آن را از پارس پک تهیه کنید.

۲. قیمت ارزان سرور ابری روسیه

سرور ابری روسیه علاوه‌بر کیفیت سرویس‌دهی مطلوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و برای کارهای مختلف می‌توانید از انواع سرورهای مسکو استفاده کنید و از IP اختصاصی و منابع قدرتمند بهره‌مند شوید. روی‌هم‌رفته، باید بگوییم که سرور روسیه برای ترید و فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی مثل فارکس و میزبانی از وب‌سایت‌هایی با بازدیدکنندگان دارای IP روسیه یا سایر کشورها و کارهای دیگر بهترین انتخاب است.

مدیریت سرور نقش بهبود عملکرد، کارایی، ایمنی عملیات ها و اطلاعات سرور را دارد. برای آشنایی کامل با این سرویس مقاله زیر را بخوانید.

مدیریت سرور چیست؟

۳. امنیت درخورتوجه سرور مسکو

امنیت یکی از دغدغه‌های مهم کاربران هنگام خرید سرور است. از‌نظر زیرساخت سخت‌افزاری، سرورهای روسیه در معتبر‌ترین و بهترین دیتاسنتر شهرهای مختلف روسیه نگه‌داری می‌شوند؛ ازاین‌رو، زیرساختی ایزوله و مطمئن برای نگه‌داری امن اطلاعات در ابعاد سخت‌افزاری وجود دارد. افزون‌براین، فایروال و نرم‌افزارهای امنیتی برای جلوگیری از نقص‌های امنیتی در سطح سیستم‌عامل روی سرورها نصب شده‌اند تا از حمله‌های گسترده هکرها مثل حمله‌های DDoS در امان باشند. همچنین، نرم‌افزارهای امنیتی دلخواه را برای محافظت‌های بیشتر می‌توانید روی سیستم‌عامل سرور خود نصب کنید.

۴. دسترسی آسان به سرور روسیه

راه‌اندازی و استفاده از VPS روسیه بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه، می‌توانید آن را فعال کنید. برای دسترسی و اتصال به سرور، بسته به نوع سیستم‌عامل می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، به‌منظور دسترسی به سیستم‌عامل لینوکس روسیه می‌توانید با دسترسی Root از نرم‌افزارهای مختلفی مثل Putty استفاده کنید. برای دسترسی به سیستم‌عامل ویندوز روسیه نیز، با دسترسی Administrator و استفاده از برنامه‌هایی همچون ریموت دسکتاپ (Remote Desktop Connection) می‌توانید به سرویس خود متصل شوید.

۵. پشتیبانی سرور مجازی روسیه پارس پک

پشتیبانی در خرید سرور مجازی و ابری و اختصاصی روسیه بسیار مهم است. هنگام بروز مشکلات احتمالی در نصب و راه‌اندازی و استفاده از سرور، باید کارشناسان و متخصصان باتجربه و مطلعی برای راهنمایی و ارائه پاسخ مناسب به پرسش‌ها وجود داشته باشند. با خرید سرور روسیه از پارس پک، واحد پشتیبانی این شرکت ۲۴ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و حل مشکلات‌ شماست. شایان ذکر است از‌طریق راه‌‌های ارتباطی می‌توانید مشکلات و سؤالات خود را با واحد یادشده مطرح کنید تا در کمترین زمان به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

مزایای استفاده از سرور روسیه

مزایای خرید سرور روسیه

جمع‌بندی

در این مقاله از آموزش سرور توضیح دادیم،‌ خرید وی‌پی‌اس روسیه و دیگر انواع سرورهای این کشور برای ساخت VPN اختصاصی، راه‌اندازی سرویس ایمیل، میزبانی وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک با منابع پرقدرت، تست کدهای برنامه‌نویسی و فعالیت در بورس‌های بین‌المللی و بازار رمز‌ارزها بهترین انتخاب است. در‌صورت تمایل به خرید سرور مجازی روسیه پارس‌ پک، به صفحه خرید سرور روسیه می‌توانید مراجعه و با انتخاب میزان منابع و پرداخت هزینه، سرور مدنظرتان را فعال کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور روسیه چیست؟

سرور روسیه سرویس‌دهنده‌ای همیشه‌روشن و متصل به کامپیوتر است که دیتاسنتر سرورهایش در شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ و سایر شهرهای کشور روسیه قرار دارد.

۲. سرور مجازی روسیه برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟

VPS روسیه مناسبِ تمامی افراد و سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که به‌دنبال آی‌پی اختصاصی روسیه و منابع پرقدرت و ایمن هستند. در این سرویس، میزان منابع موردنیاز را به‌دلخواه می‌توانید انتخاب کنید. همچنین در‌صورت نیاز به منابع بیشتر، به‌دلیل مقیاس‌پذیری سرویس‌های پارس پک امکان ارتقای آن‌ها فراهم است.

۳. سرور اختصاصی روسیه را از کجا بخریم؟

برای خرید سرور اختصاصی روسیه، می‌توانید به صفحه خرید پارس پک بروید و با انتخاب منابع، سرویس مدنظرتان را تهیه کنید.

۴. منظور از سرور ابری روسیه چیست؟

در سرور ابری روسیه، به‌جای منابع یک سرور از منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چندین سرور برای سرویس‌دهی به یک یا چند کاربر استفاده می‌شود. در این سرویس، هزینه‌ها به‌ازای منابع مصرفی محاسبه می‌شود و با حذف سرور دیگر صورت‌حساب مصرفی برایتان صادر نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.