سرور چین چیست و چه مزایایی دارد؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۴۱۰ بازدید

سرور چین را می‌توان جز سرویس‌هایی محسوب کرد که علاوه‌بر ارائه منابع پرقدرت و پرسرعت، آی‌پی اختصاصی ثابت کشور چین را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. وقتی قصد دارید سرور اختصاصی برای کسب‌وکار خود بخرید، گزینه‌های متنوعی پیش‌ روی شما قرار می‎‌گیرند. شما می‌توانید سرورهای داخلی (سرور ایران) یا سرورهای خارجی را تهیه کنید. یکی از سرورهای قدرتمندی که می‌توانید انتخاب کنید، سرور چین است. منابع و پایگاه‌ داده سرورهای خارجی مانند چین در خارج از کشور قرار دارند.

سرورها و سیستم‌های انتقال و ارائه داده‌ها، منابع، برنامه‌ها یا خدمات ازطریق شبکه‌های اینترنتی به کامپیوترهای دیگر متصل هستند. بسته به نوع کسب‌وکار، بودجه، قابلیت‌های سرور و… می‌توانید انواع سرور فایل، سرور وب، سرور مجازی و… را بخرید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره سرورهای چین و انواع کاربردها و قابلیت‌های آن به‌طورکامل صحبت می‌کنیم و مزایای سرور چین بر سرورهای داخلی را توضیح می‌دهیم.

سرور چین چیست؟

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید سرور باید به آن توجه کنید، انتخاب سرور داخلی یا سرور خارجی است. داخلی یا خارجی بودن سرور روی سئو سایت و رتبه‌بندی آن در صفحات SERP تأثیر می‌گذارد. زمانی‌که منابع اصلی سرور در خارج از کشور میزبانی شود، به آن سرور خارجی می‌گویند. سرورهای چین یکی از انواع سرورهای خارجی هستند.

سرور چین ازجمله سرورهای مناسب برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که انتظار امنیت و دسترسی مطلوبی را دارند. همچنین سرعت زیاد و آپ‌تایم مداوم و پهنای باند بیشتر، از دیگر ویژگی‌های آن است. این سرورها در کشور چین قرار گرفته‌اند و با آی‌پی همان کشور ارائه می‌شوند. به‌طورکلی، خرید سرورهای خارجی مانند سرور China برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که اغلب کاربران و بازدیدکنندگانشان در خارج از ایران قرار دارند. این مسئله به افزایش سرعت لود وب‌سایت برای کاربران کمک می‌کند.

همچنین، گاهی ممکن است به‌دلیل مسائلی ازجمله تحریم‌ها، وب‌سایت شما به‌خوبی اجرا نشود؛ به‌همین‌دلیل، باید از سرور خارجی با آی‌پی غیرایرانی استفاده کنید. همه این‌ها ازجمله کاربردهای مهم‌ سرور خارجی هستند. حالا که فهمیدیم سرور چین چیست و چه کاربردهایی دارد، بهتر است جزئیات بیشتری را درباره آن بیان کنیم.

خرید سرور

سیستم‌ عامل سرور چین

انتخاب سیستم‌عامل ازجمله معیارهای مهم در انتخاب سرور است. این مسئله به نوع برنامه‌نویسی و نرم‌افزار وب‌سایت یا اپلیکیشنی بستگی دارد که قرار است سرور چین را برای آن استفاده کنید. به‌طورعمده، دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز برای سرورها استفاده می‌شوند. با مقایسه‌ای کلی، می‌توان متوجه شد که بهترین سیستم‌عامل برای نصب روی سرور چین چیست.

با استفاده از سرور چین می‌توانید با IP غیرایرانی و منابع سریع و قوی کسب‌‌وکارتان را مدیریت کنید. خرید سرور چین این امکان را به شما می‌دهد تا تحریم‌های ایران را کنار بگذارید. این سرور باتوجه‌به نگهداری در بهترین دیتاسنترها سرعت و پایداری درخورتوجهی را برایتان فراهم می‌کند. درصورتی‌که به‌دنبال سرور خارجی با آپ‌تایم بیش از ۹۹/۹۹ درصد به‌همراه سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس و کنترل‌پنل سی‌‌پنل، پلسک یا دایرکت‌ادمین هستید، سرور چین با زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمند انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

۱. سیستم‌ عامل لینوکس (Linux)

لینوکس ازجمله سیستم‌عامل‌های رایج و محبوب در فضای وب است که توزیع‌های مختلفی را به‌‌رایگان ارائه می‌دهد. اگر از سرورهای خارجی مانند سرورهای چین استفاده می‌کنید، این سیستم‌عامل را باید تهیه کنید. همچنین، درصورتی‌که زبان برنامه‌نویسی برنامه یا وب‌سایت شما از C++ ،Python ،Perl یا جاوا و… استفاده می‌کنید، سیستم‌عامل لینوکس گزینه مناسب‌تری برای نصب روی سرور است. علاوه‌بر‌این، پایگاه‌های داده قدرتمندی مانند Mysql و mongodb و Oracle همگی روی Linux اجرا می‌شوند.

۲. سیستم‌ عامل ویندوز (Windows)

یکی دیگر از سیستم‌عامل‌های محبوب برای تهیه سرورهای اختصاصی ویندوز است. ویندوز فضای آشناتری دارد و برای زبان‌های برنامه‌نویسی ASP روی سرور چین مناسب است. همچنین، اگر وب‌سایت یا اپلیکیشن شما براساس زبان تکنولوژی .Net برنامه‌ریزی شده است یا از پایگاه‌داده SQL Server استفاده می‌کنید، سیستم‌عامل ویندوز را باید انتخاب کنید.

مایکروسافت نسخه‌های متعددی را در ویندوز سرور ارائه می‌دهد. باید به این نکته توجه کنید که اگر از نسخه‌های جدیدتر ویندوز روی سرور استفاده کنید، به منابع بیشتری برای نصب سیستم‌عامل روی سرور اختصاصی خود نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که نسخه‌های جدیدتر Windows امکانات و قابلیت‌ها و امنیت بیشتری ارائه می‌دهند.

برای آشنایی با انواع سرور از نظر کاربرد، تقسیم‌بندی منابع، موقعیت و کنترل‌پنل و سیستم‌عامل‌های آن‌ها می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

سرور چیست؟

دسترسی به سرورهای چین چگونه است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند وقتی از سرور خارجی مانند سرور China استفاده کنند، دسترسی آن‌ها درمقایسه‌با سرور داخلی با محدودیت مواجه خواهد بود؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. شما با خرید و استفاده از سرور چین یا سایر سرورهای اختصاصی، به‌راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین، محدودیتی در نصب نرم‌افزارها نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی آن را مدیریت و کنترل کنید. درنتیجه، اگر قصد دارید از سرور خارجی برای وب‌سایت یا کسب‌وکار خود استفاده کنید، نیازی نیست بابت امنیت و نحوه کنترل و مدیریت داده‌ها و حفظ و نگه‌داری آن‌ها نگران باشید.

خرید سرور چین

کاربرد سرور چین چیست؟

سرور مجازی چین

سرورهای مجازی یا VPS (مخفف Virtual Private Server) کامپیوترهایی مجازی در دیتاسنتر هستند که به‌جای سرورهای فیزیکی از آن‌ها استفاده می‌شود. این سرورها به‌صورت ۲۴ساعته کار می‌کنند و از اینترنت پرسرعت بهره می‌برند. در زمان خرید سرور چین، می‌توانید نوع سرور مجازی را انتخاب کنید. در سرورهای مجازی، به‌جای استفاده از چندین سخت‌افزار مستقل برای هر سرور، یک سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند به‌کمک هم به چندین سرور تبدیل می‌شوند.

مزایای سرور China

سرورهای خارجی درمقایسه‌با سرورهای داخلی اغلب ممکن است قیمت گران‌تری داشته باشند. در‌نتیجه، برای انتخاب آن‌ها باید بدانیم مزیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتشان چیست و آیا ارزش هزینه بیشتر را دارند یا خیر. مزایای مهم استفاده از سرور چین عبارت‌اند از:

  • در دیتاسنترهای بسیار باکیفیت قرار دارد.
  • قطعات سخت‌افزاری آن‌ها به‎روز و در سطح استانداردهای جهانی است.
  • آپ‌تایم سرور آن‌ نزدیک به ۱۰۰درصد است؛ زیرا از سرویس‌ دهنده‌های جهانی استفاده می‌کنند.
  • برای کسب‌وکارهایی با فعالیت‌های زیاد بسیار مناسب است؛ زیرا پهنای باند گسترده‌ای دارد.
  • به‌دلیل برخورداری از پهنای باند قدرتمند و گسترده، برای وب‌سایت‌هایی بسیار مناسب است که اطلاعات در آن‌ها به‌طورگسترده تبادل می‌شود.
  • با کمک آن از اینترنت جهانی بدون هیچ محدودیتی (مانند محدودیت‌های ناشی از تحریم و…) می‌توان استفاده کرد.

علاوه‌بر مزیت‌های گفته‌شده، استفاده از سرورهای خارجی ممکن است معایبی نیز داشته باشد. برای مثال، ازآن‌جاکه قیمت این سرورها براساس نرخ ارز محاسبه می‌شود، اغلب قیمتشان نوسان دارد. از دیگر معایب استفاده از سرور چین به‌جای سرورهای داخلی می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • خطر تحریم و محدود‌ شدن دسترسی به سرور
  • امکان دسترسی فقط ازطریق اینترنت و احتمال بروز اختلال در دسترسی به‌دلیل قطعی اینترنت
  • احتمالِ داشتن سرعت کمتر به‌دلیل پینگ و بعد مسافت زیاد

مدیریت سرور چیست و چکار می‌کند؟ وظایف مدیریت سرور چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

مدیریت سرور چیست؟

استفاده از کنترل پنل روی سرورهای چین

هنگامی‌که وب‌سایتی را روی سرور خارجی اختصاصی خود راه‌اندازی می‌کنید، از کنترل پنل برای مدیریت بهتر آن می‌توانید استفاده کنید. کنترل پنل‌ها امکان مدیریت ساده‌تر و کاربردی‌تر وب‌سایت و صفحات آن را فراهم می‌کنند. اینکه چه نوع کنترل پنلی را برای سرور چین انتخاب می‌کنید، به سیستم‌عامل نصب‌شده روی سرور بستگی دارد. بهترین کنترل پنل برای سرور چین در دو سیستم‌عامل Linux و Windows عبارت است از:

  • کنترل پنل برای لینوکس: Kloxo، دایرکت ادمین (DirectAdmin)، وب‌مین (Webmin) و سی‌ پنل (cPanel)
  • کنترل پنل برای ویندوز: وب‌سایت‌پنل (Websitepanel) و پلسک (Pelesk) 

قیمت سرور چین

سرورهای خارجی ازآن‌جاکه براساس نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شوند، هزینه بیشتری برایتان به‌دنبال خواهند داشت. عوامل مختلفی ممکن است روی قیمت سرور چین تأثیرگذار باشند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوسان نرخ ارز
  • تنوع قطعات سخت‌افزاری استفاده‌شده در سرور
  • نوع زیرساخت شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور
  • میزان منابع سخت‌افزاری ارائه‌شده به کاربران براساس نیاز آن‌ها

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار یا وب‌سایت این شما هستید که بودجه‌تان را تعیین و براساس آن سرور خود را انتخاب می‌کنید. ازآن‌جاکه می‌دانیم قابلیت‌ها و مزیت‌های سرور چین چیست و چرا باتوجه‌به اهداف کسب‌و‌کارمان باید آن را بخریم، باید بررسی کنیم که آیا ارزش خرید و هزینه‌‌کردن را دارد یا خیر.

خرید سرورهای چین

به‌عنوان صاحب یا مدیر وب‌سایت یا سازمان بزرگ، چنانچه به کیفیت ارائه خدمات به کاربران آنلاین خود اهمیت می‌دهید و به پهنای باند بیشتری نیاز دارید، باید از سرورهای خارجی مانند سرور چین استفاده کنید. همچنین، این سرورها برای کسانی کاملاً مناسب‌اند که به آی‌پی خارجی و غیرایرانی نیاز دارند. اگر وب‌سایت شما تعداد زیادی کاربر خارجی دارد، سرورهای چین گزینه‌ای ایدئال برای پاسخ‌گویی به نیاز شما به‌شمار می‌آیند.

پیش از خرید سرور، بهتر است درباره ارائه‌دهندگان مختلف تحقیق و بهترین خدمات را از بهترین سرویس‌های ارائه‌دهنده سرور دریافت کنید. شرکت‌های متعددی ادعا می‌کنند که سرورهای اختصاصی چین را می‌فروشند و باید ببینید کدام‌یک خدمات بهتری در ازای قیمت مناسب‌تر ارائه می‌دهند.

برای آشنایی با آموزش اتصال به سرور پارس پک از طریق VNC می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

اتصال به سرور پارس پک از طریق VNC

جمع‌بندی

سرور چین گزینه‌‌ای مناسب برای کسب‌‌وکارهایی است که با IP و موقعیت کشورهای خارجی ارتباط بیشتری دارند. در واقع، برای کسب‌وکار بزرگ و در حال رشد‌، بهتر است سرورهای خارجی تهیه کنید که از کیفیت بهتری بهره‌مند هستند. یکی از این سرورهای خارجی سرور چین است که دیتاسنتر آن در کشور چین قرار دارد. این سرورها مزیت‌ها و ویژگی‌های سایر سرورهای خارجی را دارند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، هرآنچه باید درباره سرورهای چین بدانید، توضیح دادیم‌. اگر قصد دارید سرور China را بخرید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

سؤالات متداول

۱. چه کسانی باید از سرورهای چین استفاده کنند؟

همه می‌توانند از این سرورها استفاده کنند؛ اما برای صاحبان کسب‌وکارهای بزرگی ضروری است که به آی‌پی غیرایرانی نیاز دارند یا تعداد زیادی از کاربرانشان در خارج از کشور قرار دارند.

۲. مزایای استفاده از سرور چین چیست؟

سرور چین مزایای متعددی دارد؛ ازجمله قرارگیری در دیتاسنترهای باکیفیت‌تر، استفاده از قطعات سخت‌افزاری به‌روز و استاندارد، آپ‌تایم مداوم و پهنای باند گسترده.

۳. قیمت سرور China به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، قطعات سخت‌افزاری استفاده‌شده، زیرساخت شرکت‌های ارائه‌دهنده و میزان منابع سخت‌افزاری ارائه‌شده به کاربران، روی قیمت سرور تأثیر می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم