معرفی کامل ویژگی‌ها و مزایای سرور مجازی مقدونیه

سرور مجازی مقدونیه چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 20 فروردین 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۲۸۶ بازدید

سرور مجازی مقدونیه در کشور کوچک مقدونیه و پایتخت آن، شهر اسکوپیه، واقع شده است. وی‌پی‌اس مقدونیه به‌دلیل داشتن نکات مثبت مختلف همچون تنوع در انتخاب سیستم‌عامل و کنترل پنل و نیز امکاناتی نظیر CPU و RAM و فضای ذخیره‌سازی، سرویسی مقرون‌به‌صرفه و پرطرفدار است.

از VPS مقدونیه برای میزبانی وب‌سایت‌های مختلف، ترید، گیم و‌… استفاده می‌شود. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم سرور مجازی مقدونیه را بررسی کنیم و راهنمای کوتاهی برای خرید آن ارائه دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور مجازی مقدونیه چیست؟

سرور مجازی یا VPS (مخفف Virtual Private Servers) درواقع سروری است که به‌صورت مجازی به قسمت‌های مختلف تقسیم و مدیریت هر بخش به یکی از مشتریان داده می‌شود. سرور مجازی مقدونیه هم از این ساختار پیروی می‌کند.

کشور مقدونیه که از سال ۲۰۱۹ و به‌واسطه تغییر در قانون به نام مقدونیه شمالی شناخته می‌شود، منطقه‌ای کوچک با جمعیتی نه‌چندان زیاد در منطقه بالکان است. پایتخت مقدونیه، شهر اسکوپیه، نام دارد. سرورهایی که پایه و اساس VPS مقدونیه را شکل می‌دهند، در شهر اسکوپیه واقع شده‌اند. به‌همین‌دلیل، سرور مجازی مقدونیه را با نام‌های دیگری همچون سرور مجازی اسکوپیه یا سرور مجازی مقدونیه شمالی هم می‌شناسند.

کاربردهای مختلفی را می‌توان برای این سرویس برشمرد؛ اما سرور مجازی باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند ازپسِ پاسخ‌ به نیازهای ما بربیاید. بخشی از این ویژگی‌ها فنی و زیرساختی هستند و به سخت‌افزارهای به‌کار‌رفته در سرور ارتباط پیدا می‌کنند و بخش دیگر به ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی مقدونیه برمی‌گردد؛ به‌همین‌دلیل، در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس باید دقت کرد.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی اسکوپیه چه کاربردهایی دارد؟

یکی از کاربردهای مهم‌ سرور مجازی مقدونیه شمالی، میزبانی اطلاعات وب‌سایت‌هاست. اگر وب‌سایتی آموزشی در حوزه‌های مختلف دارید یا می‌خواهید کسب‌وکار و خدمات خود را معرفی کنید یا به‌دنبال راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود هستید، استفاده از این سرویس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه‌براین، کاربردهای دیگری را هم می‌توان برای وی‌پی‌اس مقدونیه برشمرد؛ ازجمله:

  • خرید‌و‌فروش در بازارهای مالی (ترید)
  • گیم و انجام بازی‌های آنلاین
  • اجرای کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و اجرای انواع لندینگ پیج

خرید سرور مجازی مقدونیه

کاربرد VPS مقدونیه چیست؟

آشنایی با ویژگی‌ های فنی و زیرساختی سرور مجازی مقدونیه

به‌طورکلی، دیتاسنترها باید ویژگی‌هایی کلی را بر‌اساس استانداردهای بین‌المللی داشته باشند؛ پس ویژگی‌هایی که در‌ادامه برای سرور مجازی مقدونیه برخواهیم شمرد، به‌عنوان مزیت آن شناخته نمی‌شوند؛ بلکه وجودشان الزامی و برای رعایت استاندارد است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

۱. استفاده از جریان برق پایدار

به‌عنوان مرکزی که وظیفه نگه‌داری و پردازش اطلاعات مشتریان مختلف را در سراسر جهان بر‌عهده دارد، داشتن جریان برق پایدار و منابع تغذیه اضافی مثل ژنراتورها امری حیاتی است. این موضوع زمینه سرویس‌دهی بهتر بدون تجربه قطعی‌های طولانی‌مدت را فراهم می‌کند.

۲. سیستم‌ های خنک‌ کننده مناسب

فعالیتی که در فضای دیتاسنترها انجام می‌گیرد، موجب تولید حرارت زیاد و افزایش دما می‌شود. برای جلوگیری از وارد‌شدن آسیب به زیرساخت‌ها در اثر دمای زیاد، باید از خنک‌کننده‌های مناسب استفاده کرد.

سرور مجازی مقدونیه با بهره‌گیری از چنین امکانی، با کاهش میزان خرابی‌ها همراه است. این ویژگی همچون ویژگی قبل، مدت‌زمان سرویس‌دهی وی‌پی‌اس مقدونیه را افزایش می‌دهد و شما کمترین میزان قطعی را تجربه خواهید کرد.

۳. امنیت

ویژگی مهم بعدی امنیت سرور مجازی اسکوپیه است. از‌آن‌جا‌که شما از این سرویس برای میزبانی اطلاعات خود استفاده می‌کنید، امنیت آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. سرور مجازی مقدونیه شمالی با استفاده از اقدامات امنیتی و شبکه‌ای پیشرفته برای محافظت از اطلاعات کاربران، می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند.

برای آشنایی صفر تا صد با عملکرد، ویژگی‌‌ها، مزیت‌ها، معایب و کاربرد سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

با خرید سرور مجازی مقدونیه چه امکاناتی در‌اختیار خواهید داشت؟

به‌طورکلی، سرورهای مجازی همچون VPS مقدونیه امکاناتی دارند که ممکن است بین سرورهای مختلف مشابه باشد. معمولاً تفاوتی که در این سرورها دیده می‌شود، به ارائه‌دهنده سرویس و پلن انتخابی شما مربوط می‌شود. حال این امکانات چه هستند؟

۱. مقدار فضای ذخیره‌سازی، CPU ،‌RAM، پهنای باند و…

ازجمله نکات مهمی که در پلن‌های مختلف سرور مجازی مقدونیه اهمیت دارد و باید به آن دقت کرد، مقدار فضای ذخیره‌سازی، CPU ،‌RAM و پهنای باند است. برای خرید یکی از پلن‌های سرور مجازی Macedonia باید به نیاز خود و بودجه‌ درنظرگرفته‌شده توجه کنید و بر‌اساس آن، دست به انتخاب بزنید. 

حال اگر زمانی برسد که امکانات فعلی پاسخ‌گوی نیاز شما نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ راه‌حل آن ساده است: با ارتقای پلن انتخابی خود، می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید و لازم نیست از این بابت نگران باشید.

۲. انتخاب نوع سیستم‌ عامل در سرور مجازی مقدونیه

یکی دیگر از امکاناتی که خرید سرور مجازی Macedonia در‌اختیار شما می‌گذارد، انتخاب نوع سیستم‌عامل است. به‌طورکلی، دو نوع سیستم‌عامل محبوب برای شما در‌دسترس است: یکی ویندوز و دیگری لینوکس.

سیستم‌عامل لینوکس با ویژگی منبع‌باز خود جزو سیستم‌عامل‌های پرطرفدار و کاربردی است و از توزیع‌های مختلفی ازجمله اوبونتو و دبیان و CentOS پشتیبانی می‌کند. سرور مجازی لینوکس بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند از سرویس‌ها و زبان‌های مبتنی‌بر لینوکس مثل زبان برنامه‌نویسی PHP، وب سرورهای لایت‌اسپید، آپاچی و انجین‌ایکس و کنترل‌پنل‌های دایرکت‌ادمین، سی‌پنل و پلسک به‌صورت بهینه استفاده کنند. 

سیستم‌عامل دیگر ویندوز است که برای استفاده از این محصول مایکروسافت باید لایسنس آن را بخرید که این موضوع هزینه بیشتری بر شما تحمیل می‌کند. وی‌پی‌اس ویندوز با زبان برنامه‌نویسی ASP و ASP.NET، وب سرور آپاچی و IIS و کنترل‌پنل پلسک سازگار است. در سرور مجازی ویندوز می‌توانید از رابط کاربری گرافیکی ساده ویندوز برای مدیریت منابع سرور خود استفاده کنید.

۳. کنترل پنل‌هایی برای مدیریت فضای وی‌ پی‌ اس مقدونیه

ویژگی دیگر باز‌بودن دست شما در انتخاب کنترل پنل برای مدیریت فضای VPS مقدونیه است. معمولاً سه کنترل پنل محبوب در پلن‌های مختلف ارائه می‌شوند: دایرکت ادمین و Plesk و cPanel.

همه کنترل پنل‌هایی که نام برده شد، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردارند. دلیل این موضوع رابط کاربری نسبتاً ساده‌ای است که این کنترل پنل‌ها دراختیار کاربران قرار می‌دهند. معمولاً انتخاب هریک از آن‌ها، به میزان دانش و مهارت فرد و سلیقه شما بستگی دارد.

۴. آپتایم درخورتوجه و سرویس‌ دهی با حداقل قطعی

از دیگر ویژگی‌های سرور مجازی مقدونیه شمالی، آپ‌تایم مداوم و سرویس‌دهی با حداقل قطعی است. بر‌اساس بررسی‌های پیشین، این ویژگی به زیرساخت سرور بستگی دارد. یکی از نکات مهمی که موتور جست‌وجو برای امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف به آن توجه می‌کند، سرویس‌دهی آن بدون قطعی است. کارشناسان از این موضوع با اصطلاح «بالا‌بودن وب‌سایت» استفاده می‌کنند.

استفاده از VPS مقدونیه با آپ‌تایم مداومش، به شما کمک می‌کند تا نمره بهتری از‌نظر سئو کسب کنید و رتبه خود را در نتایج جست‌وجو ارتقا دهید. ویژگی‌ها گفته‌شده بیشتر به جنبه مثبت سرور مجازی مقدونیه برمی‌گردد؛ اما آیا این سرویس ویژگی منفی خاصی هم دارد؟

سرور مجازی حرفه‌ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت بین سرور مجازی حرفه‌ای با سایر سرویس‌ها چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی حرفه‌ای چیست؟

بررسی معایب سرور مجازی مقدونیه + راه‌حل

در‌کنار تمام مزایای وی‌پی‌اس مقدونیه، این سرور معایبی هم دارد. البته با توضیحاتی که ارائه خواهیم داد، متوجه خواهید شد که این‌ها چندان عیب هم محسوب نمی‌شوند!

۱. آیا VPS مقدونیه گران است؟

استفاده از سرورهای مجازی برای میزبانی اطلاعات درمقایسه‌با سایر روش‌ها، هزینه نسبتاً بیشتری دربر دارد. در نگاه اول، این موضوع به‌عنوان یکی از معایب VPS مقدونیه به‌حساب می‌آید؛ اما با‌توجه‌به امکاناتی که در ازای پرداخت وجه در‌اختیار شما قرار می‌گیرد، نمی‌توان آن را گران و پرهزینه دانست؛ بلکه سرویسی مقرون‌به‌صرفه است. نکته دیگر اینکه می‌توانید برای کنترل هزینه‌های خود، از پلن‌های ارزان‌تر استفاده کنید و پس از پیشرفت پروژه و رسیدن به درآمد، پلن خود را ارتقا دهید.

۲. پلن‌ هایی با امکانات محدود

همان‌طور‌که پیش‌تر هم گفتیم، هر‌یک از پلن‌های ارائه‌شده برای سرور مجازی مقدونیه شامل امکانات خاص و البته محدودی می‌شود؛ ازجمله مقدار فضای ذخیره‌سازی، CPU ،‌RAM و پهنای باند؛ اما این مسئله هم راه‌حلی دارد.

پلن باید بر‌اساس نیاز و بودجه انتخاب شود. اگر در آینده منابع پلن انتخابی شما محدود باشد، با پرداخت هزینه می‌توانید پلن خود را ارتقا دهید و از منابع بیشتری استفاده کنید. پس از بررسی مزایا و معایب VPS مقدونیه، وقت آن است تا راهنمای خلاصه‌ای را برای خرید سرور مجازی مقدونیه بیان کنیم.

راهنمای خرید سرور مجازی مقدونیه شمالی

قبل از خرید سرور مجازی اسکوپیه، راهنمای کوتاه و گام‌به‌گام زیر را مطالعه کنید و با استفاده از آن، بهترین پلن را برای خود انتخاب کنید:

  • ابتدا هدف خود را از خرید سرور مجازی مقدونیه مشخص کنید (سرور مجازی مقدونیه را برای چه کاری می‌خواهید؟)
  • امکاناتی که بتواند پاسخ‌گوی نیازتان باشد، شناسایی کنید و آن را با بودجه فعلی خود مطابقت دهید (میزان فضای ذخیره‌سازی، CPU ،‌RAM، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل، پهنای باند و…)
  • با بررسی پلن‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب و خرید خود را قطعی کنید.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و دلایل استفاده از سرور مجازی ارزان و اقتصادی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی اقتصادی چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی مقدونیه برای کسانی انتخاب مناسبی است که می‌خواهند کسب‌وکارشان را دیجیتالی‌ کنند یا کسانی که قصد دارند شبیه به شهروندان کشوری اروپایی در فضای دیجیتال حضور یابند. با خرید پلن‌های مختلف VPS مقدونیه، به امکانات خاصی دسترسی خواهید داشت و هر زمان که نیاز داشتید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، پلن خود را ارتقا دهید.

تنوع در انتخاب سیستم‌عامل و کنترل پنل و نیز امکاناتی ازجمله CPU و RAM و فضای ذخیره‌سازی از نکات مثبت آن است و می‌تواند هزینه نسبتاً زیاد خرید آن را توجیه و آن را به سرویسی مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند.

اگر قصد دارید یکی از پلن‌های متنوع سرور مجازی مقدونیه را بخرید، توصیه می‌کنیم پس از مطالعه این مقاله و رعایت نکات گفته‌شده، با مراجعه به وب‌سایت پار‌س پک محصول مد‌نظرتان را تهیه کنید.

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی مقدونیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنوع در انتخاب سیستم‌عامل (ویندوز یا لینوکس)، کنترل پنل (دایرکت ادمین و Plesk و cPanel) و نیز امکاناتی ازجمله CPU ،‌RAM، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، آپ‌تایم بالا، مقرون‌به‌صرفه و‌… ازجمله ویژگی‌های مهم سرور مجازی مقدونیه به‌حساب می‌آیند.

۲. آیا استفاده از VPS مقدونیه امن ست؟

سرور مجازی مقدونیه شمالی با درنظرگرفتن تمهیدات امنیتی و شبکه‌ای پیشرفته برای محافظت از اطلاعات کاربران، می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند.

۳. چطور می‌توان سرور مجازی مقدونیه شمالی را خرید؟

  • هدف خود را از خرید سرور مجازی مقدونیه مشخص کنید (سرور مجازی مقدونیه را برای چه کاری می‌خواهید؟)
  • امکاناتی که بتواند پاسخ‌گوی نیازتان باشد، شناسایی کنید و آن را با بودجه فعلی‌تان مطابقت دهید (میزان فضای ذخیره‌سازی، CPU ،RAM، نوع کنترل پنل و سیستم‌عامل، پهنای باند و…)
  • با بررسی پلن‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب و خرید خود را قطعی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم